Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittiappit, kertokaahan

Vierailija
11.04.2025 |

Mikä siellä on homman nimi? Olen jo lähes keski-ikäinen nainen ja joku aika sitten eronnut pitkästä suhteesta (melkein 20v). Tein profiilin joku aika sitten yhteen sovellukseen ja sain heti tosi paljon tykkäyksiä. Tykkäsin takaisin vain niitä miehiä jotka olivat tykänneet minun profiilista. Moni mies alkoi myös jutella. Juttelin takaisin niille jotka avasivat keskustelun. No, muutaman tosi pinnallisen viestin ehdin vaihtaa useiden kanssa kunnes eivät enää kirjoittelekaan mitään. Olen ihan ihmeissäni että mikä homma tää on? Voisiko joku avata vähän 🤣

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan normi meininki. Oikeasti noisa deittiäpeissä on paljon ihmisiö, jotk aovat siellä vaan "ikkunaostoksilla" eikä edes oikeasti halua tavata ketään.

Mikä idea tässä on?! T. Ap

Monille  miehille tuo on pelkkää huvittavaa ajankukulua, jos ei ole muutta tekemistä.  Tai ei ole mitään harrastuksia.

Miehet kattelevat naisten valikuvia ja pisteyttävät naisia, ulkonäön mukaan. Näille miehille naisen teksti profiilissa, on täysin yhdentekevä  vaikka teksti olis miten fiksu tahansa.

Useat miehet eivät edes ole tosissaan liikkeellä, ja hyvin moni mies on varattu.

Sama tietysti myös toisin päin. Tälläisiä naisiakin noissa pyörii.

Vierailija
22/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. "olisin halunnut vähän jotain tietää ihmisestä enemmän ennen kuin tapaan heitä" - - >>> tee sitten niin! Älä nyt hyvä nainen luule että treffipyyntö on mikään pakko. Kerro heille täsmälleen tuo, ja pääset helposti eroon niistä jotka eivät jaksa tai halua tutustua sinuun, sekä niistä jotka eivät kunnioita toiveitasi. Treffeille menet vasta sitten kun ITSE haluat. 

Joo tottakai! Mutta että sitten alkaa vähän jopa ahdistaa jos heti samantien pyydetään treffeille ja intetään että mitä minusta haluat? Että kivempi olisi jos mies olisi halunnut myös jutella hetken, kertoa itsestään asioita ja kysellä jotain ennen kuin ehdottaa koko treffejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni nuo sovellukset ovat täynnä pershäröisiä, kaikenmaailman toistaitoisia, markkina-arvon testaajia, varattuja salasuhteen etsijöitä jne. 🤮 Vielä päälle se ettei algoritmi tietenkään edes halua kenenkään pariutuvan.

Onko oikeasti tuollainen algoritmi???

No on 😅 Googlaa esim. tinderistä, näistä on ollut lehtijuttuja paljon

Vierailija
24/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan normi meininki. Oikeasti noisa deittiäpeissä on paljon ihmisiö, jotk aovat siellä vaan "ikkunaostoksilla" eikä edes oikeasti halua tavata ketään.

Monille  miehille tuo on pelkkää huvittavaa ajankukulua, jos ei ole muutta tekemistä.  Tai ei ole mitään harrastuksia.

Miehet kattelevat naisten valikuvia ja pisteyttävät naisia, ulkonäön mukaan. Näille miehille naisen teksti profiilissa, on täysin yhdentekevä  vaikka teksti olis miten fiksu tahansa.

Useat miehet eivät edes ole tosissaan liikkeellä, ja hyvin moni mies on varattu.

Mistä sen tietää että mies varattu? Kertovatko avoimesti?

Vierailija
25/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse poistuin deittisovelluksista ajat sitten, yksin olen yhä.

Häkellyin itsekin siitä tykkäyksien määrästä, kunnes opin monien vetävän kaikki oikealle ja vasta osumasta sitten katsovat, että mitä jäi haaviin. Jossain lehtijutussa tätä nimitettiin "roskakalastukseksi", ja sen jälkeen poistunkin koko sovelluksista.

Aito osuma olisi ollut vasta kun toinen aloittaa ja ylläpitää keskustelua. Mutta en jaksanut enää tuota touhua, niin annoin olla.

Joo siis en tosiaan ole itse edes aloittanut yhtäkään keskustelua, mutta olen ylläpitänyt kyllä keskusteluita ja ollut täysin asiallinen ja mukava, kuten yleensäkin olen kaikille. Enkä todellakaan ota itseeni jos joku lopettaa kirjoittelun! Ihmettelen vaan kun lähes kaikkien kans sama juttu. Ja ihmettelen myös tosi pinnallista keskustelun tasoa. Pelkkää small talkia vaan. Odottaako mies joka itse ensin tykkää ja it

Tuollaiset miehet eivät edes osaa keskustella asiallisesti ja järkevästi.  Koko juttu on heille vain huulen heittoa, ei ole tarkoituskaan löytää niin sanottua kunnollista naista.  Vaan miehet ainoastaan flirttailee kirjallisesti.  Varattuja on noilla linjoilla runsaasti.

Vierailija
26/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin miehillä deittisovelluksissa on se harha, että siellä on aivan valtavasti valinnanvaraa naisissa ja että heillä on mahdollisuus päästä kenen kanssa vaan treffeille. Siksi monella miehellä on korkeat kriteerit sille, millainen naisystävän tulee olla. Ja jos joku upea mies valitseekin jonkun kaikista vaihtoehdoista, jää häntä kuitenkin kaivelemaan se, että olisiko siellä deittiäpissä kuitenkin ollut joku parempi. 

Ymmärrän että tuolla voi kelle tahansa tulla sellainen että mitä jos odotan vielä niin tuleeko joku vielä parempi vastaan. 

Elämäni rakkauden tinderistä löytäneeni uskallan väittää että niin kauan kun on tuollainen fiilis, niin kauan kannattaa ollakin siellä sovelluksessa. Silloin sitä oikeaa ja sopivaa tyyppiä ei todellakaan ole vielä tullut vastaan. Kun se oikea ja sopiva vastaan tulee, sovellukset jää todella nopeasti. Niille ei kertakaikkiaan ole enää mitään tarvetta. 

Vierailija
27/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä treffejä voi ehdottaa, vaikkei kaikkea vielä tiedä. 'Olis kiva tavata, mutta ennen sitä kerrohan vielä asiat x ja y itsestäsi'

Vierailija
28/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olin ihan ystävällinen ja vastavuoroinen, kysyin yleensä viesteissä ohimennen jotain, johon toinen osapuoli olisi hyvin voinut tarttua. En siis ole päässyt juurikaan syvälliseen keskustelun tasoon kenenkään kanssa! T. Ap 

Kuinka monen juuri tapaamasi ihmisen kanssa siirryt syvällisiin keskusteluihin heti?

Vierailija
29/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. "olisin halunnut vähän jotain tietää ihmisestä enemmän ennen kuin tapaan heitä" - - >>> tee sitten niin! Älä nyt hyvä nainen luule että treffipyyntö on mikään pakko. Kerro heille täsmälleen tuo, ja pääset helposti eroon niistä jotka eivät jaksa tai halua tutustua sinuun, sekä niistä jotka eivät kunnioita toiveitasi. Treffeille menet vasta sitten kun ITSE haluat. 

Joo tottakai! Mutta että sitten alkaa vähän jopa ahdistaa jos heti samantien pyydetään treffeille ja intetään että mitä minusta haluat? Että kivempi olisi jos mies olisi halunnut myös jutella hetken, kertoa itsestään asioita ja kysellä jotain ennen kuin ehdottaa koko treffejä. 

Sun ei tartte vuorovaikuttaa ihmisten kanssa jotka ei tunnu kivoilta. Jos haluat kumppanin jota kiinnostaa aidosti tutustua, poista vaan ne jotka eivät halua samaa. Minusta tuntuu että et osaa nyt olla terveellisesti itsekäs. Et voi vaikuttaa muihin, mutta voit (ja sun kannattaa) vaikuttaa siihen kenelle annat aikaasi. 

Vierailija
30/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä treffejä voi ehdottaa, vaikkei kaikkea vielä tiedä. 'Olis kiva tavata, mutta ennen sitä kerrohan vielä asiat x ja y itsestäsi'

Ei mulle ainakaan ole kyse "faktojen puutteesta", vaan siitä miten toinen keskustelee, miten hän pitää yhteyttä, mistä aiheista hän itse haluaa jutella, millainen huumorintaju hänellä on... Ei näitä saa selville kysymyksillä x ja y. 

Vierailija
31/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni nuo sovellukset ovat täynnä pershäröisiä, kaikenmaailman toistaitoisia, markkina-arvon testaajia, varattuja salasuhteen etsijöitä jne. 🤮 Vielä päälle se ettei algoritmi tietenkään edes halua kenenkään pariutuvan.

Jep ja rikollisia. Naisia ryöstäneitä, pahoinpidelleitä, ahdistelleita, r aiskanneita...

Vierailija
32/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olin ihan ystävällinen ja vastavuoroinen, kysyin yleensä viesteissä ohimennen jotain, johon toinen osapuoli olisi hyvin voinut tarttua. En siis ole päässyt juurikaan syvälliseen keskustelun tasoon kenenkään kanssa! T. Ap 

Kuinka monen juuri tapaamasi ihmisen kanssa siirryt syvällisiin keskusteluihin heti?

Toinen kirjoittaja sanoo että kaikkien, joilla on mitään merkitystä. En ole kiinnostunut ihmisistä jotka haluavat tai tarvitsevat jonkin pakollisen smalltalk vaiheen. 

Vierailija
33/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan ole kyse "faktojen puutteesta", vaan siitä miten toinen keskustelee, miten hän pitää yhteyttä, mistä aiheista hän itse haluaa jutella, millainen huumorintaju hänellä on... Ei näitä saa selville kysymyksillä x ja y. 

No jos viestitellessä nuo asiat ei tule ilmi, niin sitten next

Vierailija
34/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää että mies varattu?

Jotkut kertovat avoimesti mutta yleensä miehen kaksoiselämän kyllä haistaa viimeistään kun keskustelu alkaa ja se on joko yltiöromanttista heti alkuunsa tai sitten mies on kovin kiireinen. Yltiöromanttiset lentävät pesästä pesään ja ovat koko ajan rakkaushurmoksessa siitä riippumatta, flirttailetko juuri sinä hänelle vai et, koska aina joku flirttailee

Sitten kaikista komeimmilla miehillä saattaa olla tuhansia mätsejä, eikä heillä ole pienintäkään aikomusta pariutua (ehkä koskaan tai vain jonkun todella spessun, nuoren ja kireän kanssa)

Vierailija
35/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos viestitellessä nuo asiat ei tule ilmi, niin sitten next

Huoh, pointtihan nimenomaan oli että minä (ja ap) haluan viestitellä hetken ennen treffejä JOTTA nuo asiat tulisi ilmi. Siksi En halua suoraan treffeille. Ymmärrätkö että on paljon miehiä jotka alkavat vaatia tapaamista kirjaimellisesti parin viestin jälkeen, jotkut jopa ekassa viestissä? 

Vierailija
36/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut että heti pitäisi siirtyä mutta kun keskustelu kuivuu kasaan ennen kuin on edes kunnolla alkanut! Mikä idea?

Vierailija
37/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy sanoa et erikoinen maailma on kyllä tuolla. Olen viikon aikana keskustellut parinkymmenen eri miehen kanssa. Ja siis he ovat kaikki olleet aloitteellisia, mutta kun muutamia viestejä olemme vaihtaneet (tosi neutraaleja sellaisia!) niin eivät enää vastaile. Vaikka olisin kysynyt jotain, josta olisi helppo jatkaa. T. Ap

Vierailija
38/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo täytyy sanoa et erikoinen maailma on kyllä tuolla. Olen viikon aikana keskustellut parinkymmenen eri miehen kanssa. Ja siis he ovat kaikki olleet aloitteellisia, mutta kun muutamia viestejä olemme vaihtaneet (tosi neutraaleja sellaisia!) niin eivät enää vastaile. Vaikka olisin kysynyt jotain, josta olisi helppo jatkaa. T. Ap

Kokeilepa lähettää tällaiselle joku "hei oisko sulla kiinnosta johonkin kivaan viikonloppuna 😘😉" ja takaan että 95% vastaa kyllä. Sitä ne haaveissaan odottaa, että joku tarjoaa pildeä. 

Vierailija
39/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olet ilmeisesti kiinnostava ainakin siihen asti. Itselläni mätsejä sateli, mutta keskustelunaloituksia hyvä jos aloitti edes yksi kymmenestä. Alussa aloitin itsekin, kunnes opin että vasta toisen keskustelunaloitus on oikea mätsi, kun niin moni vetää katsomatta kaikki oikealle.

Vierailija
40/61 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olet ilmeisesti kiinnostava ainakin siihen asti. Itselläni mätsejä sateli, mutta keskustelunaloituksia hyvä jos aloitti edes yksi kymmenestä. Alussa aloitin itsekin, kunnes opin että vasta toisen keskustelunaloitus on oikea mätsi, kun niin moni vetää katsomatta kaikki oikealle.

Joo siis keskustelun aloitti ehkä reilu puolet niistä kenen kanssa tuli mätsi. Miehet kenen kanssa mätsäsin oli 40v molemmin puolin. Oisko he enemmän aloitteellisia kuin nuoremmat T. Ap