Kaipaatko aikaa kun ostoksilla käytiin Anttilassa, Tiimarissa, Vaatehuoneella, Seppälässä?
Anttilan nyt taitaa tietää ainakin nimeltä myös nykyteinit.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä, kun Hgissä oli useita ok vaateliikkeitä. Kuusinen, Vestio, Pukeva, Teinitalo, Ajatar, mitä niitä oli. Nyt on pari tavarataloa ja monikansallisia rytkyketjuja.
Ajata on Forumissa... muistaakos moni sitä vanhaa Forumia?
Vierailija kirjoitti:
Seppälää ei ole yhtään ikävä. Muistan kun kavereiden kanssa menimme sinne porukalla ja muut löysivät kivoja vaatteita. Ne vaatteet oli mitoitettu jollain ihmeellisellä tavalla lyhyille ja tanakoimmille ihmisille. Olin 176-senttinen ja 47-kiloinen, joten vaatteet oli metrin liian lyhyitä ja metrin liian leveitä. Näytin kauhealta ja kavereilla oli hauskaa. Tunsin itseni aina rumaksi humanoidiksi näiden epäonnisten shoppailureissujen jälkeen. Myöhemmin vasta olen löytänyt itselleni sopivat merkit kaavoitusten puolesta.
Anttilan musaosastoa ja Tiimarin aarreaittoja sitä vastoin on todella ikävä. Vaatehuoneella en tainnut koskaan käydä.
Sähän olit silloin sairaaloisen alipainoinen. Ei ihme ettei löytynyt vaatteita. Toivottavasti voit nyt paremmin.
Kodin Ykkönen oli Kaisaniemessä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Seppälää ei ole yhtään ikävä. Muistan kun kavereiden kanssa menimme sinne porukalla ja muut löysivät kivoja vaatteita. Ne vaatteet oli mitoitettu jollain ihmeellisellä tavalla lyhyille ja tanakoimmille ihmisille. Olin 176-senttinen ja 47-kiloinen, joten vaatteet oli metrin liian lyhyitä ja metrin liian leveitä. Näytin kauhealta ja kavereilla oli hauskaa. Tunsin itseni aina rumaksi humanoidiksi näiden epäonnisten shoppailureissujen jälkeen. Myöhemmin vasta olen löytänyt itselleni sopivat merkit kaavoitusten puolesta.
Anttilan musaosastoa ja Tiimarin aarreaittoja sitä vastoin on todella ikävä. Vaatehuoneella en tainnut koskaan käydä.
Ihan normaaleille ihmisille ne oli mitoitettu.
Ja sä eksyit varmaan lastenosastolle, jos vaatteet oli METRIN liian lyhyitä.
Olen pahoillani jos tunsit olisi rumaksi. Toivottavasti kaverisi eivät aiheuttaneet sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä, kun Hgissä oli useita ok vaateliikkeitä. Kuusinen, Vestio, Pukeva, Teinitalo, Ajatar, mitä niitä oli. Nyt on pari tavarataloa ja monikansallisia rytkyketjuja.
Siitä ei ole kauhean kauaa, kun Ajatar viimein lopetti Forumissa. Ja vanhaa Forumia en muista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän olit silloin sairaaloisen alipainoinen. Ei ihme ettei löytynyt vaatteita. Toivottavasti voit nyt paremmin.
Niin olinkin, vaikka söin aivan normaalisti ja olin hyvinvoiva. Sukuvika. Kärsin silloin siitä ulkonäöstä itsekin. Nyt aikuisena ja lasten saamisen jälkeen olen edelleen hoikka, mutten aivan noin huomiotaherättävästi. Nykyään osaan olla onnellinen tästä "sukuviasta", koska voin periaatteessa syödä mitä ikinä haluan. Painoa ei tule, vaikka joskus jäisi urheilut väliin.
Vaatteita on nykyään onneksi paljon helpompi löytää, kun on vaatekauppoja paljon enemmän. Silti olisi kiva tehdä aikakoneella matka johonkin ysärikauppaan. Seppälän jättäisin kyllä edelleen väliin traumojen vuoksi. 😅
Vierailija kirjoitti:
Oli se aina jotenkin juhlahetki nuorena, kun maalta lähdettiin isolle kirkolle. En nyt niin välittänyt vaatekaupoissa kiertämisestä silloin, mutta nyt kun tuolta isolta kirkolta ovat kaikki kadonneet ja liikehuoneistot ovat tyhjiä, niin kyllähän tuota aikaa kaipaisi.
Monesti se kaava oli, että herättyä aamupala ja nopeaan telkkarista lastenohjelmat. Siitä sitten kaupunkiin kaupoille.
Meitä piti vanhempien kuuluttaa ostoskeskuksissa ja Anttiloissa, kun ei muuten löytynyt. Ei ollut puhelimia siihen aikaan.
Makuuni oli kyl kanssa leffoineen ja karkkilaareineen aika nostalginen
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan Anttilaa, Tiimaria ja Seppälää.
Mulla on nyt käytössä Seppälän takki, jonka löysin kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Makuuni oli kyl kanssa leffoineen ja karkkilaareineen aika nostalginen
Kaveri oli siellä töissä 5 euron tuntipalkalla. Tuo oli joskus noin 2005-2007.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleille ihmisille ne oli mitoitettu.
Ja sä eksyit varmaan lastenosastolle, jos vaatteet oli METRIN liian lyhyitä.
Olen pahoillani jos tunsit olisi rumaksi. Toivottavasti kaverisi eivät aiheuttaneet sitä.
Ehkä metri oli hiukan liioittelua, mutta pitkähihaiset oli minulle "3/4-hihaisia" paitoja ja pitkälahkeiset housut capreja ja aivan tolkuttoman isoja. Ruotsista sitä vastoin oli todella helppoa löytää sopivia vaatteita. Jotenkin se mitoitus oli erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Oli se aina jotenkin juhlahetki nuorena, kun maalta lähdettiin isolle kirkolle. En nyt niin välittänyt vaatekaupoissa kiertämisestä silloin, mutta nyt kun tuolta isolta kirkolta ovat kaikki kadonneet ja liikehuoneistot ovat tyhjiä, niin kyllähän tuota aikaa kaipaisi.
Monesti se kaava oli, että herättyä aamupala ja nopeaan telkkarista lastenohjelmat. Siitä sitten kaupunkiin kaupoille.
Anttilasta ostettiin uusi reppu, kynät ym. ja kouluvaatteet.
Anttila oli hyvä kauppa kyllä. Ostin sieltä esim. lakanat, tekstiilipuoli oli hyvä. Myös elektroniikkaa tuli ostettua. Nykyään pitää etsiä tuotteet monesta eri kaupasta ja netistä ja kilpailuttaa. Paljon helpompaa oli vaan kävellä sisään Anttilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan. Asuttiin 1960-luvulla Munkkivuoressa ja äiti kävi usein Forumissa ostoksilla. Siellä oli joku ompelimokin, jossa äiti teetti itselleen vaatteita. Ja turkikset kävi ostamassa Ajattaresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole kauhean kauaa, kun Ajatar viimein lopetti Forumissa. Ja vanhaa Forumia en muista ollenkaan.
Mulla on hatarat muistikuvat, oli sellainen käytävä/piha jonka ympärillä oli liikkeitä - en vaan muista oikein mitä. Tuo Ajatar, joku lastenvaateliike ja lelukauppa muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha Forum oli hyvä. Mieleen jäänyt erityisesti ravintolamaailman Döner Kebab.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan. Asuttiin 1960-luvulla Munkkivuoressa ja äiti kävi usein Forumissa ostoksilla. Siellä oli joku ompelimokin, jossa äiti teetti itselleen vaatteita. Ja turkikset kävi ostamassa Ajattaresta.
Onko Munkkivuoressa vielä se ostari? En muista koska olisin viimeks siellä päin liikkunut.
Joo, Pukeva oli kadun toisella puolella. Mä muistan käyneeni siellä ostoksilla 80-luvulla, tuota Teinitaloa en muista yhtään, milloinkohan lopetti.