Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko johonkin ihastua/tuntea yhteyttä pelkän kirjoittelun perusteella?

Vierailija
14.04.2025 |

Kokemuksia?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään hyviä kokemuksia? Että esim olisi löytänyt elämänkumppaninsa näin?

Mulla pitkä huono avioliitto takana ja ensimmäistä kertaa uskaltauduin deittiappiin joku aika sitten. Kirjoittelin monen miehen kanssa, mutta en kokenut mitään yhteyttä heidän kanssaan ja kirjoittelu loppuikin yleensä aika nopeasti. Nyt olen tavannut miehen kenen kanssa on selkeä yhteys ja se on molemminpuolinen. Kirjoitellaan tyyliin romaaneita toisillemme Emme ole vielä tavanneet kasvokkain. Mietin vaan voiko kokea todellista yhteyttä tuolla tavalla. T. Ap

Vierailija
22/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitellessa jää moni luonteenpiirre paitsioon. Joku saattaa jopa vetää kirjoittaessa ihan toisenlaista roolia. Itse kirjoittelin aikanaan toisessa kaupungissa asuvan puolitutun miehen kanssa useita kuukausia, ja olin aivan myyty. Mies vaikutti rauhalliselta pohdiskelijalta, hellyyttävältä ja avoimelta. Kehui ja kuunteli. Aloimme seurustella nopeasti heti, kun elämäntilanteet helpotti ja pystyimme tapaamaan enemmän livenä. Ajattelin tilanteemme olevan erityisen onnekas, koska muka tunsimme toisemme "paremmin" kuin seurustelun alussa yleensä. No, kirjoittelussa ei ollut selvinnyt kuitenkaan kaikkea tätä:

-Temperamentti. Ei näyttänyt mies kirjoittaessa eikä kertonut että on aika helposti kilahteleva tyyppi.

-Nirsous. Mies oli todella vaikeaa seuraa ravintolassa, hävetti se valitus ja vitutti se ettei mikään ravintola meinannut kelvata.

-Mies jätti kertomatta kuinka paljon käyttää alkoholia, antoi ihan eri kuvan, väitti ettei ju

Huh huh mikä törkymöykky!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ihastua ja rakastua kirjoittelun perusteella. Pitää vain muistaa, että se todellinen ihminen voi olla tyystin erilainen, kuin se kirjoitusten perusteella oleva MIELIKUVA hänestä. Kun täytät mielikuvituksellasi kaikki mitä kirjoituksena saat ja samalla paikkaat ne aukot, niin tuloksena voi olla pfffft.

Vierailija
24/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, miksi ei voisi? Onhan niitä etätuttavia joiden kanssa ollaan yhteydessä paljonkin joskus ennen kuin edes tavataan. Voi ihastua ihan hullun lailla. 

Romanssihuijauksissa kirjoitetaan kolmessa vuorossa uhrille. 

Tavallinen parisuhde voisi paremmin jos osapuolet muistaisivat toisiaan välillä myös sanallisesti. Ei tarvi mikään Shakespeare olla ilahduttaakseen toista.

Vierailija
25/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään hyviä kokemuksia? Että esim olisi löytänyt elämänkumppaninsa näin?

Mulla pitkä huono avioliitto takana ja ensimmäistä kertaa uskaltauduin deittiappiin joku aika sitten. Kirjoittelin monen miehen kanssa, mutta en kokenut mitään yhteyttä heidän kanssaan ja kirjoittelu loppuikin yleensä aika nopeasti. Nyt olen tavannut miehen kenen kanssa on selkeä yhteys ja se on molemminpuolinen. Kirjoitellaan tyyliin romaaneita toisillemme Emme ole vielä tavanneet kasvokkain. Mietin vaan voiko kokea todellista yhteyttä tuolla tavalla. T. Ap

Kun ihminen lukee kirjaa, alkaa mielikuvitus värittämään henkilöhahmoja. Tavallaan tuo sama tapahtuu etäyhteydenpidon välityksellä. Mieli alkaa luomaa kuvaa, joko vastaa joko enemmän tai vähemmän todellisuutta. 

Kannattaa siis pyrkiä tapaamaan konkreettisesti melko pian, jolloin ilmeiset puutteet tulee nopeammin esille. Miellyttääkö katse, ryhti, ääni, tapa elehtiä, tapa puhua, tapa koskettaa. Onko vetovoimaa myös kasvokkain kohdatessa. 

Kiinnittäisin myös huomiota siihen, miten mies/nainen puhuu itsestään ja elämästään. Kuvaileeko rehellisesti puutteitaan vai puhuuko vain onnistumisistaan? Onko kiinnostunut sinusta vai puhuuko vain itsestään? Onko fanaattinen jonkun asian suhteen? Miten puhuu eksistään, onko eksät aina narsisteja ja hyväksikäyttäjiä? Miten puhuu rahasta ja statuksesta; leveileekö vauraudellaan tai työelämän asemalla? Miten reagoi jos olet jossain asiassa eri mieltä? Millaiset arvot ja elämäntavat: onko rasisti, pikkuporvari, pelaako paljon tietokoneella, onko himourheilija, fanittaako väkivaltaviihdettä tms? 

Onko kiinnostunut näkemään, uskaltaako tavata, vai kirjoitteleeko vain lämpimikseen?

Osaako sanoa mitä etsii suhteelta ja miksi juuri sinun kanssasi? (kauniit kasvot ja hyvä vartalo ei kelpaa). 

Onko valmis tekemään konkreettisesti jotain eteesi tai hyväksesi? 

Puhuuko myös järkeviä, vai onko keskustelu ainoastaan imelää lepertelyä ja jalustalle nostamista? (vaikka sitäkin saa olla). 

Kuinka paljon panostaa viesteihin; tuntuuko että laittaa itsensä niissä likoon vai ovatko sitä luokkaa, että pyörittää kerrallaan kolmea samanlaista keskustelua muidenkin kanssa. 

Löytyykö Tinderistä tai muista treffipalveluista? 

Millaiset somesivut? ne voi paljastaa paljonkin arvomaailmasta.

Vierailija
26/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mut kannattaa silti nopsaan treffata livenä. 

Vierailija
28/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi. Minä pidän lähes kaikki ihmissuhteeni sujuvina kirjoittelusuhteina. Tiedän jo etukäteen, että tapaamisista tulisi pettymyksiä puolin ja toisin, ja parisuhteet/romanssit ei enää tässä iässä kiinnosta. Mutta kuinka ihanaa onkaan kohdata verbaalisesti lahjakas ihminen viestein! 

Vierailija
29/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys yleensä tapaaminen. 

Vierailija
30/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, ja liiankin helposti käy niin, mutta usein siinä ihastuu omaan mielikuvaansa toisesta eikä todelliseen henkilöön. Jos näitä kahta ei pysty erottamaan toisistaan, niin vaikeuksia on tiedossa.

Vierailija
31/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta sellainen yhteys voi johtaa harhaan. On myös mahdollista, että tunne yhteys kohtaa ja pitääkin paikkaansa.

Vierailija
32/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pitkä suhde alkoi kirjoittelemalla. Mutta joidenkin kirjoittelijoiden kanssa mätsäsi vain kirjoittelut, ei livenä.

Vierailija
33/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi, muttei sillä tavalla voi ihmistä oppia tuntemaan. Joten ihastus on enemmän oman mielen keksintö ja haavekuva.

Vierailija
34/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi, muttei sillä tavalla voi ihmistä oppia tuntemaan. Joten ihastus on enemmän oman mielen keksintö ja haavekuva.

Tuntemaan miten? Fyysisesti? Minua kiinnostaa paljon enemmän ylipäätään ihmisen mielen liikkeet. Voihan supliikki tyyppi suoltaa myös puhuen aivan mitä sattuu tarinaa - tällaiseenkin olen törmännyt. 

Vierailija
35/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemaan miten? Fyysisesti? Minua kiinnostaa paljon enemmän ylipäätään ihmisen mielen liikkeet. Voihan supliikki tyyppi suoltaa myös puhuen aivan mitä sattuu tarinaa - tällaiseenkin olen törmännyt. 

Samaa mietin itsekin. Lisäksi sen tapaamisen aikana hormoonit jyllää muutenkin enemmän ja tarkkaavaisuus häiriintyy, eikä sanoista välttämättä poimi asioita yhtä tehokkaasti.

Vierailija
36/67 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itsekin. Lisäksi sen tapaamisen aikana hormoonit jyllää muutenkin enemmän ja tarkkaavaisuus häiriintyy, eikä sanoista välttämättä poimi asioita yhtä tehokkaasti.

Tämä on kyllä totta.. Nyt kirjoittelen erään miehen kanssa ja voin sanoa että pöksyt vaan kostuu!

Vierailija
37/67 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat fyysisesti viehättäviä niin viehätys säilyy paremmin livenä?

Vierailija
38/67 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että mukava ja rauhallinen mies oli liveversiona aivan hillitön ADHD, mikä ei haitannut ollenkaan. Mutta oli kyennyt viesteillä välttämään sen järkyttävän seksistisen ajatusmaailmansa esiin tuomisen kokonaan. Naisiin oli ihan umpikiero suhde.

Vierailija
39/67 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko johonkin ihastua/tuntea yhteyttä pelkän kirjoittelun perusteella?

Jokuhan sen kiinnostuksen aina saa aikaan, yhtä hyvin se voi olla vaikka kirjoittelu.

Mutta kannattaa muistaa, että taito kirjoittaa on vain yksi puoli ihmisessä. Joku voi osata kirjoittaa hyvinkin kiehtovasti ja mielenkiintoisesti, mutta olla käytännössä aivan onneton keskustelukumppani tms.

Vierailija
40/67 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen mieheen ihastuin pelkän viestittelyn perusteella. Tuntui että ihastuminen oli molemminpuolista. Viestittelimme päivittäin aamusta asti kolmeen asti aamuyöllä. Sitten se yksi päivä kirjoitti että on kipeä ja kirjoittaa sitten taas kun on tervehtynyt. Viikko radiohiljaisuutta ja annoin olla, koska minulle tuntuu omituiselta olla viikko laittamatta mitään viestiä, vaikka olisi kipeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi