Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit yksin, mikä olisi optimaalinen asunnon koko?

Vierailija
10.04.2025 |

Itselle sopiva olisi noin 60 neliötä, riippuen toki pohjasta. Saisi erillisen vieras/harrastehuoneen ja kunnon keittiön. 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 taitaa olla mulla :) Just hyvä. Parveke tuo lisätilan tuntua.

Vierailija
42/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80m2 olisi optimus 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 neliötä oli kaverilla ja se oli sopiva. Isot ikkunat ja iso partsi vihreälle pihalle. Perfektiä.

Vierailija
44/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 80 m2 kolmiossa.  Muuten hyvä, mutta mieluusti tahtoisin lisäksi pienen harrastehuoneen.

Vierailija
45/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 23m2 asunnossa ja tämä on riittävä. Matkustan paljon, harrastan ja teen töitä kodin ulkopuolella. Minulla on tosi vähän tavaraa. Iso sänky, toimiva kylppäri ja keittiö on riittäviä, muuten käytän yhteisiä tai vuokrattavia/lainattavia tiloja oman kodin ulkopuolelta. Asun kerrostalossa kaupungin keskustassa ja tässä on meri ja luonto lähellä. Taloyhtiön vihreä terassi käytössä. Ideaali olisi 35m2 ja saisi isomman ruokapöydän.

N45

Vierailija
46/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 neliötä. 

Vierailija
47/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilava omakotitalo maalla olis itselleni optimaalisin. Jatkan haaveilua.

Mulla on ja järven rannalla. Toivottavasti säkin saat oman.

Vierailija
48/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45. Voisi riittää vänemmänkin.

Vierailija
49/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on riittänyt tää 24 neliöö. En ikinä tuo vieraita kotiin. 

Vierailija
50/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70-80 neliötä olisi optimi niin olisi väljyyttä ympärillä ja säilytystilaa, toki pienemmässäkin pärjäisi jos olisi pakko.

Vierailija
51/101 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 60 neliöö myös. Harrastan ja vietän aikaa kotona. Aina sitä tavaraa on (perintö) enkä halua seinäkeittiötä olohuoneeseen.

Vierailija
52/101 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhden ihmisen pitää asua niin leveästi? Itselle riittää 45 neliötä hyvin kaksiossa.

Mä teen paljon etätöitä, enkä halua tehdä niitä makuuhuoneessani enkä toisaalta halua työpöytää olohuoneeseen. Samoin kotona pitää olla muualla asuvalle lapselle oma "pesäpaikka" silloin, kun hän tulee käymään kotipaikkakunnalla. Siksi kolmio.

-21

Vierailija
53/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo kaksiossa, josta 45 neliötä. Löytyy pieni keittiö, johon mahtuu 4 hengen pöytä. Olohuone on keittiön yhteydessä. Makuuhuone erillinen. Minulle toimii tämä systeemi. Tosin tästäkin kaksiosta muutan 37,5- neliöiseen kaksioon johtuen Kelan enimmäisehtojen tiukentumisesta, missä on pieni keittiönurkkaus ja pieni olohuone tiiviisti yhdessä. Parveke on olohuoneen yhteydessä. Yksinelävänä pienessä  kaksiossa taatusti pärjäilee kivasti. Voittaa mielestäni yksiön riippuen pohjaratkaisusta. Katselin jopa 40+ neliöisiä yksiöitä, joissa keittiö oli käytännössä oma erillinen tilansa, mikä olisi ollut minulle jees. 

Vierailija
54/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun jo kaksiossa, josta 45 neliötä. Löytyy pieni keittiö, johon mahtuu 4 hengen pöytä. Olohuone on keittiön yhteydessä. Makuuhuone erillinen. Minulle toimii tämä systeemi. Tosin tästäkin kaksiosta muutan 37,5- neliöiseen kaksioon johtuen Kelan enimmäisehtojen tiukentumisesta, missä on pieni keittiönurkkaus ja pieni olohuone tiiviisti yhdessä. Parveke on olohuoneen yhteydessä. Yksinelävänä pienessä  kaksiossa taatusti pärjäilee kivasti. Voittaa mielestäni yksiön riippuen pohjaratkaisusta. Katselin jopa 40+ neliöisiä yksiöitä, joissa keittiö oli käytännössä oma erillinen tilansa, mikä olisi ollut minulle jees. 

Siis asun jo yksin piti alun alkaen kirjoittaa. 

Vierailija
55/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kissojeni kanssa pokku rivarikolmiossa, 66 m^2 + lasitettu terassi + piha. Tämä on suht hyvä, mutta keittiö on aika nafti. Optimi olis varmaan n. 73 m^2, siinä saisi keittiöön ja olkkariin muutaman lisäneliön.

Teen etätöitä, joten makkari ja erillinen työhuone on hyvä olla, siksi kolmio.

Vierailija
56/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin kissojeni kanssa pokku rivarikolmiossa, 66 m^2 + lasitettu terassi + piha. Tämä on suht hyvä, mutta keittiö on aika nafti. Optimi olis varmaan n. 73 m^2, siinä saisi keittiöön ja olkkariin muutaman lisäneliön.

Teen etätöitä, joten makkari ja erillinen työhuone on hyvä olla, siksi kolmio.

Toki palkkatulo rajoittaa, mihin on varaa, ja lisäksi en halua älytöntä määrää siivottavaa, joten 80 neliötä olis maksimipinta-ala.

Vierailija
57/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 68 neliön parvekkeellisessa kolmiossa. Ihan ok kokoinen erillinen keittiö. Tämä on oikein hyvä mulle.

Vierailija
58/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hetkellä 58 neliön 2h ja keittiö mutta ensi viikolla alkaa muutto 2h+keittiötila 47,5 neliöö, kyllä siellä yksin pärjää hyvin ja on iso parveke lisäksi. Pieni ompelu ja askarteluhuone olisi ihan kiva mutta jääpähän vuokran jälkeen enemmän käteen kun tyytyy vähän pienempään asuntoon.

Vierailija
59/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa ei tarvitsisi miettiä, mutta yletön pröystäily silti unohdettaisiin niin sellainen pienehkö 100 m2 omakotitalo olisi ihan sopiva. Makuuhuone, työhuone ja harrastehuone(vierasmajoitus täällä) + oh ja muut avustavat tilat. Eipä siinä omakotitalossa ole sen verran enemmän siivottavaa kun ei vaan sotke. Pölyjä ei tarvitse jatkuvasti pyyhkiä ja robotti-imuri imuroi. Keittiöt ja kylpyhuoneet on siivottava asui sitten kaksiossa tai omakotitalossa. 

Koska rahaa kuitenkin tarvii miettiä, niin 50m2 kerrostalokaksiossa elelen tällä hetkellä. Eniten harmittaa kun työpiste on pakko pitää olohuoneessa. 

Vierailija
60/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-60 m2, 2h+k ja hyvät kaappitilat tai vh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän