Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 45-vuotias nainen, mitkä negatiiviset asiat ikääntymisessäsi ovat tulleet sinulle yllätyksenä?

Vierailija
10.04.2025 |

Listataan tähän niitä. 

N21

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään meteliä enkä kuunnella ihmisten ongelmia.

Vierailija
2/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut yllätyksiä. Kyllä ne oli tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä niin yhtään mikään. En huomaa ikääntymistäni kuin peilistä katsoessa, eikä sekään mua haittaa, koska en mitenkään ihannoi nuoren näköisyyttä ja kammoa esim. ryppyjä tai roikkumisia. Sen sijaan positiivisia asioita on vaikka kuinka paljon, mutta niitä ei kysytty.

Toki jos vaikka joutuisi työttömäksi tässä iässä, sitten voisi joutua kohtaamaan ikärasismia työnhakutilanteissa, ehkä ei omalle alalle (it) enää edes pystyisi työllistymään ollenkaan, ainakaan Suomessa. Voisin minä kyllä ulkomaillekin lähteä jos sieltä töitä saisi. 

- n 50 v

Vierailija
4/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa innostua uusista asioista

Vierailija
5/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yllätyksiä tai ongelmia. Elän parasta vaihetta koko elämässäni.

No ehkä se on vähän yllättänyt, että miesten huomiosta ei vieläkään pääse eroon. Ehkä sitten kuusikymppisenä?

n47

Vierailija
6/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosioireilusta ei pahemmin puhuttu ennen kuin mulla sellainen alkoi, nyt viime vuosina tämän suhteen on ollut avoimempaa. Eli lähinnä kuukautiskierron heittely, yöhikoilut (jotka mulla alkoi jo ennen 40 ikää) jne tuli yllätyksenä.

Vierailija
7/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa enkä viitsi sietää mitään typeryyksiä enkä kuluttavia, työläitä ihmissuhteita. Olisin voinut jäädä elämään yksin tämän takia.

Vierailija
8/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorempana oli vaikeaa löytää itselle miellyttävä kumppani, niin hänen löytämisensä ole ainakaan ikävuosien saatosssa helpottanut.

Jos nuorempana oli vaikeuksia edetä ja päästä harrastamaan seksiä, niin ei asia ole muuttunut ainakaan helpommaksi.

En tiedä tulivatko nämä varsinaisesti yllätyksenä kun täälläkin niin usein toistetaan, että ne parhaat on jo nuorena varattuja ja saavat helposti aina uuden, jos jostain syystä (kuten kuoleman johdosta) olisivat "taas" sinkkuja. Itse kun en ole koskaan kuulunut näihin prhaisiin ja kumppanin löytämien on ja on ollut aina vaikeaa. Joten olisin varmaan idiootti, jos ajattelsin, että pelksätään oma vanheminen muuttaisi asian toiseksi ja olisi tehnyt kumppanin löytämisen edes hieman helpommaksi.

Vierailija
9/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää jaksa enkä viitsi sietää mitään typeryyksiä enkä kuluttavia, työläitä ihmissuhteita. Olisin voinut jäädä elämään yksin tämän takia.

Miten ikinä tää on negatiivinen asia?

Vierailija
10/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ikinä tää on negatiivinen asia?

Lopputulos on hyvä, mutta se jaksamattomuuden kokemus itsessään ei ole. :D

Vierailija
11/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniyliherkkyys on pahentunut. Nukkuminen öisin on vaikeaa. Kaikki potuttaa ajoittain. Olen entistä introvertimpi. Ihmiset jotenkin väsyttävät. Romanttisuus on tosi kuollutta.

Vierailija
12/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan mikään vaiva ja kremppa ole yllätyksenä tullut, ihan realistina tiesin että kaikenlaista saattaa ilmetä kun ikääntyy.

Vierailija
13/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se tuli ainakin yllätyksenä, että kaikenlaista vaivaa ja sairautta alkaa tulla ympärillä oleville ikätovereille jo viimeistään neljänkympin kieppeillä. Itsellenikin. Ajattelin, että vasta joskus mummoikäisenä.

Muuten on tullut yllätyksenä se, että nyt kun olen vanhempi kuin koskaan aiemmin ja myöskin painan enemmän kuin aiemmin (olen silti normaalipainoinen), tykkään itsestäni huomattavasti enemmän kuin nuorempana ja hoikempana. Ja kuten joku jo ketjussa sanoikin, koen eläväni elämäni parasta aikaa juuri nyt.

N45

Vierailija
14/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut ikääntymistä negatiivisena asiana. Elämä on elämää ja ikääntyminen kuuluu siihen luonnollisena osana

Vierailija
15/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten yllätti se ettei tämä olekaan loputonta kärsimystä. 

N52

Vierailija
16/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, siellä inkkeli taas tehtailee ketjua haukkuakseen vanhempia naisia. Kerro nyt vielä, miten nainen menettää kaiken arvonsa kun rupsahtaa 27 vuotiaana.

Erika 30-vuotiaana:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/erika-vikman-lomailee-uuden-kumppan…

Vierailija
17/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perusilme voi muuttua vihaiseksi, olitpa miten hyvällä tuulella tahansa, kun suupielet ja kulmat alkavat roikkua, eli ympäristö tekee vääriä päätelmiä.

Että elimistön vanheneminen ei tapahdu aina hitaasti, vaan siinä on äkkipyrähdyksiä.

Vierailija
18/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin positiiviset asiat ovat tulleet yllätyksenä, kuten miten hyvä itsetunto on, miten mukavaa on kun ei ole kuukautisia, kun ei ole enää hoidettavia lapsia. Ei ole mitään negatiivista. Olen 60+.

Vierailija
19/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kimmoisuus ja varsinkin rintojen kimmoisuus huononi aika nopeasti. Myös kasvojen iho alkoi roikkumaan, varsinkin laihdutuksen jälkeen.

Vierailija
20/83 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on onneksi jo aikuinen lapsi, ei tulisi yhtään mitään jos pitäisi yhtä aikaa jaksaa työelämä, hiipuvat vanhemmat ja omat vaihtarioireet ja vielä kasvattaa jotakuta. Ottajia on jo tarpeeksi.

Vastaan siis energian vähyys ja ihmistenjaksamiskyvyn lasku vähäisestä lähes olemattomaan. Pidän lähes kaikista mutta oikeasti haluan vain olla omissa oloissani. Samalla pelotellaan yksinäisellä vanhuudella, alkaako sitä seuraa (pl puoliso) joskus kaivata?