Yo-juhlat kohta tulossa, ehkä. Te, joilla kokemusta tarjoilusta,
pystyisittekö vastaamaan muutamaan kysymykseen, jotka mietityttää?
1. Riittääkö kaksi 15 hengen levymallista täytekakkua, kun vieraita arvioidaan tulevan noin 20 ja omaa perhettä lisäksi 5. Kaikki aina sanovat, että pitää ottaa ylimääräistä, jos osa vieraista santsaa, mutta kuinka paljon ylimääräistä?
2. Teen samalla macaron-tilauksen. Onko niitä tapana tilata 1 per hlö? Vai 2 per hlö? Ne on aika kalliita.
3. Mitä itse mieluiten söisit suolaisena vaihtoehtona? Siellä on valittavissa voileipäkakkuja (lohi, kinkku, kasvis tai omavalintaiset täytteet). Toinen vaihtoehto suolainen piiras (savuporo, tomaatti-mozzarella, kana tai kreikkalainen piiras). Kolmas suolainen vaihtoehto oli pizzapasteijat (pasteijataikinan sisällä pizzan tyyppiset täytteet).
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, jos olet fiksu,sivistynyt,et nimittele muita vaikka he eivät miellyttäisiä sinua ja sinun on vaikea oppia mitään häneltä. Miksi joku jankuuttaa, no ehkä siksi, että oppi ei mene päähän ja taas uusi oppimaton sikiää. Voin vain ymmärtää opettajien ikeitä. Nolaat vain itsesi haukkumalla,nimittelemällä. Sinun ei tarvitse lukea, voit ns silmitellä, ai jaa, tuo on hänen asiaansa (mutta monihan nyt komppaakin häntä joilla on enemmän tietämystä tästä teemasta kuten alan amttilaiset). Voi siirtyä eteenpäin jopa kokonaan teemasta. Sinulle löytynee sopivampia teemoja varmasti jotka palvelee käytöstäsi ja tietämystäsi. Voisitko mennä kastamaan vaikka nyt sitä kanelikorppua iltateehen ja käydä makuulle. Huomenna on pitkä työpäivä,eikö, niin jaksat sitten .Noin hermot kireällä. Uskon ,että elämä tulee olemaan moninverroin vaikeaa kohdallasi, siis tästäkin vaikeampaa. Nyt mammille n
Kondiittorista voi tilata pikkuleipiä, samoin jotkut pitopalvelut valmistaa. jatkat vaan itsesi nolaamista, onko noin paha olla. marttamaisuus,heidön ideologinsa jne eivät kuulu sukuuni,eikä perimääni millään muotoa. Meillä on olut kaupunkielämää ja laajasti juhlia. on myös tieto-taitoa kattauksista,tarjottavista,eri maan keittiöistäkin pakostakin. Mutta muista pikkuinen, vain ne pikkuleivät eivät keksi kuulu juhlapöytään. kun leikkikaverit tai frendit tulevat ja omassaarjessa tai viet kutsuttuna jonkun mökille niitä, se on ihan ookoo. tänään opit paljon uutta ja se voi harmittaa,ehkä nolokin olo. kiukustuuttakin vähän, kutitetaan sua vähän, noo ny jo kikattaa. paha meni pois,,, mammille nyt,pese hampit,,varsinki jos menit tuhmis syömään -pikkuleivän- hei hei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, jos olet fiksu,sivistynyt,et nimittele muita vaikka he eivät miellyttäisiä sinua ja sinun on vaikea oppia mitään häneltä. Miksi joku jankuuttaa, no ehkä siksi, että oppi ei mene päähän ja taas uusi oppimaton sikiää. Voin vain ymmärtää opettajien ikeitä. Nolaat vain itsesi haukkumalla,nimittelemällä. Sinun ei tarvitse lukea, voit ns silmitellä, ai jaa, tuo on hänen asiaansa (mutta monihan nyt komppaakin häntä joilla on enemmän tietämystä tästä teemasta kuten alan amttilaiset). Voi siirtyä eteenpäin jopa kokonaan teemasta. Sinulle löytynee sopivampia teemoja varmasti jotka palvelee käytöstäsi ja tietämystäsi. Voisitko mennä kastamaan vaikka nyt sitä kanelikorppua iltateehen ja käydä makuulle. Huomenna on pitkä työpäivä,eikö, niin jaksat sitten .Noin hermot kireällä. Uskon ,että elämä tulee olemaan moninverroin vaikeaa ko
----------
Tämä ketju ei koske sinun elämänkertaasi. Ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naurut sain. Täällä ehdotellaan pullakransseja, pikkuleipiä ja kuivakakkuja. Montako vuosikymmentä sitten nuo on olleet suosiossa?
Nuo ovat ajattomia tarjoiluja. Itse leivoin jo teininä innoissani pullapitkoja, pikkuleipiä ja kuivakakkuja. Kun ne tekee hyvistä aineksista, ne kyllä maistuvat monelle. Jos joku ei tykkää, ei tarvitse syödä.
Joo, teininä joskus 40-luvulla. Ei 2020-luvun nuoret mitään mummojen kahvikestitarjoiluja halua. Ihan kokemuksesta sanon tämän. Minulla on 4 lasta, jotka ovat kaikki yo-iässä tässä 2020-luvun aikana.
Juuri näin. Ei nykyajan nuoret todellakaan halua jotain kuivakakkuja, pullakransseja tai pikkuleipiä. Ajat muuttuvat. Niin pitääkin muuttua ja koska on kyseessä nuoren aikuisen suuri päivä, häneltä voi kysyä, mikä olisi hyvä. Meillä oli viimeksi keskimmäisen lapsen yo-juhlat. Hän suunnitteli tarjoilut itse. Raikasta vihersalaattia, mozzarellaa ja tomaattia balsamicolla, meloni-mansikka-basilika-hedelmåsalaattia, vuohenjuustolla täytettyjä mini-croissanteja, juusto-tomaattikierteitä ja tiramisu-kakku (siis kakku, joka tehty tiramisun makuiseksi). Niin ja hän itse teki kakkutikkareita (cake pops). Onnittelujuomana oli hänen toiveestaan Fresitaa ja alkoton vaihtoehto oli Pommacia jäädytetyillä mansikanpuolikkailla. Kaikki oli minun mielestäni hyvin mietittyä ja ihan hänen näköistään.
Marttaliitolla on enemmän koulutus sekä ohjaustoimintaa. Ei tilauspalveluja. Kotikeittiö voi olla saastainen,mutta myös ammtitasoisissa keittiöissö on tarkistuksissa puutteita. Moni muuten tekee,sekä,että tekee itse niitä missä tuntee olevansa hyvä,jokin oma pravuuri,jota pyydetäänkin tekemään muidenkin juhliin ja osa tilataan. Ihan ruuissa kuin leipomuksissa. Moni tilaa juurikin täytekakut,vaikaa muut kakut luonnistuukin hyvin ,samoin juustokakut,pikkuleivät sekä suolaiset palat. Tuulihattuja monikaan ei tee itse, vaan tilaa, vaiika tuote ei liioin vaikea olekaan. Simaakin tehdään itse,etenkin kesäjuhliin samoin kotikaljaa jos lihaissaa tarjottavaa tai voileipätarjoilu.
Minusta Martat tekevät hyvää työtä, no jos joku kokee heidät äippänä, sehän on suloista,mutta jotenkin särähtää korvaan. nimitys äitee,äippä silloin kun tehdään järjestötyyppistä duunia, niin ei line paikallaan. Niin olit kovin huolissasi hiuksista. Niin minäkin, niin ravintolakokit,leipomot jne . osa hiuksista vain myssyn alla,osa vapaana. kyllä riski on saada hiuksia ruokaansa. Mutta itse havaittuna lounasruokailun kokki takaovella laittoi nuuskan ja suora näköyhteys keittiöön-hän jatkoi ruuan valmistusta muina miehinä. Me emme arvatenkin menneet lounaalle.
Kotona toki itse kiedon tiukalle nutturalle hiukset ja edellytän muiltakin samaa,toivon,että tajuavat. Sinulla on huolia paljon,mutta saat vastauksia kun etsit niitä. Ps. minäpä teenkin tiistaina täytekakun ja sitä syö vain kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Marengit ovat aika halpaa ja helppoa tehdä itse. Esim.turkinpippurimarengit.
Macaronit ovat periaatteessa marenkeja. Laitetaan vähän mantelijauhoa joukkoon ja lyödään niitä paiston jälkeen kaksi yhteen täytteen kera.
Vierailija kirjoitti:
Marttaliitolla on enemmän koulutus sekä ohjaustoimintaa. Ei tilauspalveluja. Kotikeittiö voi olla saastainen,mutta myös ammtitasoisissa keittiöissö on tarkistuksissa puutteita. Moni muuten tekee,sekä,että tekee itse niitä missä tuntee olevansa hyvä,jokin oma pravuuri,jota pyydetäänkin tekemään muidenkin juhliin ja osa tilataan. Ihan ruuissa kuin leipomuksissa. Moni tilaa juurikin täytekakut,vaikaa muut kakut luonnistuukin hyvin ,samoin juustokakut,pikkuleivät sekä suolaiset palat. Tuulihattuja monikaan ei tee itse, vaan tilaa, vaiika tuote ei liioin vaikea olekaan. Simaakin tehdään itse,etenkin kesäjuhliin samoin kotikaljaa jos lihaissaa tarjottavaa tai voileipätarjoilu.
Minusta Martat tekevät hyvää työtä, no jos joku kokee heidät äippänä, sehän on suloista,mutta jotenkin särähtää korvaan. nimitys äitee,äippä silloin kun tehdään järjestötyyppistä duunia, niin ei line paikallaan. Niin olit kovin huolissasi hiuksista. Niin mi
Sinä se jaksat suoltaa ohi aloituksen omaa agendaasi. Lue aloitus. Siinä on ne vaihtoehdot. Tee oma aloitus Martoista ja oma aloitus elämäntarinastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo-o,mutta jos hän jotain täydennystä haluaa.. tarkoitankin yleensä kun teette juhlia. yleensäkin. vähän kuin morsiamen koekampaus. niinnoita voi muuten perheen iloksikin ns harjoitella silloin tällöin. kun on tosi kyseessä,onnistuu sitten. tätähän mä vain. mutta siltikin parhaimmallakin voi just silloin epäonnistua. olisi kiva nyt osata jotkin muutamat kivat kakut. joulunakin hedelmäkuivakakku,taatelikakku,pääsiäisenä sitruunakakku. täytekakku joka olisi se -sun- juttu. voihan yhdistelläkin,jotain tilaa ja jotain itse missä on hyvä. hyvää kevättä ja pääsiäistä sulle,mennäänkö leipomaan niitä pikkuleipiä vaikka. no mulla on tiistaina kermatäytekakku,nyt ei ehdi pikkuleivän tekoon.
Sinua ei ole onneksi kutsuttu. Sulla jumittaa niin pahasti polla. Sun marttaäidin leipomuksia ei jaksa kukaan vääntää. Ostetaan lisäksi vaahtokarkkeja.
sen näkkee kuka säkissä kasvatettu ja pirtissä ei valoa,säkillä kantoivat. rahvas elää rahvaan tavoin, vois ees yrittäää. toki köyhyys, ei osta kotona mitään kunnolla,mistä lapsi oppii,ei kunnon vaikka perinnejuhlia, kotona hyvin heppoista,nälkääkin, laiskuutta,ei ole oollut opettajaa vanhemmillekaan miten ruokaa tehdään,leivotaan,etiketit ,tavat jne. sitten tulee tuolaisia,että joku pikkuleipä on ufo vähintääkin. sekoitetaan oikea juhla johonkin pe illan frendien kanssa viettoon, samt käy juhlissa, toki erikseen perinnejuhlat joissa karjalainen pitopöytä esi,. ne on huikeita
"sen näkkee kuka säkissä kasvatettu ja pirtissä ei valoa,säkillä kantoivat. rahvas elää rahvaan tavoin, vois ees yrittäää. toki köyhyys, ei osta....."
Kyllä on huomattu, että olet pimee juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei macaronseja. Ovat kalliita ja murenevat helposti.
Ei mitään savuporoja vaan tomaattimozzarellapiiras. Karjalanpiirakat maistuvat kaikille.
kyllä. mutta joku haukkui koko karjalanpiirakat ja nimitteli metsäläiseksi,hulluksi yms. kyllä olisi minun mielestä mieleenpainuvat juhlat joissa olisi leivinuuni jopa ja sieltä emäntä vetäisi ulos kuumia ja just voidellut piirakat, muutama rieska johon voi sulaa. siinä ois sormisyötävää. luulisi olevan kunnioitusta,mutta ei joku katkarapu ja parsatanko se on coolia. ei kaikkien juhlien tarvitse olla samanlaisia. mutta nää ei siedä mitään, se oma menyy on se ainoo ja ruuat lopuu,montako siivuua saa joku ottaa. mutta lahjoja, niitä kantakaa
Kuka haluaa pitää leipomispäivän oman lapsen lakkiaispäivänä? Jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia voileipäkakkuja ja täytekakkuja, lisäksi paria sorttia tasokkaita kotitekoisia pikkuleipiä. Koettu ja toimii!
näin on ja ruualle kotikaljaa ja vishyä. mutta kun on ne erikoisruokavaliot. moni ruoka on vaan parempaa perinteisellä tavalla. tuo tekee sietämättömäksi huomioida sitä tätä tuota.
Ei. Aloituksessa lukee listattuna, mistä aloittaja valitsee tarjoilut.
tää ei kuulnut ap; stooriin vaan toisen kirjoittajan toteamaan joka minusta ok ja tää kommentti siihen noin yleisellä tasolla. ikävää jos pahoitit mielesi. minusta voi toki kertoa yleisiäkin mielipiteitä jakokemuksia, toki fokus on ap;n problematiikassa, Se muuten olikin vastauksia tarvitseva kysymys. hm kyll aakkuu oll liian vähän.. no leikki siksen. Hyvää illanjatkoa Sinulle kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia voileipäkakkuja ja täytekakkuja, lisäksi paria sorttia tasokkaita kotitekoisia pikkuleipiä. Koettu ja toimii!
näin on ja ruualle kotikaljaa ja vishyä. mutta kun on ne erikoisruokavaliot. moni ruoka on vaan parempaa perinteisellä tavalla. tuo tekee sietämättömäksi huomioida sitä tätä tuota.
Ei. Aloituksessa lukee listattuna, mistä aloittaja valitsee tarjoilut.
tää ei kuulnut ap; stooriin vaan toisen kirjoittajan toteamaan joka minusta ok ja tää kommentti siihen noin yleisellä tasolla. ikävää jos pahoitit mielesi. minusta voi toki kertoa yleisiäkin mielipiteitä jakokemuksia, toki fokus on ap;n problematiikassa, Se muuten olikin vastauksia tarvitseva kysymys. hm kyll aakkuu oll liian vähän.. no leikki siksen. H
-------
Sinä et osaa vielä kirjoittaa. Lause alkaa isolla kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään savuporoja vaan tomaattimozzarellapiiras. Karjalanpiirakat maistuvat kaikille.
kyllä. mutta joku haukkui koko karjalanpiirakat ja nimitteli metsäläiseksi,hulluksi yms. kyllä olisi minun mielestä mieleenpainuvat juhlat joissa olisi leivinuuni jopa ja sieltä emäntä vetäisi ulos kuumia ja just voidellut piirakat, muutama rieska johon voi sulaa. siinä ois sormisyötävää. luulisi olevan kunnioitusta,mutta ei joku katkarapu ja parsatanko se on coolia. ei kaikkien juhlien tarvitse olla samanlaisia. mutta nää ei siedä mitään, se oma menyy on se ainoo ja ruuat lopuu,montako siivuua saa joku ottaa. mutta lahjoja, niitä kantakaa
Voisi olla turhan lämmintä juhlissa, jos leivinuuni paahtaa juhlapaikalla. Vastapaistetut karjalanpiirakat kyllä tekevät aina kauppansa juhlissa, jopa edellisenä päivänä leivotut ja uunissa lämmitetytkin, jos ne ovat alusta saakka itse tehtyjä - ei sellaisia kaupasta saa. Äiti toi useamman kerran meidän juhliin itsetehdyt piirakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla turhan lämmintä juhlissa, jos leivinuuni paahtaa juhlapaikalla. Vastapaistetut karjala
Sehän ei ole juhlaruoka, vaan arkiruoka. Kuka jaksaa vetää karjalanpiirakoita juhlissa kun kotonakin niitä syödään ihan tämän tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naurut sain. Täällä ehdotellaan pullakransseja, pikkuleipiä ja kuivakakkuja. Montako vuosikymmentä sitten nuo on olleet suosiossa?
Nuo ovat ajattomia tarjoiluja. Itse leivoin jo teininä innoissani pullapitkoja, pikkuleipiä ja kuivakakkuja. Kun ne tekee hyvistä aineksista, ne kyllä maistuvat monelle. Jos joku ei tykkää, ei tarvitse syödä.
Joo, teininä joskus 40-luvulla. Ei 2020-luvun nuoret mitään mummojen kahvikestitarjoiluja halua. Ihan kokemuksesta sanon tämän. Minulla on 4 lasta, jotka ovat kaikki yo-iässä tässä 2020-luvun aikana.
Juuri näin. Ei nykyajan nuoret todellakaan halua jotain kuivakakkuja, pullakransseja tai pikkuleipiä. Ajat muuttuvat. Niin pitääkin muuttua ja koska on kyseessä nuoren aikuisen suuri pä
Mutta näitä klassikoita voisi tarjota muulloinkin. Joulunaikaan tein aksi kranssia, toinen oli vaniljakranssi toinen vadelmakranssi, untuvaista. Tein samoin klassisia pikkuleipiä 5 eri. Tuli kahvivieraita joista 4 oli 18.22 v. Kävi muuten kaupaksi. Oli heidän aikaan vielä leivntupauunissa karjalanpiirakatkin tulossa, voitelin nimenomaan suolaisella voilla, ne hupeni että wiuh. Munavoi toki. Ja oli se retrokermatäytekakku. Olivat niin täynnä, että oli kuulema vaikea liikkua. Eli kaikelle on ottajansa. meillä ihan jokavuotinen juttu tuo Tapnin kyläily. Eri vuosina eri tyypit, että jokainen pääsee josksu tähän muka sanovat niin odotettuun joulukahvitilaisuuten. Mulla on pari teinityttöä jotka soitavat viulua, tilaan heidän korvausta vastaan soittamaan. Eli tarkoitan onhan nuorillakin omia tykkäämisiä. Monilla vaan paine " matkia" trendejä etenki jos muita nuoria tulee kylään.
Mutta ihan kivaa oli tuokin teidän tarjottava,oikein hyvää. On eri makuja, tapoja, eri sukuja, perinneruokia,perinnejuhlija, on ikäänsä nähden vanhemmankin oloisia nuoria jne.
Itse en ota mitään juhlissa,kun juuri tuon kuulee aina,riittääkö, montako se otti. Mullakin huoli, etä riittääkö nyt sitten jos sen yhden pikkuleivän otan. Sen kuohuviinilasin otan, en muuta, Jää muille, vaikka ottaisin tode vähän. Mutta kun aina kuulee nuo ap:n huolet paljonko mitäkin ja jos loppuu kesken. En tarvitse omaa osuutta.
Hei minähän voisin paistaa tulilla koko sian ensi kesänä, " Tuukko sää syömään tytön kanssa, siitä hyvä vuola lihaa kunnon tsiivut...joo mutta kyllä uudet potut ja raikas salattia pitää olla, mansikkakaakkua jälkkäriksi. Jokainen tekee omannäköiset juhlat ja ottaa huomioon vierastarjonnan ja heidän mieltymykset. Tiedän ihmisiä jotka inhoo katkarapuja ja vocadoa.
Hyvää kevätä teille.
"Mutta näitä klassikoita voisi tarjota muulloinkin. Joulunaikaan tein aksi kranssia, toinen oli vaniljakranssi toinen vadelmakranssi, untuvaista. Tein samoin klassisia pikkuleipiä 5 eri. Tuli kahvivieraita joista 4 oli 18.22 v. Kävi muuten kaupaksi. Oli heidän aikaan vielä"
Tee oma ketju sun leipomuksista ja kemuista. Tää aloitus koskee tilaustarjottavia aloittajan järkkäämiin yo-juhliin.
Sehön on vastaus sinulle kun hyppäät rumille teille ja asiattomuuksiin. Muuten ko teksitä ei olisi muodostunut. Oma syysi. Ja mene leipomaan niitä pikkuleipiä nyt niin saat rähinän pois pikkusielustasi. pikkuinen. Syö massu täyteen niin uni tulee, et ole sitten itse riesana missään.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta näitä klassikoita voisi tarjota muulloinkin. Joulunaikaan tein aksi kranssia, toinen oli vaniljakranssi toinen vadelmakranssi, untuvaista. Tein samoin klassisia pikkuleipiä 5 eri. Tuli kahvivieraita joista 4 oli 18.22 v. Kävi muuten kaupaksi. Oli heidän aikaan vielä"
Tee oma ketju sun leipomuksista ja kemuista. Tää aloitus koskee tilaustarjottavia aloittajan järkkäämiin yo-juhliin.
Jos olet yhtään huomannut ,täällä käytävät asiat jotenkin nivoutuu toisiinsa, Joku löhtee haukkumaan hänen ehdotuksian ideoitaaan ,haukku, nimittelee ja jne jne. Kumoaa toisen ehdotukset muka niin sontana. Tiedetään hän jolla on isoja ongelmia ei ymmärrä eroa mikä on pikkuleipä mikä keksi ja niille paikkatarjottava,mikä ei kuulu juhliin, ellei päätetä että kokonaisuuskin on arkikyläily, keksit sipist ookoo. Siitähän tuo on näemmä löhtenyt liikkeelle. Mutta toki voi kertoa muistakin tarjoiluista jos haukutaan jne miksi ehdottamani on ollut hyvää, sille raamit. Ja kyseinen ruoka tms ei ole ns maalista,joka sekin olisi ok, Perinneruuat ovat huikeita. Se joka aloitti haukkumisen ja ota lääkkeet ,käyytäytyy väärin. Siat syövät 1800 luvulla tuota. No onhan silloin oikaistava, että syöthän sinäkin ruuneberin torttuja, onhan sekin wanhaa tietoa. Kukaan syö sota-ajan mummojej leivoksia. no syöttehän te yhä karjalanpiirakoitakin,hyvin maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Martat tekevät hyvää työtä, no jos joku kokee heidät äippänä, sehän on suloista,mutta jotenkin särähtää korvaan. nimitys äitee,äippä silloin kun tehdään järjestötyyppistä duunia, niin ei line paika
Aloitus akka, hän voisi jättä koko juhlat. Miks persaukinen yrittää bilettää kun viipaleita laskee,pitää vaan näyttää, et näin meilläkin. Hakekoon tukee kelalta, saako. Pitäis elää yuonkin varojensa mukaan. Jos pitää kysellä monta viipaletta kakkua tms.. per lärvi, voisi unohtaa ns juhlat. kukaanuskalla ottaa mitään kun kyylää. Normaali eukko ei kysy plajonko sitä tätä tuota. Ja sä muuten sanot hää tilaa kaiken pitopalvelusta, no kyll ne neuvoo monta tsiipaletta ja mitä lajia. siletä sa ideoita kun on varaa maksaa. bileet välistä jos rahkeet ei riitä. Ihme eukko, täältä kysyy ja sitten muka ammattilaiset hoitaa bileet. Muut varaa juhlapaikan , tää kotiinsa miten vaan enää halvemmalla saisi. No kerätkää kolehti sille ja katkaravut vinks vons parsan päälle. se näkyy päällekin päin siten
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole juhlaruoka, vaan arkiruoka. Kuka jaksaa vetää karjalanpiirakoita juhlissa kun kotonakin niitä syödään ihan tämän tästä.
Puolisoni sukujuuret ovat Karjalassa ja piirakat kuuluvat arkeen ja juhlaan. Piirakat ja munavoi on ylivoimaisesti suosituin suolainen tarjottava, joten tuntuisi todella hölmöltä jättää ne pois. Tässä pitkän yhteiselon aikana minunkin sukuni on tykästynyt niihin. Sinun ei ole pakko ottaa, jos satut vieraaksi meidän juhliimme.
Sulla se sama levy pyörii, se pyörii, se pyöriii
Mees ny äipän kans leipomaan. Ap tilaa valmista.