Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?
Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.
Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.
Kommentit (739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on kiire.
Kyllä minua harmitti rekkakuskin puolesta kun köröteltiin ainakin 20km (sitten käännyin itse sivutielle) jonkun perässä 50km/h. Rekka oli heti tämän köröttelijän perässä, joten tien tukko varmasti tiesi jumittavansa jotain, jota aikataulut painaa päälle, En ymmärrä miksi tehdään kiusaa toisille. Varsinkin joku rekka, joka ei todellakaan pääse helposti ohittamaan niin luulisi sen verran miettivän muidenkin kannalta.
Vielä tuostakin ärsyttävämpää on se, kun 80km/h alueella ajetaan rajoituksen mukaan, tai jopa vähän yli, kohta on joku rekka peräpuskurissa kiinni. Esimerkiksi kehä III:lla joka päivästä, pakko jättää vielä lisää turvaväliä edellä meneviin, ettei joudu jonon hidastaessa jarruttamaan heti vaan voi odottaa, että rekkakuskikin alkaa hidastamaan...
Kirjoitit: Okei, no mikä sulla on sitten ongelmana? Jos oletetaan että hitaasti ajava jännittää ajamista niin miksi yrität painostaa häntä ajamaan kovempaa? On sallittua ajaa hiljempaa kuin nopeusrajoitus ja esim kokemattomalle kuskille myös järkevää. Miksi et pysty hyväksymään että liikenteessä on erilaisia kuskeja ja tilanteita joihin sunkin pitää sopeutua koska et ole teiden kuningas? Vähän nimittäin tuntuu että kuvittelet olevasi, kun ratkaisusi ovat sitä luokkaa että vaikkapa kokemattomien täytyy ylläpitää kokemustasoonsa nähden liian korkeaa tilannenopeutta tai vaihtoehtoisesti jäädä kotiin jotta sinua ei ala tylsistyttää. Se ei ole sun määrättävissä. Jää itse kotiin jos et pysty toimimaan yhteisesti muiden kanssa.
-eri
Vastaus: Tämä on niin hyvä kirjoitus että ei voi kehua tarpeeksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmetyttää miksi se reilua alinopeutta kulkeva kinneri löytää kaasupolkimensa aina ohituskaistojen kohdalla
Ei osata katsoa nopeus mittaria sekä alkukantainen laumavietti, hevoslaumassakin kun yksi lähtee juoksemaan niin muutkin lähtee !
Nämä höyrypäät ovat sellaisia, kun se ikääntynyt pappa vie pahimmillaankin muutaman minuutin elämästä, vaaditaan korttia pois. Muutama minuutti..
Tämän muutaman minuutin takia ollaan ottamassa papalta mahdollisesti koko kodin ulkopuolinen elämä pois.
Tämä asenne on mielestäni sietämätöntä ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä höyrypäät ovat sellaisia, kun se ikääntynyt pappa vie pahimmillaankin muutaman minuutin elämästä, vaaditaan korttia pois. Muutama minuutti..
Tämän muutaman minuutin takia ollaan ottamassa papalta mahdollisesti koko kodin ulkopuolinen elämä pois.
Kerran soitin edessä ajavasta epävarmasta 112. Ajeli 80 alueella vaihtelevasti 55-70 ja hyvä kun pysyi tiellä. Joku mummo se sit oli mut ei todellakaan ajo enää luonnistunut.
Minä ajan koska se ärsyttää muita ja saan siitä nautintoa.
Kirjoitit: En lukenut kommentista kuin alun, sen verran alentuvaa tekstiä että tuli vähän oksennusta kurkkuun.
Hidastelijat eivät raivostuta minua, se on oma kokemuksesi. Eikä minulla useimmiten ole liikenteessä kiire kun lähden ajoissa.
Ap
Vastaus: nyt rupeaa jutut menemään ristiin itsesi kanssa. Aikaisemmin kirjoittelit kuinka on tärkeämpääkin tekemistä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Luulen että ratkaisuni on jatkossakin ohittelu. Turvallisesti tosin. Holtitonta käytöstä en liikenteessä harrasta.
Mutta ei, en edelleenkään ala varaamaan matkaan tuntia tai kahta enemmän aikaa siksi että joku jännittäjä haluaa ajaa hitaasti.
Kirjoitit: väitän että hitaammin ajajat eivät jännitän, päin vastoin ovat kaikkein rennommin liikenteeseen suhtautuvia mitä voit löytää, koko olettamuksesi on väärä.
Jos et varaa enempää aikaa etkä ennakoi tekemisiäsi, sitten tulet varmaan myöhässä päämääräksi. Et voi muuttaa tilannetta jossa ihmiset ajavat täysin liikennesääntöjen mukaan.
Päin vastoin, sitä pitäisi ihailla kun joku ajaa maltilla ja hiljaa, liikennekulttuuri on perverssi Suomessa.
Ja oman kokemukseni mukaan jännittäjät nimenomaan ovat ni
Voitko nyt kertoa että missä ja miten minä olen painostanut ketään yhtään mihinkään? Luitko aloitusta ennen kuin aloit vaahtoamaan?
Ap
Kirjoitit: Kirjoitit: En lukenut kommentista kuin alun, sen verran alentuvaa tekstiä että tuli vähän oksennusta kurkkuun.
Vastaus: Oma syyllisyys ja se mikä on kun alkaa itselle paljastua, on seurauksena oksennusreaktio.
Vierailija kirjoitti:
Sietämätöntä ylimielisyyttä on kuljettaa ajoneuvoa vaikka havainnointi- ja reagointikyky alkavat jo olla sen verran puutteelliset ettei ajaminen ole enää turvallista. Siellä liikenteessä kun ei koskaan olla yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: En lukenut kommentista kuin alun, sen verran alentuvaa tekstiä että tuli vähän oksennusta kurkkuun.
Hidastelijat eivät raivostuta minua, se on oma kokemuksesi. Eikä minulla useimmiten ole liikenteessä kiire kun lähden ajoissa.
Ap
Vastaus: nyt rupeaa jutut menemään ristiin itsesi kanssa. Aikaisemmin kirjoittelit kuinka on tärkeämpääkin tekemistä....
Totta kai, kenelläpä ei olisi tärkeämpää tekemistä kuin ajella alinopeutta maantiellä?
Ei se ole sama asia kuin se että on kiire.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sietämätöntä ylimielisyyttä on kuljettaa ajoneuvoa vaikka havainnointi- ja reagointikyky alkavat jo olla sen verran puutteelliset ettei ajaminen ole enää turvallista. Siellä liikenteessä kun ei koskaan olla yksin.
Ap
Kysytään sinulta sitten kun olet tilanteessa.
Nythän kysymys ei ole tieliikenteenseen sopimattomasta henkilöstä, vaan ikäihmisestä jolla ikääntyminen alkaa lievästi rajoittamaan toimintaa.
Nuoret, toimintakykynsä huipulla olevat ovat huomattavasti vaarallisempia liikenteessä kuin ikäihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nythän kysymys ei ole tieliikenteenseen sopimattomasta henkilöstä, vaan ikäihmisestä jolla ikääntyminen alkaa lievästi rajoittamaan toimintaa.
Kysytään vaan. Mulla ei ole nyt sen enempää kuin vanhuksenakaan tarvetta vaarantaa liikennettä oman liikkumiseni helpottamisen takia.
Ja tuo viimeinen lause on ihan puppua. Nuoret miehet tilastollisesti ovat vaarallisia liikenteessä, mutta niin ovat vanhuksetkin. Sen takia vanhat ihmiset käyvät lääkärintarkistuksissa joissa kortti otetaan pois mikäli tarve vaatii.
Ap
En jaksa polkea lujempaa.
Nopsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai, kenelläpä ei olisi tärkeämpää tekemistä kuin ajella alinopeutta maantiellä?
Ap
Koita nyt ymmärtää että se ei ole alinopeutta. Liikennemerkki osoittaa vain suurimman sallitun nopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nythän kysymys ei ole tieliikenteenseen sopimattomasta henkilöstä, vaan ikäihmisestä jolla ikääntymine
Palataan asiaan sitten kun sinun pitäisi vanhanakin päästä kauppaan.
Kun tuo nuoruuden korskeus on takana, alkaa horisontti kirkastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nythän kysymys ei ole tieliikenteenseen sopimattomasta henkilöstä, vaan ikäihmisestä jolla ikääntymine
Minä ainakin menen vanhuksen autoon paljon mieluummin kuin nuorison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nythän kysymys ei ole tieliikenteenseen sopimattomasta h
Asun kivenheiton päässä lähikaupasta nyt ja vanhana.
Tiesitkö että osa vanhuksista luovuttaa itse korttinsa pois kun siltä tuntuu? Kaikki eivät ole minäminä-ihmisiä sen enempää nuorena kuin vanhanakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Koita nyt ymmärtää että se ei ole alinopeutta. Liikennemerkki osoittaa vain suurimman sallitun nopeuden.
Ymmärrät varmaan mistä tässä puhutaan. Aiheettoman hitaasta ajamisesta taitaa viranomainen puhua.
Ap