Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa
Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.
Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.
Aivan pariskunnan keskinäinen yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin ottaa joillekin hermoille toisten valinnat. On ok loisia tukielättinä, mutta ei kotiäitinä? Itse en nosta mitään tukia, joten aivan turha valittaa. Tämä on meidän valinta ja kustannamme sen itse. Jos olisin työelämässä, veisin joka tapauksessa jonkun muun työpaikan. Mikä tässä on teille se ongelma? Vain koska ette itse haluaisi, ette kestä ajatusta, että joku muu valitsee näin?
Eipä tässä kotiäitejä kukaan paheksu vaan tuodaan esiin asioita, jotka kannattaa huomioida. Esimerkiksi monet korostaa koulutuksen hankkimista ja miten huomioi tulevat eläkepäivät, sairaudet yms. Ei kannata olla liian hyväuskoinen..
Tämä. Juuri tässä näkyy se kehittymättömyys, ettei osata keskustella riskeistä asiallisesti, vaan vedetään hernettä nenään.
Sulla pitää olla aika hemmetin varmat s
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000011049870.html
Naiset alkavat älytä, että työelämään pyrkiminen ja opiskelut olivat virhe. Siitä tuli vain tupla työ ja riippuvaisuus sosiaaliturvasta. Nyt on kova rämpiminen takaisin miesten suojiin ja sehän onnistuu paremmin ulkoisilla avuilla, kuin ilman niitä.
Nykynaiset osaavat tehdä sellaiset avioehdot, että he ei jää tyhjänpäälle, jos tulee ero. Kun naisella on kunnolliset eläkesäästöt ja muut sijoitukset, niin kyllä niillä pärjää, kun lisäksi yhteisestä (= miehen) omaisuudesta nainen saa puolet. Toki naimisiin ei mennä minkään tyhjätaskun kanssa.
Avioehtoa ei auta, kun mies jää työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän halveksitte. Ei liikuta pätkääkään. Itse säälin teitä, joiden on pakko raataa sekä töissä että kotona. Ihmiset toivovat elämältään eri asioita.
Huomaa, että sinulla ei ole koulutusta, etkä ymmärrä ns. asiantuntijatöistä mitään tai luovasta työstä, joissa saa ilmentää luovuuttaan. Sinulle työ tarkoittaa vaan suorittavaa työtä huonolla palkalla. Melkein säälin sinua. Melkein.
Olen väitellyt tohtoriksi ja tehnyt uraa miltei 20 vuotta. Jonkinmoinen käsitys työelämästä on.
Olet siis joku vanha käpy. 😀 Ilmeisesti eläkkeellä piakkoin eli tämä ei taida sua koskea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoo kouluikäiselle tyttärelleen, että jätä läksyt väliin, kotiinhan kuitenkin jäät?
Aivan. Case closed.
Ei mullakaan muuta.
Ihailen teitä joilla työllistyminen on onnistunut niin hyvin, ettei tarvitse jäädä kotiin. Ehkä joku päivä muakin onnistaa. Sitä halveksuntaa en silti ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin ottaa joillekin hermoille toisten valinnat. On ok loisia tukielättinä, mutta ei kotiäitinä? Itse en nosta mitään tukia, joten aivan turha valittaa. Tämä on meidän valinta ja kustannamme sen itse. Jos olisin työelämässä, veisin joka tapauksessa jonkun muun työpaikan. Mikä tässä on teille se ongelma? Vain koska ette itse haluaisi, ette kestä ajatusta, että joku muu valitsee näin?
Eipä tässä kotiäitejä kukaan paheksu vaan tuodaan esiin asioita, jotka kannattaa huomioida. Esimerkiksi monet korostaa koulutuksen hankkimista ja miten huomioi tulevat eläkepäivät, sairaudet yms. Ei kannata olla liian hyväuskoinen..
Tämä. Juuri tässä näkyy se kehittymättömyys, ettei osata keskustella riskeistä asiallisesti, vaan vedetään hernettä nenään.
Olet nähnyt yhden puolen kotitiydestä. Vähän sama kun sanoisi, että mieheni ei viihtynyt vakuutusyhtiössä töissä, joten kauppakorkeakoulu ei kyllä ole kannatettava valinta opiskelupaikaksi.
Moni kotiäiti on tehnyt uraa. Moni on korkeastikouluttautunut. Osa tekee vapaaehtoistyötä, osa opiskelee jatkuvasti avoimessa yliopistossa. Harrastetaan kulttuuria, kyläillään, tavataan ihmisiä ja ollaan aktiivisia. Osa saattaa toimia yritysten hallituksissa, kunnanvaltuustossa, muissa luottamustehtävissäkin. Tämä ei vain ole säännöllistä päivätyötä.
Ei nykyajan kotiäitiys tarkoita silakkalaatikon värkkäämistä ja huivi päässä pottujen nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osata keskustella riskeistä asiallisesti.. mitä tätä ketjua lukee niin sehän on täynnä oletuksia että kotirouva on tyhmä ihminen jota halveksutaan. Onkse sinusta jotenkin asiallista keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän halveksitte. Ei liikuta pätkääkään. Itse säälin teitä, joiden on pakko raataa sekä töissä että kotona. Ihmiset toivovat elämältään eri asioita.
Huomaa, että sinulla ei ole koulutusta, etkä ymmärrä ns. asiantuntijatöistä mitään tai luovasta työstä, joissa saa ilmentää luovuuttaan. Sinulle työ tarkoittaa vaan suorittavaa työtä huonolla palkalla. Melkein säälin sinua. Melkein.
Olen väitellyt tohtoriksi ja tehnyt uraa miltei 20 vuotta. Jonkinmoinen käsitys työelämästä on.
Olet siis joku vanha käpy. 😀 Ilmeisesti eläkkeellä piakkoin eli tämä ei taida sua koskea.
Miten sen nyt ottaa, varmasti jonkun mielestä 😁 Olen 45. Nuorin lapsi on eskarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen teitä joilla työllistyminen on onnistunut niin hyvin, ettei tarvitse jäädä kotiin. Ehkä joku päivä muakin onnistaa. Sitä halveksuntaa en silti ymmärrä.
Onnea työnhakuun, jos työttömänä olet! Aidosti onnea. Tämä keskustelu ei sitten taida kuitenkaan sua koskea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000011049870.html
Naiset alkavat älytä, että työelämään pyrkiminen ja opiskelut olivat virhe. Siitä tuli vain tupla työ ja riippuvaisuus sosiaaliturvasta. Nyt on kova rämpiminen takaisin miesten suojiin ja sehän onnistuu paremmin ulkoisilla avuilla, kuin ilman niitä.
Nykynaiset osaavat tehdä sellaiset avioehdot, että he ei jää tyhjänpäälle, jos tulee ero. Kun naisella on kunnolliset eläkesäästöt ja muut sijoitukset, niin kyllä niillä pärjää, kun lisäksi yhteisestä (= miehen) omaisuudesta nainen saa puolet. Toki naimisiin ei mennä minkään tyhjätaskun kanssa.<
KUN mies jää työttömäksi.. aivan. Mieti jos SINÄ jäät työttömäksi, miten kestät sitä halveksuntaa kun naapurit huomaavat sinun olevan päivät kotona? Luulevat vielä.. kotirouvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kotiäitiys jatkuu siellä eläkkeelläkin, huomaat sen eläkkeestä, joka on minimi ja siitä että mies kuvittelee sinun edelleen tekevän yksin kaikki kotityöt, vaikka hän itsekin on jo eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kotiäitiys jatkuu siellä eläkk
Mistä oletus että kotirouva tekee kaikki kotityöt yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hän mikään tohtori on. Yleensä tohtoreille oma työ on suuri intohimo, eivätkä he lopeta työskentelyä eläkeiässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin on kirjoituksia, kun mies on inhottava, alistava ym , mutta nainen ei voi lähteä suhteesta, koska ei koulutusta, ei kokemusta työstä, ei asuntoa. Siinä sitten kärvistelet. Hankkikaa naiset koulutus, että voitte seisoa omilla jaloillanne.
Vai että seisoa omilla jaloilla :DD Tuohan on oiva syy rullata väkinäistä oravanpyörää!
Minun tuntemani kotiäiti ei ole miehen elätettävänä vaan hänellä on aikanaan pikku tuloista tekemistään viisaista sijoituksista kertyviä pääomatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin varmaa,,,:-) Itsekin olen kirurgi ja astronautti.
Kommenttisi kuvaa niin hyvin tämän palstan tasoa! Kun ei itselläsi ole tietoa, taitoa ja kokemusta riittävän monipuolisesti, on helpointa vedota valehteluun. Terveisiä kuuhun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että sinulla ei ole koulutusta, etkä ymmärrä ns. asiantuntijatöistä mitään ktai luovasta työstä, joissa saa ilmentää luovuuttaan. Sinulle työ tarkoittaa vaan suorittavaa työtä huonolla palkalla. Melkein säälin sinua. Melkein.
Sinä et taida ymmärtää lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hän mikään tohtori on. Yleensä t
Minulle oma perhe, lapset ja puoliso, terveys ja vapaa-aika on suurin intohimo. Työ tulee vasta sitten. Jossain vaiheessa varmasti saatan palata osa-aikaisesti töihin. En rahan takia, mutta sitten kun nuorinkin on jo koulussa ja isommilla omat menot. Kyllä ala ja työ kiinnostaa, harrastusmielessä tottakai seuraan alan julkaisuja ja uusia tuulia viikottain. Työtilannekin on hyvä ja keikkaa voi aina tehdä. Ja voihan se olla, että sitä vallan intoutuu taas työelämään mukaan. Annan sillekin mahdollisuuden. Mutta nyt on kaikki hyvin näin ja olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa jos se on taloudellisesti mahdollista. Ja on tehty avioehdot ym ja itsellä on varallisuutta noin muuten. Koska nämä kotiäitiyttä mainostavat ovat aina vaikuttajayrittäjiä, jotka tienaavat hyvin sisällöllään ja tuovat eniten rahaa talouteen.
Se on tosi moraalitonta, tehdä rahaa sillä, että esittää kuin ei tekisi rahaa, ja houkutella muita näin joutumaan pulaan. Itse sen kun porskuttaa hyvätuloisena yrittäjänä. Vähän kuin huumekauppaa kävisi, eikö?
Joo, niin varmaa,,,:-) Itsekin olen kirurgi ja astronautti.