Sametti: haluan vaihtaa takaisin alkuperäiseen sukupuoleeni:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/7d9fd668-3432-4a3f-a979-aa9e07d…;
Tänään telkkarissa.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt ihan ex tempore ja kevein perustein tuollaiseen transprosessiin lähde?!
Ehkä ei, mutta myös vakavasti harkittu päätös voi osoittautua vääräksi
Se riski pitää sitten ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt ihan ex tempore ja kevein perustein tuollaiseen transprosessiin lähde?!
Nämä nuoret ovat niin aivopesty varsinkin jenkeissä että kyllä lähtevät. Jopa sims peli promoaa nykyään sukuelinten ja rintojen silpomista. Peliin lisättiin transleikkaushaavat ja munanlitistäjä alushosut. Some räjähti innoissaan, tämä oli kuulema odotetuin lisäys koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riski pitää sitten ottaa.
Mä olen sitä mieltä, että jos julkisella puolella ja verovaroilla tarjotaan tällaista "palvelua", vastuu ei ole pelkästään potilaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä nuoret ovat niin aivopesty varsinkin jenkeissä että kyllä lähtevät. Jopa sims peli promoaa nykyään sukuelinten ja rintojen silpomista. Peliin lisättiin transleikkaushaavat ja munanlitistäjä alushosut. Some räjähti innoissaan, tämä oli kuulema odotetuin lisäys koko aikana.
Niin, mutta eihän nyt tietokonepelit mitään aiheuta. Jos ne eivät altista väkivallallekaan, niin miten ne nyt sitten voisivat altistaa jollekin muulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on. Naimisiin meno oli virhe, mies oli väärä, se työpaikka ja sen auton ja talon osto oli virhe. En minä kuitenkaan itke asiaa ja siirrä vastuuta tekemistäni valinnoista muille. Virheitä sattuu ja sitten ne vaan hyväksytään ja jatketaan eteenpäin eikä jäädä niitä vatvomaan vuosikausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on. Naimisiin meno oli virhe, mies oli väärä, se työpaikka ja sen auton ja talon osto oli virhe. En minä kuitenkaan itke asiaa ja siirrä vastuuta tekemistäni valinnoista muille. Virheitä sattuu ja sitten ne vaan hyväksytään ja jatketaan eteenpäin eikä jäädä niitä vatvomaan vuosikausiksi.
Teitkö nää päätökset mentaalisesti epävakaana ja kuinka peruuttamattomia vaikutuksia niillä on ollut fyysiseen olomuotoosi?
Minusta se ei ole vastuun siirtämistä muille, jos toivotaan että tällaisessa myös hoitavalla taholla olis vastuuta. Ei tuu ihan heti mieleen jotain toista lääketieteellistä hoitoa, josta jotku olis sitä mieltä, että potilaan vastuulla jos menee vikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö nää päätökset mentaalisesti epävakaana ja kuinka peruuttamattomia vaikutuksia niillä on ollut fyysiseen olomuotoosi?
Voin toki väittää että olin silloin epävakaa ja seurauksena lihoin 30 kiloa. Nyt olen vain ruma ja läski mutta olen ajatellut hakeutua lihavuusleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti: Eikös Sametin vaihdos ole jo useita vuosia vanha? Mutta en tiedä onko Sametti nyt oikea esimerkki tästä. ehkä on, ehkä ei. Sametti tuntuu hyppivän ääripäästä toiseen tosi nopeasti. Esim. oli ennen ateisti ja nyt superuskovainen (tai oli yhdessä vaiheessa). Oli ennen tosi vasemmistolainen, nyt oikeistolainen. Ennen tosi LBG puolesta nyt enemmänkin sitä vastaan. Menee aina yhdestä ääripäästä toiseen.
Samettihan on itse sanonut ettei ole mielentilaltaan ihan vakaa. Joten miksi tällaiselle henkilölle tehdään noin perustavanlaatuisia operaatioita
Käsittämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin toki väittää että olin silloin epävakaa ja seurauksena li
Ei se silti olis sama asia.
Katsoin dokumentin, ja vaikka olen kuunnellut useita muitakin hänen haastatteluitaan, kyllä surettaa ja vetää vakavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole vastuun siirtämistä muille, jos toivotaan että tällaisessa myös hoitavalla taholla olis vastuuta. Ei tuu ihan heti mieleen jotain toista lääketieteellistä hoitoa, josta jotku olis sitä mieltä, että potilaan vastuulla jos menee vikaan
Jos itse tilaa leikkaukset ulkomailta ilman että käy viralliset prosessit läpi? Niin miten voit syyttää terveydenhuoltoa jos he eivät ole edes tienneet leikkauksista?
Eli mielentilaltaan epävakaan ihmisen sanomiset koskettavat näin monia, onko ne siis edelleenkän päteviä? Varmasti vastaavat sitä mitä hän tuntee, mutta ilkeästi sanottuna ihan vaan horinoita. Niinkö?
Olen ollut palaverissa, jossa äiti ja "poika" vaativat kiven kovaan psykiatrilta B-lausuntoa, jotta voi aloittaa alaikäisenä hoidot. Psykiatri ei tietenkään suostunut. Kysymys oli erittäin henkisesti sairaasta teinistä, jonka ongelmat oli ihan eri asia kuin sukupuoli. Hän oli vain keksinyt sen syyksi ongelmiinsa ja sitten olisi pitänyt tämä teini melkein suoraan psykiatriselta osastolta kärrätä 15-vuotiaana transpolille.
Nyt vuosia myöhemmin näyttää taas tytöltä ihan tarkoituksella....
Naisasialiitto Unionille saa taas ehdottaa tasa-arvopalkinnon saajaa. Sametti olisi sopiva. On ollut järjen ääni transkeskustelussa. Unionin virallinen linja on, että tytöilläkin voi olla p ippeli, yms. Kaikki Unionin jäsenet eivät silti suinkaan ole menettäneet järkeään.
https://naisunioni.fi/ehdota-lyyti-palkinnon-saajaa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Sametti edes ymmärtänyt kaikkia operaatioita jota hänelle tehtiin. Esim. Emätin on enää pelkkä sentin kuoppa vaikka hän luuli että siellä on vain on ommeltu jotain umpeen ja siitä saa taas toimivan emättimen. Vasta lääkärissä selvisi että kaikki on poissa.
Ei henkisesti epävakaille ihmisille voida antaa hoitoja joita eivät edes täysin ymmärrä! Leikkauksia ja hormoneita ,joiden vaikutuksia ei voida peruuttaa.
Nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä. Siis hän ei ole ottanut selvää tai hänelle ei ole kerrtotu tosiasioita, mitä tapahtuu? Kun mulle mietittiin ablaatiota, niin varsin seikkaperaäisesti kerrottiin mitä se tarkoittaa ja mitä siinä tehdään. Tietty noissa operaatioissa on iso ero, mutta olettaisin että tosiasiat olisi kerrottu ja mitä leikkaukset sitten oikeasti tarkoittavat. Ja aika tyhmää on myös
Kyseessä oli henkisesti järkkynyt ihminen. Lisäksi nykyään transhoitoihin hakeutuu paljon nuorempaa, epäkypsempää ja tasapainottomampaa porukkaa. Lisäksi vaaditaan affirmatiivista hoitomallia, eli diagnostiikasta, portinvartioinnista ja temppuradoista luopumista. Lisäksi on epäselvää, mikä kaikki transien kohdalla määritellään eheyttämiseksi. Onko esimerkiksi sukupuoliristiriidan syiden selvittely keskusteluterapialla eheyttämistä? Muissa maissa transition realiteeteista ja vaikutuksista kertominen on määritelty eheyttämiseksi, josta terveydenhuollon henkilökunta on saanut varoituksia ja potkuja. Suomessa aktivistit mustamaalaava transpoleja jatkuvalla syötöllä, mustamaalaavat asiantuntija Kaltialaa ja yrittävät vaikuttaa hoitosuosituksiin. Minkä muun sairauden kohdalla potilasjärjestöt lobbaavat hoitosuosituksia ideologisin perustein ja painostavat asiantuntijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa että jaksaa jakaa aiheesta tietoa.
Se viimeisin missä oli bloggaajavieras (vaaliteema) hyvää settiä. Ihan vaan muistutuksena että ei tämä mihinkään itsestään lähde, kaikkea vielä. Niin syvälle toiset ovat uponneet sateenkaarimaailmaan ja kirkkokin vielä tyhmyyksissään lähtenyt tätä tukemaan.
Jep jep, ja äänestämällä voit vaikuttaa. Vihreät, Vasemmisto ja SDP ovat näiden sateenkaari - sukupuoli-identiteetti haihattelujen kannalla. Tähän vielä lisätään rajat auki ja mam uja lisää ovista ja ikkunoista, niin Suomi on sellainen per släpi, ettei suomalaisten onnellisuudesta ole tietoakaan.
Lähes kaikki eduskuntapuolueet ovat sukupuolisekoilun kannattajia. Viimeisimmässä translakiäänestyksessä 70 % Kokoomuksen kansanedustajista kannatti nykyistä translakia. Kokoomus auttoi oppositiosta käsin Marinin hallitusta, jossa noin puolet keskustalaisista vastusti lakia. Merkittävistä puolueista vain Perussuomalaiset ja Kristillisdemokraatit vastustavat transsekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Sametti edes ymmärtänyt kaikkia operaatioita jota hänelle tehtiin. Esim. Emätin on enää pelkkä sentin kuoppa vaikka hän luuli että siellä on vain on ommeltu jotain umpeen ja siitä saa taas toimivan emättimen. Vasta lääkärissä selvisi että kaikki on poissa.
Ei henkisesti epävakaille ihmisille voida antaa hoitoja joita eivät edes täysin ymmärrä! Leikkauksia ja hormoneita ,joiden vaikutuksia ei voida peruuttaa.
Nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä. Siis hän ei ole ottanut selvää tai hänelle ei ole kerrtotu tosiasioita, mitä tapahtuu? Kun mulle mietittiin ablaatiota, niin varsin seikkaperaäisesti kerrottiin mitä se tarkoittaa ja mitä siinä tehdään. Tietty noissa operaatioissa on iso ero, mutta olettaisin että tosiasiat olisi kerrottu ja mitä leikkaukset sitten oikeasti tarkoittavat. Ja aika tyhmää on myös
Tai sitten on tapahtunut hoitovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse tilaa leikkaukset ulkomailta ilman että käy viralliset prosessit läpi? Niin miten voit syyttää terveydenhuoltoa jos he eivät ole edes tienneet leikkauksista?
Niinkö tässä tapauksessa oli? Minä käsitin että olis suomessa saanut näitä hoitoja.