đ° Vihervasemmisto iloitsee, nyt saa taas rahaa seinĂ€stĂ€ tekemĂ€ttĂ€ itse yhtÀÀn mitÀÀn
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 30 vuotta työelÀmÀssÀ enkÀ ole saanut tÀltÀ yhteiskunnalta minkÀÀnlaisia tukia, en edes lapsilisiÀ. Minulla on yliopistotutkinto, hyvÀpalkkainen työ ja ei velkaa. LÀhes kaikki lÀheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelÀmÀssÀ aina.
Mites sinÀ?T: vihervassari
no kerropas vihervassari, ettÀ miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? MikÀ on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?
Etkö ymmÀrrÀ pÀssi ettÀ kun työttömiltÀ leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei kÀy.tuet kuntoon taas ja kauppakÀy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.
Niin ettÀ kun yhteiskunta lappaa riittÀvÀsti tukia nÀille elÀteille, niin talous alkaa pyörimÀÀn? SitÀkö meinasit? Voi juma*auta kuinka vÀhÀisellÀ ÀlykkyydellÀ tÀÀllÀkin on ihmisiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ja meillÀ duunareilla kustannukset ja verot kasvaa kun jostainhan noiden työstÀvierottuneiden elÀmÀn laskuihin rahat revitÀÀn ja se ei koskaan osu omistaja portaaseen ja pÀÀomatuloilla elÀviin
LÀÀkÀrikoulutus kestÀÀ pitkÀlti yli viisi vuotta, ja sitÀ ennen pitÀisi panna pystyyn ne koulutuspaikat, mihin menee myös aikaa. Eli vaikka toimeen ryhdyttÀisiin nyt, seuraavan hallituksen aikana ei vielÀ olisi mitÀÀn helpotusta tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sosialistit yrittÀmÀÀn ja työllistÀmÀÀn.
Ai mutta sehÀn on kapitalismia.
No ehkÀ saatte lainaa jostakin.
MikÀ siinÀ on, ettÀ vaikka oikeistolaisin hallitus ikinÀ on laivan kipparina, niin työttömyys on huipussaan, PK yritykset tekevÀt konkursseja, leipÀjonot pidentyneet ja niistÀkin jopa jaettava viimeinen pÀivÀys -ruoka riittÀÀ vain osalle nÀlkÀisiÀ jonottajia. LeipÀjonoissa jopa lapsia. Koulutuksesta, varsinkin ammatillisesta koulutuksesta leikataan. Ei duunarit tarvitse koulutusta, eikÀ varsinkaan yleissivistÀviÀ opintoja ammattikouluissa. Vanhukset jÀtetÀÀn kuihtumaan ja kuivumaan, ja ollaan muka niin huolissaan hÀiritsemisestÀ ja ettei vaan rampata liikaa. Lainaa otetaan ja jaetaan suursijoittajille. Ai mutta sehÀn on oikeasti sitÀ kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ItÀ-HelsingissÀ. Kerrosnaapureina on Mohammed ja Ahmed. Ensikuussa vuokraan asuntoni irakilaisperheelle ja minusta tulee Espoolainen.
- 3 polven stadilainen
Onko 3 polven stadilainen talidomidilapsia?
Talidomidilapset ovat nyt plus miinus 65 v, lisÀksi heillÀ on ennemmin vÀhemmÀn kuin enemmÀn polvia. Ota taukki ensin selvÀÀ asioista.
Raskausajan "hyvÀ" pahoinvointilÀÀke, jota lÀÀkÀrit laajasti suositti, sai aikaan jÀrkyttÀvÀn kokoisen vammaisina syntyneiden joukon. Sellaisia lÀÀkkeet voi olla. Ilman parempaa tietoa ja vaillinaista/olematonta pitkÀaikaisseurantaa. VielÀ nykyÀÀnkin. Paradoksaalista on, ettÀ lÀÀkkeitÀ ei usein testata linkaan raskaana olevilla, eikÀ yli 65-vuotiailla, vaikka olisivat todennÀköisin suurin kÀyttÀjÀryhmÀ. Kansanmurhasta ei voida puhua, mutta jokin termi tuollekin pitÀisi olla ilmaisemaan laaja-alaista tragediaa. "Hups", "riittÀmÀtön tieto" epidemia-/pandemia-tilanteissa, jonkun/joidenkin kunnianhimo ja oma usko/toive, ei ole sen enempÀÀ relevantti anteeksipyyntö kuin vastuuvapauslausekekaan. PÀÀosin kun edelliset perustuu suurten voittojen saamiseen/henkilökohtaisiin ambitioihin, joiden lieveilmiönÀ mutkia suoristetaan ja peitellÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kohta 30 vuotta työelÀmÀssÀ enkÀ ole saanut tÀltÀ yhteiskunnalta minkÀÀnlaisia tukia, en edes lapsilisiÀ. Minulla on yliopistotutkinto, hyvÀpalkkainen työ ja ei velkaa. LÀhes kaikki lÀheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelÀmÀssÀ aina.
MinÀ en ole vihervassari, eivÀtkÀ ole lÀheisenikÀÀn. Olen korkeakoulutettu, hyvÀpalkkaisessa, arvostetussa työssÀ, ja vain opiskelujen aikana siihen liittyviÀ tulia nostanut. TyöelÀmÀssÀ olen ollut lyhyemmÀn aikaa kuin sinÀ.
En ymmÀrrÀ, miksi työtÀ tekevÀt, omalla palkalla pÀrjÀÀvÀt ÀÀnestÀvÀt vihervassareita! Vihreyden ymmÀrrÀn, mutta kun se valitettavasti kytkeytyy vasemmistolaisuuteen. Työnteko on jo nyt liian kannattamatonta verotuksen vuoksi ja on liikaa yhteiskunnan elÀjiÀ.
Miksi olla vihervassari?
TÀssÀ kiteytyy oikeistolaisen ja vasemmistolaisen ero.
MinÀkin olen vasemmistolainen. Olen ollut 25 vuotta työelÀmÀssÀ. Maksan veroja mielellÀni. Työnteko kannattaa kyllÀ: minulla on ruokaa, vaatteet ja koti. ElÀmÀ on hyvÀÀ. En ole kateellinen tai katkera oikeille tai kuvitteellisille sossupummeille. Maksan veroja mielellÀni.
MinÀ olen ollut koko elÀmÀni töissÀ jonka palkkoja ei makseta verorahoista MitenkÀs siellÀ? Moniko noista ystÀvistÀsi ovat yksityisellÀ töissÀ?
Kokoomuksen ja persujen seinÀ on valtion kassa, sieltÀ ryövÀtÀÀn rahat pörriÀisiin ja kaverijuniin.
Onneksi saadaan tÀmÀ korruptio kunnissa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kerropas vihervassari, ettÀ miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? MikÀ on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?
Etkö ymmÀrrÀ pÀssi ettÀ kun työttömiltÀ leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei kÀy.tuet kuntoon taas ja kauppakÀy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.
vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyöritetÀ. PitÀÀ olla tuottavaa työtÀ ja yrittÀjyy
EntÀpÀ yritystuet? TaikaseinÀn raha riittÀÀ niihin, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en ole vihervassari, eivÀtkÀ ole lÀheisenikÀÀn. Olen korkeakoulutettu, hyvÀpalkkaisessa, arvostetussa työssÀ, ja vain opiskelujen aikana siihen liittyviÀ tulia nostanut. TyöelÀmÀssÀ olen ollut lyhyemmÀn aikaa kuin sinÀ.
En ymmÀrrÀ, miksi työtÀ tekevÀt, omalla palkalla pÀrjÀÀvÀt ÀÀnestÀvÀt vihervassareita! Vihreyden ymmÀrrÀn, mutta kun se valitettavasti kytkeytyy vasemmistolaisuuteen. Työnteko on jo nyt liian kannattamatonta verotuksen vuoksi ja on liikaa yhteiskunnan elÀjiÀ.
Miksi olla vihervassari?
En ole vihreÀ, kiitos SinnemÀen, jonka suurin tavoite on pilata Helsinki.
Ihmiset ÀÀnesti oikeistopossujen vÀlistÀ vetÀjiÀ vastaan, hyvinvointiyhteiskunnan puolesta.
Jos kaikki inhimillisyys ja jÀrki poistetaan politiikasta ja jaetaan valtion rahaa vaan omaan taskuun ja kavereille, on kai se ihan selvÀ ettei kansa tue sellasta politiikkaa.
TÀmÀ hallitus leikkaa juuri vÀÀristÀ paikoista, kun se samaan aikaan jakelee miljardejaomille kamuille ja ulkomaille taivaan tuuliin, ja persut on riemulla osallistuneet tÀhÀn oikeiston sikailuun, vaikka teeskentelivÀt työvÀen puoluetta ennen eduskuntavaaleja. Ootte tÀysiÀ pellejÀ, tiedÀn 5 persuja ÀÀnestÀnyttÀ (itseni mukaan lukien) jotka tuli nyt jÀrkiinsÀ ja ÀÀnesti sdp:tÀ. PitÀkÀÀ kokkarepossut tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyör
valitettavasti kaikki lÀnsimaat kilpailevat tietyistÀ aloista yritystukien kautta. Minulle oikeistolaisena kÀvisi oikein hyvin, ettÀ tuet poistetaan, mutta joitain avainaloja on katsottu tarpeelliseksi subventoida. On se sitten huoltovarmuutta, T&K:ta tms
Miksi vasemmisto ei kannata tÀtÀ, tÀssÀhÀn pÀÀstÀÀn julkisilla varoilla vaikuttamaan tuotantoon ja kÀytÀntö on lÀhempÀnÀ sosialismia kuin kapitalismia
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ÀÀnesti oikeistopossujen vÀlistÀ vetÀjiÀ vastaan, hyvinvointiyhteiskunnan puolesta.
Jos kaikki inhimillisyys ja jÀrki poistetaan politiikasta ja jaetaan valtion rahaa vaan omaan taskuun ja kavereille, on kai se ihan selvÀ ettei kansa tue sellasta politiikkaa.
TÀmÀ hallitus leikkaa juuri vÀÀristÀ paikoista, kun se samaan aikaan jakelee miljardejaomille kamuille ja ulkomaille taivaan tuuliin, ja persut on riemulla osallistuneet tÀhÀn oikeiston sikailuun, vaikka teeskentelivÀt työvÀen puoluetta ennen eduskuntavaaleja. Ootte tÀysiÀ pellejÀ, tiedÀn 5 persuja ÀÀnestÀnyttÀ (itseni mukaan lukien) jotka tuli nyt jÀrkiinsÀ ja ÀÀnesti sdp:tÀ. PitÀkÀÀ kokkarepossut tunkkinne.
minne jaetaan rahaa, Marinin hallitus erikoistui muualle rahan jakamiseen.
Aina kun vassari alkaa puhua inhimillisyydestÀ jne, on veronmaksajan syytÀ tarkistaa pankkitilin saldo. Merkillepantavaa on myös, miten vasemmiston ihannoimat jÀrjestelmÀt ovat olleet jÀrjestÀen kaikista epÀinhimllisimpiÀ jÀrjestelmiÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyör
Demarit ei uhostaan huolimatta yritystukiin koske. SiinÀ tapauksessa osa yrityksistÀ siirtÀÀ tuotantonsa halvempiin maihin tai laittaa pillit pussiin > lisÀÀ työttömiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tutkintosi on maksanut miljoonan meille veronmaksajille.
Jaa opiskelukin on kielletty nykyÀÀn, ei ole ihme ettÀ Pisa tulokset laskee.
Suomen ainoa oikea vihreĂ€ oli Pentti Linkola, hĂ€n eli niinkuin opetti. NykyvihreĂ€t voisivat ottaa oppia hĂ€nestĂ€. Paitsi ettĂ€ se olisi liian vaikeaa kaupunkilaisille vihertĂ€ville, koska he ovat oikeasti kommunisteja. EikĂ€ ne viitti đŽ.
Rikkailla on varaa antaa rahaa köyhille
Oliko Halla-ahon Suomen suurin sukeltaja?
En jaksa uskoa, ettÀ tyttöhallituskaan olisi uskaltanut tuhlata suomalaisten rahoja siihen malliin kuin tuhlasivat ilman lupausta, ettei niitÀ oikeasti tarvitse maksaa.
Suomen valtionvelkahan on kasvanut kaiken aikaa vuosikymmeniÀ, mutta ei nÀy velkojia, jotka olisivat panneet Suomen valtion konkurssiin. EihÀn velkojat silloin saisi mitÀÀn.
Ja kenelle Suomi oikeastaan on velkaa? Lainaako Suomi konkreettisesti joltain esim. Sveitsin BIS pankilta tai IMF:ltÀ?
Vai saako sitÀ oikeasti "seinÀstÀ"?
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ oli kunta- ja aluevaalit. Harvassa kunnassa/alueella kokkarepersut ovat enemmistönÀ. Sinunkin kunnassasi varmasti muut puolueet kuin persut ovat pÀÀttÀneet tÀhÀnkin asti "hyvinvoinnistanne."
Kotitalouksien ostovoimalla tuskin on paljon merkitystÀ pitkÀn aikavÀlin talouskasvulle, vaikka tulonsiirroilla ehkÀ saa parin vuoden noususuhdanteen. PitkÀn aikavÀlin kasvu riippuu 99-prosenttisesti tarjontapuolesta, jota tulonsiirrot enintÀÀn heikentÀvÀt.
Et saa Sudanista huippurikasta korkean tuottavuuden ja huippuluokan tuotteiden maata jakamalla siellÀ tulonsiirtoja, et varsinkaan, jos ne rahoitetaan ottamalla lainaa Sudanin valtion nimiin.