Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lähtisitkö tällaisiin häihin

Vierailija
15.03.2007 |

me pidämme häät minun kotipaikkakunnalla ja sulhasen suvulla tulee sinne matkaa melkein 1000km. Ajattelimme järjestää tilausbussin ja maksaa matkan. Mutta halvinkin majoitus minkä löysimme maksaisi 39e/hlö ja aikataulujen takia siellä pitäisi olla 2 yötä.

Eli siis 4 henkinen perhekin joutusi maksamaan majoituksesta yli 150e.

Muita kuluja ei vieraillemme tulisi, juhla vaatteiden hankinta tietenkin jne. Mutta mies pitää tuota majoituksen hintaa kalliina ja on varma ettei häihimme tule hänen puoleltaan perheen lisäksi ketään. Onko teidän mielestä näin? Olemme kutsuneet vain lähisukua.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki kaverit ja sukulaiset jne asuvat eri maissa ja jos johonkin häihin tmv. mennään niin se maksaa.

Musta on jo tosi hyvin, että maksatte matkat ja meille tuo 150 euroa sopisi ihan hvyin. Mutta ymmärrän, jos se ei kaikille käy.

Vierailija
2/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit vielä kuluja vaatteista, lahjasta jne. Asettaa sukulaiset ikävään asemaan, että vaikka haluaisikin tulla, menee budjetti sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokaisen rahatilanne on erilainen. Kunhan teillä ei sitten ole mitään isoa häälahjatoivomuslistaa...

Vierailija
4/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheelle tuo 300e on niin iso raha, että voisi muodostua esteeksi, kun lahjakin pitäisi olla. Mutta jos siellä olisi leirintäalue, jonne voisi teltan pystyttää niin minulta onnistuisi niinkin.

Lähisukulaisten häihin toki yrittäisin osallistua, ja monestihan matkat ja hotelliyöpymiset kuitenkin jotain kustantavat.

Vierailija
5/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloinhan majoituspaikan ei tarvitse olla ihan vieressä.

Vierailija
6/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jostain vuokrattua mökin tai talon sukulaisille? Onko millään järjestöillä tai seuroilla tuollaisia tarjolla? Tuttujen kautta joku kesämökki?

Varmasti pitkä matka ja kulut karsivat osallistujia. Mutta semmoistahan se on, jos ihmisiä asuu kaukana. Aina jollakin on pitkä matka. Itse varmaan lähtisin silti, jos mitään ihmeempää estettä ei olisi (ensi kesänä esim. en kyllä jaksaisi, kun on raskaus loppusuoralla)

Vierailija
7/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kallista lahjalistaa ei oo tulossa :) mutta haluttais ehdottomasti että kaikki kutsutut henkilöt pääsis tulemaan häihimme. Mutta tuo on halvin löytämäni majoitus ja ei ees oo mitenkää hieno paikka, nuorisokeskus.

Mökkejä oon kysyny vuokralle mutta kaikki mistä oon tarjouspyynnön saanu on ollu hienoja ja kalliita mökkejä. Sukulaisilla ei oo mökkejä ja niiden koteihin majoittuu minun sukuani niin sulhasen puoli ei mahdu.

Hotelleistaki oon kysyny tarjouksia mutta niillä vasta kalliit hinnat onki.

Kai me lopulta mennään maistraatissa salaa vihille niin loppuu tää häästressi:)

Ap

Vierailija
8/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme muutama vuosi sitten häihin, jotka olivat kaukana. Paikkakunnalla oli vain yksi kallis hotelli joten sitä ei voitu ajatellakaan. Sen sijaan tajuttiin, että voidaan yöpyä vajaan kahden tunnin ajomatkan päässä olevalla leirintäalueella tosi edullisesti ja ajettiin sitten häihin sieltä.

Kannattaa siis miettiä hieman kauempana oleviakin majoitusvaihtoehtoja jos teillä on bussikin käytössä.

Vierailija
10/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviäisitte ilman majoitusta.

Vierailija
11/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mm. käyty miehen siskojen synttärijuhlissa Saksassa ja Ruotsissa. Itse maksoimme sekä matkat, majoituksen, että vaatteet ja lahjan tietysti. Ja paikalle saapui lähes koko muukin suku.

Vierailija
12/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me mentiin naimisiin miehen kotimaassa Norjassa. Etukäteen varauduin siihen, että ystäviä ei ehkä juurikaan juuri tuon kustannuspuolen vuoksi tule paikalle, mutta olin onneksi väärässä. Sukulaisista olimme kutsuneet oman suuren perheeni lisäksi vain muutamia - heistä suunnilleen puolet tuli (lopuillakaan syynä ei ollut raha vaan käytännön hankaluudet). Koko lapsuudenperheeni sekä 80% kaikista kutsutuista ystävistä. Ja vieraat joutuivat sentään maksamaan lentoliput ja majoituksen (joka oli teidän majoitusta kalliimpi). Tosin suurin osa vieraista otti reissun osittain loman kannalta eli kävivät sitten samalla myös katsomassa nähtävyyksiä jne. Ehkä Norja voi olla hieman eksoottisempi kohde kuin Suomessa joku paikkakunta, riippuu tietenkin mikä paikka on kyseessä.

Mielestäni tuo tilabussin maksaminen kuulostaa reilulta. Lisäksi itse teimme niin, että kirjoitimme kutsuihin, että emme oleta lahjoja, vaan pidämme matkasta ja kustannuksista johtuen häihin pääsyä jo lahjana sinänsä! Lisäksi meillä oli kyllä pieni häälahjalista, johon oli kerätty joitakin toivomuksia tyyliin perunankuorimisveitsi 8 eur jne. siltä varalta, että joku haluaa kuitenkin tuoda jotakin.

Lisäksi on mielestäni tärkeää, että koska vieraiden kustannukset kohoavat teilläkin suurehkoiksi, tarjoatta sitten häissä KAIKEN! Omasta mielestäni olisi loukkaavaa osallistua häihin, joissa sitten joutuisi esim. maksamaan alkoholeista tai tarjoilu olisi muuten niukkaa. Meillä oli pöytiin tarjoilu 3 ruokalajin kanssa, viinit (joka ruokalajille eri), kakkupöytä eli useita erilaisia kakkuja sekä kaikki loppuillan/yön alkoholit käytössä + myöhemmin vielä yöpala. Lisäksi emme järjestäneet morsiamen ryöstöä tms. jossa vierailta kerättäisiin rahaa.

Lähtisin itse häihinne, varsinkin, jos olisin kuullut etukäteen, että itse juhlapaikalla ei tarvitse enää maksaa esim. viinistä.

Vierailija
13/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä nelihenkinen perhe ja päiväunien kanssa viimeistään tulisi ongelmia matkustaessa. Lisäksi vaatteet pitäisi saada sileänä mukaan. Ja majoitus perillä jossakin koko muun suvun kanssa, ei houkuttele.

Kolme päivää putkeen yksien häiden takia. Lähettäisin lahjan ja kortin mutta paikan päälle emme tulisi.

Vierailija
14/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunien kanssa ongelmia? Me ollaan kyllä kolmen lapsen kanssa matkusteltu aina paljon ilman mitään muita kuin ajoittaisia rahaongelmia...

Vierailija
15/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 henkeä perheessä, matkana 1000km tekee jo kustannuksia ja sitä ei ajeta yöpymättä pienten lasten kanssa... Tarvitsisi siis vapaapäiviä ainakin 4 ja se tuskin onnistuu jos ei ole loma =(

Sorry...

Vierailija
16/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, ehkä omien lasteni häihin kuitenkin menisin :)

Vierailija
17/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita kuluja kuin tuo majoitus ei pitäisi tulla, ruuat ja boolit me tarjoamme ja majoitus sisältää aamupalan.

Enkä usko että tuo suvun kanssa yhteinen bussimatka on kenellekkään este, miehen suku tulee hyvin toimeen ja ovat " läheisiä" :)

Osa on siis sitä mieltä että lähtis ja osa ei lähtis...meidän täytyy vielä mietiskellä. Ja ettiä muitaki vaihtoehtoja. Huoh :)

Häihin jo kyllästynyt

ap

Vierailija
18/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden pienen lapsen kanssa puoleksi vuorokaudeksi bussiin istumaan yksien häiden takia. Maksoi majoitus mitä hyvänsä...

Vierailija
19/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin hirvittäisi ajatus istua bussissa 1000 km, parhaammassa (pahimmassa) tapauksessa vielä kesähelteellä... Pysähdyksiä olisi oltava ihan pakostikin, joten matka kestäsii ihan tuskasen kauan!

Mihin aikaan olette ajatelleet bussin lähtevän? Onko näillä mahdollisilla kyytiläisillä lapsia, jos on niin minkä ikäisiä? Jos häät on lauantaina, niin kyydin on ilmeisesti lähdettävä perjantaina, tod. näk. aika myöhään, jos oletetaan että ihmiset ovat vielä töissä sen päivän. Yötä vasten ei ole kovin kiva matkustaa, kun seuraavana päivänä on oltava freesi häissä :)

Vierailija
20/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut varmaan vois tulla ihan mielellään, ja ottaa sen, kuten joku täällä jo kirjoittinkin, " lomareissuna" , mutta jos on pieniä lapsia ei se 1000km bussireissu kuulosta hyvältä...

hieno idea kyllä sinänsä, että te järjestäisitte kyydin.