Miksei sitä Bernerin pilaamaan taksilakia voi muuttaa ennalleen?
Eihän se toimi, kaikki tietävät sen. R*aiskauksia, epämääräisiä hintoja ja kuskeja. Miksei eduskunnassa sitä palauteta ennalleen? Kansalaisaloitteen paikka?
Kommentit (87)
Olisiko se etta oikeisto ei halua myontaa virhetta ja vasemmisto ei halua nahda ongelmaa
Asia ei ole siinä hyvässä hallitusohjelmassa.
On siinä hyvätkin puolet. Bolt ja Uber. En ole koskaan aiemmin ajanut niin paljon ja niin halvalla taksilla kuin nykyisin. Aina äppistä tilaus. Tietää kuka on kuskina, millaiset arvostelut ja paljon reissu maksaa. Mulla on käytännössä koko ajan siellä ennestään halvoista hinnoista joku 30% alennus, kun ajan niin paljon.
Taksilaissa oli ainoastaan yksi epäkohta ennen Berneriä. Se oli taksien määrän sääntely, joka oli hyvin tiukka. Jos minä olisin ollut vastuuministeri tuolloin olisin esittänyt sellaista muutosta että kaikki muut säännöt säilyvät mutta määrä vapautetaan. Itse asiassa uudistuksessa annettiin mahdollisuus Traficomille määrätä kattohinnat mutta he eivät ole sitä käyttäneet kertaakaan.
Nostaisin kyllä tähän keskusteluun Cai göranin myös Bernerin kanssa junailivat taksi lakia sen jälkeen kun uberi kävi kylässä.
Myöhäistä enää tässä vaiheessa.
Suomalaiset taksikuski on jo lopettaneet ja siirtyneen muihin hommiin. Heitä ei saa enää takaisin houkuteltua auton rattiin.
Kaiken pahan alku on kollektiivinen syyllisyys. Vain ne ihmiset, jotka tekevät pahoja asioita, ovat syyllisiä, ei heidän viiteryhmänsä. Juha ei valinnut nimeään, eikä sukupuoltaan, eikä Mohammed somaliuttaan. Siksi ihmisiä pitäisi kohdella vain yksilöinä.
Turha sitä yhtä ihmistä on syyttää kun sen takana oli silloin koko kokoomus, keskusta ja perussuomalaiset, ja on edelleenkin.
Elämme sinitukkafeministihysteria diktatuurissa, jossa virallisesti ei ole mitään ongelmia.
Kerro se niille kuskiksi haluaville. Kun paha päästettiin rehottamaan, sitä on vaikeampi torjua, kuin jos olisi ennakoitu.
Tässä erityisen häijyä on, kun vapaata taksikilpailua oli kokeiltu Ruotsissa jo kauan, ja se oli todettu katastrofiksi monista syistä. Eli tiedettiin ettei tule toimimaan, silti erikoisuudentavoittelija Berner sai tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Taksilaissa oli ainoastaan yksi epäkohta ennen Berneriä. Se oli taksien määrän sääntely, joka oli hyvin tiukka. Jos minä olisin ollut vastuuministeri tuolloin olisin esittänyt sellaista muutosta että kaikki muut säännöt säilyvät mutta määrä vapautetaan. Itse asiassa uudistuksessa annettiin mahdollisuus Traficomille määrätä kattohinnat mutta he eivät ole sitä käyttäneet kertaakaan.
Väärin, ennen huudettiin aina,
- Taksilupia rajattu määrä, ei kilpailua
- Hinta kartelli, hinnat oli kaikilla samat, ei kilpailua ja tietysti liian kalliit
- Taksi isännät makaa Mallorkalla ja rengit ajaa -> rahaa tulee
- Miksi autojen piti olla kalliita Mersuja, joka nostaa taksoja
eli tämä kaikki nollattiin ja Berner salli sen sen mitä haluttiin. Lopputuloksesta voidaan olla montaa mielä, mutta sitä saatiin mitä vuosikymmenet huudettiin.
Vierailija kirjoitti:
Elämme sinitukkafeministihysteria diktatuurissa, jossa virallisesti ei ole mitään ongelmia.
Maahamme syntynyt toinen todellisuus näkyy usein jo lööpeissäkin, viikosta toiseen jatkuvissa uutisotsikoissa. Suuri osa siitä on kuitenkin edelleen piilossa. Useat yhteiskunnalliset tahot tekevät kaikkensa, jotta se pysyy piilossa. Siitä kertovia ihmisiä halutaan vaientaa, pelokkaita haukutaanrasisteiksi, huolestuneita pelonlietsojiksi. Ihmeellinen byrokraattinen mallimme jo itsessään piilottaa ja hukkaa todellisuutta. Numerot, lukumäärät, eurot, henkilöt hukkuvat tilastoihin, rekistereihin ja koodien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme sinitukkafeministihysteria diktatuurissa, jossa virallisesti ei ole mitään ongelmia.
Maahamme syntynyt toinen todellisuus näkyy usein jo lööpeissäkin, viikosta toiseen jatkuvissa uutisotsikoissa. Suuri osa siitä on kuitenkin edelleen piilossa. Useat yhteiskunnalliset tahot tekevät kaikkensa, jotta se pysyy piilossa. Siitä kertovia ihmisiä halutaan vaientaa, pelokkaita haukutaanrasisteiksi, huolestuneita pelonlietsojiksi. Ihmeellinen byrokraattinen mallimme jo itsessään piilottaa ja hukkaa todellisuutta. Numerot, lukumäärät, eurot, henkilöt hukkuvat tilastoihin, rekistereihin ja koodien taakse.
Kuinka kauan tällaiset rinnakkaistodellisuudet voivat elää yhdessä? Mitä sitten tapahtuu? Nämä ovat mielestäni kiinnostavimmat ja oleellisimmat kysymykset. Julkitason kiljukauloilla ei ole niihin mitään vastattavaa.
Kysy Timo Harakalta SDP miksi laki ei tullut kuntoon jo 2019-2023 välisenä aikana.
Koska nousis hinnat viisinkertasiks. Ûber laski 80% taksimatkojen hintaa pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro se niille kuskiksi haluaville. Kun paha päästettiin rehottamaan, sitä on vaikeampi torjua, kuin jos olisi ennakoitu.
Tässä erityisen häijyä on, kun vapaata taksikilpailua oli kokeiltu Ruotsissa jo kauan, ja se oli todettu katastrofiksi monista syistä. Eli tiedettiin ettei tule toimimaan, silti erikoisuudentavoittelija Berner sai tahtonsa läpi.
Perhetuttavat myivät taksialan yritykset Bernerin runnoman lain myötä,siinä se syy kymmenet miljoonat eurot.
Vierailija kirjoitti:
Myöhäistä enää tässä vaiheessa.
Suomalaiset taksikuski on jo lopettaneet ja siirtyneen muihin hommiin. Heitä ei saa enää takaisin houkuteltua auton rattiin.
Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee näitä paskaduuneja. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, vie minut lentokentälle, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne.
Miksi hyvä maa pitää pilata. Kohta pitää tehdä asunnottomuudestakin samanlaista Suomessa kuin mitä muissa maissa, kun samanlaiset suhmuritaksitkin piti saada tänne. On niin kiva leikata ja ainoastaan yksiltä ja samoilta ihmisiltä. Kohta ei ole kivaa kellään kun kaikkialla on turvatonta liikkua. Ei ehkä tapahdu muutos vuodessa, mutta muutamassa vuodessa ja aina siitä eteen päin sitäkin enemmän, kun toiset oppii jo pienestä pitäen rikollisille poluille selvitäkseen.
Ihan niin kuin nämä taksifirmatkin on jo tässä vuosien saatossa oppineet ottamaan haltuun omat reviirit väkivalloin ja sen näkyvällä uhalla.
Ongelmahan näissä on se, että kun säännelty järjestelmä on revitty maahan ja korvattu kaaoksella ei sen korjaaminen entiselleen ole enää mahdollista. Tämä on juurikin se syy miksi persut ja kokkareet keskittyvät hyvinvoinnin suhteen ensisijaisesti olemassa olevan purkamiseen. He tietävät ihan hyvin, että olivatpa tehdyt päätökset miten paskoja tahansa, niin niiden aiheuttaman tuhon korjaaminen kestää joka tapauksessa sukupolvia. Siis sukupolvia aikaa rikkaille rikastua ja köyhien köyhtyä.
Kaiken tarkoituksena on korjata 2. maailmansodan jälkeen alkanut Neuvostoliiton ja kommunismin pelon läntisessä rahaeliitissä synnyttämä vinouma, jossa tavan talliaiselle sallittiin mahdollisuus päästä työtä tekemällä jopa pikkuporvariksi asti.
Vanha systeemi perustui rajoitettuun automäärään. Jos siihen palataan, niin keneltä luvat otetaan pois? Nyt systeemi perustuu markkinatalouteen ja yrittämisen vapauteen.