Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

💰 Vihervasemmisto iloitsee, nyt saa taas rahaa seinästä tekemättä itse yhtään mitään

Vierailija
14.04.2025 |

Ja toisten taskuilla on ilo käydä.

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KllTOS YSVÄ HYVlN SANOTTU)

VASEMMISTO ALASS

Vierailija
62/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja punainen Helsinki slummiutuu pikavauhtia, kun päättäjät kerää kaikenmaailman ahmedtahmedit sinne elämään työtätekevien veronmaksajien rahoilla.

Persujen piti tämä estää mutta on oikeasti öyhötyspuolue. Velkaantuminen vain kasvoi. Satonen jopa kävi itse Filippiineiltä myöntäkää omat virheenne. Missä työpaikat?

Velkaantuminen kasvoi vähemmän kuin se olisi kasvanut vasemmiston ollessa vallassa.

Samaten työpaikkoja olisi vähentynyt kaksinkertainen määrä jos sdp ja vasemmisto olisi ollut hallituksessa, jatkamassa samalla linjalla.

Et tunnu ymmärtävän että joskus sen graafin saaminen parempaan kulmakertoimeen on voitto.

PERSUT HYVÄKSYIVÄT 20 MILJARDIA UUTTA VELKAA JA SE KAIKKI TUNGETTIIN KOKKAREIDEN P.

VIHERVASSARIT VELKAANNUTTI SUOMEN ENNEN HEITÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"VIHERVASSARIT VELKAANNUTTI SUOMEN ENNEN HEITÄ"

Kokoomus on ottanut enemmän velkaa kuin kaikki muut yhteensä. Persut taitavat olla hyvä kakkonen

Vierailija
64/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kohta 30 vuotta työelämässä enkä ole saanut tältä yhteiskunnalta minkäänlaisia tukia, en edes lapsilisiä. Minulla on yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työ ja ei velkaa. Lähes kaikki läheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelämässä aina. 

Mites sinä?

T: vihervassari

no kerropas vihervassari, että miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? Mikä on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?

Vierailija
65/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kohta 30 vuotta työelämässä enkä ole saanut tältä yhteiskunnalta minkäänlaisia tukia, en edes lapsilisiä. Minulla on yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työ ja ei velkaa. Lähes kaikki läheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelämässä aina. 

Mites sinä?

no kerropas vihervassari, että miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? Mikä on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?

Kerrotko itse, miten jatkuva leikkaaminen muuttuu talouskasvuksi?

-eri

Vierailija
66/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on ottanut enemmän velkaa kuin kaikki muut yhteensä. Persut taitavat olla hyvä kakkonen

Marin teki velkasuhteen kasvun Suomen ennätyksen 8.3 %:ia

https://www.ts.fi/teemat/5434351

Vain Sipilä on saanut velkasuhteen hallintaan

Vierailija
67/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Minä en ole vihervassari, eivätkä ole läheisenikään. Olen korkeakoulutettu, hyväpalkkaisessa, arvostetussa työssä, ja vain opiskelujen aikana siihen liittyviä tulia nostanut. Työelämässä olen ollut lyhyemmän aikaa kuin sinä.

En ymmärrä, miksi työtä tekevät, omalla palkalla pärjäävät äänestävät vihervassareita! Vihreyden ymmärrän, mutta kun se valitettavasti kytkeytyy vasemmistolaisuuteen. Työnteko on jo nyt liian kannattamatonta verotuksen vuoksi ja on liikaa yhteiskunn

igo kulta se siperia opettaa sinun maassa eli venäjällä.

Vierailija
68/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se oikeistohallitus löytääkin rahaa, kun on kyse hyvätuloisten verohelpotuksista, tai miljardien yritystukiviidakosta?? Selventäisikö joku minulle, miten näihin otettu velka on parempaa kuin ihmisten hyvinvointiin otettu?

Vierailija
69/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Mutku Sanna. Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
70/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Etkö ymmärrä pässi että kun työttömiltä leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei käy.tuet kuntoon taas ja kauppakäy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.

Vierailija
71/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

-eri

kasvu alkaa, kun yksityinen sektori alkaa kasvaa ja yksityiseen investointeihin kannustetaan enemmän. Tässä on vielä hallituksilla, myös nykyhallituksella, tekemistä. En kuitenkaan usko vasemmiston ratkaisevan tätä haastetta :D

Kasvua ei ylläpidetä työntämällä reaalitalouteen vuosikymmenten ajan velkarahaa. Jokainen rationaalinen ihmienen tajuaa, että mitä siitä on seurauksena

Vierailija
72/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Mutku Sanna. Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa.

se oli vastine typerään viestiin velanotosta. Et taida kestää sankarittaresi arvostelua mittareiden perusteella :D

Vierailija
73/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaseinä 🥰

Vierailija
74/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Etkö ymmärrä pässi että kun työttömiltä leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei käy.tuet kuntoon taas ja kauppakäy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.

vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyöritetä. Pitää olla tuottavaa työtä ja yrittäjyyttä. Tukien maksimointi tuottaa vain inflaatiota.

Annat jokaiselle satasen ja maito maksaa kaupassa euron. Annat kaikille kaksi sataa, mitä luulet maidon hinnalle tapahtuvan?

Vierailija
75/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Jos et ole saanut lapsilisiä, sinulla tuskin on lapisa. Eli ajattelit elää vanhuutesi muiden ihmisten lasten kustannuksella. 

Vierailija
76/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja punainen Helsinki slummiutuu pikavauhtia, kun päättäjät kerää kaikenmaailman ahmedtahmedit sinne elämään työtätekevien veronmaksajien rahoilla.

Persujen piti tämä estää mutta on oikeasti öyhötyspuolue. Velkaantuminen vain kasvoi. Satonen jopa kävi itse Filippiineiltä myöntäkää omat virheenne. Missä työpaikat?

Malta vielä. Demarit loihtii ne käden käänteessä, kunhan pääsee puikkoihin. Lisäksi demarien vaihtoehtobudjetti lupaa 40 000 työ- ja opiskeluperäistä muuttajaa vuosittain. Töitä on! 

Vierailija
77/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Vihervassarin ratkaisu on aina jokin vero, jota jotkut muut joutuvat maksamaan, sellaiset huonommat ihmiset. 

Vierailija
78/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

-eri

Iso julkinen sektori yleensä hidastaa talouskasvua pitkällä aikavälillä, siis pitkällä. Muutaman vuoden suhdannesyklit ovat eri juttu. 

Vierailija
79/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se oikeistohallitus löytääkin rahaa, kun on kyse hyvätuloisten verohelpotuksista, tai miljardien yritystukiviidakosta?? Selventäisikö joku minulle, miten näihin otettu velka on parempaa kuin ihmisten hyvinvointiin otettu?

Veronalennukset parhaassa tapauksessa maksavat itsensä takaisin pitkällä aikavälillä. Yritystukiviidakko onkin jo huonompi juttu. Lähinnä olisi järkeä tukea T&K-toimintaa, mutta valtaosa tuista menee ihan muuhun. 

Vierailija
80/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän vihreitä Suomen luonnon puolesta.

Persujen pitää muuttaa semmoselle saarelle missä ei ole eläimiä, naisia, työttömiä, sairaita tai värillisiä ihmisiä.

Tää oli päivän vitsikkäin!!! Äänestän vihreitä Suomen luonnon puolesta. Vihreät ei ole sitten Ville Komsin olleet minkäänlainen luonnonsuojelupuolue. Helsingissäkin suu vaahdossa puhuvat meritäyttöjen puolesta. Siis niin, että merta täytettäisiin hehtaarikaupalla jotta saadaan rakennusmaata lähelle keskustaa, jotta keskustaan pääsisi joukkoliikenteellä. Ei tällä muka lopetettaisiin yksityisautoilu. Mutta mites se herkkä meriluonto? Sillä ei ole vihreiden mielestä mitään arvoa. Kipataan vaan mereen roskaista mursketta, mitä siitä että matalien merenlahtien ekosysteemi tuhoutuu. Pääasia että vastustetaan autoilua.