Tällä viikolla taas nähdään suomalaisten lomailu: torstai otetaan vapaaksi ja töihin tullaan ehkä seuraavana torstaina!
Kommentit (28)
Itse olen juuri lomalla. Ensi viikolla joskus töihin. Ihanaa!
On se kauheaa, kun käytetään vuosilomat ja saldot pois.
Etätöissä tämän ja ensi viikon, kai tämä ryyppäilyksi menee.
Ärrin murrin, kyllä nyt harmittaa kun joutuu lomia myöntämään ja palkkaakin maksamaan.
Ruoskia pitäisi saada laiskat työntekijät, ja kalanruotosopalla ja mädillä rehuilla syöttämän. Ryystäköön sadevettä palanpainikkeeksi.
T: marjatilayrittäjä
Kai sitä saa pitää ne talviloman päivät milloin haluaa? Itse olin töissä silloin kun suurin osa työkavereista pitä lomaa hiihtolomaviikoilla.
Lokit eli lapsiperheet näyttävät mallia.
Kyllä sinne lomalle on lähdetty jo hyvissä ajoin ennen Pääsiäisen alkamista. Lentojen hinnat pomppaavat juuri Pääsiäisenä kun on globaali juhla, kannattaa lähdeä ennen pääsiäistä ja tulla takaisi reilusti sen jälkeen.
Minä pitelen nyt kolme viikkoa lomia. Firman säästökampanjassa suositellaan ottamaan lomarahat vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Ärrin murrin, kyllä nyt harmittaa kun joutuu lomia myöntämään ja palkkaakin maksamaan.
Ruoskia pitäisi saada laiskat työntekijät, ja kalanruotosopalla ja mädillä rehuilla syöttämän. Ryystäköön sadevettä palanpainikkeeksi.
T: marjatilayrittäjä
Saa olla aika torvi marjatilayrittäjä joka tähän aikaan työllistää marjanpoimijoita.
Minä olen lakossa. Torstaiksi kyllä sitten töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lokit ovat aivan muita. Katso vaikkapa peiliin aluksi.
Mä oon talvilomilla. Täytyy pitää pois kun ei saa säästää. Sit mulla on ens kuussakin vielä talvilomaa vaikka on jo kesälomien aika. Mikäs tässä, nytkin 5 talvilomapäivää venyy kahden viikon vapaiksi.
Pääsiäinen on mahtava aika lomailla meillä, joilla lauantai normaalisti kuluttaa lomapäiviä. Pääsiäisviikko on poikkeus, sillä se ei kuluta kuin 4 lomapäivää normaalin 6 sijaan. Olen itse monena vuonna ollut lomalla juuri pääsiäsen aikaan tästä syystä. Toinen vastaava on juhannusviikko.
Nyt olen lomani pitänyt jo, joten nautin vain siitä, että tämä ja kaksi seuraavaa viikkoa ovat kaikki 4 työpäivän viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset lähti kouluun ja itse istun kotona rauhassa kahvia juoden. Puolisokin lähti töihin. Eipä tässä mitään,ku vois ottaa pyykit pois kuivumasta. Ja hakea alekahvia.
Olen töissä firmassa joka tekee maahantuontia ja voin sanoa että täällä meillä Suomessa on huomattavasti vähemmän arkipyhiä ja muita kansallisia lomapäiviä kuin muualla Euroopassa. En tiedä miksi halutaan pitää yllä myyttiä siitä että meillä täällä vapaita olisi jotenkin enemmän.
Työpaikoissa, missä on vielä lauantait lomapäiviä ja sitä myöten irtopäivälaskenta, kannattaa ottaa loma pääsiäisenalusviikolle. Lomapäiviä menee neljä, eikä niitä katsota irtopäiviksi, koska lomalla ollaan kuitenkin koko viikko.
Yliopisto-opettajilla on tunnetusti kaksi viikkoa ennen pääsiäistä ja kaksi sen jälkeen.