Auttakaa! Paniikkikohtaukset pahentuu koko sjan
Pelottaa. Se meni jo ohi mutta se oli ihan ksmala. Tuntuu et mä saan sydärin ja pyörryttää yhtä aikaa. Mun lädet tärisee vieläkin nii anteeksi jos on kirkotusvirheitä. Mä en tiiä miten nää loppuu. Ja jos sellanen tulee kaupassa niiku eile :(
Kommentit (45)
Ku se on nii pelottavaa ku mä meinaan pyörtyy ja sitte tulee huono olo ja musta tuntuu et niiku sydäri ku tuntuu oudolta ja mä en tiiä mite ne loppuu ku ne pahenee koko aja ja pelottaa et tuleeks ne koulus
Pyytäisin diapam reseptin psykiatrilta
The only fears we have to fear is these fears itself.
Tunnustat vaan pahimmat teot kuin palautat varastetut . Tuska ja ahdistus on sekä niillä joita kiusataan että kiusaajilla. Olo helpottuu kun selvittää asioita ja noitakirjat roskiin heti. Ne tuo kirouksia eli sen hengen . Älä usko kirjoihin missä noituutta. Usko Jeesuksen ristiin se rauhoittaa. Älä juo kofeiinia. Liikaa sokeria. Katsoa kun on pahoja ihmisiä noitia jotka syyttää väärin syyttömiä kuin tekee taikoja. Hävitä kaikki esineet mistä et tiedä kuin woodoo. Joku voi vainota sinua oikeasti. On niin monia eri uskontoja ja noitia. Ja muista ettei myös sinulta saa mitään varastaa. Poliisi hoitaa sellaiset rikolliset jotka vaatii antamaan heille jotain ja rahaa. Aamen.
Googlaa mielenterveystalo.fi, ja laita hakukenttään paniikki
Jos olet koululainen tai opiskelija, kerro asiasta ryhmän ohjaajallesi. Koulussa on paljon kokemusta ja tietoa näistä asioista. Monet oireilevat samalla tavalla.
Kohtaus on inhottava, mutta siihen ei kuole. Olet nyt vain jostain syystä rasittunut ja se aiheuttaa oireita. Kun pääset rentoutumaan, olo helpottaa.
Jos ei ole lääkärikontaktia, niin sitten lääkärille. SRNI lääkitys, pieni annos beetasalpaajaa säännöllisesti näin alkuun ja tarvittavaksi rauhoittavaa. Näiden avulla harjoittelemaan siedätystä, joka päivä menet hieman epämukavuusalueen ulkopuolelle. Kokeile myös tehdä jotain muuta kohtauksen aikana; jos vain suinkin onnistuu, lähde juoksemaan tai kokeile mitä tahansa keinoja, jolla saat mielesi ja kehosi muualle. Sitten vaan sisua, sanot itsellesi, että "mä päihitän tämän".
Laita paperipussi päähän niin helpottaa. T: Lääkäri
Et ajatellut lääkäriin mennä? Paniikkikohtauksiin on toimivia lääkkeitä.
Ei mitään ssri/psykoosilääkkeitä paskoo vaan pääkopan paras on nopeavaikutteinen bentsodiatsepiini alpratsolaami sitä ei tarvi syödä joka päivä vaan vain silloin kun huomaa että kohtaus tulossa ja voi elää ihan normi elämää nuo pääkoppalääkkeet vaan tekee sen että kohta et tunne yhtään mitään ja joo myönnän että ne joillain toimii mutta se +-30% kellä auttaa on aika pieni porukka bentsot taas toimii melkeen jokaisella ja tähän vielä se että ei tarvi kestää lopettaessa vieroitusoireita kun oot saanu siedätettyä paniikkikohtaukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Et ajatellut lääkäriin mennä? Paniikkikohtauksiin on toimivia lääkkeitä.
No ei nyt ihan aina vain auta. Paniikkikohtauksiin on syy.
Vähän sama kuin se että on kerrottu päänsärkylääkkeen siirtävän kipua.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ssri/psykoosilääkkeitä paskoo vaan pääkopan paras on nopeavaikutteinen bentsodiatsepiini alpratsolaami sitä ei tarvi syödä joka päivä vaan vain silloin kun huomaa että kohtaus tulossa ja voi elää ihan normi elämää nuo pääkoppalääkkeet vaan tekee sen että kohta et tunne yhtään mitään ja joo myönnän että ne joillain toimii mutta se +-30% kellä auttaa on aika pieni porukka bentsot taas toimii melkeen jokaisella ja tähän vielä se että ei tarvi kestää lopettaessa vieroitusoireita kun oot saanu siedätettyä paniikkikohtaukset pois.
Unohdin lisätä että ei joudu kärsimään lopetus oloja nuista ssri lääkkeistä ja ne saattaa vielä paskentaa oloja kun syö/lopettaa
Mulla auttoi:
-Kauhuskenaarion läpikäyminen kohta kohdalta loppuun asti. Mitä sitten jos saat paniikkikohtauksen kaupassa? Joku tilaa tarvittaessa ambulanssin jne. Pahimmillaan päädyt sairaalaan mutta paniikki ei ole vaarallista vaan kehon tapa kertoa että nyt on liikaa tai vääränlaista lautasella.
-Hyväksy ja katso ikään kuin vierestä tilannetta. Esim. sydän hakkaa ja kädet hikoaa, pyörryttää. - - > "Tuntuupa inhottavalta mutta tiedän mistä on kyse."
-Keskity pitämään hengitys rauhallisena silloinkin kun tuntuu että on sekoamassa tai saamassa sydärin. Paniikki tulee ja paniikki menee.
-Hakeudu ammattiavun piiriin ja selvitä mitä on taustalla. Avaa tarvittavat mielen solmut ajan kanssa.
Kannattaa pyytää yksityiseltä lääkäriltä bentsodiatsepiineja. Auttavat hyvin vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina ennen kauppaan menoa psyykata itsensä semmoiseen moodiin, jossa varmimmin saa kaikkien aikojen paniikkikohtauksen.
Olet kyllä melkoinen kusipää. T: poikaystävä kärsii paniikkihäiriöistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi:
-Kauhuskenaarion läpikäyminen kohta kohdalta loppuun asti. Mitä sitten jos saat paniikkikohtauksen kaupassa? Joku tilaa tarvittaessa ambulanssin jne. Pahimmillaan päädyt sairaalaan mutta paniikki ei ole vaarallista vaan kehon tapa kertoa että nyt on liikaa tai vääränlaista lautasella.
-Hyväksy ja katso ikään kuin vierestä tilannetta. Esim. sydän hakkaa ja kädet hikoaa, pyörryttää. - - > "Tuntuupa inhottavalta mutta tiedän mistä on kyse."
-Keskity pitämään hengitys rauhallisena silloinkin kun tuntuu että on sekoamassa tai saamassa sydärin. Paniikki tulee ja paniikki menee.
-Hakeudu ammattiavun piiriin ja selvitä mitä on taustalla. Avaa tarvittavat mielen solmut ajan kanssa.
Muistakaa erottaa ihmisistä ne joilla on päässä vikaa, kaikilla ei ole. Paniikkikohtaus ei kerro mielenterveysongelmista ja kohtauksia on erilaisia. Kaikki eivät varsinaisesti edes ole oikeita paniikkikohtauksia.
Juu niitä voi tulla. Johtuu kuolemanpelosta syvimmiltään. Kuolemaa pystyy käsittelemään ainoastaan Jeesuksen kanssa.
Kaikkee hyvää, muista että suurinosa ihmisistä on sun puolella ja valmiina auttamaan tarvittaessa. <3