Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa

Vierailija
07.04.2025 |

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.

Aivan pariskunnan keskinäinen  yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.

Kommentit (445)

Vierailija
421/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa päättää, mutta on hyvä muistuttaa siitä että moni kotirouva on jäänyt tyhjän päälle kun ukko on lähtenyt toisen matkaan. Kun ei ole koulutusta eikä työtä voi tuntua vähän tukalalta.

Jos mieheni jättäisi minut, niin en jäisi tyhjän päälle, vaan saisin omaisuudestamme puolet. Sillä eläisin hyvin loppuelämäni ja lisäksi on kuukausittainen säännöllinen tulo. 

Siis miehen omaisuudesta. Tämän takia kannattaa tehdä avioehto.

Ei, vaan yhteisestä omaisuudestamme, johon kuuluu myös minun omaisuus. Avioehto on varmasti hyvä siinä tapauksessa, jos puo

No ei sitä miestä ole pakotettu olemaan tekemättä avioehtoa.

Vierailija
422/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa päättää, mutta on hyvä muistuttaa siitä että moni kotirouva on jäänyt tyhjän päälle kun ukko on lähtenyt toisen matkaan. Kun ei ole koulutusta eikä työtä voi tuntua vähän tukalalta.

Jos mieheni jättäisi minut, niin en jäisi tyhjän päälle, vaan saisin omaisuudestamme puolet. Sillä eläisin hyvin loppuelämäni ja lisäksi on kuukausittainen säännöllinen tulo. 

Siis miehen omaisuudesta. Tämän takia kannattaa tehdä avioehto.

Ei, vaan yhteisestä omaisuudestamme, johon kuuluu myös minun omaisuus. Avioehto on varmasti hyvä siinä tapauksessa, jos puo

Hänelle jäisi yhtä paljon kuin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen."

Onpa outo aloitus. Sama kuin syyttäisi muita siitä, että menevät tyhminä kadehtimaan lottovoittajia. Mikä oikein on aloituksen pointti? Kaikilla ei ole sama mahdollisuus jäädä lasten kanssa kotiin. Kyllä mä sen myönnän, että kadehdin rikkaita perheitä, joissa äideillä jää aikaa huolehtia itsestäänkin.

Oletko nyt tyytyväinen? Vai mitä hait?

Sitä hän haki, että sanoittaisit sen suoraan kadehtivasi, sen sijaan että halveksit ja alennat.

Mä en kyllä ole kateellinen pienten lasten kanssa kotona kellon ympäri viettävälle. Vaikka kuinka tyrkyttäisitte, että kaikkienhan tästä on pakko haaveilla, niin ei. 

Eri

Vierailija
424/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä niitä omia varoja kertyy, jos jää kotiin ja antaa miehen elättää?"

Esimerkiksi sijoituksista. Kyllä ne on minulle vuosikymmenien aikana tuottaneet mukavasti omaa rahaa. Alkupottina oli omat säästöt palkkatyöstä sekä pieni perintö sukulaiselta.

Mitä ihmeen perintöjä nuori lisääntymis-iässä oleva nainen muka saa? Mä sain ekan perintöni toiselta vanhemmaltani vasta nelikymppisenä ja senkin vain siksi, että isäni kuoli syöpään jo 68-vuotiaana. Äitini perin paljon myöhemmin. Keneltä sä oikein perit? Ja luuletko kaikkien perivän jotain sukulaisia? Kaikki ei saa perintöä edes vanhemmiltaan ja jos saa, ei sitä yleensä nuorena saada ja sijoitella. 

Onpa aggressiivinen kommentti. Minä vain vastasin kysymykseen yhdellä eli omalla esimerkillä.

Minulla on iso suku ja olen niitä nuorimpia. Samoin isäni oli sisarussarjansa nuorin. Isälläni oli kaksi lapsetonta veljeä, jotka testamenttasivat minulle ja muutamalle serkulle omaisuudestaan osuudet. Olin 27-vuotias kun sain ensimmäisen perinnön, minkä sijoitin. 

Vierailija
425/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä niitä omia varoja kertyy, jos jää kotiin ja antaa miehen elättää?"

Esimerkiksi sijoituksista. Kyllä ne on minulle vuosikymmenien aikana tuottaneet mukavasti omaa rahaa. Alkupottina oli omat säästöt palkkatyöstä sekä pieni perintö sukulaiselta.

Mitä ihmeen perintöjä nuori lisääntymis-iässä oleva nainen muka saa? Mä sain ekan perintöni toiselta vanhemmaltani vasta nelikymppisenä ja senkin vain siksi, että isäni kuoli syöpään jo 68-vuotiaana. Äitini perin paljon myöhemmin. Keneltä sä oikein perit? Ja luuletko kaikkien perivän jotain sukulaisia? Kaikki ei saa perintöä edes vanhemmiltaan ja jos saa, ei sitä yleensä nuorena saada ja sijoitella. 

Onpa aggressiivinen kommentti. Minä vain vastasin kysymykseen yhd

Tuollaisella esimerkillä voi pyyhkiä persettä, se koskee niin harvoja. Alkaa jo naurattaa tämä koko keskustelu, että "vaihtoehtoja on niin paljon". Ja sitten ne esimerkit ovat tasoa ukin mökin vuokraus, perintö joltain sukulaiselta jo nuorena, pullojen kerääminen, askartelujen myyminen. Ihan huuhaajuttua, mutta sopii tänne ja saapahan taas iltanaurut ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
426/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se tuppaa menemään niin, että kotirouvat on joko tosi rikkaita (tai siis heidän miehensä ovat) tai sitten tosi köyhiä moniongelmaisia jotka ei edes saa mitään töitä, joten heidän miehet käy jossain perus raksaduunissa ja rahasta riidellään jatkuvasti. Rahariidat on erojen suurin syy.

En halveksu kotiäitiyttä, en vaan itse halunnut sellaista koska en ikinä saisi sellaista miestä, joka iloisesti elättäisi minut ja lapset. Ihan tarpeeksi rahariitoja tuli jo siitäkin, kun molemmat käytiin töissä ja mun palkka oli vain hieman pienempi. 

Ihan turha yrittää väittää, että miehet innosta kiljuen haluaisivat elättää perheen yksin. Ei tavalliset duunarimiehet ainakaan. Kyllä joka sentin laskevat, ettei vaan nainen pääse olemaan "lompakkoloinen". Joo, varmasti monet miehet haaveilevat sellaisesta naisesta, joka on köyhä, alistettu ja pyyteetön kodinkone ja panonukke ja synnytyskone, eli täysin miehen taloudellisen vallan

Nainenko ei voi olla rikas ilman miestään? Mitä ihmettä? Mitä jos nainen on jo valmiiksi rikas ja jää sitten kotiin? Koko perheen talous turvattuna. Miten muuten luuket käyvän eläkejärjestelmälle tulevaisuudessa?

Vierailija
427/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuollaisella esimerkillä voi pyyhkiä persettä, se koskee niin harvoja. Alkaa jo naurattaa tämä koko keskustelu, että "vaihtoehtoja on niin paljon". Ja sitten ne esimerkit ovat tasoa ukin mökin vuokraus, perintö joltain sukulaiselta jo nuorena, pullojen kerääminen, askartelujen myyminen. Ihan huuhaajuttua, mutta sopii tänne ja saapahan taas iltanaurut ennen nukkumaan menoa."

Eikö älysi riitä lukemaan tarkemmin: UKON mökin vuokrausta! Ei ukin, senkin kirjoitusvirhepaholainen. UKKO on varmaan tyytyväinen, että joku jaksaa sitä mökkipahasta vuokrata ja hoitaa ne asiat, muuten koko mökki seisoisi tyhjänpanttina ja maksut vain juoksisivat. Perheen menoihin muutaman satanen lisää kuukaudessa, olisitko itse tyytyväinen?

Vierailija
428/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella esimerkillä voi pyyhkiä persettä, se koskee niin harvoja. Alkaa jo naurattaa tämä koko keskustelu, että "vaihtoehtoja on niin paljon". Ja sitten ne esimerkit ovat tasoa ukin mökin vuokraus, perintö joltain sukulaiselta jo nuorena, pullojen kerääminen, askartelujen myyminen. Ihan huuhaajuttua, mutta sopii tänne ja saapahan taas iltanaurut ennen nukkumaan menoa."

On sinulle annettu myös esimerkiksi että töitä on tehty itsekkin ja sijoitettu, mutta sen sinä sivuutit, ei sopinut mielikuvaani kotirouvan tyhmyydestä ja laiskuudesta.

Vierailija
429/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei sovi kotirouvan elämä, koska kotirouvalle tärkeä ominaisuus on itseohjautuvuus. Toiset taas tarvitsevat ulkopuolisen tahon, joka ohjaa ihmisen tekemään tiettyjä asioita tiettynä aikana ja kellonlyömällä. 

Lasten kanssa nimenomaan asiat tapahtuu tiettynä aikana ja kellonlyömänä. Ei silloin kun sua itteä sattuu huvittamaan.

Miten lapset liittyvät kotirouvan elämään millään tavalla?

Vierailija
430/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kuka sanoi että kotirouva on välttämättä vailla koulutusta. Mulla on 2 yliopistotutkintoa ja olen silti ollut viimeiset 10 vuotta kotirouva. 

Se on ihan mun lasten oma asia mitä haluavat omalla elämällään tehdä. Tällä hetkellä kaksi vanhinta lasta opiskelee yliopistossa ja nuorin lukiossa. 

Hukkaan meni sitten sinunkin koulutus. 

Ei tietenkään mennyt. Eikö ole parempi, että lapsia kasvattaa aivosolujaan käyttänyt älykäs nainen?

Vierailija
431/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauranut tuota UKIN mökin vuokraus väärinymmärrystä nyt jo jonkun aikaa xD vuokrataan ukin mökkiä ja saadaan tuloja, voi ukki parkaa.

Vierailija
432/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei se ole. En halua olla kotirouva, olen, ja saan kakien mitä toivon. Tosi idylllistä, no ei. Tämä olisi ehkä ok jonain infliensserina, mutta en ole, joten olen niin kyllästynyt että kinaan täällä, mitä kukaan täyspäinen ihminen ei tee.Oli pakko koska jonkun täytyi, miehet ansaitsevat enemmän ainakin meidän alallamme, ja jonkun on katsottava jälkikasvun perään. Ei tästä minulle mitään negatiivista tule, elämäni on helppoa, lapsi kaunis, ja mieheni ostaa minulle kauniita mekkoja kaiken aikaa etten sekoaisi. Tylsää? Yksinäistä? Lohduttoman. Eikä tämä ole mieheni syy, hän on ihana ja tekee kaikkensa mitä voi helpottaakseen, mutta onhan tämä absurdia.Haluan oman elämän ennemmin kuin mitään mekkoa, ja sitä hän ei voi minulle hankkia vaikka parhaansa tekee.

Vierailija
433/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat kotirouvat on parhaita!

T. Putkimies

Vierailija
434/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kuka sanoi että kotirouva on välttämättä vailla koulutusta. Mulla on 2 yliopistotutkintoa ja olen silti ollut viimeiset 10 vuotta kotirouva. 

Se on ihan mun lasten oma asia mitä haluavat omalla elämällään tehdä. Tällä hetkellä kaksi vanhinta lasta opiskelee yliopistossa ja nuorin lukiossa. 

Hukkaan meni sitten sinunkin koulutus. 

Ei tietenkään mennyt. Eikö ole parempi, että lapsia kasvattaa aivosolujaan käyttänyt älykäs nainen?

Tarvitaanko lasten kasvattamiseen kaksi yliopistotutkintoa? Ja eikö tämä olisi voinut kasvattaa lapsia ja tehdä töitä? Monet vähemmänkin koulutetut pystyvät siihen. 

Vierailija
435/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvin mene entisellä kotirouvalla Turussa kun ero tuli.

Vierailija
436/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ITSENÄISYYS on se mihin kaikkien tulee pyrkiä. Se vapaus kun itse saa päättää eikä olla toisen rahojen armoilla. 

Ei tulisi. Miksi koitat päättää toisten puolesta mitä elämällään tekevät? Jokainen päättää itse mihin haluaa elämässä pyrkiä. Aika vääristynyt kuva sinulla toisten rahojen armoilla olemisesta kun saa rahaa käytettäväksi ilman että käy töissä. Se on etuoikeus. 

Vierailija
437/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin hyvin mene entisellä kotirouvalla Turussa kun ero tuli.

Mitäs hassasi erorahansa, normaalisti toimiva nainen pärjäisi hyvin miljoonalla. (En siis tunne näitä kiemuroita, tuon vaan muistan lukeneeni että miljoona oli hetkessä mennyttä)

Vierailija
438/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ole kateellinen pienten lasten kanssa kotona kellon ympäri viettävälle. Vaikka kuinka tyrkyttäisitte, että kaikkienhan tästä on pakko haaveilla, niin ei. 

Eri

Minäpä olin ja olin aiheesta. Tiesin alunperin onnellisesta lapsuudestani miten tärkeä on että joku vanhempi on kotona ja tarjoaa virikkeellisen lapsuuden päivät. Myöhemmin menin eskariin hyvin valmistautuneena.

Onneksi oma vaimoni on moderni ja tasa-arvoa kannattava. Hän teki kahta työtä tulojen pienuuden takia että sai elätettyä minut ja kaksi lasta, kun halusin olla lasten kanssa kotona.

Hän loi uraa niska limassa ja ihan oikein hänelle. Hyvin tehty! kamala ikävä pikkulapsi aikaa, kun askartelimme, kävimme puistoissa ja keräsimme syksyn lehtiä ja talvella oli erilaista lumipuuhaa luistelun ja pulkkamäen sekä hiihtämisen merkeissä. Monet isät menettää ihan kamalasti ja parasta on kotona ollessa, niin voi alkaa sisustaa kotia miehekkääksi. Paljon elektroniikkaa ja kaiken maksaa tietenkin se työsssäkäyvä. Uusi sohva jne. Hyviä etuja vaikka omat tulot putoaa nolliin. Minulle pikkulapsiaika oli kyllä parasta, koska kävin myös uusintana oman onnellisen lapsuuden ja tarjosin parhaat palat omille lapsilleni. Hienoimpia oli retket luontoon ja yhteys lapsiini, joka jatkuu nyt kun he ovat melkein täysi-ikäisiä.

Suosittelen kaikille iseille.

T. koti-iskä 2009-2016

Vierailija
439/445 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ITSENÄISYYS on se mihin kaikkien tulee pyrkiä. Se vapaus kun itse saa päättää eikä olla toisen rahojen armoilla. 

Ei tulisi. Miksi koitat päättää toisten puolesta mitä elämällään tekevät? Jokainen päättää itse mihin haluaa elämässä pyrkiä. Aika vääristynyt kuva sinulla toisten rahojen armoilla olemisesta kun saa rahaa käytettäväksi ilman että käy töissä. Se on etuoikeus. 

Muutenkin tässä yhteiskunnassa tulot jakaantuu epätasa-arvoisesti, niin se nyt on ihan sama millä rahalla elää, kun ne rahat jotka kuuluisi työtä tekeville ei mene heille vaan katoaa jonnekin veroparatiiseihin ja ties mihin asehankintoihin. Sinällään on ihan sama mistä ne tulonsa repii, joko puolisolta tai tuista. Ne kuuluu sulle ne rahat.

Muuten sulla on oikeus perustaa oma valtio ympärilles ja alkaa keräämään veroja ja tullia siltä kuka vastaan sattuu kävelemään. Se on yhtesikuntarauhan tae. Näin se Amerikassakin menee että takki lähtee vastaantulijalta jos ei osaa pitää puoliaan ja jos takki näyttää ottamisen arvoiselta. Suuren maailman säännöt, jos ei ole muita tuloja. Ne tulot otetaan.Siinä mielessä esimerkiksi kotirouva ei ole loinen.

Vierailija
440/445 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ystäväni on tohtori. Hänellä oli professuuri yliopistolla kunnes jäi ensin kotiäidiksi ja sitten kotirouvaksi. Elävät nykyään varsin mukavaa ja onnellista elämää maaseudun rauhassa."

Ja kotiäitinä uransa haluavia pitäisi kouluttaa verorahoihin tohtoriksi siksi, että... niin että miksi? 

Albert Einstein ja Nikola Tesla kiittivät äitejään keksinnöistään. Äidin koulutustaso myös usein periytyy lapsille, joidenkin tutkimusten mukaan myös älykkyys. 

Olen lukenut Nikola Teslan elämäkerran, jossa puhuttiin myös hänen äidistään, ja se nainen oli ihan omissa sfääreissään. Teki useita maatilan töitä  helpottavia keksintöjä ja heräsi joskus ennen kukonlaulua, että perheelle olisi aamupala pöydässä, kun he heräävät. Tosin ilmeisesti ajankuvaan sopivasti hänellä ei ollut mitään yliopistokoulutusta.

Tuolla ystävällä on ollut professuuri eikä niitä Suomessa saa mitenkään helposti, eli on ehtinyt tehdä myös ihan uraa sillä tohtoriudellaan.