Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi?
Haluaisitko kuulla ulkopuolisen kertomana, jos kumppanisi pettäisi? Onko petoksen olosuhteilla, laajuudella tai kestolla väliä?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kommentoin uteliaisuudesta ja halusta ymmärtää asiaa joka on itselleni hyvin vieras tapa toimia. Sellaista kuitenkin tapahtuu, joten on mielenkiintoista kuulla ajatuksia ihmisiltä jotka toimivat niin. "
Tuossa auttaa kun ei esitä oletuksia toisen tai kolmannen osapuolen ajatuksista tai tekemisistä kolmen lauseen pohjalta, etenkin kun itsekin sanoo, ettei niitä kolmea lausetta edes ymmärrä. Voi kysyä, ei todeta. Eikö?
Se että henkilö kertoo ettei rakkauden puutteesta, haluttomuudesta tai niiden implikaatioista keskusteltu, ei tarkoita etteikö tunteista olisi keskusteltu ollenkaan. Enkä tällä elämänkokemuksella kehottaisi ketään heti kertomaankaan kumppanille jos tuntee ettei rakasta. Parisuhteessa saattaa todellakin tulla tilanne, jossa ei tunne rakastavansa, mutta se saattaa hyvin myös m
"
Se olisi voinut johtaa eroon aiemmin kuin mihin kohtaan ero oli kirjoittajan suunnitelmissa kaavailtu.
"
En nyt jaksa leikata ja liimata mutta mitäpä jos itse lukisit ne kommentit.. Useassa kommentissa on selkeästi kirjoitettu, että ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Mikä tässä sulle kertoo että ero oli jo suunniteltu ja kaavailtu johonkin tiettyyn ajankohtaan? Musta se kertoo täysin päinvastaista. Että suhde on tuomittu päättymään, mutta sitä koetetaan pitää kasassa mahdollisimman pitkään [ja miksipä ei kun ollaan sovussa ja molemmat viihtyy].
Kuten joku jo kirjoittikin, yleensä täällä tuomitaan jyrkästi pariskunnat jotka menee eroamaan niinkin triviaalista syystä kuin rakkauden loppuminen, jos perhe-elämä muuten sujuu. Lapset kärsii, näin sanotaan. Taitaa olla niin tai näin niin se menee aina väärinpäin. Ei voi muuta toivoa kuin kaikille ikuisesti kestävää rakkautta, koska sen tunteen jos päästät sammumaan niin hyväksyttäviä ratkaisuvaihtoehtoja ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä reittiä tieto tulisi. Minulla on myös psyykkisiä kykyjä ja olen narauttanut useamman miehen pettämisestä rysän päältä. Olen siis se kuuluisa "hullu" eksä.
Ootko koskaan miettinyt miksi juuri sinä joudut useamman pettämäksi? Mua ei ole kukaan koskaan pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos pettää niin ei ole väliä mitä kautta tieto tulee koska suhde päättyy sillä sekunnilla.
Jospa olisin saanut euron joka kerran kun petetty ei petoksen ilmi tullessa haluakaan eroa, vaikka on aiemmin sanonut samaa.
Olisi rahat kasassa jo halvimpaan kyykkyviiniin, ainakin.
Yhden petetyn tiedän joka muutaman tunnin harkittuaan pisti suhteen lopullisesti poikki. Loput on kaikki vaiheilleet vähintään kuukausia paremmin tai heikommin lopputulemin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kommentoin uteliaisuudesta ja halusta ymmärtää asiaa joka on itselleni hyvin vieras tapa toimia. Sellaista kuitenkin tapahtuu, joten on mielenkiintoista kuulla ajatuksia ihmisiltä jotka toimivat niin. "
Tuossa auttaa kun ei esitä oletuksia toisen tai kolmannen osapuolen ajatuksista tai tekemisistä kolmen lauseen pohjalta, etenkin kun itsekin sanoo, ettei niitä kolmea lausetta edes ymmärrä. Voi kysyä, ei todeta. Eikö?
Se että henkilö kertoo ettei rakkauden puutteesta, haluttomuudesta tai niiden implikaatioista keskusteltu, ei tarkoita etteikö tunteista olisi keskusteltu ollenkaan. Enkä tällä elämänkokemuksella kehottaisi ketään heti kertomaankaan kumppanille jos tuntee ettei rakasta. Parisuhteessa saattaa todellakin tulla tilanne, jossa e
En nyt jaksa leikata ja liimata mutta mitäpä jos itse lukisit ne kommentit.. Useassa kommentissa on selkeästi kirjoitettu, että ero tulee ennemmin tai myöhemmin. Mikä tässä sulle kertoo että ero oli jo suunniteltu ja kaavailtu johonkin tiettyyn ajankohtaan? Musta se kertoo täysin päinvastaista. Että suhde on tuomittu päättymään, mutta sitä koetetaan pitää kasassa mahdollisimman pitkään [ja miksipä ei kun ollaan sovussa ja molemmat viihtyy].
Kuten joku jo kirjoittikin, yleensä täällä tuomitaan jyrkästi pariskunnat jotka menee eroamaan niinkin triviaalista syystä kuin rakkauden loppuminen, jos perhe-elämä muuten sujuu. Lapset kärsii, näin sanotaan. Taitaa olla niin tai näin niin se menee aina väärinpäin. Ei voi muuta toivoa kuin kaikille ikuisesti kestävää rakkautta, koska sen tunteen jos päästät sammumaan niin hyväksyttäviä ratkaisuvaihtoehtoja ei enää ole.
En tiedä muista, mutta minä en tuomitse mitään muuta kuin sen että puolisoa pidetään löyhässä hirressä ja epätietoisena hänen omaan elämäänsä vaikuttavista asioista. En tuomitse rakkauden loppumista, en tuomitse eroamista enkä ystävinä jatkamista vaan puhumattomuuden. Sen mahdollisuuden, ettei toinen tiedä rakkauden loppuneen toisen osalta ja eron siintävän tulevaisuudessa. Sen, että eron ei haluta vain tapahtuvan vielä, koska kummallakin on ihan kivaa. (Olisiko toisella kivaa jos tietäisi?) Ja jos suhdetta jatketaan rakkauden loppumisen jälkeen niin haluan tietää senkin. Haluan olla osallisena siinä päätöksessä, millaisena suhde jatkuu kun tilanne on tuo. Ja haluan että se tilanne toisen tunteiden osalta kerrotaan rehellisesti, suoraan, jotta voin tehdä omaan elämääni vaikuttavat päätökset sen tiedon pohjalta. Tämä siis tarkoittaa ihan sanallista keskustelua, ei esim. lopeteta kosketuksia ja sanota että kaikkihan tietää sen tarkoittavan että rakkaus on loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta.
Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.
Huomasitko että kysymyksessä oli "ulkopuolisen kertomana"?
Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!
Eli jos pettäjä itse ei kertoisi, et haluaisi tietää? Ennemmin antaisit jatkaa? Salasuhteen vierestä takaisin sinun laittamaan kotiin ja pahimmassa ta
Juuri niin. Jos salasuhde vaikuttaisi haitallisesti niin sen kyllä huomaisi. Jos ei niin who cares.
Haluaisin kuulla, jos on todisteita esimerkiksi videokuvaa tai valokuva hänestä suutelemassa jonkun toisen kanssa. Pelkkään sanaan ja kertomaan en luottaisi, koska on olemassa ihmisiä, jotka haluavat piruuttaan ja kateuttaan tuhota toisten parisuhteen. He voivat sepittää ja kertoa juttuja, jotka eivät ole lainkaan totta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minä en tuomitse mitään muuta kuin sen että puolisoa pidetään löyhässä hirressä ja epätietoisena hänen omaan elämäänsä vaikuttavista asioista. En tuomitse rakkauden loppumista, en tuomitse eroamista enkä ystävinä jatkamista vaan puhumattomuuden.
On kait ne nyt keskustelleet suhteen tilasta jos siellä on yhteisiä yrityksiäkin takana jotka on parantaneet tilannetta aina hetkeksi..? Projisoitkohan sinä nyt jotain omaa kokemusta vähän liikaa kun luet sellaista rivien välistä mitä ei ole sanottu ja sivuutat taas jotain mikä ei sovi sun käsitykseen tilanteesta.
Hupaisaa seurata kun jotkut kommentoijat peukuttaa omaa kommenttia 😅
On nimittäin sen verran hiljainen ketju että aika ilmiselvää kun ensin tulee uusi kommentti ja perään heti yksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minä en tuomitse mitään muuta kuin sen että puolisoa pidetään löyhässä hirressä ja epätietoisena hänen omaan elämäänsä vaikuttavista asioista. En tuomitse rakkauden loppumista, en tuomitse eroamista enkä ystävinä jatkamista vaan puhumattomuuden.
On kait ne nyt keskustelleet suhteen tilasta jos siellä on yhteisiä yrityksiäkin takana jotka on parantaneet tilannetta aina hetkeksi..? Projisoitkohan sinä nyt jotain omaa kokemusta vähän liikaa kun luet sellaista rivien välistä mitä ei ole sanottu ja sivuutat taas jotain mikä ei sovi sun käsitykseen tilanteesta.
Siitä tämä keskustelu alkoi, kun kysyin että miksei suhteen tilasta keskusteltu ja sovittu esim avoimesta suhteesta jos on ok että toinen harrastaa seksiä muualla. Vastaus oli se, että keskustelu voisi keikuttaa venettä, eli johtaa riitaan tai liian aikaiseen eroon.
En projisoi, mutta olen itse ollut tilanteessa jossa toinen pimitti minulta tietoa muuttuneista tunteistaan ja suunnitelmistaan, koska halusi elää ilman draamaa siihen asti että pystyisi paremmin toteuttamaan suunnitelmansa. Ne mihin minä en enää kuulunut. Siihen asti minusta oli seuraa ja hyötyä, ja asiat sujuivat helpommin. Olen vieläkin tosi surullinen siitä että kumppani valitsi tuon tien. Siinä hän teki päätöksiä minun puolestani ja päätti tuhlata elämääni oman mukavuutensa hyväksi. Että siinä mielessä tässä on omakohtaisia kipukohtia myös ja siksikin kiinnostaa noin toimivan ihmisen perustelut tekemisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Kunhan ei olisi totena esitetty väärä huhu tai pettämiseksi tulkittu ja sellaisena minulle kerrottu todellisuudessa harmiton tilanne.
Nopeastihan tuon selvittää.
miten sen selvittää jos on sana sanaa vastaan?
Siinä on aina se kolmas osapuoli. Jos tällaista kolmatta osapuolta ei ole olemassakaan, niin kyseessä on huhu.
Kolmas osapuoli valehteli myös, ainakin meidän kuviossa. Noh, pettäjä valehteli yhtä ja salarakas toista, niin helppo siitäkin oli laskea, mikä on asian todellinen laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku ei haluaisi kuulla, syyt kiinnostaa. Haluaisin todellakin kuulla.
Minä en haluaisi. En ole omistavaa enkä mustasukkaista tyyppiä, enkä pidä täydellistä yksiavioisuutta mitenkään ehdottomana tavoitteena. Jos puoliso sitten oikeasti rakastuisi johonkuhun, ja haluaisi lähteä, hän varmaan kertoisi siitä minulle ihan itse.
Näin on helppo ajatella vielä silloin, kun valheet eivät ole paljastuneet ja salarakkaalla ei ole kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. En tunne ketään joka ei haluaisi tietää ja se tuntuukin ihan järjenvastaiselta. Ihan kuin ihminen joka ei haluaisi tietää sairastavansa vakavasti tai että talonsa on mädäntynyt. Pään piilottamista hiekkaan, ja silmien ummistamista totuudelta.
Vaikka varmasti 99% ihmisistä haluaisi tietää, itsekin olen tehnyt sen valinnan etten ole kertonut kun olen saanut tietää että ystävääni on petetty. En tiedä miksi. Olin pelkuri kai.
Huomasitko että kysymyksessä oli "ulkopuolisen kertomana"?
Varmaan monikin haluaisi tietää mutta millainen ihminen haluaa tietää ulkopuolisen kertomana. Inhottava ajatus!
Eli jos pettäjä itse ei kertoisi, et haluaisi tietää? Ennemmin antaisit jatkaa? Salasuhteen vierest
Niimpä, mitä sillä on väliä, että oma rakas valehtelee menevänsä Pekan luokse pelaamaan pleikkaria, vaikka oikeasti on menossa katsomaan leffaa ja n*ssimaan Tiinan kanssa.
Kun valhe paljastuu, jatka toki hymyilyä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, jos on todisteita esimerkiksi videokuvaa tai valokuva hänestä suutelemassa jonkun toisen kanssa. Pelkkään sanaan ja kertomaan en luottaisi, koska on olemassa ihmisiä, jotka haluavat piruuttaan ja kateuttaan tuhota toisten parisuhteen. He voivat sepittää ja kertoa juttuja, jotka eivät ole lainkaan totta.
Eikö se riitä, jos kumppani jää kiinni valehtelusta? Mitä väliä on todistusaineistolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt asiaa, sillä mieheni on pettänyt minua. Asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja minua syvästi ahdistaa ajatus, että joku tuttava tai sukulainen kertoisi minulle tietävänsä mieheni pettäneen minua.
Tottakai ne mieluummin kyräilee. Niinkuin ihmiset yleensä. Mehevä juoru, joka vahingoittaa sinua ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se riitä, jos kumppani jää kiinni valehtelusta? Mitä väliä on todistusaineistolla.
Ilman todistusaineistoa sut leimataan hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tämä keskustelu alkoi, kun kysyin että miksei suhteen tilasta keskusteltu ja sovittu esim avoimesta suhteesta jos on ok että toinen harrastaa seksiä muualla. Vastaus oli se, että keskustelu
Samoilla linjoilla. Alhaista suunnitella oma elämä valmiiksi kumppanin selän takana. Näytellä sitoutunutta.
Sitten vetäistään toiselta matto pois jalkojen alta, kun oma uusi elämä ja rakas on valmiina. Itse osaa varautua, toiselle ei halua jostain syystä samaa mahdollisuutta antaa.
Voi mies menee joka ilta keräilemään 10 000 askelta ulos kun täti toivoo jokailtaista puhelinkeskustelua. Ja huomenna nähdään taas kulta, hyvää yötä. Sitten takaisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman todistusaineistoa sut leimataan hulluksi.
Ihan sama. Jos kumppani valehtelee, luottamus on jo mennyt. Ei ole väliä, oliko vain kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei kummallakaan ollut syytä erota kun ette kerran tunteistanne keskustelleet? Minulle olisi todella hyvä syy erota jos tietäisin toisen tunteiden kuolleen. Hiljaisia kausia on aina, mutta jos toinen noin tarkkaan tietää ettei suhde enää herää, niin kyllä se pitää toiselle kertoa. Silloin toinenkin voi itse päättää haluaako sellaisessa suhteessa olla vai käyttää ainutkertaista elämäänsä etsimällä jotain muuta.
Miksi minä en tuota lainaamaasi kirjoitusta lue niin, etteikö tuo tunteiden poissaolo olisi ollut molemminpuolista. Tuossahan sanotaan että suhteesta puuttui rakkaus ja jossain vaiheessa jompikumpi löytää toisen ja haluaa eron. Ulkopuoliset seksisuhteet olisivat ilmeisesti tulleet yllätyksenä ja mahdollisesti aiheuttaneet eron [mitä kumpikaan ei vielä olisi halunnut] näin minä kirjoituksen ymmärrän.
Harvoin mies tahtoo er
Miksei asiasta sitten sovita kumppanin kanssa? Että hei, oisko meidän suhteessa näin, että perhe on perhe ja seksi on seksiä? Vai oisko sittenkin niin, että mies ei halua vaimolla olevan seksiä suhteen ulkopuolella...
eikö silloin olisi sanonut että ei itse rakasta? Minusta kai jos sanotaan että suhteessa ei ole rakkautta, se on ihan suhteen vallitseva tila eikä toisen yksipuolinen tunne. Ja keskusteluakin on ollut [ei vaan niistä vieraista naisista].
En edes tiedä kuinka sellainen keskustelu menisi missä todetaan ja keskustelun viralliseen pöytäkirjaan merkitään, ettei toinen enää rakasta, mutta molemmat silti haluaa jatkaa yhdessä.. Luulisi että asiaa on sivuttu jo monet kerrat jos kerran vuosia eletään yhdessä, eikä romanttisen rakkauden osoituksia näy ei kuulu. Vai odottaako toinen vaan tuppisuuna ja rakkaudennälkäisenä vuosia ja vuosia, että toinen alkaa osoittamaan sitä rakkauttaan kun ei ole kerran ilmaissut ettei rakkautta enää ole eikä tule, niin selväsanaisesti että hitainkin sen uskoo..? Ja sitten panee vieraita naisia työmatkoilla kun se varmasti korjaa tuon karmaisevan yksipuolisen rakkauden tuskan ja palauttaa suhteen vanhaan loistoonsa..?
Tyhjää saivartelua. Arkkityyppi kuivettuneesta pitkästä suhteesta, joka on pystyssä enää lasten tai jonkun omaisuuden vuoksi. Uhriton rikos.