Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit yksin, mikä olisi optimaalinen asunnon koko?

Vierailija
10.04.2025 |

Itselle sopiva olisi noin 60 neliötä, riippuen toki pohjasta. Saisi erillisen vieras/harrastehuoneen ja kunnon keittiön. 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pienikin riittää, mutta pieni keittokomerosoppi olisi kiva ettei tule kaikki tuoksut ruoista ja jäteastiasta.

Vierailija
82/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500m2 josta puolet eläimille. Miehelle n. 3m3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500m2 josta puolet eläimille. Miehelle n. 3m3.

Oho tuli kuutioita. No ihan sama. Paljonko sitä ilmatilaa sängyssä tarvitsee? Muun ajan voi olla ulkona ja tehdä jotain hyödyllistä.

Vierailija
84/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio jossa avokeittiö, saareke ja tilaa isolle ruokapöydälle.

Ehkä 65m2

Vierailija
85/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää 20m2 riittää mulle. Vuokra 395e.

80 m2 rivari, liian pieni, tavarat lojuu kaapeissa, tasoilla ja lattioilla. Ehkä joku 120 m2 vois olla kiva, ei vaan ole varaa. Nykysen yhtiövastike 450 e.

Vierailija
86/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun neljässäkymmennessä neliössä Haagassa (maalaiselle selvennys,  että Helsingissä).

Hieman isompi olisi kiva.  Mutta rakastan aluetta ja mieluummin tässä kuin sadassa neliössä  Kainuussa. 

Vierailija
87/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-48 neliötä.

Vierailija
88/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjasta riippuen 40-50 neliöinen kaksio. Parveke on oltava, lisäksi mieluiten riittävän erillinen keittiö/keittokomero. Silloin mahtuu satunnaiset yövieraatkin.

Vierailija
89/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen 180 neliötä ois aika sopiva.

Autotalli vois olla 130 neliötä ja asuintila 50 neliötä.

Vierailija
90/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 - max 40 m2. Isompi alkaisi ahdistaa.

Vierailija
91/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 145 neliöisessä omakotitalossa ja tämä on oikein hyvä. Nautin asua omakotitalossa. Vietin sellaisessa lapsuuteni ja nuoruuteni, joten olen tottunut tähän. Oli kamalaa asua kerrostalossa ja rivarit olivat vain vähän vähemmän pahoja. Nyt on ihanaa ja asun tässä niin kauan kuin mahdollista.

N46

Vierailija
92/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaksio, jossa erillinen keittokomero, olohuone, makuuhuone, kylpyhuone ja sauna. Kerrostalon ylin kerros ja iso parveke. Hyvät julkisen liikenteen yhteydet ja lähikaupat.

Asuin vastaavassa, mutta jossain mielenhäiriössä vaihdoin halvempaan.

Vierailija
93/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 85-neliöisessä kämpässä. Kolme makuuhuonetta, olohuone, erilliskeittiö, kylpyhuone, sauna, vaatehuone, ja erillis-wc. Tila riittää minulle hyvin, mutta optimaalinen asumisväljyys olisi 2 - 3 kertaa suurempi kuin nykyinen. 

Vietin lapsuuteni mukavissa olosuhteissa (suku on ylempää keskiluokkaa) joten olen tottunut elämään leveästi. Tyhjä tila ei ole minulle luksusta vaan elinehto. Seinät kaatuvat päälle ja saan paniikkikohtauksia, jos asunto on liian pieni. Se tuli nähtyä monta kertaa kun asuin vuokralla ja "fiilistelin" mikä olisi sopiva asumisväljyys. Kerrostalokaksio (60 neliötä) Helsingin ydinkeskustassa tuntui vankilalta Sama juttu 75-neliöisessä kerrostalokolmiossa Helsingin esikaupunkialueella (kehä ykkösen eteläpuoli). En sopeudu kaupunkiasumiseen ellei ole kyse 150-neliöisestä asunnosta Helsingin parhaalla paikalla (Merikatu) ja esteetön näköala horisonttiin. 

Pääkaupunkiseudun ulkopuolelta löytyy se, mitä haluan. Tilava, edullinen asunto omalla pihalla ja runsaasti "ilmatilaa" eli avoimet näköalat horisonttiin. Aivan kuten lapsena, kun vietin kesälomia mökkisaaressa ja juoksentelin isovanhempien talojen pihamaalla. Tilaa on pakko olla vähintään 3 hehtaaria, ennen kuin on tarpeeksi "hajurakoa" naapuriin. 

Vierailija
94/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kolmio. Iso Kylppäri + sauna. Vieras wc. Iso parveke. Keskustassa.

Vierailija
95/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 42 neliön  kaksio. Hyvin mahdun. Makkarissa käyn vaan nukkumassa. 

Vierailija
96/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kolmio riittäisi. Keittiö, työhuone ja makuuhuone.

Tuo on kaksio. 

Vierailija
97/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut asumaan aika väljästi, niin varmaan n. 100 neliötä okt:ssa olisi vielä sellainen, että pystyisin itse maksaen ylläpitämään mukavasti. Kunnon erillinen keittiö + ruokailutila, olkkari/kirjastohuone, makkari/työhuone, sauna, kodinhoitohuone ja tilava pesuhuone kylpammeella. Meillä on nyt n. 115 neliötä ja siitä 2 huonetta eli yhteensä n. 20 m2 jäisi itselleni turhaksi, jos asuisin yksin, mutta muista tiloista en lähtisi pienentämään, pikemminkin haluaisin vähän isomman kylppärin kuin tässä on.

Vierailija
98/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa asuu aika ahtaasti. Miksi tykkäätte asua ahtaasti? Itse tarvitsen avaruutta ja tilaa, siksi asun yksin ok-talossa.

Mitä ihmettä minä tekisin ylimääräisillä huoneilla yksinäni? Asun yksiössä, tämä on ihan ok 32,5m2. En tekisi erillisellä makuuhuoneella mitään, alkovi toimii hyvin. Ainoa, mitä tähän toivoisin olisi sauna, sitten olisi täydellinen omiin tarpeisiini. 

Vierailija
99/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmio jossa avokeittiö, saareke ja tilaa isolle ruokapöydälle.

Ehkä 65m2

Mihin tarvitset ylimääräisen huoneen makuuhuoneen lisäksi? 

Vierailija
100/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut nyt 10 vuotta saunallisessa ja parvekkeellisessa 47 neliössä, jossa on tosi järkevä pohja, tykkään. Menis kuitenkin vielä 1 huone harrastus/vierashuoneeksi, mutta se olis jo luksusta :)

Oikeasti asutaan tässä siis miehen kanssa mutta ihan hyvin tähän näinkin mahtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi