Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?
Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.
Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.
Kommentit (739)
Kirjoitit: Joo, yli puolet autoilijoista on pikkukelmejä. Se on maan tapa myös lainsäätäjänkin mielestä. Lainsäätäjä on varmaan kuunnellut psykologeja ja ymmärtää, miten ihmiset toimivat käytännössä. Nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettaviksi suurinpiirtein eikä pilkulleen, koska virheitä sattuu ja on parempi keskittyä liikenteen tarkkailuun kuin orjalliseen nopeusmittarin seuraamiseen. Siksi pieni ylinopeus ei ole rangaistavaa.
Vastaus: pienet ylinopeuden eivät ole rangaistavaa koska sellainen on totaalitaarista meininkiä.
Nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettavaksi 100% Suurimmalla osalla liikenteessä on vain asenneongelma nopeuden kanssa. Lähinnä mietitään että kuinka kovaa voi ajaa niin ettei tule sakkoja. Silloin kun nopeus on sopivasti alle suurimman sallitun, mittaria ei tarvitse tarkkailla vaan voi keskittyä liikenteeseen. Esimerkiksi 80 alueella nopeudella 70km/h, mittaria ei tarvitse tarkkailla yhtään ja ajaminen on kaikille turvallista.
Näin sen pitäisi mennä oikeasti, mutta kun asennevammat liikenteessä näyttävät periytyvä sukupolvelta toiselle ja aloittaja on asennevamman myyntitykki.
satasen alueella 104-109 todellista ja köröistä ohi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo jo asennevammasta liikenteessä. Luetun ymmärtäminen on olematon. Satasen alueella 100 on ehdoton maksimi eikä sitä saa ylittää ohittaessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen näitä tunareita. Kauhea pelko päällä ettei auto kaadu jos ajaa normi nopeutta. Ja ikinä ei saa järkevää vastausta tähän syyhyn. Piipitetään että ei oo kiirus mihinkään, lähde ennemmin jos ärsyttää. No jos ei näillä pelkureilla ole kiire niin miksi eivät aja jonnekin sivuun välillä ja päästä autoletkaa ohi? No siksi kun minä, minä, minä saan olla tien tukkona koska minä olen minä.
Sitten kun sinä aikuistu korvienvälistä, ymmärrät että ei ole tunareista tai pelosta kysymys.
Turvallinen ajotapa on harkittu valinta. Sinun kiire ja p
Mitä nyt oikein selität jostain pakottamisesta ja muiden syyttämisestä? Kukaan ei pakota minua ohittamaan hidastelijaa, minä haluan ohittaa hänet ja niin myös teen.
Hidastelijan täytyy ymmärtää, ja valtaosa varmasti ymmärtääkin, että se oma käytös liikenteessä saa muut tekemään erilaisia ratkaisuja. Kaikki eivät halua ajaa sitä samaa alinopeutta kuin sinä, joten he ohittavat päästäkseen järkevässä ajassa perille. Jos sinä ajaisit sitä vauhtia mitä lätkässä sanotaan eli muun liikenteen kanssa samaa vauhtia, harvempi ohittaisi. Sinä et siis ohita mutta aiheutat todennäköisesti ohituksia käytökselläsi. Vaikka et ketään siihen voikaan pakottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä -paitsi ehkä 110-119 km/h todellista tulee ajettua.
Pitemmällä matkalla tulee monia possujunia ohitettua joka ikinen kerta. Sitten peileistä näkee kun muutkin alkavat ohitella nysväreitä "koska tuokin uskalsi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo jo asennevammasta liikenteessä. Luetun ymmärtäminen on olematon. Satasen alueella 100 on ehdoton maksimi eikä sitä saa ylittää ohittaessakaan.
Se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi ajelin hitaasti kun jarruputki vuoti eikä autossa oikein toiminut muu kuin käsijarru, niin ei viitsinyt kaahailla.
Eli lieventävänä asianhaarana autosi oli tieliikennekelvottomassa kunnossa.
Jos keliolosuhteet eivät ole erityisen haastavat, liikennevirta kulkee pääsääntöisesti suurinta sallittua tai aavistuksen yli. Tästä poikkeaminen on itsekästä kiusantekoa. Jos köröttelyn syynä on auton tai kuljettajan kunto, ei liikenteeseen olisi pitänyt lähteä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas sääntöfetisisti: niin kauan kuin rajoitukset on laitettu ylivarovaisella/suoranaisella kiusaamismentaliteetilla niin minähän en niitä noudata.
Koita kestää!
(Mielelläni maksan ylinopeusmaksun silloin tällöin siitä ilosta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen näitä tunareita. Kauhea pelko päällä ettei auto kaadu jos ajaa normi nopeutta. Ja ikinä ei saa järkevää vastausta tähän syyhyn. Piipitetään että ei oo kiirus mihinkään, lähde ennemmin jos ärsyttää. No jos ei näillä pelkureilla ole kiire niin miksi eivät aja jonnekin sivuun välillä ja päästä autoletkaa ohi? No siksi kun minä, minä, minä saan olla tien tukkona koska minä olen minä.
Sitten kun sinä aikuistu korvienvälistä, ymmärrät että ei ole tunareista tai pelosta kysymys.
Turva
Mitä nyt oikein selität jostain pakottamisesta ja muiden syyttämisestä? Kukaan ei pakota minua ohittamaan hidastelijaa, minä haluan ohittaa hänet ja niin myös teen.
Hidastelijan täytyy ymmärtää, ja valtaosa varmasti ymmärtääkin, että se oma käytös liikenteessä saa muut tekemään erilaisia ratkaisuja. Kaikki eivät halua ajaa sitä samaa alinopeutta kuin sinä, joten he ohittavat päästäkseen järkevässä ajassa perille. Jos sinä ajaisit sitä vauhtia mitä lätkässä sanotaan eli muun liikenteen kanssa samaa vauhtia, harvempi ohittaisi. Sinä et siis ohita mutta aiheutat todennäköisesti ohituksia käytökselläsi. Vaikka et ketään siihen voikaan pakottaa.
Ap
Jos minä alan nyt tässä riehua ja huutaa koska olen turhautunut tyhmyyteesi niin aiheutitko sinä käytökseni vai valitsinko sen itse?
Vastaus on että valitsin sen itse. Toisin kuin väität, kenenkään käytös ei saa muita tekemään erilaisia ratkaisuja. Ne valitaan itse, kuten sinä valitset ohittamisen, kun et halua ajaa samaa nopeutta kuin jotkut muut. Et voi millään konstilla laittaa sitä noiden muiden syyksi, etkä sanoa että he aiheuttivat tarpeesi ohittaa. Ei, sinun halusi ajaa jotain toista nopeutta kuin muut aiheutti tarpeesi ohittaa.
Muistutuksena vielä, että se mitä lätkä sanoo, ei ole se nopeus mitä pitää ajaa. Se on se nopeus, mitä kovempaa ei enää saa ajaa. Kunhan ajetaan sen alle, niin kaikki on kunnossa. Tsemppiä autokouluun, se on näemmä vähän kesken kun perussäännöt ei ole ihan vielä hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas sääntöfetisisti: niin kauan kuin rajoitukset on laitettu ylivarovaisella/suoranaisella kiusaamismentaliteetilla niin minähän en niitä noudata.
Koita kestää!
(Mielelläni maksan ylinopeusmaksun silloin tällöin siitä ilosta.)
Onko muutkin lait sinulle kiusaamismentaliteettia? Kaikki mikä ei itseä miellytä on vain kiusantekoa.
Kerroitkin tässä jo tarvittavan itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sinä aikuistu korvienvälistä, ymmärrät että ei ole t
Niin, tämä menee nyt jankkaamiseksi mutta tuo ajatuksesi että syytän muita ohituksestani on ihan omassa päässäsi.
Ja kyllä, ympäristö, mukaan lukien muut ihmiset ja heidän toimintansa, vaikuttavat muihin ihmisiin ja heidän tekemiinsä valintoihin. Tämä pätee ihan kaikessa ja tiedät sen itsekin. Hitaasti ajava aiheuttaa normaaleilla kuskeilla tarpeen ohittaa, se on täysin selvää. Pakko ei ole, sekin on aivan selvää.
Kannattaa vastedes yrittää huomioida toiset liikenteessä hiukan paremmin, se on asia mitä ainakin itselleni autokoulussa nimenomaan aikanaan toitotettiin. Et ole koskaan liikenteessä yksin, joten jätä minä minä minä ja minä haluan ja voin-asenne kotiin ennen kuin lähdet rattiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Joo, yli puolet autoilijoista on pikkukelmejä. Se on maan tapa myös lainsäätäjänkin mielestä. Lainsäätäjä on varmaan kuunnellut psykologeja ja ymmärtää, miten ihmiset toimivat käytännössä. Nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettaviksi suurinpiirtein eikä pilkulleen, koska virheitä sattuu ja on parempi keskittyä liikenteen tarkkailuun kuin orjalliseen nopeusmittarin seuraamiseen. Siksi pieni ylinopeus ei ole rangaistavaa.
Vastaus: pienet ylinopeuden eivät ole rangaistavaa koska sellainen on totaalitaarista meininkiä.
Nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettavaksi 100% Suurimmalla osalla liikenteessä on vain asenneongelma nopeuden kanssa. Lähinnä mietitään että kuinka kovaa voi ajaa niin ettei tule sakkoja. Silloin kun nopeus on sopivasti alle suurimman sallitun, mittaria ei tarvitse tarkkailla vaan voi keskittyä liikenteeseen. Esimerkiksi 80 alueella nopeudella 70km/h, mittaria ei tarvitse tarkka
Jos nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettavaksi 100 %, niin miksi sakotuksen raja ei ole nopeusrajoituksen kohdalla? Todellinen nopeusrajoitus on se, mistä rangaistavuus alkaa. Siksi on paljon parempi ajatella, että nopeusrajoitus on käytännössä ohjeellinen nopeus, jota ajamalla liikenne sujuu parhaiten. Vähän yli tai vähän alle. Kymmenen alle on jo liikaa ja on tientukkona. Jos rajoitus on 100 tai enemmän, niin silloin ei voi enää odottaa, että kaikki ajavat niin kovaa. Raskaan liikenteen nopeus (80-85) on silloin ihan sopiva, jos ei halua ajaa kovempaa.
Sillä on myös kansantaloudellinen merkitys, jos raskas liikenne pakotettaisiin koko ajan ajamaan 70 köröttelijöiden perässä. Tiellä kuluisi paljon enemmän aikaa ja kuljetuskustannukset nousisivat. Onneksi köröttelijät ajavat yleensä vain lyhyitä matkoja, jolloin vähän ajan päästä pääsee taas normaaliin vauhtiin.
Viranomaiset tietenkin sanovat, että ylinopeutta ei saa olla yhtään, koska laki sanoo niin. Heidän on sanottava niin viran puolesta.
Matka on lyhyt esim alle 3 km, takapuskurissa roikkuja, edessä oleva jono tms.
Vierailija kirjoitti:
Matka on lyhyt esim alle 3 km, takapuskurissa roikkuja, edessä oleva jono tms.
Vaikka oma matka olisi lyhyt, niin pitäisi kiihdyttää muun liikenteen vauhtiin, koska muut ajavat pidempää matkaa. Ei pidä ajatella vain omaa napaa.
"Kannattaa vastedes yrittää huomioida toiset liikenteessä hiukan paremmin, se on asia mitä ainakin itselleni autokoulussa nimenomaan aikanaan toitotettiin. Et ole koskaan liikenteessä yksin, joten jätä minä minä minä ja minä haluan ja voin-asenne kotiin ennen kuin lähdet rattiin."
No minäminä asenne on kyllä näillä teiden sankareilla, joille "hidastelijat" ovat esteitä ja kiusantekijöitä.
Ajan vain moottoripyörää. Osalle liikenteessä pelkkä mpn näkeminen aiheuttaa reaktioita. Maanteillä ja nopeammilla nopeuksilla useat antavat tietä, vaikka ei olisi millään mittapuulla ohituksen salliva paikka. Ja tässa käytöksessä eroja riippuen tien sijainnista.
Taajamissa noudatan ehdotomasti rajoituksia. Kun ne ovat syystä ne rajoitukset (toisille toki vain kiusalla laitettu). Minut ohitetaan poikkeuksetta joka kerta. Ei tietty kaikki, mutta klassiset: bemari, audi tai mersu ohittaa aina. Ja kyllä, olen tästä pitänyt kirjaa. Kun se on niin käsittämätön ilmiö.
Jos ajat liian lähellä takaluukussani, pudotan nopeutta turvallisuuden vuoksi. Mieti sitä seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoitukset on tarkoitettu noudatettavaksi 100% Suurimmalla osalla liikenteessä on vain asenneongelma nopeuden kanssa. Lähinnä mietitään että kuinka kovaa voi ajaa niin ettei tule sakkoja. Silloin kun nopeus on sopivasti alle suurimman sallitun, mittaria ei tarvitse tarkkailla vaan voi keskittyä liikenteeseen. Esimerkiksi 80 alu
Nollatoleranssit on totaalitaarisen valtiomuodon meininkiä.
Kirjoitit: Haha, tuohan on hauska elämänasenne. Käytätkö muuallakin elämässä samaa tapaa vastuuttaa muita omista päätöksistäsi?
- Opettaja oli liian tylsä niin oli pakko lintsata tunnilta
- Kassalla oli liian hidas mummo niin oli pakko etuilla
- Kaveri oli liian tyhmä niin oli pakko vetää turpaan
- Äiti ei antanut viikkorahaa niin oli pakko varastaa jne.
Joo, kyllähän ne muut ihmiset aiheuttavat kaikenlaista. Onhan se ihan kestämätöntä kun elämässä kaikki ei aina mene niin miten itse haluaa ja mihin on tottunut.
Vastaus: Tämä on myös täysi kymppi, erittäin hyvä kuvaus aloittajan mielenlaadusta.