Säästin yli satasen leikkaamalla itse perheen hiukset
Lisäksi tienasin kahvipaketin, kun leikkasin naapurin puliveivarin hiukset. Tuli siinä puheeksi multa leikkauksesta jääneet lääkkeet ja kaveri tunsi tyypin, joka osti ne multa käypään hintaan. Tyyppi lupasi järjestää mulle ensi viikolla sähköhammasharjan osana maksua, kun sillä ei ollut valuuttaa päällä. Tällaista mikrotaloutta meillä.
Kommentit (63)
Olen aikuisiällä käynyt 2 kertaa parturissa. 10e maksoin.
Ensi kesänä taas menun pääsin töihin👍
Tai katsotaan mihin rahat riittää. Hiukset voi leikata itsekin mutta hieronta vaatii toisen ihmisen.
Turha arvostella ettei suomalaiset osta palveluja, kun iso joukko on vähävaraisia eikä ne varakkaammat voi koko ajan parturissa istua.
Katsokaa youtubesta ohjeet, niin ei tarvi käyttää kattilaa. Ei ole vaikeaa. Leikkaan itse hiukseni ja ostin sitä varten hiussakset. Tosi helppoa varsinkin pitkien hiusten lyhentäminen.
tällä tavalla lokkisuomi antaa parastaan, kun yhteiskunnan tuet juoksevat!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki säästövinkeistä! Köyhä perhe voi säästää 100 euroa noin kuuden viikon välein pelkästään sillä, että hiukset leikataan itse! Tuon melkein tonni vuodessa lisää ruokarahaa!
Ja siihen päälle voi tehdä kiljua, ja myydä sitä huumekaupan ohessa.
Kyllä siinä hyvät rahat saa!
Sanoin 17 vuotiaalle. Oisko jo aika käydä parturissa. Ei käynyt. Minun piti leikata taas. Toinen hiustenleikkuukone menossa näiden 20 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laititko kattilan päähän ja rupesit leikkaamaan
En, osaan leikata ilman kattilaa. Sen verran hyvin, ettei eroa kampaajaan huomaa, mutta olen hitaampi.
Millaisia malleja leikkasit? Miesten lyhyttä koneella vai naisten malleja?
Miesten malleja saksilla, en omista konetta, enkä osaa edes käyttää, paitsi jos nyt ihan lyhyeksi pitäisi ajaa kaikki. Tyttären pitkistä hiuksista leikkasin kymmenen senttiä pois. Ne oli haastavimmat.
Miten sait tytön hiusten latvoista tasaiset?
Juu, näin tein.
Itse leikkaan meidän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki säästövinkeistä! Köyhä perhe voi säästää 100 euroa noin kuuden viikon välein pelkästään sillä, että hiukset leikataan itse! Tuon melkein tonni vuodessa lisää ruokarahaa!
Ja siihen päälle voi tehdä kiljua, ja myydä sitä huumekaupan ohessa.
Kyllä siinä hyvät rahat saa!
Ääliö. Kiljun tekemisellä ei tienaa, koska sitä jokainen haluava voi tehdä itse, mutta lääkkeet tekevät kauppansa, koska niitä ei niin vain saa. Täällä lähiössä nämä asiat tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän ne näyttää ne perheen kuontalot, kestääkö päivänvaloa? Tietenkin jos ajaa paljaaksi koneella kaikilta niin sitten.
Ei hiustenleikkuu pitkähiuksisilla mitään rakettitiedettä ole. Mä leikkaan itse otsatukkani ja latvani, mutta lähinnä sen takia, etten jaksa mennä kampaajalle. Mun hiukset ulottuu alaselkään ja ne on lähes aina letillä, niin ei siinä mitään pieniä leikkausvirheitä huomaa. Otsatukka on tietysti haastavampi ja yhden kerran se on ollut leveämpi toiselta puolelta kuin toiselta, mutta mulla ei ole mikään graafinen leikkaus, joten samalta se on joskus näyttänyt ihan ammattitaitoisen kampaajankin jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laititko kattilan päähän ja rupesit leikkaamaan
En, osaan leikata ilman kattilaa. Sen verran hyvin, ettei eroa kampaajaan huomaa, mutta olen hitaampi.
Sama täällä. Leikkaan myös omat hiukseni, se on kaikista vaikeinta, mutta onnistuu kyllä, kun on opetellut :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltähän ne näyttää ne perheen kuontalot, kestääkö päivänvaloa? Tietenkin jos ajaa paljaaksi koneella kaikilta niin sitten.
Minä olen leikannut ison perheeni ja myös naapureiden hiuksia. Ei ole kukaan valittanut. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Miesten kampaukset ovat helppoja, jos tykkää lyhyistä hiuksista. Kertoo vain sukulaiselle/kaverille, montako milliä sivuille ja päälle + kone laulamaan. Vuodessa säästetään aika paljon miesväen parturoinneissa leikkaamalla itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan aikana ostin kunnon kampaamosakset, kun ei päässyt kampaajalle. Sen jälkeen olen omani leikannut, superpitkät hiukset ja otsis niin helppo. Otsis 30e 6 kertaa vuodessa, latvat leikkaus aina maksoi 50-60e, kolme kertaa vuodessa.
Päälle värjäys itse, luonnonväri maksaisi ekokampaamossa 170e kerta pitkille hiuksille, 6 kertaa vuodessa. Ruskeanmusta hennapussi maksaa 6e ja sillä värjää kahdesti.
Noin 1300e säästän vuodessa. Olen akateemisessa asiantuntija-ammatissa
Ei tarvi olla akateemisesti koulutettu, että pystyy maksamaan. Mulla on tämän vuoden aikana menny kampaamoon 400€, lähihoitaja oon. Enkä säästele. Käyn kampaamossa silloin ku haluan. Mies myös perusduunari. Okt asumismuotona ja säästöjä on, ei tarvi käyttää. Ei muuten, mutta vi-tuttaa tuo kehuminen koulutuksesta.
Kiva kun sulla on rahaa millä mällätä. Minulla on kolme lasta elätettävänä ja todellakin säästän parturi ja kampaamokuluista ilman huonoa omaatuntoa.
Kyllästyin partureihin, kun aikojen sopiminen oli aina hankalaa. Piti keskellä päivää käydä, eli piti olla joko vapaapäivä tai sopiva väli työpäivässä. Ja nykyisessä työpaikassa osa porukasta ei kunnioita kalenterissa olevia 'asioilla'-varauksia, vaan voivat varata päälle tärkeän palaverin. Helpompi perheessä hoitaa ja ostaa vaikka kaupasta jotain korvauksena.
Tulin juuri kampaajalta, vaaleat raidat ja leikkaus, maksoin 109€. Maksan mielelläni ammattilaiselle palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Tai katsotaan mihin rahat riittää. Hiukset voi leikata itsekin mutta hieronta vaatii toisen ihmisen.
Turha arvostella ettei suomalaiset osta palveluja, kun iso joukko on vähävaraisia eikä ne varakkaammat voi koko ajan parturissa istua.
Suomalaiset on pihejä ja mentaliteetti että kaikki tehdään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihiys on rahatilanteen sanelema pakko kun vallanpitäjät, poliittiset ja taloudelliset, sekä työnantajat ovat päättäneet, että tavallisen kansalaisen on oltava köyhä tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on pakon sanelemaa. Mieluusti sitä maksaisi palveluista, mutta rahat eivät osa-aikatyöntekijänä riitä ja suojaosan poiston jälkeen vielä vähemmän
Olen säästänyt pari tuhatta euroa leikkaamalla hiukset kotona perheenjäseniltäni.
Ja muutaman ystävänkin rahat on säästyneet.
Mulla ois varaa käydä kampaajalla mutta olen säästäväinen. Mulla on pitkät hiukset, oma väri. Leikkaan itse latvat n. 6kk välein. Nyt on nätit pitkät hiukset 😊 Säästän useita satasia.