Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit yksin, mikä olisi optimaalinen asunnon koko?

Vierailija
10.04.2025 |

Itselle sopiva olisi noin 60 neliötä, riippuen toki pohjasta. Saisi erillisen vieras/harrastehuoneen ja kunnon keittiön. 

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tulisin toimeen 10 neliön kopilla. Nyt on 3 huonetta ja keittiö. Sänky mahtuisi keittiöönkin. Kaikki tarvitsemani tavarat mahtuisivat vaikka henkilöautoon.

Vierailija
62/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilaa on itselle riittävästi, mutta ei liikaa: 

Vähemmän siivoamista

Vähemmän tavaraa (roinaa)

Vähemmän maksettavaa kuluihin

Kotoisampaa, kaikki lähellä & löytyvät

Minulla on saunallinen kaupunkikaksio 48 m ja mökki maalla 45 m. (Maalla sauna piharakennuksessa, jota en laske asuinneliöihin.)  Minulle tämä on ideaalinen tilanne.

-eläkeläinen ilman eläimiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan yksin asuessa 62-neliöinen kaksio. Ihan fine.

Itselläni on 58m2. Riittää mainiosti. Olohuoneesta voisi nipistää keittiön hyväksi.

Vierailija
64/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 30 neliötä kun on hyvä pohja ja hyvä kylppäri johon mahtuu pesukone. Kun olen kerran yksin, en voi monessa huoneessa olla samaan aikaan. Eli en tarvitse isoa keittiötä tai makuuhuonetta erikseen. Asuin viime vuonna työn takia yksin kolmiossa, ja en siellä kyllä oleskellut kuin siinä makuuhuoneessa jossa mun sänky oli. Miksi olisin erikseen tönöttänyt vaikka olohuoneessa, tai yksin syönyt keittiössä, katsoin telkkaria siellä makuuhuoneessa ja söinkin siinä telkkaria katsellessa, tai tietokoneen ääressä.

Jos tarvitsisin enemmän tilaa, se tarkoittaisi, että se tila on vain tavaran säilömistä varten, ja sehän on typerää rahan hukkaa, on paljon parempiakin keinoja käyttää rahansa.

Vierailija
65/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika ihanteellinen 30 neliötä hyvällä pohjalla.

Vierailija
66/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata neliötä olisi passeli. Tilaa riittäisi vaikka joku läheinen tulisi vähän pitempään vieraisille. Omille harrastuksille ja projekteille olisi myös kivasti tilaa. Nykyisessä asunnossa on 65 neliötä ja se on liian vähän. Inhoan ahtaita koteja ja tunnetta että seinät kaatuu päälle. Pitää olla tilaa hengittää.

Vierailija
68/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa asuu aika ahtaasti. Miksi tykkäätte asua ahtaasti? Itse tarvitsen avaruutta ja tilaa, siksi asun yksin ok-talossa.

Itse asun 46m2 saunallisessa kaksiossa ja mielestäni tämä on mulle just hyvä. En koe tätä mitenkään ahtaaksi. Toki pitää muistaa että kerrostalossa mulla on käytössä iso häkkikomero ja kuivaushuone. Tässä asunnossa on todella onnistunut pohja ja lisäksi jopa pieni piha. Mun vanhemmat asuvat maalla isossa okt:ssa ja niiden kaikki vapaa-aika tuntuu menevän kodinhoidossa ja pihatöissä. Melkein puolet talosta on huoneita joissa käydään vain siivoamassa. Ja kaikki kuitenkin lämmitetään läpi talven. En näe tullaisessa itselleni hirveästi järkeä. Jos joskus kaipaan lisää avaruutta, niin kävelen tien toiselle puolelle metsään pururadalle. 

Vierailija
69/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi samanlaisella pohjalle 52 neliöisen kaksion, kun missä olen aikaisemmin asunut, niin se olisi riittävä. Huonommalla pohjalla lisätila olisi tarpeen.

Vierailija
70/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun nyt miehen kanssa talossani, jossa on 33 neliötä. Jos jäisin yksin, asuisin tässä edelleen. Mielestäni oikein sopiva yhdelle ja toki kahdellekin.

Niin minustakin. Ja varmasti paljon kodikkaampikin.

Vierailija
71/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää 16m2 on aivan fine. Vuokra 500e ja matkaa manskulle 200m.

- taka-töölö

Vierailija
72/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tulet maksamaan 1000€/kk vuokraa 25m2 kopista ja olemaan onnellinen. 

Vierailija
73/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35m2

Vierailija
74/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset muuttaneet pois, asun 90neliön neliössä. Ajattelin vaihtaa kolmioon. Lapsilla pitää olla tilaa ja huone kun tulevat käymään. Pk- seudulla asun.

Vierailija
75/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuo 90neliössä asuva. Varmaan on ihmisillä paljon eroa siinä, onko opiskelija, muuten vaan sinkku, tai tällainen kun minä , lapset jo maailmalla. Silloin pitää olla riittävästi tilaa lapsille olla vaikka kesäloma. Näin meillä.

Vierailija
76/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kolmio. kaksi makuuhuonetta, olohuone + keittiö

Vierailija
77/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 45 neliötä riittäisi loistavasti. En ole sentimentaalinen, joten kaikki turha kama päätyy nopeasti kierrätykseen.

Vierailija
78/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70 neliötä. Kunnon tila jokaiselle tarpeelle ja iso vaatehuone. 

Vierailija
79/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 80 neliötä ja se on hyvä. Olen kotihiiri, joka olen lähes aina kotona, myös teen työtä pelkästään kotona, joten tarvin tilaa. Hyvä olla esim. erillinen työhuone.

Vierailija
80/101 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50m2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän