lähtisitkö tällaisiin häihin
me pidämme häät minun kotipaikkakunnalla ja sulhasen suvulla tulee sinne matkaa melkein 1000km. Ajattelimme järjestää tilausbussin ja maksaa matkan. Mutta halvinkin majoitus minkä löysimme maksaisi 39e/hlö ja aikataulujen takia siellä pitäisi olla 2 yötä.
Eli siis 4 henkinen perhekin joutusi maksamaan majoituksesta yli 150e.
Muita kuluja ei vieraillemme tulisi, juhla vaatteiden hankinta tietenkin jne. Mutta mies pitää tuota majoituksen hintaa kalliina ja on varma ettei häihimme tule hänen puoleltaan perheen lisäksi ketään. Onko teidän mielestä näin? Olemme kutsuneet vain lähisukua.
Kommentit (49)
Jos olisi kyse sisaruksista niin maksaisin. Serkkujen pitäisi jo olla tosi läheisiä serkkuja jotta pulittaisin noin paljon. Siitä kaukaisemmille sukulaisille sanoisin automaattisesti ei.
Me ollaankin kyllä aika köyhiä.
2 aikuista ja 2 lasta ei paha hinta verrattuna siihen 300 eur + 2 x 12 tunnin bussimatkat ja todella pitää sitä perjantaina ja sunnuntainakin syödä.
Meillä häät ulkomailla ja mun puolen kutsutuista tuli paikalle 9 ihmistä. Se oli musta ihan ok. Maksoimme hotellin suomesta tulleille vieraille koska matkakustannukset oli tietenkin aika kovat. Lahjalistaa ei ollut ja ei saatu kovinkaan paljoa lahjoja. Meille se ei tosin ollut edes tärkeää vaan tärkeintä oli et kaikki läheisimmät oli paikalla. Kannattaa varmaan kysellä hieman etukäteen suvulta onko kiinnostusta lähteä häihin ja miettiä sit sen perusteella hääpaikkaa. Olisiko mahdollista järjestää häät eteläsuomessa ja sinun sukusi sit saapuisi paikalle? AP: mitä luulet?
Jos eivät vieraat suostu maksamaan omasta liikkumisestaan ja majoituksestaan, olkoot tulematta.
Itse olen kahtena edellisenä kesänä ollut kumpanakin Pohjois-Suomessa jonkun häissä, vaikka asumme Helsingissä. Itse olemme maksaneet junaliput, auton vuokrat, majoituspalvelut yms. koko perheelle. Samalla olemme vähän lomailleet pohjoiseen tutustuen. Ei ole tullut mieleenkään pyytää ilmaisia kyytiä ja majotuksia.
Haloo....
Mullekaan raha ei olisi este, mutta en haluais bussilla matkustaa kolmen lapseni kanssa. Eivät osaa nukkua autossa/bussissa ja jo parin tunnin ajomatka on heille liikaa (pahoinvointi) ja muutenkin en pidä kun busseissa ei ole turvavöitä eikä niihin saa lastenistuimia. Lentäen tai mahdollisesti omalla autolla tulisin, sillon voi pysähtyä kun haluaa.
Miksi häitä ei voisi järjestää esim 500KM päähän joten kaikilla olisi sama matka? Tai jos miehen puolelta kutsutaan enemmän niin sit lähellä miehen sukua häät. 1000km on aika pitkä matka monelle. En tiedä mut ehkä juttelisin molempien sukujen kanssa. Kurja järjestää häät jos paikalle vaivautuu vain kourallinen ihmisiä.
Kuusamoon pääsee kätevästi lentäen.
Sellaiselle pikkuserkulle, jota en olisi nähnytkään pariinkymmeneen vuoteen, laittaisin vain onnittelukortin ja mahdollisesti lahjan.
Meillä ei kyllä olisi rahasta kiinni vaan lähinnä tuo matka mietityttäisi, kolme päiväähän tuohon keikkaan menisi.
Mitä jos järjestäisitte häät yhdellä puolella Suomea ja sitten toiset juhlat miehen suvulle tämän kotipaikkakunnalla myöhemmin?