Kaipaatko aikaa kun ostoksilla käytiin Anttilassa, Tiimarissa, Vaatehuoneella, Seppälässä?
Anttilan nyt taitaa tietää ainakin nimeltä myös nykyteinit.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä, kun Hgissä oli useita ok vaateliikkeitä. Kuusinen, Vestio, Pukeva, Teinitalo, Ajatar, mitä niitä oli. Nyt on pari tavarataloa ja monikansallisia rytkyketjuja.
Teinitalo, mikä se on? En ole ikinä kuullutkaan, olen 70-luvun helsinkiläinen lapsi.
Kaisaniemessä oli aikoinaan.
https://www.finna.fi/Record/museovirasto.6CBFFC119202E7E8FC4A59B0C8EF67…
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin paljon seppälän vaatteita. Vielä pari vaatetta käytössä.
Mullakin on yksi Seppälän samettitakki yhä käytössä. Ostin sen vuonna 1990. Ihan ehjäkin vielä ja kaikki napit tallella.
Helsingissä Stockmannin nurkassa oli joku Miss 17, eikö sillä ollut oma sisäänkäynti, vaikka oli osa Stockaa. Myöhemmin sen paikalle tuli joku Stockan luontaistuotemyymälä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan etenkin Anttilaa, Siwaa, Tiimaria ja Seppälää! Ihania lapsuus- ja teiniajan muistoja niistä.
Alkuaikojen Siwa, sitten sielläkin rupesi kallistumaan kaikki
Nykyään kaikki on liian helposti saatavilla.
Ennen oli iso ja monivaiheinen elämys, kun lempibändiltä tuli uusi levy. Sitä odotettiin ja lähdettiin pikkukylältä isoon kaupunkiin ostamaan ihan fyysinen cd-levy esimerkiksi Anttilan musiikkiosastolta. Kotona tutkittiin tarkasti sisällä oleva kansivihkonen teksteineen ja sanoituksineen. Arvostettiin kansitaidetta ym grafiikkaa. Laitettiin levyt siistiin järjestykseen telineeseen. Vaihdettiin ja lainailtiin levyjä kavereiden kanssa ja keskusteltiin musiikista pitkään ja hartaasti.
Nykyään avataan vain sovellus kännykällä ja kaikki on siinä heti saatavilla. Tylsää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatehuoneella oli jopa käyttökelpoisia vaatteita, mutta Anttilan ja Seppälän tarjonta oli melkoista kuraa, valmistettu jossain mikämikä maassa.
Ei Anttilaan vaatteiden takia mentykään, vaan levyosaston ja kaikenlaisen muun roinan
Mä tykkäsin Anttilan vaatteista, esim. Fransaa ostin sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilan kuvaston naisten alusasuja esittelevät mallit olivat kaikkien pikkupoikien ensikosketus vähäpukeisten naisten näkemiseen itsesaastutukseen kuvien avulla.
Katsoiko pikkutytötkin niitä miespuolisia kalsarimalleja Anttilan lehdessä?
Oho, ujo "ho mppeli" kysyy järeitä
Vierailija kirjoitti:
NaziSiwaa kaipaan.
Sitä kirkuvaa, syyttelevää poliitikkoako, joka aina sormi ojossa -te olette.., te olette.. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sitä, kun Hgissä oli useita ok vaateliikkeitä. Kuusinen, Vestio, Pukeva, Teinitalo, Ajatar, mitä niitä oli. Nyt on pari tavarataloa ja monikansallisia rytkyketjuja.
Teinitalo, mikä se on? En ole ikinä kuullutkaan, olen 70-luvun helsinkiläinen lapsi.
Vau, kiva nähdä vanhoja kuvia. Jogurtit 2,85 markkaa litraa, on vähän hinnat nousseet heh.
Vierailija kirjoitti:
Anttilan musiikkiosastolla oli mahtava käydä lapsena ja teininä. Oli kaikkea.
Tiimari oli lapsena paras kauppa, oli joka lajin sälää.
Tiimari hyvä 80-luvulla, ei enää 90-luv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NaziSiwaa kaipaan.
Sitä kirkuvaa, syyttelevää poliitikkoako, joka aina sormi ojossa -te olette.., te olette.. ?
Nazima.
En tykkää shoppailusta ja kun tarvii jotain, valinnanvaikeus rasittaa. Toista oli kun meni Anttilaan ja osti Suomessa tehdyt Karhu lenkkarit. Myöhemmin Karhu lenkkarien valmistus siirtyi Kiinaan eikä laatu ole enää sama. Tiesittekö että adidaksen kolme raitaa oli alunperin Karhun, mutta Adi Dassler osti oikeudet 1952. Ja että Puman perustaja on Adin veli Rudi Dassler.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Miksi kaipaisin? Eikö ole ihan sama, mistä tavaransa hankkii. Kauppaliikkeet tulevat ja menevät.
Kaipaan Seppälää. Aikuisillekin oli hassukuosisia vaatteita. Mulla on vielä pinkki toppi vihreillä sammakoilla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä Stockmannin nurkassa oli joku Miss 17, eikö sillä ollut oma sisäänkäynti, vaikka oli osa Stockaa. Myöhemmin sen paikalle tuli joku Stockan luontaistuotemyymälä.
One Way oli Stockan nuorisovaateosasto omassa nuoruudessa, sieltä tuli ostettua monet kamppeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä suhtautui Pukevaan, vastapäätä vai miten, mulla on kyllä joku hatara muistikuva tuosta Teinitalosta. Pukevassa kävin paljonkin ostelemassa, niillähän oli joku Pukeva-tilikin.
Seppälää ei ole yhtään ikävä. Muistan kun kavereiden kanssa menimme sinne porukalla ja muut löysivät kivoja vaatteita. Ne vaatteet oli mitoitettu jollain ihmeellisellä tavalla lyhyille ja tanakoimmille ihmisille. Olin 176-senttinen ja 47-kiloinen, joten vaatteet oli metrin liian lyhyitä ja metrin liian leveitä. Näytin kauhealta ja kavereilla oli hauskaa. Tunsin itseni aina rumaksi humanoidiksi näiden epäonnisten shoppailureissujen jälkeen. Myöhemmin vasta olen löytänyt itselleni sopivat merkit kaavoitusten puolesta.
Anttilan musaosastoa ja Tiimarin aarreaittoja sitä vastoin on todella ikävä. Vaatehuoneella en tainnut koskaan käydä.
Vierailija kirjoitti:
Seppälää ei ole yhtään ikävä. Muistan kun kavereiden kanssa menimme sinne porukalla ja muut löysivät kivoja vaatteita. Ne vaatteet oli mitoitettu jollain ihmeellisellä tavalla lyhyille ja tanakoimmille ihmisille. Olin 176-senttinen ja 47-kiloinen, joten vaatteet oli metrin liian lyhyitä ja metrin liian leveitä. Näytin kauhealta ja kavereilla oli hauskaa. Tunsin itseni aina rumaksi humanoidiksi näiden epäonnisten shoppailureissujen jälkeen. Myöhemmin vasta olen löytänyt itselleni sopivat merkit kaavoitusten puolesta.
Anttilan musaosastoa ja Tiimarin aarreaittoja sitä vastoin on todella ikävä. Vaatehuoneella en tainnut koskaan käydä.
Olin about samaa kokoa ja Seppälästä löytyi kyllä monia vaatteita. Myös lastenosastolta saattoi tehdä löytöjä, muistan ostaneeni sieltä ainakin useamman paidan.
Miks meidän naisten pitääkin tykätä kiiltävästä ja sievästä krääsästä ?
(yleensä naiset)
En kaipaa Tiimaria, meni jotenkin kalliiksi se liike loppuaikoinaan.