Säästin yli satasen leikkaamalla itse perheen hiukset
Lisäksi tienasin kahvipaketin, kun leikkasin naapurin puliveivarin hiukset. Tuli siinä puheeksi multa leikkauksesta jääneet lääkkeet ja kaveri tunsi tyypin, joka osti ne multa käypään hintaan. Tyyppi lupasi järjestää mulle ensi viikolla sähköhammasharjan osana maksua, kun sillä ei ollut valuuttaa päällä. Tällaista mikrotaloutta meillä.
Kommentit (63)
Ei se hiustenleikkaus mitään rakettitiedettä ole. Olen itsekin leikannut paljon lastemme hiuksia, eikä eroa kampaajaan huomaa. Youtubessa on paljon opetusvideoita, joista voi hakea vinkkejä ja inspiraatiota malleihin.
Koronan aikana ostin kunnon kampaamosakset, kun ei päässyt kampaajalle. Sen jälkeen olen omani leikannut, superpitkät hiukset ja otsis niin helppo. Otsis 30e 6 kertaa vuodessa, latvat leikkaus aina maksoi 50-60e, kolme kertaa vuodessa.
Päälle värjäys itse, luonnonväri maksaisi ekokampaamossa 170e kerta pitkille hiuksille, 6 kertaa vuodessa. Ruskeanmusta hennapussi maksaa 6e ja sillä värjää kahdesti.
Noin 1300e säästän vuodessa. Olen akateemisessa asiantuntija-ammatissa
Leikkaan kahden teinipojan hiukset sekä omani. Korona-aikana oli aikaa opetella mut aika hyvin pojille käy iskän konelookki🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki säästövinkeistä! Köyhä perhe voi säästää 100 euroa noin kuuden viikon välein pelkästään sillä, että hiukset leikataan itse! Tuon melkein tonni vuodessa lisää ruokarahaa!
Miltähän ne näyttää ne perheen kuontalot, kestääkö päivänvaloa? Tietenkin jos ajaa paljaaksi koneella kaikilta niin sitten.
Ei hiusten leikkaaminen mitään rakettitiedettä ole!
Vierailija kirjoitti:
Koronan aikana ostin kunnon kampaamosakset, kun ei päässyt kampaajalle. Sen jälkeen olen omani leikannut, superpitkät hiukset ja otsis niin helppo. Otsis 30e 6 kertaa vuodessa, latvat leikkaus aina maksoi 50-60e, kolme kertaa vuodessa.
Päälle värjäys itse, luonnonväri maksaisi ekokampaamossa 170e kerta pitkille hiuksille, 6 kertaa vuodessa. Ruskeanmusta hennapussi maksaa 6e ja sillä värjää kahdesti.
Ihmetelen miksi et lahjoita noita säästettyjä rahoja muille tai köyhille?
miksi pitää olla niin ahne että ei voi ostaa edes vuohta kehitysmaihin?
Aika pihiä menoa ja parturi ei saa palkkaansa. Ja et luonnollisesti halua maksaa verojakaan että työtön parturi saisi edes sossuntuet.
Tää palsta on täynnä rahan ahneita kitupiikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki säästövinkeistä! Köyhä perhe voi säästää 100 euroa noin kuuden viikon välein pelkästään sillä, että hiukset leikataan itse! Tuon melkein tonni vuodessa lisää ruokarahaa!
Miltähän ne näyttää ne perheen kuontalot, kestääkö päivänvaloa? Tietenkin jos ajaa paljaaksi koneella kaikilta niin sitten.
Hmm.
Kyllä jotkut ihan oikeasti osaa leikata hiukset hyvin. Ihan oikeesti ja kotona, usko vaan. Ei kaikki ole sellaisia tumpeloita, mitä oletat.
itse en osaa kuin tasata pitkät hiukset, ja omat saan samaan malliin leikattua. Poikien ja miesten on vaikeammat leikata.
Firmoja kaatuu taas,oli tyhjiä huoneita paljon kauppakeskuksessa :( huonosti menee Suomella.
Kun olin vakituisessa työssä 2010-luvulla kävin muutaman kerran parturissa mutta eihän sillä paskalla palkalla oikein perce kestänyt parturissa käydä tarpeeksi usein niin ostin oman kotiparturin ja olen leikellyt itse sillä hiukseni jo ainakin kymmenen vuotta, enkä ole käynyt enää kertaakaan parturissa, varsinkaan nyt työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laititko kattilan päähän ja rupesit leikkaamaan
En, osaan leikata ilman kattilaa. Sen verran hyvin, ettei eroa kampaajaan huomaa, mutta olen hitaampi.
Millaisia malleja leikkasit? Miesten lyhyttä koneella vai naisten malleja?
Miesten malleja saksilla, en omista konetta, enkä osaa edes käyttää, paitsi jos nyt ihan lyhyeksi pitäisi ajaa kaikki. Tyttären pitkistä hiuksista leikkasin kymmenen senttiä pois. Ne oli haastavimmat.
Miten sait tytön hiusten latvoista tasaiset?
Itse leikkaan meidän tytön hiukset, mutta meinaa aina mennä hermot kun ei tuu tasaista sitten millään. Ja sitten ne vaan lyhenee ja lyhenee kun yritän nyrhiä niitä.
Kannattaa muuten katsoa netistä Brad Mondo. Aivan huippu meille kotikampaajille !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, osaan leikata ilman kattilaa. Sen verran hyvin, ettei eroa kampaajaan huomaa, mutta olen hitaampi.
Miesten malleja saksilla, en omista konetta, enkä osaa edes käyttää, paitsi jos nyt ihan lyhyeksi pitäisi ajaa kaikki. Tyttären pitkistä hiuksista leikkasin kymmenen senttiä pois. Ne oli haastavimmat.
Itse leikkaan meidän tytön hiukset, mutta meinaa aina mennä hermot kun ei tuu tasaista sitten millään. Ja sitten ne vaan
Kerros kerrokselta. Hankalaa oli aina se seuraava kerros saada nätisti ja ohuena, kun hiukset on pitkät ja vain takertuivat toisiinsa.Seuraavalla kerralla kyllä leikkaan ensin lyhyemmiksi, jos täytyy yhtä paljon lyhentää ja sitten leikkaan vasta kerroksittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkaan meidän tytön hiukset, mutta meinaa aina mennä hermot kun
Eli laitoit aina osan hiuksista klipsillä ylös ja sitten "vapautit" aina uuden kerroksen jonka leikkasit saman pituiseksi kuin edellisen kerroksen?
Vierailija kirjoitti:
Minä menen huomenna kampaamoon tuhlaamaan satasen. Antaako myös mukaan käytetyt Temusta ostetut harjaspäät?
Mulla meni 140€ kampaamoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DD Kannattaa laittaa syvin kattila tai kulho, mikä päähän mahtuu, niin ei tule niin lyhyt tukka.
No jos käärijästä tykkää 😅
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla akateemisesti koulutettu, että pystyy maksamaan. Mulla on tämän vuoden aikana menny kampaamoon 400€, lähihoitaja oon. Enkä säästele. Käyn kampaamossa silloin ku haluan. Mies myös perusduunari. Okt asumismuotona ja säästöjä on, ei tarvi käyttää. Ei muuten, mutta vi-tuttaa tuo kehuminen koulutuksesta.
Fiksua. Lidlissä taisi viime viikolla olla taas myytävänä sellainen leikkuurakkine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Solekko 9mm rajoitinkammalla sivut ja saksilla päälaki. Hyvältä näyttää. Vaimo on leikannut 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kukaan köyhä perhe ei muutenkaan maksa hiusten leikkaamisesta. Mutta mikäs siinä, säästäköön samalla vaikka miljoonan vuodessa kun ei osta uusia Ferrareita.
Kyllä mä käytän köyhänä äitinä ja naisena rahaa kampaajaan. Haluan näyttää hyvältä ja tukea yrittäjää. Turha ihmetellä mihin työpaikat häviää jos niitä palveluita ei käytä. Käyn kolmen kuukausen välein leikkauttamassa tukan n. 40 eurolla sekä laitan kotona värin. On surkeaa jos ei tuohon ole muka varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetelen miksi et lahjoita noita säästettyjä rahoja muille tai köyhille?
miksi pitää olla niin ahne että ei voi ostaa edes vuohta kehitysmaihin?
Aika pihiä menoa ja parturi ei saa palkkaansa. Ja et luonnollisesti halua maksaa verojakaan että työtön parturi saisi edes sossuntuet.
Tää palsta on täynnä rahan ahneita kitupiikkejä.
Tämä on sitä Suomalaista hyvinvointivaltion todellista hyvinvointia, Suomessa ei mikään menesty eikä pärjää se on varma. Partureissa ei käydä kun " ME LEIKATAAN ITSE " kahviloissa ei käydä kun " ME KEITETÄÄN KOTONA KAHVIT JA LEIVOTAAN HERKUT ITSE "
Suomessa on tapana ajatella ei me mennä mihenkään, ja me osteta mtään ikinä ja me tehdään kaikki itse.
-Työtön työnhakija