Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lähtisitkö tällaisiin häihin

Vierailija
15.03.2007 |

me pidämme häät minun kotipaikkakunnalla ja sulhasen suvulla tulee sinne matkaa melkein 1000km. Ajattelimme järjestää tilausbussin ja maksaa matkan. Mutta halvinkin majoitus minkä löysimme maksaisi 39e/hlö ja aikataulujen takia siellä pitäisi olla 2 yötä.

Eli siis 4 henkinen perhekin joutusi maksamaan majoituksesta yli 150e.

Muita kuluja ei vieraillemme tulisi, juhla vaatteiden hankinta tietenkin jne. Mutta mies pitää tuota majoituksen hintaa kalliina ja on varma ettei häihimme tule hänen puoleltaan perheen lisäksi ketään. Onko teidän mielestä näin? Olemme kutsuneet vain lähisukua.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei olisi ihan läheinen kysessä tyyliin veli tai oma lapsi tai kummilapsi. Et tietysti halua paljastaa paikkakuntaa niin täällä vois armeija av-mammoja metsästää vaihtoehtoja.

Vierailija
22/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n liikaa stressaisi asialla. Tärkeintähän on että läheisimmät vanhemmat, sisarukset perheineen ja ystävät pääsisivät miehesikin puolelta tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kaksi kertaa kaasona Suomessa järjestetyissä häissä, joissa mies on ollut ulkomaalainen (Ruotsista toinen, Englannista toinen). Molemmissa häissä oli paikalla runsaasti miehen sukua ja ystäviäkin, vaikka matkat, hotellit ja oleminen pitikin itse kustantaa. Itse asiassa toisissa häissä oli enemmän porukkaa miehen puolelta, kuin vaimon, vaikka vaimon suvulla oli hääjuhlaan noin 100 km. Voisivatko vieraat yhdistää teidän häihinne " lomailua" , esim. kiertoajelua tmv hääpaikkakunnalla? Molemmissa mainitsemissani häissä osa vieraista piti kunnon loman, pisimään olivat eräät Englantilaiset, yli 2 vko Suomessa.

Vierailija
24/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin hirvittäisi kuluva aika ja bussimatkalla puutuva takamus. 1000 km reissaamista olisi jo liikaa yksiä häitä varten, ainakaan mun miestäni en saisi asiasta innostumaan. Eri asia sitten, jos aikataulu sopisi yhteen loman kanssa ja ajankohta olisi sopiva autoilulomalle Suomessa.

Kuulostaa kyllä hankalalta yhtälöltä, jos suvut asuvat noin kaukana toisistaan. Kaksien juhlien järkkääminenkin tuntuu typerältä :) Tsemppiä!

Vierailija
25/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ehkä en. 1000km on pitkä pyräys lasten kanssa. Pääseekö paikan päälle muutoin kuin autolla? Jos siihen lisää vielä 300e+ lahjan niin kalliiksi tulee.

Kun häät järjestetään kotipaikkakunnallasi, pystyisikö hyödyntämään esim. tuttujen majoituksia? Meillä oli tutuilla yhdet tällaiset häät ja lähes kaikille löytyi majapaikka.

Vierailija
26/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista tulivat paikalle kaikki kutsutut sukulaiset ja kaverit (osa opiskelijoita,joten ei paljoa ylimääräistä rahaa), emme maksaneet heidän matkojaan emmekä majoituksiaan, kukin oli itse varanut reissunsa ja tulivat laivalla tai lentäen ja ypyivät kuka minkäkin hintaisissa hotelleissa.

Kukaan ei asiaa valittanut/hämmästellyt miksi emme maksaneet, ja saimme heiltä vielä ihania lahjojakin.

Ja muutama ruotsista reissannut tuli useamman lapsensakin kanssa.

Kumma kyllä kukaan minun pohjoisemmassa suomessa asuvista kutsutuista sukulaisistani ei tullut, eikä edes vastannut kutsuun, isäni puolelta häissäni ei ollut siis isäni lisäksi ketään.

Vierailija
27/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo matka ei tässä olis ongelma. Onhan se tosi pitkä ja menee myöhään pe-iltana (häät lauantaina) mutta oon matksutanu sen tosi monta kertaa lasten kans, 6viikkoisen vauvanki kans ja hyvin on menny:) Riippuu tietenki ihmisistä...kai seki voi jonkun verran karsia osallistujia. Mutta sille me ei tietenkää voida mitään...

Vierailija
28/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin lopulta isäni soittamaan ja kysymään onko ketään tulossa.

;)

Vierailija
29/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne olisivat kivenheiton päässä kaikista, aina löytyy niitä, jotka eivät tule.

Miettisin ainoastaan ajankohtaa. Tavallisena viikonloppuna se voi olla melkoinen ponnistus, loma-aikaan ehkä useampi pääsisi? Tai sitten juuri päinvastoin...

Vierailija
30/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

häihinne ! Hyvin ne menee! Minä ainakin lähtisin.

Olimme perheeni (mies, minä, lapset silloin 1-, 2-, ja 4v) kanssa toissakesänä ystävämme häissä, ei siis lähisukua. Matkaa hääpaikalle kotoamme 650km. Matkaan meni pe iltapäivästä sunnuntai iltaan. Ja kaikki meni hyvin. Jos laskee paljonko rahaa menee jokatapauksessa vaikka kotona istuisi, niin pieni lisä siihen oli vain mukava seikkailu koko perheellemme! Toki käytännön järjestelyjä piti tehdä, mutta en mistään hinnasta olisi jättänyt menemättä häihin pitkän matkan vuoksi. Asuimme edullisessa motellissa, minne oli varattu 25huonetta hääseurueelle erikoishintaan (taisi olla sama hinta mitä teidän nyt tarjoamanne hotelli veloittaa). Matkaa motellilta hääpaikalle oli tunti, se tapahtui yhteisellä bussilla ja kaikilla oli jo matkan aikana hää ilo korkealla, niin lapsilla kuin aikuisillakin. JA KAIKKI NAUTTIVAT KOKO REISSUSTA!

Eli järjestäkää häät oman makunne mukaan. Jos joku vieraista ei halua nähdä sitä vaivaa että lähtee Teidän häihinne on se heidän oma menetys. Ja joku kirjoitti että aikaa kuluu liikaa -voi herran jestas, aikaa meillä tässä elämässä on vaikka kuinka! Ei yksi viikonloppu kuluta aikaa loppuun. Päinvastoin -koko perhe olisi kerrankin koossa koko viikonlopun ajan juhlamielellä!

Oikein paljon tsemppiä, pitkää pinnaa järjestelyihin ja onnellista hääpäivää teille!

Vierailija
31/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän perheelle tuo 1000km bussimatka olisi liikaa. En siis lähtisi sen takia, vaikka majoituskustannukset olisin valmis maksamaan (jos olisi rahaa).

Vierailija
32/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi kyllä.

Vierailija
33/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyäänhän suku on hyvin harvoin läheistä... eli kenenkään oman sukulaiseni häihin ei tuossa tilanteessalähtisi.

Ainoastaan, jos kyseessä olisi esim. siskoni tai veljeni. Niin, ja tietenkin kummilapseni (joka tosin vasta 7v.) häihin lähtisin tuossa tilanteessa.

Mutta edes serkun häihin en menisi.

Eli ainoastaan panostaisin noin paljon läheiseen ihmiseen, esim. ystävien häihin kyllä.

Muussa tapauksessa muistaisin vain lahjalla, jonka lähettäisin.

Vierailija
34/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa kaikkien tulevan häihin niin kyllä ne pitäisi järjestää sillä paikkakunnalla jossa useimmat kutsutut asuvat.

Emme missään tapauksessa haluaisi kuluttaa yksiin häihin noin pitkää aikaa emmekä istua bussissa tuollaisia matkoja yhden hääkakun ja aterian toivossa. Tai sitten pitäisi olla todella järkyttävän upea ohjelma ja paikka tiedossa, sellainen, joka kävisi lomaelämyksestä. Useimmat häät eivät valitettavasti ole vieraille ihan monen päivän pituisen matkan arvoisia elämyksiä.

Vierailija
35/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussimatka olisi luultavimmin piinallinen hyvin vilkkaan taaperon kanssa, sillä eipä siellä bussissa varmaan kovin kummoista tekemistä olisi. Kirjat, pelit ja muut viihdytykset olisi läpi katsottu jo 100 km:n jälkeen. Taukoja olisi pakostikin oltava lukuisia, joten matkustusaika olisi todennäköisesti melkoisen pitkä.

Yöpyminen mainitussa paikassa ei luultavasti olisi ongelma, paitsi jos paikka olisi kovin levoton.

Suurin este lähtemiselle olisi raha, jota ei ole tippaakaan ylimääräistä. Kotihoidontuki kun on niiiiin pieni, että hyvä kun sillä pärjätä kituuttaa ihan kotosallakaan... :(

Vierailija
36/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 kilsaa dösässä. Ja mä just näen, kun kaikki lapset jonottavat samaan aikaan siihen kamalaan pieneen heiluvaan bussin vessaan...

Vierailija
37/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala matka ja paljon ylimääräisiä kustannuksia.

Vierailija
38/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja muita kuluja kuin tuo majoitus ei pitäisi tulla, ruuat ja boolit me tarjoamme ja majoitus sisältää aamupalan.

ap

Vierailija
39/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että: " Jos ap haluaa kaikkien tulevan häihin niin kyllä ne pitäisi järjestää sillä paikkakunnalla jossa useimmat kutsutut asuvat."

Luuletko tosiaan, että joku haluaa viettää omat häänsä ihan itselle vieraalla paikkakunnalla vain siksi että sulhasen Tyyne-mummo, ja Anja-täti ja 12 serkkua asuu siellä? Haloo???

Vierailija
40/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sitä pääsee 1000 km:n päähän ja näkemään uusia paikkoja. Ainoa, mikä meillä tuottaisi ongelmia, on liikuntarajoitteinen ihminen :/.