Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lukemaan tuosta Marikasta, jota hoitaneet vanhemmat ja 7 hoitajaa 22 vuotta kotona

Vierailija
12.04.2025 |

Kauheita kohtaloita.

Kommentit (231)

Vierailija
121/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitä sille neliraaja halvaantuneelle kuuluu ketä sai lapsen ulkomaalaisen kanssa ketä tuli Suomeen ja laittoi raskaaksi?

tiktokissa pitää livejä , ja kuvaa mm. maistelu videoita ym

Hoitaako mies lasta tai onko se vielä kuvioissa tai onko ulkopuolista hoitoapua? Hyvin kuulostaa hänellä nyt menevän halvaantumisesta huolimatta, kaikkea hyvää hänelle.

Vierailija
122/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni täälläkään miettii sitä faktaa että Marikan äiti eikä Marika ole maksanut edes veroja, äiti on siis ollut kotona yli 20 vuotta, Marika saa eläkkeen. Entä ne mummot ja papat joilta nuo seitsemän hoitajaa on pois ? Tehneet töitä ja maksaneet veroja vuosikymmeniä 

Kyllä ne papat ja mummot saavat kaikki tuet sinne hoitolaitoksiin siksi nämä sinne halutaan asumaan.

Hoito-ja asumistuki tulee täytenä laitoksessa asuvalle= Attendon taskuun.

Yksikään mummo eikä pappa saa kotiin seitsemää hoitajaa. Äitini luona käy kotisairaanhoito, on tehnyt töitä heti kun kansakoulu loppui, seitsemän tuntia kuukaudessa ! Ymmärrätkö eron ? Kauppa palvelut maksaa itse, ruoka tulee toki mutta maksaa itse, siivoojan on palkannut itse jne. Seitsemän tuntia kuukaudessa on 1,25 tuntia viikossa, siihen ei seitsemää hoitajaa tarvitse, yksi riittää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan mennyt nainen....

Niin, ei kelpaa enää edes työttömälle Hessulle seksileluksi. Näin paha tilanne on tuolle naiselle.

Vierailija
124/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin hoitomuoto eli laitos jossa ne seitsemän hoitajaa hoitaa monta muutakin samanlaista. Tai sitten Marika tai läheisensä maksavat/järjestävät hoidon itse.

Näinhän se on.

Olen ollut aika paljon tekemisissä näiden ympärivuorokautista hoitoa saavien kanssa ja tiedän että kustannukset ovat aivan tähtitieteelliset. Eivät koostu vain työvoimakustannuksista, vaan jok ikinen apuväline maksaa hunajaa, ja ne ostetaan yksilöllisesti. Laitoksessa yhdellä pissatusnosturilla voitaisiin hoitaa koko osasto, kotona tarvitaan yksi per asiakas.

Lähestulkoon poikkeuksetta mitään arvostusta heihin upotettuun rahamäärään ei saa. Päinvaistoin, tyypillistä on, että kaikki on aina huonosti eikä mikään hyvin. Hyvä esimerkki on kansanedustaja Könkkölä, joka ei muuta kuin valittanut, vaikka hän sai tukea ihan järkyttävän suurilla summilla.

Vakuutusyhtiön rahoilla ostettiin kotiin esim nosturi, vakuutusyhtiön rahatko hyvinvoivointialue haluaa. 

Vierailija
125/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan.

Eutanasiaa voi pyytää vain kuoleva itse.

Miten sinä kohtelisit omaa lastasi joka halvaantuu kaksivuotiaana? Dumppaisitko laitokseen vai tappaisitko itse?

Antaisin Jumalan 😇 ottaa hänet luokseen 🤗

Vierailija
126/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitä sille neliraaja halvaantuneelle kuuluu ketä sai lapsen ulkomaalaisen kanssa ketä tuli Suomeen ja laittoi raskaaksi?

Et osaa käyttää ketä- sanaa. Jäikö peruskoulu kesken vai oletko itse ulkomaalainen?

Hän on Turusta, olin aikuinen ylioppilas kun opin että ketä ei olekaan sama kuin kuka. 

Vierailija
127/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Olet täysin ulapalla jos kuvittelet kotiin vietävän hoidon maksavan enemmän, kuin laitospaikan. Ei kannata kommentoida mitään sote-palveluihin liittyvää jatkossa.

Ja mitä tulee kateuteen vammaisia kohtaan..niin voimia sinulle sen(kin) kanssa. 

Jatkan edelliseen oikein hyvään kommenttiin, että emme me kukaan ole turvassa vammautumiselta. Ihan yhtälailla aikuisetkin vammautuvat vakavasti tai onnekseen lievästi kolareissa ja muissa onnettomuuksissa. Ei kannata nenä pystyssä kadehtia vammaisia, voit kohta kadehtija olla samanlainen!!

Vierailija
128/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vetoatte siihen että 'Marika hymyilee'? Tiedättekö, että aivovammautuneen (pitkälle edennyt Alzheimer, aivovamma tai muu rappeuttava aivosairaus) vanhuksen tai vammaisen 'hymy' hoitotoimenpiteiden tai kirkkaan valon aikana on merkki kivusta? Ei siis hymyä ollenkaan vaan aivovammautuneen reaktio kipuun.

Vierailija
129/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis on seitsemän tuttua hoitajaa, jotka käyvät vuorollaan tekemässä sitä 88 tuntia / viikko, jotka heille on myönnetty apua (48 päivätuntia, 20 yötuntia, 20 muuta tuntia). Lukekaa se juttu. Todellisuudessa siis pikkuisen päälle kaksi hoitajaa työllistyy tähän. Vaikea uskoa, että laitospaikka olisi kovasti halvempi.

Ymmärrän hyvin vanhempia. Muistan vielä, mikä valtava suojelunhalu oli päällä, kun lapset olivat taaperoita. Vanhemmat ovat jääneet siihen tunteeseen, kun lapsi ei ole "kasvanut". Hän on ikuinen pikkuinen, jonka haluaa hoitaa kotona.

Vierailija
130/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkärit ja hoitajat laskevat jo nyt, kuka saa mitäkin hoitoa!

Minä ymmärrän aluehallinnon näkökannan, tytön hoitaminen kotona on kallista, todella kallista. Turha naamioida sitä hengenvaaran, kärsimyksen tai kivun taaksen, pääpaino on rahalla. Tätä samaa valintaa tekevät perusterveydenhuollon piirissä työskentelevät tänäkin päivänä, he eivät vain uskalla sitä ääneen sanoa.

Jos kielletään rahan vaikutus, voisiko kysyä, mikä on parasta tälle potilaalle? Kyllä, mielestäni tässä aluehallinto on oikeassa, Tämä olisi parasta paitsi tytölle, se on myös parasta vanhuksille. Tytär on täyttänyt heidän päivät, ollut osa elämää. Jos riuhtaistaan pois, joudutaan menetyksen surutyöhön.

Suomessa mennään yhä enemmän talous edellä, myös hoidossa. Jos haluat hyvää hoitoa, yksityiset sitä tarjoavat. Se toki maksaa. Julkisessa terveydenhuollossa rahalla on priorisoiva asema. Annetaanko nivelrikko-potilaalle hoitoa seuraavat 5 vuotta vai laitetaanko tekonivel? Tämä lähtee näin pienistä, se halutaan haudata pienien valintojen taakse, että kokonaisuutena edullisin vaihtoehto jää pimentoon.

Raha ratkaisee, turha muuta väittääkään.

Vierailija
131/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin hoitomuoto eli laitos jossa ne seitsemän hoitajaa hoitaa monta muutakin samanlaista. Tai sitten Marika tai läheisensä maksavat/järjestävät hoidon itse.

Näinhän se on.

Olen ollut aika paljon tekemisissä näiden ympärivuorokautista hoitoa saavien kanssa ja tiedän että kustannukset ovat aivan tähtitieteelliset. Eivät koostu vain työvoimakustannuksista, vaan jok ikinen apuväline maksaa hunajaa, ja ne ostetaan yksilöllisesti. Laitoksessa yhdellä pissatusnosturilla voitaisiin hoitaa koko osasto, kotona tarvitaan yksi per asiakas.

Lähestulkoon poikkeuksetta mitään arvostusta heihin upotettuun rahamäärään ei saa. Päinvaistoin, tyypillistä on, että kaikki on aina huonosti eikä mikään hyvin. Hyvä esimerkki on kansanedustaja Könkkölä, joka ei muuta kuin valittanut, vaikka hän sai tukea ihan järkyttävän

Vakuutusrahat on businesta. "Joku" muu nekin maksaa. 

Tässä on kysymys vaan väkisin elossa pitämisestä. Joskus olisi parempi luovuttaa, kun olisi mahdollisuus antaa tilaisuus luonnolliselle kuolemalle. "Väkisin" ruokintaa jne. Täyttä hulluutta. Eikö ole muuta elämää kuin täysin avuttomana hengen ylläpito?

Vierailija
132/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan olevani vähän kateellinen, kuinka helposti ja paljon vammaiset saavat esim. fysioterapiaa. Vanhuksille ja vammattomille ei heru kuin paperiohje.

Tähän tapaukseen en ota kantaa, mutta luulen että jatkossakin vammaisten on mentävä laitoksiin, koska henkilökohtaiset kotiin menevät hoitajat tulevat todella kalliiksi ja hoitajista on muutenkin pulaa.

Joo kadehdi ihmeessä vammaisia, samoin vankeja ja maamuja. Huonosti menee sulla.

Vierailija
133/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni täälläkään miettii sitä faktaa että Marikan äiti eikä Marika ole maksanut edes veroja, äiti on siis ollut kotona yli 20 vuotta, Marika saa eläkkeen. Entä ne mummot ja papat joilta nuo seitsemän hoitajaa on pois ? Tehneet töitä ja maksaneet veroja vuosikymmeniä 

Kyllä ne papat ja mummot saavat kaikki tuet sinne hoitolaitoksiin siksi nämä sinne halutaan asumaan.

Hoito-ja asumistuki tulee täytenä laitoksessa asuvalle= Attendon taskuun.

Yksikään mummo eikä pappa saa kotiin seitsemää hoitajaa. Äitini luona käy kotisairaanhoito, on tehnyt töitä heti kun kansakoulu loppui, seitsemän tuntia kuukaudessa ! Ymmärrätkö eron ? Kauppa palvelut maksaa itse, ruoka tulee toki mutta maksaa itse, siivoojan on palkannut itse jne. Seitsemän tuntia kuukaudessa on 1,25 tuntia viikossa, siihen

Tuossa tapauksessa henkilökohtaista avustajaa. Nuo "7" tarkoittaa, että avustajat vaihtuu päivänaikaan. 

Älä nyt kateudesta kiehu, että siellä istuu 7 hoitajaa 7/24.

Vierailija
134/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on elää tuollasena vihanneksena. Eutanasia ois kohdallaan.

Eutanasiaa voi pyytää vain kuoleva itse.

Miten sinä kohtelisit omaa lastasi joka halvaantuu kaksivuotiaana? Dumppaisitko laitokseen vai tappaisitko itse?

Antaisin Jumalan 😇 ottaa hänet luokseen 🤗

Näin. Monia kivuliaita leikkauksia ja väkisin hengissä kituuttavia hoitoja. Ei näin lasta rakasteta. Tuo on elävän kiduttamista, ihmisen kiduttamista, jolla ei ole mahdollisuutta itse sanoa miltä tuntuu ja mitä haluaa. 

Itsekkäitä pas,ki,asia nuo vanhemmat. Eivät ymmärrä elämää. Ovat jääneet traumaan kiinni!!!

Vierailija
135/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko juttua enkä lue. Yhden asian tiedän - on paha juttu jos ei tytär koko aikana tule kuin vanhempiensa hoitamaksi. Homma tuppaa periytymään sisaruksille sitten kun vanhemmat eivät enää jaksa ja jos sellaisia ei ole niin ihminen jää heitteille. Kannattaa ajoissa rakentaa se kodin ulkoinen tukiverkko kuntoon.

Vierailija
136/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis on seitsemän tuttua hoitajaa, jotka käyvät vuorollaan tekemässä sitä 88 tuntia / viikko, jotka heille on myönnetty apua (48 päivätuntia, 20 yötuntia, 20 muuta tuntia). Lukekaa se juttu. Todellisuudessa siis pikkuisen päälle kaksi hoitajaa työllistyy tähän. Vaikea uskoa, että laitospaikka olisi kovasti halvempi.

Ymmärrän hyvin vanhempia. Muistan vielä, mikä valtava suojelunhalu oli päällä, kun lapset olivat taaperoita. Vanhemmat ovat jääneet siihen tunteeseen, kun lapsi ei ole "kasvanut". Hän on ikuinen pikkuinen, jonka haluaa hoitaa kotona.

Pitäisi pystyä päästämään irti.

Plain & simple.

Jo tämä ihan oikein kuvaamasi mekanismi on sairas, ja vaatisi puuttumista.

Vierailija
137/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin ulapalla jos kuvittelet kotiin vietävän hoidon maksavan enemmän, kuin laitospaikan. Ei kannata kommentoida mitään sote-palveluihin liittyvää jatkossa.

Ja mitä tulee kateuteen vammaisia kohtaan..niin voimia sinulle sen(kin) kanssa. 

Jatkan edelliseen oikein hyvään kommenttiin, että emme me kukaan ole turvassa vammautumiselta. Ihan yhtälailla aikuisetkin vammautuvat vakavasti tai onnekseen lievästi kolareissa ja muissa onnett

HOITOTAHTO: lukeeko sun hoitotahdossa että haluat maata limassa ja pissavaipoissa lopun elämää silmiä pyöritellen? 

Vierailija
138/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikan vanhemmilta 100% uhrautuminen lapsen puolesta.

En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta heilläkin ikää tulee lisää , jaksaminen ja voimat vähenee joka päivä. Oma elämä on pantu sivuun ja kaikki pyörii 247 tyttären hoidossa ja hoivassa.

Ja, luonnollista kyllä, huone on sisutettu kuin 2,5v lapsen huone. Vanhemmat myös "taantuneet" tiettyyn aikakauteen, ehkä.

Olisiko maailmanloppu, vaikka tytär "joutuisi" laitokseen? Jos esim. olisi kohtalaisen lähellä, jotta vanhemmat voisivat helposti käydä katsomassa. Olisi ns. "pehmeä lasku" kaikille. Tosin pelkäävät, että tytär kuolee laitoksessa.

Minusta pelko on aiheeton.

Lukemani perusteella sain kuvan, että monenlaista ongelmaa ollut usein aiemmin ja kuolemaa on odotettu tapahtuvaksi. Näillä ei ole eroa, onko kotona vai laitoksessa, kuolema tulee, kun se tulee.

Jossain vaiheessa laitoshoito on pakkotilanne, mikäli tytär elää vielä pitkään. Ja silloin ei ehkä vanhemmista ole enää vierailijoiksi hoitopaikkaan, tai he eivät ole ehkä elossa.

Lisäksi heillä on 2(?) muuta lasta ja ehkä lapsenlapsia, jotka ovat väkisinkin jääneet ilman "hoivaa , läsnäoloa ja huolenpitoa". 

(Tämä on omaa pohdintaani, älkää vetäkö kierroksia tästä kommentista).

Vierailija
139/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tuossa jutussa on se,että siinä vedotaan nimenomaan turvallisuuteen. Että onko kuitenkin jotain tapahtunut, mitä tuossa jutussa on jätetty kertomatta. Luulisi nimittäin, että sen voisi sotealueen päättäjät ihan suoraankin sanoa, että jos kyse on rahasta ja siitä, että varat eivät enää riitä tuon tyyppisen kotihoidon tukemiseen.

Vierailija
140/231 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin. Kamalaa, miten koko perheen elämä meni pilalle sen takia, että joku puppa👴 nukahti rattiin. Vanhusten autoilua pitäisi rajusti vähentää, ovat vaaraksi kaikille muille.

Kolareita ajaa myös poikkeusluvalla kortin saaneet alaikäiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme