Ystävällinen muistutus: julkisella ei voi shoppailla gynejä sukupuolen perusteella, vaan jos haluat naisgynen niin sitten omalla rahalla 🤗
Tuliko selväksi? Verorahoilla ei kustanneta jotain naisgyneshoppailua vaan otat sen minkä palveluita on saatavilla!
Kommentit (445)
Abdullah tutkii pimputtimen huolella julkisella.
Kuule märkäkorvapoika kun rahaa on niin silloin voi shoppailla ihan mitä/mistä itse haluaa tai vaikka olla ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Abdullah tutkii pimputtimen huolella julkisella.
Aimo-Anzelmi-Ujo Nahkanen-Tampio runqqaa vaan yksin kotona tunkkaisessa inkkelimurjussaan tuo ulihaavekuva mielessään YHYY.
Vaikeaa kun eivät edes sotesöhlä('ammattilaise')t tiedä tai "tiedä": ilman suostumusta kajoaminen = r a i s c a u s.
SA = sexual assault
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit tämän aloituksen, ap? Onko miesgynekologien palveluista kieltäytyminen isokin ongelma Suomessa?
En ole ap, mutta on. Se on niin suuri että ne terveyskeskuslääkärit eivät osaa hommiaan kun kieltäydytään opetustilanteistakin. Tästä oli Hesarissa juttu jossa gynekologian opettaja lääkiksessä, naistohtori kirjoitti ja vetosi naisiin että lopettaisivat tämän syrjinnän ihan oman etunsa nimissä.
Jaha...osaat varmaankin laittaa linkin ko. juttuun sitten?
Ei taida osata. Sitä paitsi se juttukin on ylinoloa bullshittiä.
Mikseivät naisopettajat tarjoa omaa värkkiään harjoittelualustaksi?
En ole lesbo. En mene naisgynegologille.
Vierailija kirjoitti:
En ole lesbo. En mene naisgynegologille.
Se on suomeksi gynekologi ja hänen seksuaalista suuntautumistaan et sentään voi valita. Miesgynekin voi olla håmå.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin labraan numerojärjestyksessä ja nuori erimaalainen kundi kauhistui nähdessään koneelta, että tulin papa-koetta ottamaan. Hän pyysi minua menemään viereisen huoneen naishoitajan ovelle, jotta tämä siinä numeroiden välissä ottaisi näytteen. Olen iäkäs.
miä on erinmaa?
Keksin tuon sanan erimaalainen välttääkseni moden ja kuvatakseni laboratoriossa kohtaamaani nuorta miestä, jonka kulttuuri kieltää ottamasta papanäytettä iäkkäältä naiselta.
En ole naisena saanut vuosiin edes lääkäriaikaa julkiselle. Olisipa kiva saada vaivoihin apua. Ei ole veroille vastinetta Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kävisi missään tilanteessa miesgynellä.
Itse en sinulle kustantaisi mielelläni sukupuolisyrjintämahdollisuuksia joten maksathan itse gynesi?
T: Ei ap
Mutt mielestäsi tämä olisi ookoo jos olisi päälläni burkha? Tasa-arvon pitää kuulua kaikille, uskonnosta riippumatta!
Vierailija kirjoitti:
En ole naisena saanut vuosiin edes lääkäriaikaa julkiselle. Olisipa kiva saada vaivoihin apua. Ei ole veroille vastinetta Suomessa
Oma kansa edellä ajattelu on vahingollista. Jos olisit tulija, saisit kaiken maksusitoumuksella ilmaiseksi ja pääsisit jopa jonojen ohi - niin hammaslääkärille kuin gynekologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pysty traumojen vuoksi menemään miehelle. Ja nainenkin voi toiminnallaan aiheuttaa niitä lisää. Julkisella olisi hyvä että voi valita lääkärin.
Rahalla saa jos ei kelpaa. Mikä tässä on ongelmana?
Harva inkkeli päättää gynetilanteista. 😁
Vierailija kirjoitti:
No mulle ihan julkisella leikkaamattomana transnaisena kysyttiin haluanko mies- vai naislääkärin vastaanotolle, mutta totesin, että samantekevää, koska en ole tulossa treffeille.
Ja miten tuo liittyy gynekologikäynteihin???
Endometrioosi, PCOS, jne... yhä tuntemattomia eikä kiinnosta tutkiakaan, koska ne ovat vain "naisten luulotauteja".
Höpö höpö! Naiset ovat aina saaneet toivoa, että gyne asiat hoidetaan naislääkärin kanssa. Meidän kaupungissa tämä on jopa automaatista, ei tarvitse edes vaatia.
Itse kyllä valitsin ulkomailla asuessani miesgynen, koska siinä tilanteessa minulle oli tärkeintä, että me puhutaan lääkärin kanssa samaa kieltä. Myös synnärillä sekä lääkäri että kätilö olivat miehiä. Nykyään voisin kyllä mennä miesgynelle, mutta ennen synnytystä en. Nuorille nuo gyneasiat ovat niin vaikeita, että kaikki tutkimukset jää tekemättä, vaikka voisi vaatia naislääkäriäkin.
Potilaalla on oikeus valita lääkärinsä ja myös tarvittaessa pyytää toinen lääkäri vastaanotolla asioidessa. Lukekaa potilaan oikeuksista. Onko aloittaja niitä hoitajia joilla on epäterve hallinnan tarve.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pysty traumojen vuoksi menemään miehelle. Ja nainenkin voi toiminnallaan aiheuttaa niitä lisää. Julkisella olisi hyvä että voi valita lääkärin.
Näiden vaalien jälkeen toiveesi toteutuu vasemmiston lupausten mukaisesti lääkäriin pitää päästä valitset vain kun haluat mennä samoin lääkärin sukupuolen saat valita jos ei toimi niin sinua on kusetettu.
Jos sinulla ap on itselläsi se värkki, jota gynekologi ronklaa, voit vapaasti viedä sen värkkisi gyneronklattavaksi tai olla viemättä, mutta keidenkään muiden värkkitouhuihin sinä et puutu millään tavalla (pyytämättä!), onko selvä?
miä on erinmaa?