Tällä viikolla taas nähdään suomalaisten lomailu: torstai otetaan vapaaksi ja töihin tullaan ehkä seuraavana torstaina!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä firmassa joka tekee maahantuontia ja voin sanoa että täällä meillä Suomessa on huomattavasti vähemmän arkipyhiä ja muita kansallisia lomapäiviä kuin muualla Euroopassa. En tiedä miksi halutaan pitää yllä myyttiä siitä että meillä täällä vapaita olisi jotenkin enemmän.
Suomalaisilla on tapana valittaa Suomesta ilman mitään tietoa siitä miten muualla Euroopassa toimitaan.
Eikö sitä muutenkin voisi ottaa aina esim. yhden päivän viikosta (esim. ma tai pe) lomapäiviksi ja tehdä lähes vuoden ympäri 4pv työviikkoa normi palkalla. En tiedä onko kiellettyä, sama kai se milloin ne ansaitsemansa lomat pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokit eli lapsiperheet näyttävät mallia.
Kyllä ne lokit ovat aivan muita. Katso vaikkapa peiliin aluksi.
Sepä. meillä on kolme lata, mun tulovero% on 35, miehen 55.
En ole ikinä ollut yhdessäkään työpaikassa jossa lomapäiviä vaan otetaan, kyllä niitä anoa pitää ja saa jos saa. Sote-alan laitokset kun tarvivat tietyn verran työntekijöitä joka päivä. Mutta jos se työnantajalle on ok, niin eihän siinä silloin ole mitään ongelmaa kai.
Lapsiperheitä kyllä ymmärrän, jos on pieniä koululaisia niin koulujen lomapäivät pitäisi mielellään lomaa koska ei kaikki koululaiset pärjää vielä yksin. Onneksi syntyvyys laskee Suomessa koko ajan, niin tästäkään ei tarvitse valittaa enää niin paljon.
Tuplapalkka pääsiäisenä, tietysti olen pe, su ja ma töissä ja yhtenä päivänä teen vielä tuplavuoron.
No, mut siis, jos ihmisellä on lomapäiviä, niin niitähän saa käyttää vaikka just pääsiäisen yhteydessä.
Suomi nousuun!
Pääsiäisenä kukaan ole töissä.
Ap haluaa ilmeisesti kieltää lomien pidon.
Niin? Miten itse olet Pääsiäisen aikaan töissä? Vai oletko edes töissä ylipäätään?