Jättäisitkö puolisosi sairauden takia
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin jos sairaus vaatisi paljon toiselta, en halua hoivata ihmisiä. Enkä oikeastaan mitään Tao ketään. Edes viherkasveja ei ole. Ajatus auttamisesta on vastenmielinen.
N62
Niinpä! Minäkään en ole mikään hyväntekijä! YOLO!
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi, jos sairaus ei aiheuta väkivaltaa tai muuta sellaista arvaamattomuutta, joka olisi itselleni uhka.
Sama. Tilanne pitäisi arvioida kokonaisvaltaisemmin. Lähtökohtaisesti en jättäisi, mutta jos tilanne alkaisi itselle muuttua toksiseksi sairaudesta johtuen olisi pakko miettiä huolella miten asiassa edetään.
En jättänyt itse sairauden takia. Eksästäni kuitenkin tuli sairauden myötä niin vihainen, ilkeä, masentunut, etääntynyt, pessimistinen ja vittumainen että ei se ollut enää parisuhde. Ymmärrän että tilanne oli kamala hänelle, mutta kun hän ei pystynyt useammassa vuodessakaan sitä käsittelemään niin en nähnyt mitään järkeä jäädä häntä auttamaan kun hän vihasi kaikkea ja kaikkia. Myös minua. Jos hän olisi ollut edes etäisesti sama ihminen kuin ennen sairautta, olisin pysynyt ja hoitanut hänet hautaan asti.
En jättänyt skitsofrenian takia. Tuolla sairaudella vaan on ikävä leima ja ihmiset yleistävät kaikki kyseistä sairautta sairastavat samanlaisiksi. Ihmiset ymmärtävät että syöpä voi oireilla eri tavalla eikä siihen aina kuole, mutta psyykkisesti sairastuneet leimataan mielisairaaksi.
Jos puolisoni saisi aivokasvaimen, joka tekisi hänestä aggressiivisen, niin jättäisin. Pakkohan se olisi. Sen sijaan jokin syöpä ei saisi minua lähtemään.
N42
Riippuu sairaudesta ja siitä, miten se vaikuttaisi kumppaniini. Psyykkisten-, muisti- ja riippuvuussairauksien tapauksessa todennäköisesti jättäisin. Varmaan myös vakavan vammautumisen vuoksi, jos esim halvaantuminen kaulasta alaspäin.
n44
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt skitsofrenian takia. Tuolla sairaudella vaan on ikävä leima ja ihmiset yleistävät kaikki kyseistä sairautta sairastavat samanlaisiksi. Ihmiset ymmärtävät että syöpä voi oireilla eri tavalla eikä siihen aina kuole, mutta psyykkisesti sairastuneet leimataan mielisairaaksi.
Psyykkisesti sairaat ovat mielisairaita, jälkimmäinen sana vaan nykypäivänä särähtää korvaan kun sille on hienompi nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisoni saisi aivokasvaimen, joka tekisi hänestä aggressiivisen, niin jättäisin. Pakkohan se olisi. Sen sijaan jokin syöpä ei saisi minua lähtemään.
N42
Aivokasvaim voi olla syöpä, joka saa aggressiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt itse sairauden takia. Eksästäni kuitenkin tuli sairauden myötä niin vihainen, ilkeä, masentunut, etääntynyt, pessimistinen ja vittumainen että ei se ollut enää parisuhde. Ymmärrän että tilanne oli kamala hänelle, mutta kun hän ei pystynyt useammassa vuodessakaan sitä käsittelemään niin en nähnyt mitään järkeä jäädä häntä auttamaan kun hän vihasi kaikkea ja kaikkia. Myös minua. Jos hän olisi ollut edes etäisesti sama ihminen kuin ennen sairautta, olisin pysynyt ja hoitanut hänet hautaan asti.
Vähän sama juttu mulla. Eksäni alkoi juoda sairauden seurauksena. Sairaus ahdisti, työkyky heikkeni ja sairaus vaikutti muutenkin jaksamiseen. Tämän seurauksena kaljaa alkoi mennä enemmän ja enemmän aivan riippuvuuteen asti. Hän yritti vähentää mutta lopettamaan ei suostunut eikä lupaus vähentämisestä pitänyt paria viikkoa pidempään.
Periaatteessa en, mutta alkoholiriippuvainen bipo ihmisellä joka suunnitteli oikeudenkäyntivaatimuksia juristinsa kaa kanssani päätti sopia treffit väkivaltaisen exänsä kaa. Oli kerjännyt kosintaa ihan vain muutamaa tuntia aiemmin. Autoin aikani koska hällä kiva tokaluokkalainen tytär joka mielestäni tukiperheen /-hlön tarpeessa.
M56
Puolisoni sairastui woke mind-virukseen, joten oli pakko jättää hänet.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sairaudesta. Jos puoliso sairastuisi psykoosiin, skitsofreniaan tai vastaavaan mielisairauteen tai alzheimeriin, als:iin, parkinsoniin niin lähtis kyllä hoivakotiin niin että heilahtais.
Et taida tuntea Suomen palvelujärjestelmää. Hoitokoteihin on hyvin vaikea päästä.
En olisi vaan olisin ollut aina hänen rinnallaan. Minä en kuitenkaan hänelle kelvannut vaikka toisin koetti minua puijata.
En tietenkään jättäisi. Minusta ei ole omaishoitajaksi tai hoitajaksi omien vajavaisuuksieni ja sairauksieni vuoksi, mutta sitten hankittaisiin apua. Hoitokotivaiheessa kävisin katsomassa säännöllisesti. Luulen silti, että siinä sivussa eläisin omaa elämää. En ole enää kiinnostunut rakkaussuhteista tai seksistä uusien ihmisten kanssa, joten tällainen on poissa laskuista joka tapauksessa.
Mies on paraikaa influenssan kourissa. On niin ärsyttävä sairaana, että taidanpa jättää hänet.
Riippuu tilanteesta. Yksi ero on tullut psyykkisesti sairastuneesta, joka muuttui hyvin ilkeäksi ja arvaamattomaksi. Aloin itse olla uupunut ja huolissani oman terveyteni menettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sairaudesta. Jos puoliso sairastuisi psykoosiin, skitsofreniaan tai vastaavaan mielisairauteen tai alzheimeriin, als:iin, parkinsoniin niin lähtis kyllä hoivakotiin niin että heilahtais.
Joo tämä. Ja mitään MS-tautia ja rollaattorilla heilumista en myöskään alkaisi katselemaan.
Hirveitä vastauksia. Toivottavasti sairastutte itse.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään jättäisi. Minusta ei ole omaishoitajaksi tai hoitajaksi omien vajavaisuuksieni ja sairauksieni vuoksi, mutta sitten hankittaisiin apua. Hoitokotivaiheessa kävisin katsomassa säännöllisesti. Luulen silti, että siinä sivussa eläisin omaa elämää. En ole enää kiinnostunut rakkaussuhteista tai seksistä uusien ihmisten kanssa, joten tällainen on poissa laskuista joka tapauksessa.
<3
Joo tämä. Ja mitään MS-tautia ja rollaattorilla heilumista en myöskään alkaisi katselemaan.