Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"

Vierailija
06.04.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035

Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.

Kommentit (684)

Vierailija
501/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esim. hyvin moni PS:n kannattaja on kertonut siirtyneensä Keskustan tai Vasemmistoliiton kannattajaksi, kun PS:n tekemä politiikka ei ole miellyttänyt. Sinulle siis kelpaisi ex-persu, joka nykyään äänestää Vasemmistoliittoa?"

Persuista Keskustan äänestäjäksi on ymmärrettävää, mutta persuista Vasemmistoliiton äänestäjäksi olisi hämmentävää. Lähinnä kai ajattelisin, että kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin perehtynyt politiikkaan ja joka ei siksi oikein hahmota puolueiden välisiä eroja ja sitä, mitä ne pohjimmiltaan edustavat.

Tästä voi myös seurata, että ihminen on aika helposti vedätettävissä, uskoo liian helposti esim. vaalipuheita. Ei kovin positiivinen asia ainakaan minulle.

Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin vassareita äänestävään ex-persuun. En todennäköisesti kiinnostuisi kyseisestä ihmisestä ainakaan parisuhdemielessä.

Ainakin vasemmistosta on siirrytty aikoinaan äänestämään perussuomalaisia, koska vasemmisto lakkasi edustamasta työväkeä.

Vierailija
502/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei

"Minä istun palaverissa ja selaan nettiä, en lue jokaikistä kommenttiketjua valtavan mielenkiinnon ja keskittymisen vallassa ja muista mitä edellinen on kirjoittanut [lainauksethan eivät näy].

Ja esitetty lause on täysin linjassa kaikkien muiden härskien valheiden kanssa mitä politiikkaa käsittelevissä keskusteluissa jotkut esittävät saadakseen uskottavuutta muuten täysin mielipiteisiin ja asenteellisiin haahuiluihin perustuville kommenteilleen."

Lainaukset näkyi tämänkin lähettämäsi viestin mukana. Tässä vielä kopioitua:

"Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta."

"Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä ikinä äänestäisi persuja"

Jos et ymmärrä tuosta ironiaa joka kohdistuu juuri siihen "härskiin valehteluun oman mielipiteen vahvistamiseksi" niin en pysty auttamaan sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.

Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä ikinä äänestäisi persuja 

Et ole mitään näistä. Et ole edes ymmärrä, mitä nämä ovat. Vassarit eivät osaa matematiikkaa, eivätkä luonnontieteitä.

Olen kaikkea niistä ja todella lahjakas matemaattisesti. Söpöä kun oersu yrittää taas muuttaa todellisuutta oman pään sisällä.

Minä kyllä uskon, että kaltaisiasi löytyy. Paperilla todella älykkäitä ja kapasiteettia löytyy, mutta ei ihmisten tai realiteettien ymmärtämiseen, ei, sen tilalla on mustavalkoinen autistisen ehd

Harmi että sinulta ei löydy älyä paperilla eikä käytännössä realiteettien ymmärtämiseen. Se että hoet samoja kansanmurhaa tukevia sekä kommunismin ja sosialidemokraatian sotkevia ylilauta-fraaseja kertoo kaiken.

Olen siltikin tässä asiassa enemmän oikeassa kuin sinä, eikä minua sido mikään sokea idealismi ja kykenemättömyys kyseenalaistaa omia näkemyksiä - tai ylipäätään kenenkään ulkopuolisen mielipide.

Vierailija
504/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ajattelee, että v*ttuilu ja ns. jauhottaminen ja loputon ns. debatointi vastapuolta kuulematta ja ilman mitään asiantuntemusta on joku fiksuuden mittari. En minä jaksa sellaista kommunikointia. Yhden persumiehen kanssa yritin. Kun tiede ja tieto ei ole mitään, mutta joku f*cking ylioppilas Puopolo on jumalasta seuraava. Ei ikinä enää.

Tuo vittuilu ja ad hominem ovat kylläkin 95% vasemmistoargmentaatiota. Jos se tiede ja tieto olisivat oikeasti vahvasti kovin läsnä kun sinä ja kaltaisesi perustelette miksi länsimaat pitää täytää islamisaatiolla, kunniaväkivallalla, seksirikollisuudella, segregoitumisella, kulttuurisella sosiopatialla, pakkoavoliitoilla - niin silloin kyllä minäkin kuuntelisin korvat höröllä järkeviä totuudellisuuksia.

Mutta kun ei se mene niin teidän kanssa.

Persujen pahin helmasynti on usein se, että ollaan oikealla asialla, mutta retoriset taidot ovat retuperällä ja se antaa akateemiselle vasurille helpot retoriset niksit päihittää se persu, jolla ei ole tarkat sanat ja faktat hallussa. Mutta sitten kun sillä persulla on kerrankin ne sanat ja faktat hallussa, niin menee vasuri ihan dissosiatiiviseen lukkoon, se on nähty.

Vierailija
505/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän tuokaan väite pidä taaskaan edes paikkaansa. Persuissa hyvin ymmärretään tieteen, osaamisen ja innovaatioiden merkitys jo pelkästään taloudellisista näkökulmista.

Sen sijaan pseudotieteet kuten joki naistutkimus tai mikä tahansa intersektionaalihörhöilyä mukaan sekoittava humanistinen "tieteenala" voikin olla jo toinen juttu. Ja ihan syystäkin."

No just! :D Tällaista tuubaa kun joku heittäisi vaikka treffeillä, se olisi välittömästi heippa!

- eri

Vierailija
506/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että sinulta ei löydy älyä paperilla eikä käytännössä realiteettien ymmärtämiseen. Se että hoet samoja kansanmurhaa tukevia sekä kommunismin ja sosialidemokraatian sotkevia ylilauta-fraaseja kertoo kaiken.

"Olen siltikin tässä asiassa enemmän oikeassa kuin sinä, eikä minua sido mikään sokea idealismi ja kykenemättömyys kyseenalaistaa omia näkemyksiä - tai ylipäätään kenenkään ulkopuolisen mielipide."

Hyvin persua julistaa olevansa oikeassa kun on väärässä. Ihan selkeasti sinua sitoo sokea idealismi ja kykenemättömyys kyseenalaistaa omia näkemyksiäsi, se paistaa joka viestistäsi. Jos väität että kirjoitit tähän yhteyteen Palestiina kommentteja ilman mitää ideologiaa olet myös surkea valehtelija.

Nytkään sinulla ei ollut mitään argumenttia kunhan yritit julistautua voittajaksi hävittyäsi väittelyn.

Vierailija
507/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän tuokaan väite pidä taaskaan edes paikkaansa. Persuissa hyvin ymmärretään tieteen, osaamisen ja innovaatioiden merkitys jo pelkästään taloudellisista näkökulmista.

Sen sijaan pseudotieteet kuten joki naistutkimus tai mikä tahansa intersektionaalihörhöilyä mukaan sekoittava humanistinen "tieteenala" voikin olla jo toinen juttu. Ja ihan syystäkin."

No just! :D Tällaista tuubaa kun joku heittäisi vaikka treffeillä, se olisi välittömästi heippa!

- eri

No heippa vaan.  Jäädään odottamaan intersektionaalista Nobel palkintoa.

Vierailija
508/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

No heippa vaan.  Jäädään odottamaan intersektionaalista Nobel palkintoa.

No moikka. Me jäädään odottamaan rasistisen ja sovinistisen öyhötyksen Nobel palkintoa.

Vierailija
509/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esim. hyvin moni PS:n kannattaja on kertonut siirtyneensä Keskustan tai Vasemmistoliiton kannattajaksi, kun PS:n tekemä politiikka ei ole miellyttänyt. Sinulle siis kelpaisi ex-persu, joka nykyään äänestää Vasemmistoliittoa?"

Persuista Keskustan äänestäjäksi on ymmärrettävää, mutta persuista Vasemmistoliiton äänestäjäksi olisi hämmentävää. Lähinnä kai ajattelisin, että kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin perehtynyt politiikkaan ja joka ei siksi oikein hahmota puolueiden välisiä eroja ja sitä, mitä ne pohjimmiltaan edustavat.

Tästä voi myös seurata, että ihminen on aika helposti vedätettävissä, uskoo liian helposti esim. vaalipuheita. Ei kovin positiivinen asia ainakaan minulle.

Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin vassareita äänestävään ex-persuun. En todennäköisesti kiinnostuisi kyseisestä ihmisestä ainakaa

"Ainakin vasemmistosta on siirrytty aikoinaan äänestämään perussuomalaisia, koska vasemmisto lakkasi edustamasta työväkeä."

Varmaan löytyy joo. Mutta tuohan perustuu väärään käsitykseen, vasemmisto ei ole missään vaiheessa lakannut edustamasta työväkeä. Se edustaa nykyisin vain muitakin kuin ainoastaan työväkeä. Joillekin se on sitten ilmeisesti liikaa.

Vierailija
510/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei

"Minä istun palaverissa ja selaan nettiä, en lue jokaikistä kommenttiketjua valtavan mielenkiinnon ja keskittymisen vallassa ja muista mitä edellinen on kirjoittanut [lainauksethan eivät näy].

Ja esitetty lause on täysin linjassa kaikkien muiden härskien valheiden kanssa mitä politiikkaa käsittelevissä keskusteluissa jotkut esittävät saadakseen uskottavuutta muuten täysin mielipiteisiin ja asenteellisiin haahuiluihin perustuville kommenteilleen."

"Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä ikinä äänestäisi persuja"

Jos et ymmä

ei näy tässä mobiilissa.

Mun ei ole niin kovin vaikeaa uskoa että lääkäri on äänestänyt persuja, ottaen huomioon esim muutamien perussuomalaisten kansanedustajien /kansaneustaja/parlamenttiehdokkaiden tutkintotaustat:

Jussi Halla-aho, filosofian tohtori (kielitieteet)

Arto Luukkanen, teologian tohtori

Sakari Puisto, filosofian tohtori (fysiikka)

Jussi Lindgren, tekniikan tohtori

Matti Viren, valtiotieteiden tohtori (taloustieteet)

Itse en edelleenkään äänestä Perussuomalaisia, koska en pidä heidän tuomastaan poliittisesta kulttuurista ja kaipaan konsensuspolitiikkaa, enkä voi sietää heidän kantojaan luonnonsuojeluun. Mutta, olen kriittinen tämän päiväisen humanitäärisen maa han muuton väylien ja säännösten suhteen, enkä halua EU:sta liittovaltiota pienen ja suhteellisen kehittyneen ja vauraan jäsenmaan kansalaisena.

Itseni on siis vaikeaa nähdä mitä jonkun randomin persu-kannattajan arvomaailmassa olisi niin raskaasti välttämättä vialla, että olisi tarvetta canceloida hänet pois näkyvistäni, sen enempää kuin olen canceloimassa jotain kommunistisesta järjestelmästä haaveilevaa idealistiakaan.

Vierailija
511/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- eri

No selkeästi, koska sinulla näyttää olevan jo nyt vaikeuksia perustella mitenkään järkevästi sanomaasi.

Dissonointiasi ja sitä seuraavaa ad hominemien päästelemistäsi olisi jossain treffeillä surullista katsella.

Mutta eihän sinun toki tarvitsekaan pystyä parempaan, koska kuitenkin edustat puhdasoppista intersektionaalioikeuttasi. Olethan meitä muita parempi ihminen kun osaat dogmaatisesti seurata jenkkiyliopistohörhöjen kehittämää identiteettipoliittista uususkontoa kyseenalaistamatta ja sen mukaan osaat helposti kertoa sen mikä kaikki maailmassa on väärin.

Vierailija
512/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei keskustella politiikasta. Sen verran tiedän, että mies äänestää aina kommunisteja, minä taas Keskustaa. Yhdessä 15 vuotta.

Vierailija
513/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin vassareita äänestävään ex-persuun. En todennäk

Vasemmisto edustaa vain sitä mikä edistää vallankumousta. 

Vierailija
514/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin raivokasta vasemmistosettiä jälleen kerran. Hieman ihmettelen miksi kaiken pitää olla aina niin äärimmäistä ja vain vasenkaista on tie luvattuun onneen. Raskaaksi kävisi rinnan kulkeminen kiihkouskovaisen vassun kanssa kun omat arvot ovat enemmän kädenlämpöiset ja keskellä. Vierastan kaikkea äärivouhotusta, sellainen on jotenkin hemmetin vastenmielistä, eikä anna älykästä kuvaa suuvahdossa julistavasta.

M40

Vierailija
515/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä

Valehtelu ei nyt auta kun jäit kiinni tyhmyydestäsi. Minullakaan ei ole syytä epäillä ettei joku lääkäri olisi åänestänyt persuja. Sen sijaan yksikään lääkäri ei ole niin yksinkertainen että koittaisi päteä sillä anonyymipalstalla. Todella säälittäväkwi alkaa mennä selittely. Se että joku sanoo täällä olevamsa lääkäri on yhtä totta kuin se jos sanoo olevansa astronautti.

Vierailija
516/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin vassareita äänestävään ex-persuun. En todennäk

" Mutta tuohan perustuu väärään käsitykseen, vasemmisto ei ole missään vaiheessa lakannut edustamasta työväkeä. Se edustaa nykyisin vain muitakin kuin ainoastaan työväkeä. "

Vasemmistoliitto on aktiivisesti ollut ajamassa ja ajaa edelleen työväkeä työllistävää teollisuutta pois Suomesta. Paperilla ja juhlapuheissa voidaan muistaa työläistä vaikka kuinka kaunein lausein, mutta kun seuraavassa hetkessä ajetaan SUOMEN VALTIONYHTIÖN biodiesel jalostamo Porvoon sijasta Hollantiin, niin se jääpi vähän kaivelemaan työrukkasväkeä.

Vierailija
517/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin raivokasta vasemmistosettiä jälleen kerran. Hieman ihmettelen miksi kaiken pitää olla aina niin äärimmäistä ja vain vasenkaista on tie luvattuun onneen. Raskaaksi kävisi rinnan kulkeminen kiihkouskovaisen vassun kanssa kun omat arvot ovat enemmän kädenlämpöiset ja keskellä. Vierastan kaikkea äärivouhotusta, sellainen on jotenkin hemmetin vastenmielistä, eikä anna älykästä kuvaa suuvahdossa julistavasta.

M40

Persumiehet tulee eristää täysin yhteiskunnasta ja naisista. Paneskelkoot keskenään.

Vierailija
518/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Raivokasta on ollut laitaoikeiston oöyhötys ei muu. Ihan niinkuin sinkin tulit vain raivoamaan ja ninittelemään. Söpöä kun sanot että vastustat äärivouhotusta ja koko viestisi on sitä, hyvin persua😅

Vierailija
519/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen siltikin tässä asiassa enemmän oikeassa kuin sinä, eikä minua sido mikään sokea idealismi ja kykenemättömyys kyseenalaistaa omia näkemyksiä - tai ylipäätään kenenkään ulkopuolisen mielipide."

Hyvin persua julistaa olevansa oikeassa kun on väärässä. Ihan selkeasti sinua sitoo sokea idealismi ja kykenemättömyys kyseenalaistaa omia näkemyksiäsi, se paistaa joka viestistäsi. Jos väität että kirjoitit tähän yhteyteen Palestiina kommentteja ilman mitää ideologiaa olet myös surkea valehtelija.

Nytkään sinulla ei ollut mitään argumenttia kunhan yritit julistautua voittajaksi hävittyäsi väittelyn.

Mikä on se "minun idealismini"? Osaatko kenties määritellä ja nimetä? Minä nimittäin osaan kyllä nimetä sinun uskonkappaleesi ja jopa ennustaa sinun vastaksesi - ja vielä sen jälkeenkin todistaa ne vääriksi.

Mikä sitten on se asia, jonka suhteen olen niin kovin väärässä mitä minä "en osaa kyseenalaistaa"? Osoita se minulle.

Enkä näe, etä Palestiinassa olisi käynnissä mitään kansanmurhaa - sillä jos niin olisi niin se operaatio olisi jo kauan sitten saatu päätökseensä ja ruumiit olisivat jo pinossa tai uunitettu stratosfääriin.

Vierailija
520/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Duoda duoda, oletko sattunut lukemaan noita edeltäviä perskahtavia viestejä?

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi