Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"

Vierailija
06.04.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035

Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.

Kommentit (684)

Vierailija
481/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilopersun tunnistaa siitä, että jos siltä kysyy jostain "kiistanalaisesta" asiasta, niin se ei vastaa suoraan, vaan sanoo, että haluaa itse muodostaa oman mielipiteensä. Tää on jenkeissä jo ihan läppä. "I like to do my own research" ts. en usko asiantuntijoita, vaan haluan mielummin kaivaa jostain netin syövereistä omia uskomuksiani tukevia friikkejä.

Pitää itseään NIIIIIN paljon älykkäämpänä kuin kaikkia LAMPAITA, että on kykeneväinen selvittämään TOTUUDEN jokaisesta asiasta ihan itse, vaikka ilman mitään koulutusta :D :D Kyllähän sen tietää millainen kumppani tuollainen besserwisser sitten on..

No jos olet seurannut jenkkien mediaa lainkaan viime vuodet niin ei pitäisi tulla yllätyksenä ettei siihen voi ihan hirveästi aina tukeutua jos haluaa jotain ymmärtää maailmanmenosta. Eihän jenkeistä suurin osa

Ei sokeasti. Niin paljon sosialismin mädättää postmodernistista passkaa yliopistoista tulee ulos.  Kansainväliset vertailuarvioidut julkaisutkin kannattaa tarkastella hyvin kriittisesti ettei julkaisua vain ole tehty ideologia edellä.  Siihen on syynsä miksi Trump on yliopistojen rahoituksen kimpussa.

Vierailija
482/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän tuokaan väite pidä taaskaan edes paikkaansa. Persuissa hyvin ymmärretään tieteen, osaamisen ja innovaatioiden merkitys jo pelkästään taloudellisista näkökulmista.

Sen sijaan pseudotieteet kuten joki naistutkimus tai mikä tahansa intersektionaalihörhöilyä mukaan sekoittava humanistinen "tieteenala" voikin olla jo toinen juttu. Ja ihan syystäkin."

Tässä puolestaan esimerkki persujen ajattelun ahtaudesta. Ainoastaan absoluuttisen tarkasti mitattavat asiat voivat olla totta, muusta on turha edes puhua. Heillä monella ehkä haasteita empatian, vuorovaikutuksen ja/tai joustavan ajattelun kanssa, siksi ahdistuvat monimutkaisista kysymyksistä ja siksi leimaavat ne hörhöilyksi.

Se ahtaus on vaihteeksi oman pääsi sisällä jos ihan oikeasti nyt ajattelet minun viestini sisältäneen jotain tuollaista. Tai no, tietysti siinä tapauksessahan se sisälsi, mikäli viittasit intersektionaaliaatteen tuputtamiseen tieteenä, mitä se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.

Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä ikinä äänestäisi persuja 

Sinä olet valehtelija ja nolo ihminen. Jotta olisit kaikkien noiden tieteenalojen proffa, sinun tulisi olla meritoitunut käytännössä väitöstutkimuksen ja aktiivisen julkaisutoiminnan kautta jokaiselle tieteenalalle. Tämä ei ole ensinnäkään mahdollista ajallisesti johtaa vuosien tutkimusta useammalla tieteenalalla ja toiseksi jos näin olisi, tietäisin sinusta.

-Matematiikan professorin puoliso

Vierailija
484/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilopersun tunnistaa siitä, että jos siltä kysyy jostain "kiistanalaisesta" asiasta, niin se ei vastaa suoraan, vaan sanoo, että haluaa itse muodostaa oman mielipiteensä. Tää on jenkeissä jo ihan läppä. "I like to do my own research" ts. en usko asiantuntijoita, vaan haluan mielummin kaivaa jostain netin syövereistä omia uskomuksiani tukevia friikkejä.

Pitää itseään NIIIIIN paljon älykkäämpänä kuin kaikkia LAMPAITA, että on kykeneväinen selvittämään TOTUUDEN jokaisesta asiasta ihan itse, vaikka ilman mitään koulutusta :D :D Kyllähän sen tietää millainen kumppani tuollainen besserwisser sitten on..

No jos olet seurannut jenkkien mediaa lainkaan viime vuodet niin ei pitäisi tulla yllätyksenä ettei siihen voi ihan hirveästi aina tukeutua jos haluaa jotain ymmärtää maailmanmenosta. Eihän jenkeistä suurin osa

Siis tieteeseen ei voi tukeutua, vai? 

Vasemmistolaiseen eli intersektionaaliseen identiteettipolitiikkaan ja aatteeseen pakotettua "tiedettä" tai mediaa ei ainakaan kannata pitää uskottavana.

Vierailija
485/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lääketieteen, fysiikan ja kemian professori enkä ikinä äänestäisi persuja 

Sinä olet valehtelija ja nolo ihminen. Jotta olisit kaikkien noiden tieteenalojen proffa, sinun tulisi olla meritoitunut käytännössä väitöstutkimuksen ja aktiivisen julkaisutoiminnan kautta jokaiselle tieteenalalle. Tämä ei ole ensinnäkään mahdollista ajallisesti johtaa vuosien tutkimusta useammalla tieteenalalla ja toiseksi jos näin olisi, tietäisin sinusta.

🤦 Jeesus auta.

Vierailija
486/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, persu-ukko lentäis pihalle ku leppäkeihäs. Huuhaa-kaheleita koko sakki!

Vierailija
487/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mitään näistä. Et ole edes ymmärrä, mitä nämä ovat. Vassarit eivät osaa matematiikkaa, eivätkä luonnontieteitä.

Olen kaikkea niistä ja todella lahjakas matemaattisesti. Söpöä kun oersu yrittää taas muuttaa todellisuutta oman pään sisällä.

Vierailija
488/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli aikanaan valittua akateeminen mies. Ei ole riskiä että persuksi taantuisi.

Vierailija
489/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama, vaan tämä matematiikan proffan puoliso ja itsekin fysiikan laitoksella toiminut tutkimusapulaisena aikoinaan. Kun viitataan tieteellisen tutkimuksen epäluotettavuuteen jonkin kokonaisilmiön selittämisessä [tai miksei myös henkilökohtaisen mielipiteen muodostamisessa] tarkoitetaan tietenkin tieteellisen tutkimuksen kapea-alaisuutta, joka kuuluu tutkimuksen perusluonteeseen. Tyypillisestä tutkimuksesta saadaan aikaan jo julkaisu useammasta eri näkökulmasta lähtöisin, ja voit kuvitella, että otsikko tai artikkeli tutkimuksen pohjalta voi palvella kirjoittajansa näkemystä. Ts. artikkeli voi käsitellä itsessään suppean tutkimuksen tuloksia vain haluamaltaan osin sekä tutkimusasetelmasta poikkeavassa ympäristössä. Kerron esimerkin; vuosittain toistettava ns onnellisuustutkimus. Se täyttää tieteellisen tutkimuksen kriteerit helposti, mutta jos et ymmärrä tutkimusmetodologiaa tai -hypoteesejä, saat tutkimuksesta turhan yksinkertaistavan otsikon joka ei ole edes käytetyin metodein mitattavissa -'Suomi on maailman onnellisin maa'.

Tutkimukseen voi siis sinällään luottaa. Tieteeseen voi luottaa. Mutta siihen kuinka sitä representoidaan mediassa, no sen pohjalta ei tosiaan aina kannata muodostaa kovin fakkiintunutta mielipidettä.

Vierailija
490/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei kannata tulla pätemään.😉

Vierailija
491/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mitään näistä. Et ole edes ymmärrä, mitä nämä ovat. Vassarit eivät osaa matematiikkaa, eivätkä luonnontieteitä.

Olen kaikkea niistä ja todella lahjakas matemaattisesti. Söpöä kun oersu yrittää taas muuttaa todellisuutta oman pään sisällä.

Minä kyllä uskon, että kaltaisiasi löytyy. Paperilla todella älykkäitä ja kapasiteettia löytyy, mutta ei ihmisten tai realiteettien ymmärtämiseen, ei, sen tilalla on mustavalkoinen autistisen ehdoton sokea idealismi. 70-luvulla sitä edusti kommunismi, nykyään mm. pro-palestiina ja islamofilia.

Vierailija
492/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyistä hallitustamme miettii, en kehtaisi persujen, kokoomuksen, kristillisten tai etenkään ärkoopeen kannattajana kertoa puoluekantaani kenellekään. Taitaa ainoa suhteellisen ok ministeri olla Adlercreutz ja ehkä jollain mittapuulla ehkä Valtonen tai Ikonen. Mutta kyllä melkoisen jäätävää porukkaa siellä aitiossa muutoin kökkii. Orpot, Purrat, herramunvarjele Ryydmannit, Satoset (lol), Juusot (eihyvääpäivää) jne.

Vierailija
493/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ajattelee, että v*ttuilu ja ns. jauhottaminen ja loputon ns. debatointi vastapuolta kuulematta ja ilman mitään asiantuntemusta on joku fiksuuden mittari. En minä jaksa sellaista kommunikointia. Yhden persumiehen kanssa yritin. Kun tiede ja tieto ei ole mitään, mutta joku f*cking ylioppilas Puopolo on jumalasta seuraava. Ei ikinä enää.

Vierailija
494/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v nyt alkaa taas tämä jankuttaminen ja besserwisseröinti. En sori vaan jaksa. Just tän takia persuus johtaa eroihin, yrittäkää sisäistää tämä, kiitos! Menen nyt aurinkoiselle lenkille, mukavaa päivää!

Vierailija
495/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä uskon, että kaltaisiasi löytyy. Paperilla todella älykkäitä ja kapasiteettia löytyy, mutta ei ihmisten tai realiteettien ymmärtämiseen, ei, sen tilalla on mustavalkoinen autistisen ehdoton sokea idealismi. 70-luvulla sitä edusti kommun

Harmi että sinulta ei löydy älyä paperilla eikä käytännössä realiteettien ymmärtämiseen. Se että hoet samoja kansanmurhaa tukevia sekä kommunismin ja sosialidemokraatian sotkevia ylilauta-fraaseja kertoo kaiken.

Vierailija
496/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös olekin ja sille voi nauraa.

Se mille ei voi nauraa on se kun sosialistit pyrkivät muuttamaan todellisuutta MUIDEN päiden sisällä.

Vierailija
497/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. hyvin moni PS:n kannattaja on kertonut siirtyneensä Keskustan tai Vasemmistoliiton kannattajaksi, kun PS:n tekemä politiikka ei ole miellyttänyt. Sinulle siis kelpaisi ex-persu, joka nykyään äänestää Vasemmistoliittoa?"

Persuista Keskustan äänestäjäksi on ymmärrettävää, mutta persuista Vasemmistoliiton äänestäjäksi olisi hämmentävää. Lähinnä kai ajattelisin, että kyseessä on ihminen, joka ei ole kovin perehtynyt politiikkaan ja joka ei siksi oikein hahmota puolueiden välisiä eroja ja sitä, mitä ne pohjimmiltaan edustavat.

Tästä voi myös seurata, että ihminen on aika helposti vedätettävissä, uskoo liian helposti esim. vaalipuheita. Ei kovin positiivinen asia ainakaan minulle.

Olen punavihreä ja suhtautuisin suurella varauksella nykyisin vassareita äänestävään ex-persuun. En todennäköisesti kiinnostuisi kyseisestä ihmisestä ainakaan parisuhdemielessä.

Vierailija
498/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mille ei voi nauraa on se kun sosialistit pyrkivät muuttamaan todellisuutta MUIDEN päiden sisällä.

Harmi kun sinulta loppui argumentit kesken ja meni ihan öyhötyksi. Se että juuri kukaan ei ole kanssanne samaa mieltä johtuu mielipiteen vapaudesta. Ymmärrän että vapaa ajattelu on oikeistolle myrkkyä mutta ei kannattaisi asiaa ihan noin äänekkäästi tuoda esille😅

Vierailija
499/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet säälittävä reppana ja edellinen valehtelija. Jos sinun yksinkertainen mieli ei ymmärrä kun selvään valheeseen vastataan ironisesti vielä selvemmällä valheella ei

Minä istun palaverissa ja selaan nettiä, en lue jokaikistä kommenttiketjua valtavan mielenkiinnon ja keskittymisen vallassa ja muista mitä edellinen on kirjoittanut [lainauksethan eivät näy].

Ja esitetty lause on täysin linjassa kaikkien muiden härskien valheiden kanssa mitä politiikkaa käsittelevissä keskusteluissa jotkut esittävät saadakseen uskottavuutta muuten täysin mielipiteisiin ja asenteellisiin haahuiluihin perustuville kommenteilleen.

Vierailija
500/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun sinulta loppui argu

No nyt oli jo säälittävä rölli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi