Paljonko sinulle jää rahaa laskujen jälkeen kk??
Oletko työelämässä, eläkkeellä, perhevapaalla, työtön jne??
Kommentit (153)
Tarkoitetaanko tällä säästöön jäävää summaa? Laitan säästöön joka kuukausi 700 euroa, nettotulot on 2 600 e. Laina, lainan ylimääräinen lyhennys ja vastike ovat 750 e, puhelin 20-30 e, sähkö 20-30 e, vakuutukset 20 e. Ruuasta ja ravintolakuluista olisi varaa vähentää tarvittaessa, samaten harrastuskuluista. Vaatteisiin, sisustukseen, kauneudenhoitoon jne menee tosi vähän nykyään ja yritän ostaa paljon käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mullakin olisi asuinkumppani, hänen tulonsa voisivat mennä suoraan kaikki säästöön koska tämän rivarikolmioni kustannukset nousisivat toisen asujan myötä vesimaksun verran 20 euroa/kk ja sitten tulisi vain toisen ruoka ja toinen puhelinlasku. Selviäisin niistä muutamasta satkusta kyllä omilla tuloillani. Toisaalta siinä tulee niin paljon negatiivisia asioita kaupan päälle, että ei taida kannattaa.
Kannattaisi toki jakaa kulut, ettei säästöt kertyisi yksinomaan hänen tililleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran jälkeen jää 0 €. Olen opiskelija. Söin viimeksi viikko sitten.
Kaurapuuropaketti maksaa 37-98 senttiä ja siitä syö monta kertaa. Parempi sekin kuin täysi syömättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuropaketti maksaa 37-98 senttiä ja siitä syö monta kertaa. Parempi sekin kuin täysi syömättömyys.
Trollihan tuo(kin) on. Ei kenenkään tarvitse Suomessa olla päiväkausia syömättä, ellei itse halua. Ja jos olisi viikon syömättä, niin silloin olisi käytännössä jo sairaalapotilas.
Noin 1200-1600€ jää laskujen jälkeen.
Työkyvyttömyyseläkkeellä ja jää 1000e ruokaan ja muihin menoihin.
Muutama satanen jää. Mut sit maksan perheen kaikki laskut sähköautot harrastukset jne. Näin vaimon koko palkka jää sitten lisäks käyttöön...about 3000 nettona.
Vierailija kirjoitti:
Ja TAAS täällä vastaa Suomen rikkain kerma :D Jos työmatkat lasketaan työhön kuluvaan aikaan, teen joka viikko noin 60h työviikkoa ja pakollisten laskujen jälkeen (sis ruoka) ei käteen jää lähellekään tollaisia summia mitä muilla. Mut tää elintaso riittää mulle just nyt oikein hyvin :) N33
No tottakai Vauvan vastaajakunta on juurikin sitä top 10 ainesta! Rahaa ku roskaa, eikä mitään ongelmia. Kuten työttömyyttä. Tai mielenterveyden ongelmia.
Terveisin Nolla Walrus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö löydy 3 euroa summa millä opiskelijat syövät.
Eikö löydy hoono soomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja TAAS täällä vastaa Suomen rikkain kerma :D Jos työmatkat lasketaan työhön kuluvaan aikaan, teen joka viikko noin 60h työviikkoa ja pakollisten laskujen jälkeen (sis ruoka) ei käteen jää lähellekään tollaisia summia mitä muilla. Mut tää elintaso riittää mulle just nyt oikein hyvin :) N33
No tottakai Vauvan vastaajakunta on juurikin sitä top 10 ainesta! Rahaa ku roskaa, eikä mitään ongelmia. Kuten työttömyyttä. Tai mielenterveyden ongelmia.
Terveisin Nolla Walrus
Top 10%iin kuuluu 10% kansasta, eikä minusta näytä siltä että yli 10% vastauksista olisi "rahakkaita". Muutamia satasiahan tuo näyttää enemmistöllä jäävän, joten ihan on linjassa todellisuuden kanssa.
Tulee aika vähä-älyinen vaikutelma näistä jotka kuvittelee että esim 10% on sama kuin nolla, joten kaikki "top 10" vastaukset olisi siten trollausta...
Minulle jää jotain 440000 euroa tilille laskujen jälkeen. Summa nousee jotain 800 euroa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tuo(kin) on. Ei kenenkään tarvitse Suomessa olla päiväkausia syömättä, ellei itse halua. Ja jos olisi viikon syömättä, niin silloin olisi käytännössä jo sairaalapotilas.
No ei sentään. Viikon voi hyvin olla terve ihminen syömättä. Vaikka kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Nolla Walrus
Top 10%iin kuuluu 10% kansasta, eikä minusta näytä siltä että yli 10% vastauksista olisi "rahakkaita". Muutamia satasiahan tuo näyttää enemmistöllä jäävän, joten ihan on linjassa todellisuuden kanssa.
Tulee aika vähä-älyinen vaikutelma näistä jotka kuvittelee että esim 10% on sama kuin nolla, joten kai
Näköjään kaikille ei koskaan kehity sisälukutaitoa...
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajat ja vuokraloordit kertoo aina tilille tulevan summan ennen veroja, koska he ilmottavat ja maksavat verot vaan kerran vuodessa. Helppo sanoa että tilille tulee joka kuukausi tonni osinkoa vaikka todellisuudessa siitä jää käteen 700 tai alle.
Oletko kuullut termistä ennakkovero? Maksan joka kuukausi vähän yli 700 e veroja pääomatuloistani.
Nettopalkka 2900e.
Laskut, talolaina ja ruoka 2300e, josta osuuteni 1200e. Omat lainat 900e. Omat laskut (puhelin ja vakuutus) n.100e. Sijoituksiin 100e.
Käyttöraha muuhun/säästöön 600e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Nolla Walrus
Tulee aika vähä-älyinen vaikutelma näistä jotka kuvittelee että esim 10% on sama kuin nolla, joten kai
Niinpä. Itse olen yksinasuva ihminen ja mulla on ihan ok palkka, keskipalkkaa parempi. Minulle tosiaan jää lainanlyhennysten ja asumismenojen, sähkön ja vakuutusten jälkeen keskimäärin 1700 euroa käyttörahaa (käyttörahalla hankin ruuan, vaatteet, kissan ruuat ja mahdolliset eläinlääkärit ym). On edullinen asumismuoto ja halpa auto, ei mitään hintavia harrastuksia enkä matkustelekaan, halpa puhelinliittymä ja netti tulee taloyhtiön puolesta.
"Tulee aika vähä-älyinen vaikutelma näistä jotka kuvittelee että esim 10% on sama kuin nolla, joten kaikki "top 10" vastaukset olisi siten trollausta... "
Vain vähä-älyinen kutsuu...no oikeastaan ketään vähä-älyiseksi. Vaatii tietynlaista järjen puutetta sanoa tuollaisia asioita. Ei anna kovin hyvää kuvaa sanojasta.
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskuilla ihan kaiken: asumisen, ruuan, sähkön, veden, netin, puhelimen jne. Eli kun laskut on maksettu, rahaa ei kulu rahaa oikeastaan Sillä lailla jää kuukaudessa säästöön yleensä tonnin verran (tai ei suoranaisesti säästöön vaan jaan sen seitsemälle lapsenlapselleni). Ja statukseltani olen (vanhuus)eläkeläinen, ikää 70 vuotta.
Kannattaisiko mieluummin säästää itselle vaikka sairastumista, hoivakotipaikkaa tai hautajaisjärjestelyjä varten? Lastenlasten on hyvä oppia arvostamaan rahan tienaamista itse.
n. 100eur/kk jää ruokaan ja vaatteisiin, tosin laskujahan nekin oikeastaan on. Olen eläkkeellä.
Itkettääkö? Tui tui!