Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?

Vierailija
14.04.2025 |

Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.

Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.

Kommentit (739)

Vierailija
21/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä vauhtia ajan, tulet kuitenkin persukseen kiinni. Helpompi on kun annan sinulle heti signaalin ja mahdollisuuden ohittaa. Inhottaa kun on lapset takapenkillä ja missä ikinä liikummekin, joku päättää olla noudattamatta turvaväliä. 

Vierailija
22/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossani on vanteet joihin kertyy herkästi lunta ja jäätä joten ajan tasan sellaisella nopeudella joka ei ravisuta autoa. Meillä on sivutiellä vielä lunta, eli vaikka päätie on sulanut ja kuiva niin jäätä kertyy edelleen vanteisiin.

Terveisiä pohjoisesta.

Ymmärrän että sääolosuhteet vaikuttavat siihen mitä vauhtia kannattaa ajaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole kiire mihinkään.

Pitää vaan lähteä matkaan aikaisemmin niin ehtii perille hitaamminkin.

Eräs köröttelijä oli entinen linja-auton kuljettaja, joka ehkä ajoi niin hitaasti siksi, kun ei enää ollut kiire aikataulun mukaan.

Oma syyni voi olla vika autossa tai se, että en ihan tarkkaan tiedä, missä on se paikka johon olen menossa. Siksi pitää hidastella, että ehtii katsella ympärilleen.

Vierailija
24/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmisillä on aina niin jumalaton kiire? Hitaamminkin ehtii.

Vierailija
25/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin sallittu nopeus! olet käsittänyt väärin AP!

Vierailija
26/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säästää sähköä ja ehtii paremmin katsoa leffoja

t. tesla kuski

Eipä ne leffat näy ajaessa. 

Vierailija
27/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska NIssan.

Vierailija
28/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeusrajoitus 100 tarkoittaa voit ajaa nopeudella 0-100

yli 100 on laitonta ja rangaistavaa

Vierailija
29/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on AP syy että ei voi ohittaa?

Missä olen sanonut etten ohita?

Ap

No mitä sitten mussutat? antaa ihmisten körötellä.

Se köröttely kun vaikuttaa myös kanssa-autoilijoihin, lisää riskiä onnettomuuksiin kun joudutaan ohittamaan. Lisäksi nämä samat henkilöt tulevat moottoritielle kiihdytyskaistalta liian hitaasti ja tulevat eteen vaikka heillä on väistämisoikeus. Paniikkijarrutus joka vaan kertaantuu taaksepäin. Todella itsekästä toimintaa.

Vierailija
30/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituskaistan kohdalla tientukkijat kyllä hetkeksi löytävät rohkeutta lisätä vauhtia.  

Vierailija
31/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tässä bussissa on rajoitettu nopeus 80 km /h.

Vierailija
32/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se köröttely kun vaikuttaa myös kanssa-autoilijoihin, lisää riskiä onnettomuuksiin kun joudutaan ohittamaan. Lisäksi nämä samat henkilöt tulevat moottoritielle kiihdytyskaistalta liian hitaasti ja tulevat eteen vaikka heillä on väistämisoikeus. Paniikkijarrutus joka vaan kertaantuu taaksepäin. Todella itsekästä toimintaa.

Jos joku takana tuleva haluaa ohittaa, niin takana tuleva saa ohittaa. Ei ole minun ongelma.

Vierailija
33/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire mihinkään ja on mukavampi ajaa rauhallista vauhtia kuin vääntää joka kurviin rattia hartiavoimin renkaat pitokyvyn rajoilla. Olen valmis uhraamaan muutaman minuutin elämästäni leppoisaan ja turvalliseen ajeluun, menetetyn ajan otan takaisin vaikka istumalla vähemmän tv:n äärellä.

Vierailija
34/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ajaa henkitoreissani kaupunkiin päivystykseen, kun täystuhohallitus vei meiltä terveydenhuollon.

Vierailija
35/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi ajelin hitaasti kun jarruputki vuoti eikä autossa oikein toiminut muu kuin käsijarru, niin ei viitsinyt kaahailla.

Tyyppi ajelee ilman jarruja - pösilö! Hinauta auto tuollaisessa tilanteessa korjaamolle!

Vierailija
36/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiire mihinkään ja on mukavampi ajaa rauhallista vauhtia kuin vääntää joka kurviin rattia hartiavoimin renkaat pitokyvyn rajoilla. Olen valmis uhraamaan muutaman minuutin elämästäni leppoisaan ja turvalliseen ajeluun, menetetyn ajan otan takaisin vaikka istumalla vähemmän tv:n äärellä.

Aika sysipaska kinneri sulla jos renkaat on pitokyvyn rajoilla satasen teillä.

Vierailija
37/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos joku takana tuleva haluaa ohittaa, niin takana tuleva saa ohittaa. Ei ole minun ongelma.

Minä, minä... 

Vierailija
38/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta täällä on maantiellä 50km/h rajoitus enkä viitsi ajaa kuin aina sen 20km/h yli.

Vierailija
39/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei traktorit kulje enempää. Miksi sinä ajat soratiellä 50 km/h, vaikka siellä on voimassa perusnopus 80 km/h?

Vierailija
40/739 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole kiire mihinkään.

Pitää vaan lähteä matkaan aikaisemmin niin ehtii perille hitaamminkin.

Mikä idea? Tuossahan menee elämä hukkaan. 

..... terveisin Teuvo, ojanpohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä