Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pahaa siinä on, jos tyytyy "ihan hyvään suhteeseen" ettei tarvitse olla yksin?

Vierailija
11.04.2025 |

Siis jos ja kun pitkä suhde on ihan hyvä, pääasiassa yhdessä on mukavaa ja lomia tykätään viettää yhdessä, mutta osin suhde on hiipunut aiemmista ongelmista johtuen. Eikä varmaan palaudukaan enää. Jos vaikka ihastuisin toiseen niin ei minulla olisi vaikeuksia nykyistä suhdetta päättää, mutta en halua rakastua toiseen. En halua mitään uutta suhdetta, evvk, vaan jos mies jättäisikin niin eläisin sitten yksin ja olisin siihen oikein tyytyväinen. Usein vain toitotetaan että ei saa tyytyä "ihan hyvään". Miksei saa jos se tuntuu kuitenkin paremmalta kuin ero, tässä elämänvaiheessa?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuossa isoin ongelma on juuri tuo jonka itsekin toit esiin että jos joku parempi tulisi eteen niin vaihtaisit sen kummemmin nykyistä suhdetta haikailematta siihen. Eli siis suhteestanne puuttuu se turvallinen jatkuvuus ja se on olemassa vain koska parempaakaan ei juuri nyt ole tarjolla. Eli siitä puuttuu se aika olennainen parisuhteen sisältö eli sitoutumisen halu.

Vierailija
2/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Olin sellaisessa suhteessa. 

Vierailija
4/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt tuon valinnan, enkä usko koskaan eroavani. Minkäänlainen suhde niiden miesten kanssa, joita olen rakastanut, ei ole ollut mahdollinen.

Vierailija
5/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tylyä sitä toista osapuolta kohtaan. En minä ainakaan haluaisi olla sellainen kumppani, joka ollaan valmiita jättämään heti kun parempi löytyy. Mikä yksinolossa on niin kamalaa?

Vierailija
6/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään pahaa niin kauan kuin se toimii eikä tule pakottavaa tarvetta erota. 

Vierailija
7/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvään suhteeseen ei ole mitään tarvetta tyytyä vaan ihmiset ovat sellaisessa onnellisia. Sellainen suhde ei ole ihan hyvä, vaan kelvoton, missä nainen on märehtinyt itsensä rumapainoiseksi, pihtaa, tai inisee jokaisesta pikkuasiasta.

Vierailija
8/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa. Nyt tuli kommenteista mieleeni, mistä minä tiedän vaikka tämä olisi ihan normaalia tässä vaiheessa suhdetta. Että yhdessä on ihan hyvä ja mukava olla, muita ei halua, jne. Kun siis ollaan oltu yhdessä ihan teineistä saakka. Ei mulla ole mitään mihin verratakaan tätä, kun eka ja ainoa pitkä parisuhde.

Vierailija
9/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Täydellistä puolisoa ei ole. Alkaa olemaan sen kanssa, joka on sinusta kiinnostunut. Sekin on paljon, että edes joku haluaa olla kanssasi.

Vierailija
10/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä suhde kuulostaa ihan hyvältä suhteelta. Elääkö palstanaiset jossain täydellisyyden tavoittelun utopiassa?

Sitä paitsi, pitkässä avioliitossa on erilaisia vaiheita. Pitäisikö joka laskusuhdanne-vaiheessa erota?

Vierailija
11/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole minkään sortin väkivaltaa ja on mukava mennä toisen kainaloon ja pötköttää siinä, se on jo riittävän hyvä.

Vierailija
12/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä suhde kuulostaa ihan hyvältä suhteelta. Elääkö palstanaiset jossain täydellisyyden tavoittelun utopiassa?

Sitä paitsi, pitkässä avioliitossa on erilaisia vaiheita. Pitäisikö joka laskusuhdanne-vaiheessa erota?

Minä en tarkoittanut tuota. Sinä ymmärsit väärin.

Olen nyt hyvässä parisuhteessa. Ei tarvitse tyytyä mieheen.

Vierailija
13/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, minä olen tälläisessa suhteessa. Entinen vaimo, jonka kanssa olin 8 vuotta naimisissa, tuli asumaan minun luo. Ollaan syt sitten kämppiksiä. Hänellä on oma huone ja minulla oma. Ruokaa laitetaan yhdessä, minä maksan. Eihän tuo onneksi syö enempää kuin ajokoira. Onhan se hyvä, että joku huomaa milloin olen kuollut. Ei haise ruumis niin pahalle, kun huomataan heti.

Vierailija
14/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti ei sitten ollut aloittajan. Aloittaja

Vierailija
15/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin tyytynyt "ihan hyvään" asuntoon, autoon, ruokaan ja vaikka mihin, miksenpä myös ihan hyvään suhteeseen jos sellainen olisi tarjolla. Olis sekin askel eteenpäin. 

Vierailija
16/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti ei sitten ollut aloittajan. Aloittaja

Niin? Se oli minun kommentti

T. nro 3 / 15

Vierailija
17/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään pahaa ole, jos se on molemmille osapuolille ok.

Itse olen mieluummin yksin, kuin tyydyn ihan hyvään.

Vierailija
18/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kai niitä läheisriippuvaisia, jotka ovat vain jonkun ihan ok:n kanssa kun ei parempaakaan löydy.

Vierailija
19/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde

Ovat yleensä se syy miksi suhde vain ihan ok.

Vierailija
20/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla herää kysymys että mikä siinä yksin olossa niin hiertää, onko se se kun joutuu miettimään asioita ja niitä epämiellyttäviä miettimisiä on parempi paeta vaikka myrskyisään parisuhteeseen niin niitä omia komplekseja ei tarvitse kohdata.