Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen sähköpyörä on hyvä?

Vierailija
09.04.2025 |

Tietääkö joku sähköpyöristä? Kertokaa kokemuksia jolla sellainen on? Mikä moottori kannattaa valita?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shimanon moottorilla varustettua en suosittele, koska minulla on jatkuvasti kaikenlaisia sensorivikoja ollut eikä edes takuussa saaneet sitä kuntoon. Saattaa olla yksittäistapaus, mutta Shimano ei minua vakuuttanut.

Sama täällä e6010n kanssa aika tiheään tökkii sensorien kanssa. Muista malleista ei sitten tiedä, ehkä uudemmat on parempia.

Vierailija
42/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kovaa sähköpyörällä pääsee? 

Ihan niin kovaa kuin jaksat polkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kotimainen shimanon tekniikalla oleva sähköavusteinen tavallinen kevyesti rullaava pyörä. Range 140km, joten ihan riittävä. Lataamaan joutuu kuitenkin. Pääsee paikasta a paikkaan b. Käy myös kuntoilusta, kun pistää kunnolla menemään. Silloin matkat tuppaavat pitenemään. Akun kokoa huomioitaessa pitää miettiä päivittäisen matkan pituus/hankinta hinta. Kalliin akun saaminen helposti pois pyörästä on ihan hyvä juttu lataamisen ja säilytyksen kannalta. Pyörä on toiminut ällistyttävän hyvin, koska mitään virheilmoituksia ei ole tullut. Ajettu nyt yli 6000km. Kerran vuoteen se käy huollossa. Talvet pyörä ollut ulkovarastossa, mutta akku tietenkin sisällä. Uutta samaa pyörää meillä päin alennuksella 1690, normi ovh. 2500. On joustokeula, tavarateline, valot eteen ja taakse. Jos tykkää ajella maastossa, niin sitten sellainen. Kyllä tälläkin sorateillä ja hyvillä poluilla pärjännyt.

Vierailija
44/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta halpispyörää. Siihen kun tulee sähkötekniikkaan joku vika (ja sehän tulee halpispyörään), joudut ostamaan uuden koska et saa huoltoa tai osia mistään. Nuo halpisvehkeet tulee pitkän päälle kalliiksi. 

Investoi kerralla laatulaiteeseen niin saat  pitkäikäisen sähköpyörän. Katso että sähkötekniikka on esim. Bosch, Shimano tai Yamaha, niin ei mene pahasti metsään.

Lisäplussa noissa laatumerkeissä pysymiseen on se, että nuo valitsemalla et tule haksahtaneeksi napamoottoriin. Laatumerkeissä on aina keskimoottori.

Vierailija
45/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin kaa laskesteltiin, että shimanon 418 akulla ajettaisiin 80000km ennenkuin akku pitäisi vaihtaa. Sitten mietittiin, et mitä pyörään pitäis muuta vaihtaa...ääh ei jaksettu enää. Ajetaan vaan ja tuhansia km tullut, eikä akuissa mitään väsymystä vuosien varrella vielä ole ollut.

Vierailija
46/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kuin luomupyörässäkin. Pidä puhtaana käsin, ei paine pesuria. Hieman öljyä puhtaaseen ketjuun. Tosiaan laadukas keskiömoottori ainakin 60 vääntöä, akku taitaa nyt olla yli 500 tunnettua merkkiä. Muutenkin sellainen pyörä, että saa varaosia. Valot ja ne sieltä akusta. Akun, näytön liitäntä pidä puhtaana. Itse ajan, lataan, pidän puhtaana. Sit kun jakarin kuva tulee näyttöön, niin tilaan vuosihuollon.

Vierailija
47/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiömoottori  maastopyörä ,hintaa vähintään 2500-3000 euroa,läski pyörä hintaa 3000-4000 euroa,tonnin leluja ei kannata ostaa.

Meillä tonnin lelu, oli tarjouksessa. Normaalisti 2500€ pyörä. Hyvin toiminut 2v, kerran vuodessa huollettu pyöräliikkeessä. 

Näin keväisin on hyviä tarjouksia, ja keskimoottori ehdottomasti. Ketju vähän venyy koska tuossa on tehoa 80nm.

Akulla pääsee n. 75km ei tarvitse koko ajan latailla.

Vierailija
48/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaakin käytetyn, niin tekeekö pyörähuolto kuntotestauksia? Vai jos on huollettu, niin tuleeko dataa akun ja moottorin kunnosta?

Vierailija
49/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaakin käytetyn, niin tekeekö pyörähuolto kuntotestauksia? Vai jos on huollettu, niin tuleeko dataa akun ja moottorin kunnosta?

Jos siinä on "ajotietokone" niin data näkyy pyörän näytöllä. Ja hyvä pyöräkorjaaja kyllä huomaa kaiken, ja vuosihuoltoon kuuluu koko pyörän huolto.

Vierailija
50/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä dataa näkyy ajotietokoneessa? Jos akkupalkki täysillä, niin ei taida kertoa itse akun kunnosta mitään? Ellei ole täysin kaput. Tietysti jos ei virheilmoituksia tule koeajolla, niin voisi olettaa et moottori ja anturit kunnossa?

Vierailija
51/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo "fitnordeja" ja muita kertakäyttöpyöriä. Vikoja tulee kaikkiin eli osta vain Shimanon, Boschin tai Yamahan sähköosilla.

Matalatankoisia pukkaa, kokeile haluatko semmoista.

Mieluiten kaupasta johon voit taluttaa takaisin ongelmien ilmetessä.

Itsellä Nordfit Ranger 500 ollut kolme vuotta. Ei mitään vikaa koko aikana. Akku kestää vähintään 100 km. Ei se niin huono pyörä ole kuin haukutaan mutta kyseisen firman toimintatavat arveluttavat itseänikin.

Vierailija
52/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat korvata sähköpyörällä auton käyttöä, suosittelen ns. kuormapyörää jossa on jykevä tarakka ja mahdollisesti jokin teline myös eteen. Oon kuljettanut sähkökuormapyörllä mitä ihmeellisempiä asioita niin rautakaupoista kuin puutarhaliikkeistäkin. 

Jykevä tarakka on hyvä!

Minulla on edessä kori, joka on tosi kätevä. Saattaa olla mummomainen, mutta eläkeläismiestä ei haittaa. Siihen saa vaikka uimakamppeet tai ylimääräisen pusakan, ja pienempi kauppareissukin onnistuu pyörällä.

Vierailija
53/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole maastossa ajeleva ja työmatka, kauppareissut, pyörälenkitkin. Niin, silloin keskiömoottori, akku putkessa jonka saa helposti mukaansa. Varaosien saanti. Tunnettu merkki. Mitään halpoja ei kannata hankkia. Ja sellainen, joka tuntuu hyvältä eli oikean kokoinen. E-bike renkaat ois hyvä.

Vierailija
54/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiömoottori  maastopyörä ,hintaa vähintään 2500-3000 euroa,läski pyörä hintaa 3000-4000 euroa,tonnin leluja ei kannata ostaa.

Mitään tonnien pyörää ei kannata ostaa. Kyllähän myyjät ottavat rahat vastaan ja myyjät ovat mielissään kun ostivat kallista mutta ei siinä oikein järkeä ole. Reilun tonnin pyörä riittää hyvin.

Pyöräily on hifistelevien lycrapöksyjen suosikkialue, kannattaa pitää järki kädessä.

No ei... meillä työpaikalla hankittiin noin kolmen- neljän tonnin työsuhdepyörät jotka saadaan sitten omiksi. Oma on 26 tuuman pyörillä, takanapaveto, ei rasitu ketjut, lupaavat 50 kilsaa ajomatkaa jota en tarvi koskaan. Ainoa haitta on hidas lataus mutta nopeutunee ajan saatossa. Töihin ajan kahdeksan kilsaa kesäisin. Ehkä rannalle myös. Työshortseissa minä ajelen.

Minä ajelen kolmatta kautta Bilteman Yosemitellä, hinta 1300. Ei huoltoja, ei korjauksia. Tänä keväänä jo toistakymmentä pitkää lenkkiä. Suurin piirtein muutti elämäni ja teki minusta vapaan ja nuoren taas. Jos ei välitä statuksesta tai hifistelystä, ei tarvitse maksaa liikaa.

Vierailija
55/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tonnien pyörää ei kannata ostaa. Kyllähän myyjät ottavat rahat vastaan ja myyjät ovat mielissään kun ostivat kallista mutta ei siinä oikein järkeä ole. Reilun tonnin pyörä riittää hyvin.

Pyöräily on hifistelevien lycrapöksyjen suosikkialue, kannattaa pitää järki kädessä.

Olen nähnyt pyöräpajalla näitä tonnin hökötyksiä korjattavaa on jatkuvasti.Ei ladasta saa mersua.

Kolmas kausi menossa, ei koskaan mitään vikaa. Sähköpyörien Corolla. Ne sähköpyörien Audit seisovat varmaan puolet ajasta "pajalla".

Vierailija
56/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuvetoinen on egologisin. Sitten joskus, kun vetomoottori on rikki, niin voi vaihtaa tavallisen etupyörän ja vakiotarakan. Hintakaan ei ole paha, 1300e Prismassa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa 4000e.

Vierailija
57/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan paljon sähköpyöriä, joita haukkujat eivät itse omista. Syvällä rintaäänellä kerrotaan totuutena täyttä paskaa.

Vierailija
58/87 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan paljon sähköpyöriä, joita haukkujat eivät itse omista. Syvällä rintaäänellä kerrotaan totuutena täyttä paskaa.

Haukutaanhan täällä sähköpyöriä, vaikka ei ole ikinä sellaisella edes ajanut. Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.

Vierailija
59/87 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millä sähköpyörällä ajatte ja onko hyvä? 

Vierailija
60/87 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kovaa sähköpyörällä pääsee? 

Ihan niin kovaa kuin jaksat polkea.

Sähköavustus loppuu 25 kmt vauhdissa. Sähköpyörät ovat aika raskaita polkea ilman avustusta, joten tuo on ainakin minulle se nopeusmaksimi. Ne hurjaa vauhtia ohi vilahtelevat lycrapöksyt eivät ole sähköpyöräilijöitä.