Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa

Vierailija
07.04.2025 |

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.

Aivan pariskunnan keskinäinen  yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.

Kommentit (445)

Vierailija
381/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nää Internetin kotiäidithän on nimenomaan menestyneitä yrittäjiä jotka tahkoaa rahaa somekanavillaan. Miten yksinkertainen voi olla että kuvittelee muuta?

Vierailija
382/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kuka sanoi että kotirouva on välttämättä vailla koulutusta. Mulla on 2 yliopistotutkintoa ja olen silti ollut viimeiset 10 vuotta kotirouva. 

Se on ihan mun lasten oma asia mitä haluavat omalla elämällään tehdä. Tällä hetkellä kaksi vanhinta lasta opiskelee yliopistossa ja nuorin lukiossa. 

Hukkaan meni sitten sinunkin koulutus. 

Ja ne tutkinnot mahdollisti hyvinvointivaltio verorahoilla. Tuo mamma vei opiskelupaikat joiltakuilta, jotka olisivat hyödttäneet yhteiskuntaa menemällä töihin valmistuttuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "kotirouva" trendihän on someilmiö. Nämä bloggaa, instaa ja tiktokkaa siitä ihanasta "tradwife" elämäntavasta, mikä on kuitenkin täysin lavastettua.

Vierailija
384/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei sovi kotirouvan elämä, koska kotirouvalle tärkeä ominaisuus on itseohjautuvuus. Toiset taas tarvitsevat ulkopuolisen tahon, joka ohjaa ihmisen tekemään tiettyjä asioita tiettynä aikana ja kellonlyömällä. 

Vierailija
385/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisen oma asia jääkö kotiin vai ei. Elättäjänä toimii mies tai valtio.

Nimenomaan. Ei kannata ketään lähteä neuvomaan. Yleensä, jos joku ei sanomatta tajua, ei se sanomallakaan tajua.

Siperia opettaa.

Vierailija
386/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa päättää, mutta on hyvä muistuttaa siitä että moni kotirouva on jäänyt tyhjän päälle kun ukko on lähtenyt toisen matkaan. Kun ei ole koulutusta eikä työtä voi tuntua vähän tukalalta.

Vierailija
387/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen."

Onpa outo aloitus. Sama kuin syyttäisi muita siitä, että menevät tyhminä kadehtimaan lottovoittajia. Mikä oikein on aloituksen pointti? Kaikilla ei ole sama mahdollisuus jäädä lasten kanssa kotiin. Kyllä mä sen myönnän, että kadehdin rikkaita perheitä, joissa äideillä jää aikaa huolehtia itsestäänkin.

Oletko nyt tyytyväinen? Vai mitä hait?

Sitä hän haki, että sanoittaisit sen suoraan kadehtivasi, sen sijaan että halveksit ja alennat.

Aha. Mutta en missään vaiheessa ole halveksinut enkä alentanut. Tietysti olisin itsekin halunnut olla kotona lasten kanssa, edes vähän pidempään kuin olin, jos se olisi ollut taloudellisesti mahdollista. Ja samaa mieltä on kaikki tuntemani naiset. Eli keitä ne halveksujat ja alentajat ovat? Vai onko kateus sitten se halveksunta? Mun mielestä kateus on ihan normaali tunne, eikä ainakaan itselläni siihen liity halveksunta millään tavalla. 

Vierailija
388/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa päättää, mutta on hyvä muistuttaa siitä että moni kotirouva on jäänyt tyhjän päälle kun ukko on lähtenyt toisen matkaan. Kun ei ole koulutusta eikä työtä voi tuntua vähän tukalalta.

Ei, ei, ei! Palstan rouvilla on useita tutkintoja, sijoituksia, perintöjä, metsää ja huvila Toscanassa.

Vierailija
389/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "kotirouva" trendihän on someilmiö. Nämä bloggaa, instaa ja tiktokkaa siitä ihanasta "tradwife" elämäntavasta, mikä on kuitenkin täysin lavastettua.

Varmaan nuori insta ym sukupolvi joo, ja hehän onkin sitten jotain "influenssereita", pitäis vaan tietää mihin tyhjäpäihin ne influenssaa. Aikuiset naiset on sit erikseen, pidetään omat asiat omina. 

Vierailija
390/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ainahan voi kerätä pulloja ja myydä askartelujaan, kuten joku jo mainitsi..🥴

Vierailija
391/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kuka sanoi että kotirouva on välttämättä vailla koulutusta. Mulla on 2 yliopistotutkintoa ja olen silti ollut viimeiset 10 vuotta kotirouva. 

Se on ihan mun lasten oma asia mitä haluavat omalla elämällään tehdä. Tällä hetkellä kaksi vanhinta lasta opiskelee yliopistossa ja nuorin lukiossa. 

Jos noin ajattelee, niin yleensä ne nykyään menee hukkaan, kun ei ole töitä tarjolla ja sitten niitä töitä on joita kukaan ei suostu tekemään.

Ei eds muualta tulleet tee niitä. Lisää tuodaan maailman ääristä tekemään töitä joita kukaan ei halua tehdä, kun on koulutukset parempaa varten, mutta ei ole töitä tarjolla.

.Shoy mii de dolar bits,

Vierailija
392/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se tuppaa menemään niin, että kotirouvat on joko tosi rikkaita (tai siis heidän miehensä ovat) tai sitten tosi köyhiä moniongelmaisia jotka ei edes saa mitään töitä, joten heidän miehet käy jossain perus raksaduunissa ja rahasta riidellään jatkuvasti. Rahariidat on erojen suurin syy.

En halveksu kotiäitiyttä, en vaan itse halunnut sellaista koska en ikinä saisi sellaista miestä, joka iloisesti elättäisi minut ja lapset. Ihan tarpeeksi rahariitoja tuli jo siitäkin, kun molemmat käytiin töissä ja mun palkka oli vain hieman pienempi. 

Ihan turha yrittää väittää, että miehet innosta kiljuen haluaisivat elättää perheen yksin. Ei tavalliset duunarimiehet ainakaan. Kyllä joka sentin laskevat, ettei vaan nainen pääse olemaan "lompakkoloinen". Joo, varmasti monet miehet haaveilevat sellaisesta naisesta, joka on köyhä, alistettu ja pyyteetön kodinkone ja panonukke ja synnytyskone, eli täysin miehen taloudellisen vallan

Eiköhän Suomessa tällaiset moniongelmaiset ihmiset elä täysin yhteiskunnan tukien varassa, joten he kuuluvat yhteiskunnassa sairaisiin ja vähäosaisiin. Ei perusraksaduunari pysty palkallaan kovinkaan hyvin ketään elättämään. Kotirouvan ei tarvitse riidellä puolisonsa kanssa rahasta, eikä tarvitse yhteiskunnan tukia. Kotirouvana oleminen ei estä sairastumista, mutta luulisi sellaisessakin tapauksessa puolison huolehtivan, että kotirouvalla on hyvin asiat. 

Vierailija
393/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan vastaa siihen, että kuka tai ketkä tätä sitten on kieltämässä? Koska ainoat mitä mulle tulee mieleen on vuosikymmenten varrelta hallitusten taholta tullut sitä mäkätystä, että äidit pitää saada töihin, ei saa olla kotona liian pitkään. Ketään muuta ei kiinnosta miten kukakin elämänsä päättää elää. 

Se, että asiasta keskustellaan ja tuodaan esille hyvät ja huonot puolet, ei ole kieltämistä. Jokaisen on vaan hyvä olla selvillä asioista, ettei sitten tule yllärinä mitään. Vähän haiskahtaa siltä, että yritetään nyt kateuskortilla tukkia muiden suut, että ei saa kertoa mitä riskejä siinä valinnassa on olemassa. 

Vierailija
394/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt . Ja ehdin mä töissäkin ihan riittävästi olla. Olin 40 kun jäin pois työelämästä. Harmittaako sua kun sulla ei ole siihen varaa? 

Vierailija
395/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta ainahan voi kerätä pulloja ja myydä askartelujaan, kuten joku jo mainitsi..🥴

Joku mainitsi myös, että Suomessa naiset kouluttautuvat lääkäreiksi ja juristeiksi. Vain jätetty kotirouva joutuu pulloja keräämään. 

Vierailija
396/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne tutkinnot mahdollisti hyvinvointivaltio verorahoilla. Tuo mamma vei opiskelupaikat joiltakuilta, jotka olisivat

Mä menin töihin valmistuttua Ninja ehdin olla 15 vuotta töissä. Sen jälkeen se ei enää ollut mulle pakollista toimeentulotulon vuoksi niin lopetin. Miksi se harmittaa sua niin paljon? 

Vierailija
397/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä niitä omia varoja kertyy, jos jää kotiin ja antaa miehen elättää?"

Esimerkiksi sijoituksista. Kyllä ne on minulle vuosikymmenien aikana tuottaneet mukavasti omaa rahaa. Alkupottina oli omat säästöt palkkatyöstä sekä pieni perintö sukulaiselta.

Vierailija
398/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nää Internetin kotiäidithän on nimenomaan menestyneitä yrittäjiä jotka tahkoaa rahaa somekanavillaan. Miten yksinkertainen voi olla että kuvittelee muuta?

Jep. Vähän sama kuin sanoisi siivoamalla tulemalla miljonääriksi, koska Auri Kananenkin tuli. Tai pelkästään matkustelemalla ympäriinsä, etenkin Dubain suunnilla, koska Sofia Belörffikin elää leveetä elämää vain siirtyilemällä paikasta toiseen. Kateelliset valittaa.

Näyttäkää tavallisten, vähävaraisten kotiäitien elämää, joita on suurin osa maailman äideistä, eikä tota siloiteltua kiiltokuvaa ja kysykää sen jälkeen kateellisten perään.

Vierailija
399/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bisnestä ja hyvää sellaista. Joku yksi kertainen voi kuitenkin mennä lankaan ja luulla aidoksi.

Vierailija
400/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä niitä omia varoja kertyy, jos jää kotiin ja antaa miehen elättää?"

Esimerkiksi sijoituksista. Kyllä ne on minulle vuosikymmenien aikana tuottaneet mukavasti omaa rahaa. Alkupottina oli omat säästöt palkkatyöstä sekä pieni perintö sukulaiselta.

Kaikki ei saa mitään perintöä. Eikä niin hyvää palkkaa, mistä voisi sijoittaa.