"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035
Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.
Kommentit (684)
"Mikä on se "minun idealismini"? Osaatko kenties määritellä ja nimetä? Minä nimittäin osaan kyllä nimetä sinun uskonkappaleesi ja jopa ennustaa sinun vastaksesi - ja vielä sen jälkeenkin todistaa ne vääriksi.
Mikä sitten on se asia, jonka suhteen olen niin kovin väärässä mitä minä "en osaa kyseenalaistaa"? Osoita se minulle.
Enkä näe, etä Palestiinassa olisi käynnissä mitään kansanmurhaa - sillä jos niin olisi niin se operaatio olisi jo kauan sitten saatu päätökseensä ja ruumiit olisivat jo pinossa tai uunitettu stratosfääriin."
Tyhmällä on paljon kysymyksiä mutta ei mitään sanottavaa. Kerro ihmeessä mitä aatetta edustan ja lopeta tuo Ylilauta kysymys jankutus kunnet muuta osaa. Se että sinä et näe mitä koko kansainvälinen yhteisö kertoo vain omasta alhaisesta ymmäryksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei
"Minä istun palaverissa ja selaan nettiä, en lue jokaikistä kommenttiketjua valtavan mielenkiinnon ja keskittymisen vallassa ja muista mitä edellinen on kirjoittanut [lainauksethan eivät näy].
Ja esitetty lause on täysin linjassa kaikkien muiden härskien valheiden kanssa mitä politiikkaa käsittelevissä keskusteluissa jotkut esittävät saadakseen uskottavuutta muuten täysin mielipiteisiin ja asenteellisiin haahuiluihin perustuville kommenteilleen."
Lainaukset näkyi tämänkin lähettämäsi viestin mukana. Tässä vielä kopioitua:
"Itse olen lääkäri ja äänestäny
Eli nyt vihreät on oikeistoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Esim. hyvin moni PS:n kannattaja on kertonut siirtyneensä Keskustan tai Vasemmistoliiton kannattajaksi, kun PS:n tekemä politiikka ei ole miellyttänyt. Sinulle siis kelpaisi ex-persu, joka nykyään äänestää Vasemmistoliittoa?"
Persuista Keskustan äänestäjäksi on ymmärrettävää, mutta persuista Vasemmistoliiton äänestäjäksi olisi hämmentävää. Lähinnä kai ajattelisin, että kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin perehtynyt politiikkaan ja joka ei siksi oikein hahmota puolueiden välisiä eroja ja sitä, mitä ne pohjimmiltaan edustavat.
Tästä voi myös seurata, että ihminen on aika helposti vedätettävissä, uskoo liian helposti esim. vaalipuheita. Ei kovin positiivinen asia ainakaan minulle.
Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin
Kumpi edistää vallankumousta, tyytyväinen vai tyytymätön työläinen? Kun löydät vastauksen kysymykseen ymmärrät hieman enemmän mitkä ovat vasemmistolle tärkeitä tavoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eihän tuokaan väite pidä taaskaan edes paikkaansa. Persuissa hyvin ymmärretään tieteen, osaamisen ja innovaatioiden merkitys jo pelkästään taloudellisista näkökulmista.
Sen sijaan pseudotieteet kuten joki naistutkimus tai mikä tahansa intersektionaalihörhöilyä mukaan sekoittava humanistinen "tieteenala" voikin olla jo toinen juttu. Ja ihan syystäkin."
No just! :D Tällaista tuubaa kun joku heittäisi vaikka treffeillä, se olisi välittömästi heippa!
- eri
No selkeästi, koska sinulla näyttää olevan jo nyt vaikeuksia perustella mitenkään järkevästi sanomaasi.
Dissonointiasi ja sitä seuraavaa ad hominemien päästelemistäsi olisi jossain treffeillä surullista katsella.
Mutta eihän sinun toki tarvitsekaan pystyä parempaan, koska kuitenkin edustat puhdasoppista i
Hienosti persu sai kaikki ideologiset avainsanat tungettua lyhyeen viestiin. Läpsyt!
Ei minun tarvitse muuta tehdä kuin olla mahdollisimman totuudellinen niin sanat kuvaavat realiteetteja, kun taas sinun (trollauksesi) osoitti sen mihin vasuri käpertyy tuollaisessa tilanteessa.
Joo, siis, tässä kohtaa taas vaihteeksi huomaan, että haaskaan aikaani jonkun vasuriksi tekeytyneen trollaajan kanssa. Mutta tähän on kai menty, että löytyy nihilistisiä ihmisiä, joilla ei ole mitään muuta tekemistä kuin kalastella joko somepisteitä tai ihmisten reaktioita netissä.
Söpöä kun persu luettelee isoilta pojilta opittuja "voimasanoja" kuin halpa botti😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin raivokasta vasemmistosettiä jälleen kerran. Hieman ihmettelen miksi kaiken pitää olla aina niin äärimmäistä ja vain vasenkaista on tie luvattuun onneen. Raskaaksi kävisi rinnan kulkeminen kiihkouskovaisen vassun kanssa kun omat arvot ovat enemmän kädenlämpöiset ja keskellä. Vierastan kaikkea äärivouhotusta, sellainen on jotenkin hemmetin vastenmielistä, eikä anna älykästä kuvaa suuvahdossa julistavasta.
M40
Duoda duoda, oletko sattunut lukemaan noita edeltäviä perskahtavia viestejä?
😂
En jaksanut selata 26 sivua. Pitkän työpäivän jälkeen kukaan sellaista jaksa. Jos löydät itsesi Nolanin kartalla (poliittinen kartta) jostain neljästä kulmapoterosta, niin sieltä käsin tarkasteltuna kaikki toisella tavoin ajattelevat ovat vähintään ääri jotain ihmisiä... Vähän sama kuin jos törmäät liikenteessä ajotaidottomaan kusipäähän, niin harmittaahan se, mutta jos törmäät vain ajotaidottomiin kusipäihin, niin silloin syy alkaa löytyä äkkiä peilistä.
"Kumpi edistää vallankumousta, tyytyväinen vai tyytymätön työläinen? Kun löydät vastauksen kysymykseen ymmärrät hieman enemmän mitkä ovat vasemmistolle tärkeitä tavoitteita."
Kumpi edistää puolueen kannatusta äänestäjien(työväen) asianajaminen vai ei? Kun löydät tähän vastauksen ymmärrät ehkä hieman mitkä ovat vasemmistolle tärkeitä tavoitteita. En kyllä ole varma ymmärrätkö sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei
"Minä istun palaverissa ja selaan nettiä, en lue jokaikistä kommenttiketjua valtavan mielenkiinnon ja keskittymisen vallassa ja muista mitä edellinen on kirjoittanut [lainauksethan eivät näy].
Ja esitetty lause on täysin linjassa kaikkien muiden härskien valheiden kanssa mitä politiikkaa käsittelevissä keskusteluissa jotkut esittävät saadakseen uskottavuutta muuten täysin mielipiteisiin ja asenteellisiin haahuiluihin perustuville kommenteilleen."
Lainaukset näkyi tämänkin lähettämäsi viestin mukana. Tässä vielä kopioi
"Eli nyt vihreät on oikeistoa?"
Näin minulle on tällä palstalla kerrottu kerta toisensa jälkeen.
Toisaalta, Vihreät ovat 8% kannatuksen puolue. SDP 23%. Jos SDP vetää yksin 23% äänistä ja on kouluttamattomien suosituin puolue ja 20% kannatuksellaan Kokoomus taas korkeasti koulutettujen suosikki, niin you do the math.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin raivokasta vasemmistosettiä jälleen kerran. Hieman ihmettelen miksi kaiken pitää olla aina niin äärimmäistä ja vain vasenkaista on tie luvattuun onneen. Raskaaksi kävisi rinnan kulkeminen kiihkouskovaisen vassun kanssa kun omat arvot ovat enemmän kädenlämpöiset ja keskellä. Vierastan kaikkea äärivouhotusta, sellainen on jotenkin hemmetin vastenmielistä, eikä anna älykästä kuvaa suuvahdossa julistavasta.
M40
Raivokasta on ollut laitaoikeiston oöyhötys ei muu. Ihan niinkuin sinkin tulit vain raivoamaan ja ninittelemään. Söpöä kun sanot että vastustat äärivouhotusta ja koko viestisi on sitä, hyvin persua😅
Vai niin, no olkoon sitten. Meen leipoon sämpylöitä.
"En jaksanut selata 26 sivua. Pitkän työpäivän jälkeen kukaan sellaista jaksa. Jos löydät itsesi Nolanin kartalla (poliittinen kartta) jostain neljästä kulmapoterosta, niin sieltä käsin tarkasteltuna kaikki toisella tavoin ajattelevat ovat vähintään ääri jotain ihmisiä... Vähän sama kuin jos törmäät liikenteessä ajotaidottomaan kusipäähän, niin harmittaahan se, mutta jos törmäät vain ajotaidottomiin kusipäihin, niin silloin syy alkaa löytyä äkkiä peilistä."
Niinpä ja sinä löydät itsesi sieltä äärioikealta kun näit vain raivoavia vassuja etkä muita. Mutta puhu ihmeessä itsesi vielä enemmän pussiin, me kaikki nautimme esityksestä😅
Vierailija kirjoitti:
"Kumpi edistää vallankumousta, tyytyväinen vai tyytymätön työläinen? Kun löydät vastauksen kysymykseen ymmärrät hieman enemmän mitkä ovat vasemmistolle tärkeitä tavoitteita."
Kumpi edistää puolueen kannatusta äänestäjien(työväen) asianajaminen vai ei? Kun löydät tähän vastauksen ymmärrät ehkä hieman mitkä ovat vasemmistolle tärkeitä tavoitteita. En kyllä ole varma ymmärrätkö sittenkään.
Ei vaikuta ymmärtävän vasemmistokaan, ymmärrettävää.
Eli nyt vihreät on oikeistoa?"
"Näin minulle on tällä palstalla kerrottu kerta toisensa jälkeen.
Toisaalta, Vihreät ovat 8% kannatuksen puolue. SDP 23%. Jos SDP vetää yksin 23% äänistä ja on kouluttamattomien suosituin puolue ja 20% kannatuksellaan Kokoomus taas korkeasti koulutettujen suosikki, niin you do the math."
Ai minulle on huudettu että ovat pahaa vihervasemmistoa. Sinä ettietenkåånole kuullut koko termiä? Ja unohtui ihan linkki josta sait luvut. Vai saitko luvut omasta päästä niinkuin Stubb?😅
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, Vihreät ovat 8% kannatuksen puolue. SDP 23%. Jos SDP vetää yksin 23% äänistä ja on kouluttamattomien suosituin puolue ja 20% kannatuksellaan Kokoomus taas korkeasti koulutettujen suosikki, niin you do the math."
Ai minulle on huudettu että ovat pahaa vihervasemmistoa. Sinä ettietenkåånole kuullut koko termiä? Ja unohtui ihan linkki josta sait luvut. Vai saitko luvut omasta päästä niinkuin Stubb?😅
Niin löytyykö sitä linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
"En jaksanut selata 26 sivua. Pitkän työpäivän jälkeen kukaan sellaista jaksa. Jos löydät itsesi Nolanin kartalla (poliittinen kartta) jostain neljästä kulmapoterosta, niin sieltä käsin tarkasteltuna kaikki toisella tavoin ajattelevat ovat vähintään ääri jotain ihmisiä... Vähän sama kuin jos törmäät liikenteessä ajotaidottomaan kusipäähän, niin harmittaahan se, mutta jos törmäät vain ajotaidottomiin kusipäihin, niin silloin syy alkaa löytyä äkkiä peilistä."
Niinpä ja sinä löydät itsesi sieltä äärioikealta kun näit vain raivoavia vassuja etkä muita. Mutta puhu ihmeessä itsesi vielä enemmän pussiin, me kaikki nautimme esityksestä😅
Kiva kun kykenen viihdyttämään kotona pitkän raskaan päivän maanneita.
koulutustaso ohjaa sitä, miten vahvasti arvot liittyvät äänestyskäyttäytymiseen...
Arvot kytkeytyvät siis muita selkeämmin juuri korkeakoulutettujen äänestyskäyttäytymiseen.
Tutkimus tuotti myös muita yllättäviä tuloksia.
Henkilökohtaisten arvojen ja populistipuoleen äänestämisen välinen yhteys oli käytännössä olematon.
Voimme ehkä ymmärtää toisiamme aiempaa paremmin, jos poliittisessa argumentoinnissa vedotaan toisen osapuolen tärkeinä pitämiin arvoihin. Esimerkiksi sen sijaan, että universalismin hengessä maahanmuuttoa puolustettaisiin tasa-arvolla tai ilmastotoimia luonnon merkityksellä, voitaisiin vedota maan BKT:hen eli taloudelliseen suorituskykyyn ja valtaan tai luonnonkatastrofien uhkaan eli turvallisuuteen.
Lähde: Helsingin Yliopisto, Sosiologian laitos
Tutkimuksessa havaitsin korkeamman yhteiskuntaluokan perheistä tulevien olevan tilastollisesti merkitsevällä tavalla oikeistolaisempia ja työväenluokkaisista perheistä tulevien opiskelijoiden olevan vasemmistolaisempia. Myös koulutusalalla on havaittavissa oleva vaikutus poliittiseen asemoitumiseen, sillä kauppa- hallinto- ja oikeustieteitä opiskelevat ovat kanssaopiskelijoitaan oikeistolaisempia, ja vastaavasti humanistisia tieteitä opiskelevat ovat vasemmistoalisempia.
Lähde: Tampereen Yliopisto, Politiikan tutkimuksen opetus
Ja tuolta voi sitten lopuksi käydä toteamassa äänestäjien oman koulutustason ja puoluevalinnan
https://www.vaalitutkimus.fi/puoluevalinta-eri-demografisissa-ryhmissa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun kykenen viihdyttämään kotona pitkän raskaan päivän maanneita.
No hyvä että saat viihdytettyä myös itseäsi meidän työssäkäyvien lisäksi😅
Vierailija kirjoitti:
koulutustaso ohjaa sitä, miten vahvasti arvot liittyvät äänestyskäyttäytymiseen...
Arvot kytkeytyvät siis muita selkeämmin juuri korkeakoulutettujen äänestyskäyttäytymiseen.
Tutkimus tuotti myös muita yllättäviä tuloksia.
Henkilökohtaisten arvojen ja populistipuoleen äänestämisen välinen yhteys oli käytännössä olematon.
Voimme ehkä ymmärtää toisiamme aiempaa paremmin, jos poliittisessa argumentoinnissa vedotaan toisen osapuolen tärkeinä pitämiin arvoihin. Esimerkiksi sen sijaan, että universalismin hengessä maahanmuuttoa puolustettaisiin tasa-arvolla tai ilmastotoimia luonnon merkityksellä, voitaisiin vedota maan BKT:hen eli taloudelliseen suorituskykyyn ja valtaan tai luonnonkatastrofien uhkaan eli turvallisuuteen.
Lähde: Helsingin Yliopisto, Sosiologian laitos

Niin näkyy persuja äänestää amisjonnet. Tämä on ylpeyden asia? Ja pahoja vihervassuja äänestää korkeakoulutetut.
Vierailija kirjoitti:
ei, ne on täältä:
https://www.vaalitutkimus.fi/report/raportti/puolueiden-aanestajat/
ja kannatusluvut on taas iltalehden esittämästä 5 päivää vanhasta gallupista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei, ne on täältä:
https://www.vaalitutkimus.fi/report/raportti/puolueiden-aanestajat/
ja kannatusluvut on taas iltalehden esittämästä 5 päivää vanhasta gallupista
Kätevästi unohtui se PS kannatus joka samma luokka kuin vihreillä. Kuinka nyt niin kävi?😂
Hienosti persu sai kaikki ideologiset avainsanat tungettua lyhyeen viestiin. Läpsyt!