Tämä on totta: mitä korkeampi koulutus ja varakkaampi, sen luonnollisempi ulkonäkö
Ihan nyt olen pidempään tehnyt epävirallista tilastointia ja huomiointia laajasta naisjoukosta ympärilläni. Mitä matalampi koulutus ja pienemmät tulot sen enemmän on megavolyymiripsiä, tatuointeja, ankkahuulia sun muuta tekohärpäkettä. Kun taas korkeakoulutetuilla nämä puuttuvat ja ehostus on hyvin luonnollinen, jopa huomaamaton.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa kuplassa elävänä voin sanoa, että ulkonäön eteen nähdään paljon vaivaa. Suurimpana liikunta, ruokavalio ja vaatteet, mutta sen lisäksi myös paljon muuta. Botox, laserit, mikroneulaus, erilaiset täytteet ja viisikymppisenä leikkaukset. Ne on vaan toteutettu hyvällä maulla, ei muuttamaan ulkonäköä toiseksi. Loputon urakka.
Mutta miksi? Tekeekö nämä toimenpiteet sinusta uskottavamman vai mitä? Kenelle pädet, oikeasti? Onko rupsahdus mualimanloppu?
Maailma on julma paikka naisille, jotka eivät ole nuoria ja kauniita.
Loppujen lopuksi usea näyttää siltä, miltä hänenlaisensa pitäisi näyttää. Sellaista sosiaalista peliä. Tietyssä asemassa pitää niinku olla tietty look, koska kaikki ovat aika laiskoja olemaan julkisesti omanlaisiansa. On helppo vetää aamulla sosiaalisesti hyväksytty kuori päälle ja töihin.
Vierailija kirjoitti:
Räväkkä yh, lapsia neljälle eri miehelle, sivusiili shokkiväreillä, tatuointeja joka paikassa, lävistyksiä, pulloharjat ripsissä, kaksi numeroa liian pieni toppi ja persevaossa legginsit, logot loistaa kilometrin päähän ja joku Guessin laukku ostettu viimeisillä rahoilla. Rööki huulessa.
Voin kuvitella, että tämän naisen mies ole mikään status mies. Tai siis nuo lasten isät.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi usea näyttää siltä, miltä hänenlaisensa pitäisi näyttää. Sellaista sosiaalista peliä. Tietyssä asemassa pitää niinku olla tietty look, koska kaikki ovat aika laiskoja olemaan julkisesti omanlaisiansa. On helppo vetää aamulla sosiaalisesti hyväksytty kuori päälle ja töihin.
Ei se ole mitään tietoista maskaamista. Oma maku voi olla sellainen. Minä en ainakaan ihan aidosti pidä räväkistä hiusväreistä, tatuoinneista enkä strassikynsistä. Pehmeän pastellinvärinen kashmirneule ja helmikorvikset ovat minulle kauniit. Tyyli on ollut hillitty ja klassinen vuosikausia.
Olen kyllä nähnyt joskus juristeja joilla on vähän sellainen feikki kiinteistönvälittäjälook
Ihanaa!
palkka 2250 eur, luonnollinen ulkonäkö
Vierailija kirjoitti:
No voitko kuvitella pääministeriä tai ison firman toimaria, jolla on muoviset räpsyripset ja viisisenttiset kynnet, joissa on strasseja?
Nämä mauttomuudet ovat nuoriso- ja työväenluokan muotia. Jokin satunnainen poikkeus ei asiaa muuksi muuta. Eikä se, että rikkaat ja koulutetut kyllä käyttävät rahaa ulkonäköänsä; se vain tehdään huomaamattomammin ja tyylikkäämmin.
Tiedän useita korkeissa asemissa olevia naisia joilla on tekoripset. Useimmat tuskin huomaisivat niitä negatiivisesti.
Itse pidän räväköistäkin tyyleistä, kaikesta alternativesta. Mutta totuus on että näytän vahvat meikit naamassa vaan tyhmältä, se ei jotenkin sovi minulle. Viihdyn kyllä hyvin luonnollisessa lookissa, ja ajattelen sen niin että tämän kuoren alta paljastuu sitten salaisuus niille jotka minut oppivat tuntemaan. Kaikkien ei tarvitse nähdä sen kuoren alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä. 😂
Tuntemillani varakkailla & koulutetuilla ihmisillä on; Hampaissa kuoret, solarium/tekorusketus, värjätyt hiukset ja käsitellyt hiukset, plastiikkakirurgiaa käytetty naamassa, jatkuvia itsetunto-ongelmia painon kanssa.
Aika kaukana luonnollisesta lookista, sanoisin.
T: Tuntematon
Mitä koulutuksia?
Veikkaan kiinteistövälittäjää..
Kiinteistövälittäjä ei ole akateeminen, eikä korkeasti koulutettu. 👍
T: Tuntematon
Totta kai kiinteistövälittäjä voi olla akateeminen. Veikkaisin, että melko moni on.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä nähnyt joskus juristeja joilla on vähän sellainen feikki kiinteistönvälittäjälook
Akateemisista bisnesnaisilla saattaa olla feikki look.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään tietoista maskaamista. Oma maku voi olla sellainen. Minä en ainakaan ihan aidosti pidä räväkistä hiusväreistä, tatuoinneista enkä strassikynsistä. Pehmeän pastellinvärinen kashmirneule ja helmikorvikset ovat minulle kauniit. Tyyli on ollut hillitty ja klassinen vuosikausia.
Mutta tuollainen voi olla väkinäistä rooliin ahtautumista. Ihminen on useimmiten hyvin laumasieluinen. Haetaan oman ryhmän hyväksyntää ja veikkaanpa, että tämä hyväksynnän hakeminen voi jopa korostua akateemisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa kuplassa elävänä voin sanoa, että ulkonäön eteen nähdään paljon vaivaa. Suurimpana liikunta, ruokavalio ja vaatteet, mutta sen lisäksi myös paljon muuta. Botox, laserit, mikroneulaus, erilaiset täytteet ja viisikymppisenä leikkaukset. Ne on vaan toteutettu hyvällä maulla, ei muuttamaan ulkonäköä toiseksi. Loputon urakka.
Mutta miksi? Tekeekö nämä toimenpiteet sinusta uskottavamman vai mitä? Kenelle pädet, oikeasti? Onko rupsahdus mualimanloppu?
Ulkonäöllä on merkitystä työelämässä, tutkitusti. Nykyään miehilläkin. Elintasovatsan sijaan näen enemmän lihaksia ja Strava-tuloksia. Ei rupsahdus ole maailmanloppu enkä yritä näyttää parikymppiseltä vaan parhaalta itseltäni kulloisessakin iässä. Ja itsestä huolehtiminen myös ulkonäöllisesti on kivaa!
Paljon enemmän kannan huolta parikymppisistä lihavista. Siinä vasta tuhlataan elämää ja lyhennetään vanhuutta.
Rikkaat suosivat geelilakkausta, klassisia ripsienpidennyksiä, kulmien kestopigmentointia, huulien muotoilua (vert. ylitäyttö) pienempiä määriä botoxia, kasvohoitoja (esim.kemialliset kuorinnat), hiusten värjäystä hyvissä salongeissa, hampaiden oikomista sekä valkaisua ja usein myös marmorilaminaatteja, sekä esim. rumien luomien poistoa näkyviltä paikoilta,,,lista jatkuu.
Korkeasti koulutetut eivät siis ole yhtään luonnollisempia kuin matalasti kouluttautuneet, vaikka heidän yleisilme onkin usein hillitympi ja huolitellumpi.
He ottavat yhtä paljon kosmeettisia parannuksia, mutta erot näkyvät väreissä ja tyylivalinnoissa noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kai esimerkiksi politiikan tutkija Hanna Wass aiheuttaa toisinaan pahennusta, joidenkin mielessä, kun hän ei ulkoiselta olemukseltaan vastaa mielikuvaa siitä, miltä mielikuvissa akateemsien naisen muka pitäisi näyttää, jotta hänet otettasiin vakavasti..
Sinkkumies
Sinähän ne kaikki akateemiset just näyttää. Huolitellulta, hoidetulta. Muttei tatuointeja, huomiota herättäviä ankkahuulia ja irroripsiä yms. Huomaamattomat voi kyllä ollakin,salaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaahan tuo olla totta, samaa näkee miehissäkin. Amismiehillä on tatuointeja ja lävistyksiä, ja akateemisilla niitä ei oikeastaan näe.
Olisipa keski-ikäisilläkin. Vanhemmissa ikäluokissa on ihan hirveästi tapettiin sulautuivia insinöörityyppejä. Koulutuksesta viis jo tässä vaiheessa.
Amis ja akateeminen
Niin. Kun on helposti varaa laittaa useampi satanen kuussa kauneudenhoitoon, niin kyllä siinä on ihan eri menetelmät ja eri lopputulos, kuin, jos on varaa hoidattaa ulkonäköään ammattilaisella vain silloin tällöin muutamalla kympillä. Jos haluaa kauniit, tyylikkäät ja kivasti leikatut hiukset ilman lisähärpäkkeitä, saa helposti pulittaa pari sataa käynniltä. En minäkään opiskelijana mistään ripsien kestovärjäyksestä, kymmenportaisesta ihonhoitorutiinista, kulmien laminoinnista ja pistohoidoista osannut edes vitsailla, vaan käytin suosiolla meikkiä, mikä sopi budjettiini paremmin.
Todella rutiköyhät taas ovat usein täysin luomuna vailla mitään kauneudenhoitoa. Leikkaavat tukkansa itse, pesevät naamansa vedellä ja pukeutuvat käytännöllisesti ja ei kukaan heitä ihanan luonnollisiksi ja saunanraikkaiksi kutsu, vaan homssuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta et ole itse keksinyt sitä klassista tyyliä. Olet oppinut sen jostakin, tykkäät siitä mitä se edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat suosivat geelilakkausta, klassisia ripsienpidennyksiä, kulmien kestopigmentointia, huulien muotoilua (vert. ylitäyttö) pienempiä määriä botoxia, kasvohoitoja (esim.kemialliset kuorinnat), hiusten värjäystä hyvissä salongeissa, hampaiden oikomista sekä valkaisua ja usein myös marmorilaminaatteja, sekä esim. rumien luomien poistoa näkyviltä paikoilta,,,lista jatkuu.
Korkeasti koulutetut eivät siis ole yhtään luonnollisempia kuin matalasti kouluttautuneet, vaikka heidän yleisilme onkin usein hillitympi ja huolitellumpi.
He ottavat yhtä paljon kosmeettisia parannuksia, mutta erot näkyvät väreissä ja tyylivalinnoissa noin muuten.
Tämä on totta. Varakkailla on köyhiä paremmin varaa teettää kaikki mahdolliset toimenpiteet. Kirurgiaa myöten. Ja mitä enemmän rahaa, sen parempaa ja luonnollisempaa jälkeä saa ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kai esimerkiksi politiikan tutkija Hanna Wass aiheuttaa toisinaan pahennusta, joidenkin mielessä, kun hän ei ulkoiselta olemukseltaan vastaa mielikuvaa siitä, miltä mielikuvissa akateemsien naisen muka pitäisi näyttää, jotta hänet otettasiin vakavasti..
Sinkkumies
Sinähän ne kaikki akateemiset just näyttää. Huolitellulta, hoidetulta. Muttei tatuointeja, huomiota herättäviä ankkahuulia ja irroripsiä yms. Huomaamattomat voi kyllä ollakin,salaa.
kaikki? sinulle kyllä jo nauraa kaikki, ne akateemisetkin.
Taitaahan tuo olla totta, samaa näkee miehissäkin. Amismiehillä on tatuointeja ja lävistyksiä, ja akateemisilla niitä ei oikeastaan näe.