Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

💰 Vihervasemmisto iloitsee, nyt saa taas rahaa seinästä tekemättä itse yhtään mitään

Vierailija
14.04.2025 |

Ja toisten taskuilla on ilo käydä.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kohta 30 vuotta työelämässä enkä ole saanut tältä yhteiskunnalta minkäänlaisia tukia, en edes lapsilisiä. Minulla on yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työ ja ei velkaa. Lähes kaikki läheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelämässä aina. 

Mites sinä?

T: vihervassari

no kerropas vihervassari, että miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? Mikä on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?

Etkö ymmärrä pässi että kun työttömiltä leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei käy.tuet kuntoon taas ja kauppakäy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.

Kotitalouksien ostovoimalla tuskin on paljon merkitystä pitkän aikavälin talouskasvulle, vaikka tulonsiirroilla ehkä saa parin vuoden noususuhdanteen. Pitkän aikavälin kasvu riippuu 99-prosenttisesti tarjontapuolesta, jota tulonsiirrot enintään heikentävät. 

Et saa Sudanista huippurikasta korkean tuottavuuden ja huippuluokan tuotteiden maata jakamalla siellä tulonsiirtoja, et varsinkaan, jos ne rahoitetaan ottamalla lainaa Sudanin valtion nimiin. 

Vierailija
82/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kohta 30 vuotta työelämässä enkä ole saanut tältä yhteiskunnalta minkäänlaisia tukia, en edes lapsilisiä. Minulla on yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työ ja ei velkaa. Lähes kaikki läheiseni ovat vihervasemmistolaisia, korkeasti koulutettuja ja olleet työelämässä aina. 

Mites sinä?

no kerropas vihervassari, että miten ajattelit ratkaista Suomen talousongelmat? Mikä on vaihtoehtosi, kasvatetaan julkistaloutta velalla?

Etkö ymmärrä pässi että kun työttömiltä leikattiin tukia niin talous ja kauppa ei käy.tuet kuntoon taas ja kauppakäy ja työllisyys kasvaa ja talous pyörii.

Niin että kun yhteiskunta lappaa riittävästi tukia näille eläteille, niin talous alkaa pyörimään? Sitäkö meinasit? Voi juma*auta kuinka vähäisellä älykkyydellä täälläkin on ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä duunareilla kustannukset ja verot kasvaa kun jostainhan noiden työstävierottuneiden elämän laskuihin rahat  revitään ja se ei koskaan osu omistaja portaaseen ja pääomatuloilla eläviin

Lääkärikoulutus kestää pitkälti yli viisi vuotta, ja sitä ennen pitäisi panna pystyyn ne koulutuspaikat, mihin menee myös aikaa. Eli vaikka toimeen ryhdyttäisiin nyt, seuraavan hallituksen aikana ei vielä olisi mitään helpotusta tulossa. 

Vierailija
84/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sosialistit yrittämään ja työllistämään.

Ai mutta sehän on kapitalismia.

No ehkä saatte lainaa jostakin.

Mikä siinä on, että vaikka oikeistolaisin hallitus ikinä on laivan kipparina, niin työttömyys on huipussaan, PK yritykset tekevät konkursseja, leipäjonot pidentyneet ja niistäkin jopa jaettava viimeinen päiväys -ruoka riittää vain osalle nälkäisiä jonottajia. Leipäjonoissa jopa lapsia. Koulutuksesta, varsinkin ammatillisesta koulutuksesta leikataan. Ei duunarit tarvitse koulutusta, eikä varsinkaan yleissivistäviä opintoja ammattikouluissa. Vanhukset jätetään kuihtumaan ja kuivumaan, ja ollaan muka niin huolissaan häiritsemisestä ja ettei vaan rampata liikaa. Lainaa otetaan ja jaetaan suursijoittajille. Ai mutta sehän on oikeasti sitä kapitalismia.

Vierailija
85/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Itä-Helsingissä. Kerrosnaapureina on Mohammed ja Ahmed. Ensikuussa vuokraan asuntoni irakilaisperheelle ja minusta tulee Espoolainen.

- 3 polven stadilainen

Onko 3 polven stadilainen talidomidilapsia?

Talidomidilapset ovat nyt plus miinus 65 v, lisäksi heillä on ennemmin vähemmän kuin enemmän polvia. Ota taukki ensin selvää asioista.

Raskausajan "hyvä" pahoinvointilääke, jota lääkärit laajasti suositti, sai aikaan järkyttävän kokoisen vammaisina syntyneiden joukon. Sellaisia lääkkeet voi olla. Ilman parempaa tietoa ja vaillinaista/olematonta pitkäaikaisseurantaa. Vielä nykyäänkin. Paradoksaalista on, että lääkkeitä ei usein testata linkaan raskaana olevilla, eikä yli 65-vuotiailla, vaikka olisivat todennäköisin suurin käyttäjäryhmä. Kansanmurhasta ei voida puhua, mutta jokin termi tuollekin pitäisi olla ilmaisemaan laaja-alaista tragediaa. "Hups", "riittämätön tieto" epidemia-/pandemia-tilanteissa, jonkun/joidenkin kunnianhimo ja oma usko/toive, ei ole sen enempää relevantti anteeksipyyntö kuin vastuuvapauslausekekaan. Pääosin kun edelliset perustuu suurten voittojen saamiseen/henkilökohtaisiin ambitioihin, joiden lieveilmiönä mutkia suoristetaan ja peitellään.

Vierailija
86/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Minä en ole vihervassari, eivätkä ole läheisenikään. Olen korkeakoulutettu, hyväpalkkaisessa, arvostetussa työssä, ja vain opiskelujen aikana siihen liittyviä tulia nostanut. Työelämässä olen ollut lyhyemmän aikaa kuin sinä.

En ymmärrä, miksi työtä tekevät, omalla palkalla pärjäävät äänestävät vihervassareita! Vihreyden ymmärrän, mutta kun se valitettavasti kytkeytyy vasemmistolaisuuteen. Työnteko on jo nyt liian kannattamatonta verotuksen vuoksi ja on liikaa yhteiskunnan eläjiä.

Miksi olla vihervassari?

Tässä kiteytyy oikeistolaisen ja vasemmistolaisen ero. 

Minäkin olen vasemmistolainen. Olen ollut 25 vuotta työelämässä. Maksan veroja mielelläni. Työnteko kannattaa kyllä: minulla on ruokaa, vaatteet ja koti. Elämä on hyvää. En ole kateellinen tai katkera oikeille tai kuvitteellisille sossupummeille. Maksan veroja mielelläni. 

Vierailija
87/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut koko elämäni töissä jonka palkkoja ei makseta verorahoista Mitenkäs siellä? Moniko noista ystävistäsi ovat yksityisellä töissä?

Vierailija
88/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen ja persujen seinä on valtion kassa, sieltä ryövätään rahat pörriäisiin ja kaverijuniin.

Onneksi saadaan tämä korruptio kunnissa kuriin. 

Vierailija
89/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyöritetä. Pitää olla tuottavaa työtä ja yrittäjyy

Entäpä yritystuet? Taikaseinän raha riittää niihin, vai?

Vierailija
90/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Minä en ole vihervassari, eivätkä ole läheisenikään. Olen korkeakoulutettu, hyväpalkkaisessa, arvostetussa työssä, ja vain opiskelujen aikana siihen liittyviä tulia nostanut. Työelämässä olen ollut lyhyemmän aikaa kuin sinä.

En ymmärrä, miksi työtä tekevät, omalla palkalla pärjäävät äänestävät vihervassareita! Vihreyden ymmärrän, mutta kun se valitettavasti kytkeytyy vasemmistolaisuuteen. Työnteko on jo nyt liian kannattamatonta verotuksen vuoksi ja on liikaa yhteiskunnan eläjiä.

Miksi olla vihervassari?

En ole vihreä, kiitos Sinnemäen, jonka suurin tavoite on pilata Helsinki. 

Vierailija
91/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset äänesti  oikeistopossujen välistä vetäjiä vastaan, hyvinvointiyhteiskunnan puolesta.

Jos kaikki inhimillisyys ja järki poistetaan politiikasta ja jaetaan valtion rahaa vaan omaan taskuun ja kavereille, on kai se ihan selvä ettei kansa tue sellasta politiikkaa.

Tämä hallitus leikkaa juuri vääristä paikoista, kun se samaan aikaan jakelee miljardejaomille kamuille ja ulkomaille taivaan tuuliin, ja persut on riemulla osallistuneet tähän oikeiston sikailuun, vaikka teeskentelivät työväen puoluetta ennen eduskuntavaaleja. Ootte täysiä pellejä, tiedän 5 persuja äänestänyttä (itseni mukaan lukien) jotka tuli nyt järkiinsä ja äänesti sdp:tä. Pitäkää kokkarepossut tunkkinne. 

Vierailija
92/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyör

valitettavasti kaikki länsimaat kilpailevat tietyistä aloista yritystukien kautta. Minulle oikeistolaisena kävisi oikein hyvin, että tuet poistetaan, mutta joitain avainaloja on katsottu tarpeelliseksi subventoida. On se sitten huoltovarmuutta, T&K:ta tms

Miksi vasemmisto ei kannata tätä, tässähän päästään julkisilla varoilla vaikuttamaan tuotantoon ja käytäntö on lähempänä sosialismia kuin kapitalismia

Vierailija
93/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset äänesti  oikeistopossujen välistä vetäjiä vastaan, hyvinvointiyhteiskunnan puolesta.

Jos kaikki inhimillisyys ja järki poistetaan politiikasta ja jaetaan valtion rahaa vaan omaan taskuun ja kavereille, on kai se ihan selvä ettei kansa tue sellasta politiikkaa.

Tämä hallitus leikkaa juuri vääristä paikoista, kun se samaan aikaan jakelee miljardejaomille kamuille ja ulkomaille taivaan tuuliin, ja persut on riemulla osallistuneet tähän oikeiston sikailuun, vaikka teeskentelivät työväen puoluetta ennen eduskuntavaaleja. Ootte täysiä pellejä, tiedän 5 persuja äänestänyttä (itseni mukaan lukien) jotka tuli nyt järkiinsä ja äänesti sdp:tä. Pitäkää kokkarepossut tunkkinne. 

minne jaetaan rahaa, Marinin hallitus erikoistui muualle rahan jakamiseen.

Aina kun vassari alkaa puhua inhimillisyydestä jne, on veronmaksajan syytä tarkistaa pankkitilin saldo. Merkillepantavaa on myös, miten vasemmiston ihannoimat järjestelmät ovat olleet järjestäen kaikista epäinhimllisimpiä järjestelmiä

Vierailija
94/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

vastikkeettomien tukien avulla ei reaalitaloutta pyör

Demarit ei uhostaan huolimatta yritystukiin koske. Siinä tapauksessa osa yrityksistä siirtää tuotantonsa halvempiin maihin tai laittaa pillit pussiin > lisää työttömiä. 

Vierailija
95/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinä?

Sun tutkintosi on maksanut miljoonan meille veronmaksajille.

Jaa opiskelukin on kielletty nykyään, ei ole ihme että Pisa tulokset laskee.

Vierailija
96/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ainoa oikea vihreä oli Pentti Linkola, hän eli niinkuin opetti. Nykyvihreät voisivat ottaa oppia hänestä. Paitsi että se olisi liian vaikeaa kaupunkilaisille vihertäville, koska he ovat oikeasti kommunisteja. Eikä ne viitti 😴.

Vierailija
97/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on varaa antaa rahaa köyhille

Vierailija
98/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Halla-ahon Suomen suurin sukeltaja?

Vierailija
99/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että tyttöhallituskaan olisi uskaltanut tuhlata suomalaisten rahoja siihen malliin kuin tuhlasivat ilman lupausta, ettei niitä oikeasti tarvitse maksaa.

Suomen valtionvelkahan on kasvanut kaiken aikaa vuosikymmeniä, mutta ei näy velkojia, jotka olisivat panneet Suomen valtion konkurssiin. Eihän velkojat silloin saisi mitään.

Ja kenelle Suomi oikeastaan on velkaa? Lainaako Suomi konkreettisesti joltain esim. Sveitsin BIS pankilta tai IMF:ltä?

Vai saako sitä oikeasti "seinästä"?

Vierailija
100/168 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä oli kunta- ja aluevaalit. Harvassa kunnassa/alueella kokkarepersut ovat enemmistönä. Sinunkin kunnassasi varmasti muut puolueet kuin persut ovat päättäneet tähänkin asti "hyvinvoinnistanne."