Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa itketään suomalaisten moraalista kun KV-opiskelijat ovat nälissään

Vierailija
06.04.2025 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011138327.html?utm_medium=promobox&…

Ei täältä suomalainenkaan opiskelija saa töitä helposti ja suurin osa joutuu katsomaan todella tarkkaan jo opiskeluaikana mitä ostaa ja mitä ei. 

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattua hesaria: joku su wa kki valittaa kun Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.

Persu tuuttaa taas valepskaa.  Kyse on Kirkkohallituksen asiantuntijoiden mielipidekirjoituksesta.  Hesarin linjaan on kuilut vuosikymmenet julkaista vastakkaisia mielipiteitä.

Käykää lukemassa Hesarista USAn ja Suomen terveydenhuoltoa käsittelevän artikkelin kommentteja äärioikealta vasemmalle ja kaikkea siltä väliltä.

Ja ihmisillä on myös oikeus kritisoida tuota kovinkin sanoin mutta se teille vassarinarkeille ei näytä käyvän.

Vierailija
22/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oikein kyynel vierähti poskelle, kun luin ulkomailta "onnelaan" saapuneiden köyhien opiskelijoiden tarinaa. /s

Rahulia on ainakin matkustaa ja hankkia jälkikasvua, toisin kuin eräillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monessa eri mieltä kuin persut, mutta pakko kai niitä on äänestää, kun ketään muuta ei kiinnosta tämä järjettömyys.

Vierailija
24/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa kommentit joita on nyt kertynyt 16 kpl sivua alas vierittämällä. Joku tiivistää itkemisen toteamukseen

-olen tyytyväinen, jos kirkkohallitus alkaa käyttämään verotusoikeuttaan ja miljardiomaisuuttaan ihmisten hyväksi. En pidättäisi hengitystäni tätä ihmettä odotellessa.-

Vierailija
25/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo lässyttää moraalista aikoina kun omassa maassakin on kasvavissa määrin köyhyyttä ja ihmiset joutuvat katsomaan entistä tarkemmin mihin omat rahansa laittavat. 

Vierailija
26/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sponssaan yhtä köyhää ulkomaista opiskelijaneitokaista "palveluksia" vastaan😋😋

Vierailija
27/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monessa eri mieltä kuin persut, mutta pakko kai niitä on äänestää, kun ketään muuta ei kiinnosta tämä järjettömyys.

Tervetuloa aikuisten maailmaan. En mäkään persujen kanssa ole kaikesta samaa mieltä. Vain tärkeimmistä.

Vierailija
28/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua hesaria: joku su wa kki valittaa kun Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.

Et siis ymmärrä lukemaasi!

ASIA pitää ottaa hoitoon eikä jaella ruusuisia kuvia enää!

Vierailija
29/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä lukemaasi!

ASIA pitää ottaa hoitoon eikä jaella ruusuisia kuvia enää!

Eivät mahda olla ulkomaiden opiskelijat kovinkaan kaksisia jos uskovat kaiken mitä kuulevat Suomesta jonainen ihmemaana ja pettyvät pahasti. Voisivat itse ottaa selvää asioista ennen kuin tänne tulevat. Siinä olisi jo hyvä alku.

Vierailija
30/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että heitä houkutellaan tänne valheilla. Siis se iso valhe: Suomessa on työvoimapula, tänne tarvitaan työvoimaa kun oma väki vanhenee. Tätä toitottaa kaikki poliitikot, miksi sitten omillekaan ei ole töitä, ei edes kesätöitä opiskelijoille?

Vierailija
31/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin AMK:sta lähtee delegaatio Intiaan houkuttelemaan opiskelijoita tänne. Minusta rikollista toimintaa ja pitäisi kieltää, emme tarvitse lisää väkeä leipäjonoihin 

Vierailija
32/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä tätä. Minulla alkaa olla yliopisto-opinnot kasassa enkä lähtenyt edes vaihtoon vaikka yksi tietty opiskelupaikka olisikin houkuttanut. Syynä se että en olisi varmasti selvinnyt rahallisesti ja minulla on täällä Suomessa oma elämä rakennettuna. Enkä osannut maan kieltä kunnolla, tiedostin kyllä että siellä olisi todennäköisesti selvinnyt englannilla.

Päähäni ei jotenkin mahdu että lähtisin toiselle puolelle maailmaa opiskelemaan ilman kunnon suunnitelmaa, ilman kielitaitoa, ilman mitään tyhjien lupauksien toivossa ja sitten menisin itkemään ruokajonoon kun rahat ei riitäkään.

Jos ihmisiä oikeasti houkutellaan tänne sillä perusteella että täällä ei tarvitse osata suomea (vale, jäät kaikesta ulkopuolelle, olen todistanut tämän useaan kertaan) ja että täällä työllistyy varmasti, tuo on täyttä huijausta ja tätä tekevät firmat pitää pistää vastuuseen tuosta.

Vierailija
33/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä tahdilla ei kyllä auttamishalu ainakaan lisäänny 

Vierailija
34/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo lässyttää moraalista aikoina kun omassa maassakin on kasvavissa määrin köyhyyttä ja ihmiset joutuvat katsomaan entistä tarkemmin mihin omat rahansa laittavat. 

Omia lapsiani haluan mieluummin tukea, kuin jotain outoja ulkomaalaisia. Ei niillä omillakaan sen kummemmin mene

Vierailija
35/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne houkuteltu tänne markkinoimalla Suomea. Ihan törkeetä on ja hallituksen pitäisi puuttua tuohon. Hyväksikäyttöä. Peter Vesterbacka se yksi noista, joka tuo lukioihinkin Aasiasta alaikäisiä. Sitten ovat heitteillä. Kapitalismi!

Vierailija
36/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä korkeakouluopiskelijat jotenkin tyhmempiä kuin kotomaiset? Eikö järkikin pitäisi korkeakouluun hakeutuneella pelata sen verran, että selvittää elinolosuhteet ja hoitaa rahoituksen kuntoon? Olen huolissani, jos tämä on se oppilasaines, jota ulkomailta saadaan tänne. 

Vierailija
37/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ennen oleskelulupaa opiskelun perusteella hakiessaan ulkomaisen opiskelijan piti näyttää/todistaa maahanmuuttovirastolle, että heillä on tietty summa rahaa itsensä elättämiseen koko opintojen ajaksi. Jos rahasummaa ei ollut, niin oleskelulupaa ei saanut ja se voitiin peruuttaa jopa kesken opintojen. Eli miksi meidän ruokajonoista pitäisi antaa ulkomaisille opiskelijoille yhtään mitään. Heillä on velvollisuus olla tietty summa omia varoja vuokran ja ruuan maksamiseksi tilillä jo tänne tullessaan, jotta ylipäätään voivat edes oleskella.

Vierailija
38/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulujen pitäisi myös alkaa vastuullisemmiksi ja lopettaa väärän tiedon levittäminen markkinoinnissaan. Osa antaa sen kuvan, että Suomessa on helppoa löytää asiantuntijatyö tai koulutusta vastaava työ ilman suoman kielen taitoa jo opiskeluaikana. Todellisuudessa työtä ei välttämättä löydy edes valmistumisen jälkeen  ja työllistymismahdollisuudet ovat surkeat, jos haluaa töihin muualle kuin siivoojaksi tai pizzeriaan. Katteettomien lupauksien käyttäminen markkinoinnissa pitäisi lopettaa. Tälläiseksi on kuitenkin mennyt, koska oppilaitokset saavat rahaa opiskelijoiden ottamisesta.

Vierailija
39/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelijoilla on lukukausimaksu esim. 10000€/vuosi niin nostetaan maahanpääsyn rajaksi 15000€. Näin kv-opiskelijoilla on 5000€ ruokarahaa kun tulevat Suomeen 👍

Vierailija
40/190 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä korkeakouluopiskelijat jotenkin tyhmempiä kuin kotomaiset? Eikö järkikin pitäisi korkeakouluun hakeutuneella pelata sen verran, että selvittää elinolosuhteet ja hoitaa rahoituksen kuntoon? Olen huolissani, jos tämä on se oppilasaines, jota ulkomailta saadaan tänne. 

Suomeen tulee vain tyhmät ja köyhät, toisin sanoen ne, jotka eivät mitenkään pärjäisi maissa, joissa ihmisiä ei holhota samaan tapaan kuin täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme