Ihmisen synnyttämä Jumala on nyt noin 2600 vuotta vanha.
Ihminen synnytti Jumalan noin 587 ennen ajanlaskun alkua. Jumala olisi siis nyt 2612 vuotta vanha.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ateistit sanoo noin. Ei niillä ole Jumalaa
No siis, "ateisteilla" on kylläkin jumala ja tuo jumala on "ateisti" ja muu ihmiskunta itsessään. Siksi he sanovat, että ihminen loi Jumalan eikä toisin päin. Mutta kun katson ihmisiä ja heidän touhujaan, tekee pahaa ajatella, että joku palvoo ihmistä jumalanaan. Sen verran onnettomia otuksia nimittäin olemme.
Kertomus sortuneesta Baabelin tornista osoittaa ihmisen pyrkimyksestä olla itse itselleen Jumala.
Alkoi jo Aatamista ja Eevasta.
Kaikkein uskottavin mielestäni on teoria Eevasta Aatamin kylkiluusta.
Ei liity mitenkään aiheeseen. Mutta varmasti koet olevasi hyvinkin hauska.
Ei liity aiheeseen, kun keskustellaan uskonnosta ja tieteestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, "ateisteilla" on kylläkin jumala ja tuo jumala on "ateisti" ja muu ihmiskunta itsessään. Siksi he sanovat, että ihminen loi Jumalan eikä toisin päin. Mutta kun katson ihmisiä ja heidän touhujaan, tekee pahaa ajatella, että joku palvoo ihmistä jumalanaan. Sen verran onnettomia otuksia nimittäin olemme.
Miksi pelkäät ateisteja? Tunnetko jotain alemmuudentuntoa itseäsi rationaalisempia kohtaan? Pyrit nimittäin koko ajan vetämään ateisteja alas luulevaistasollesi. Etkö voi vain tunnustaa, että uskot johonkin täysin todistamattomaan tarinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät ateisteja? Tunnetko jotain alemmuudentuntoa itseäsi rationaalisempia kohtaan? Pyrit nimittäin koko ajan vetämään ateisteja alas luulevaistasollesi. Etkö voi vain tunnustaa, että uskot johonkin täysin todistamattomaan tarinaan?
Minut kasvatettiin "ateistiksi", kunnes huomasin, että kyseessä on älytön uskonto ja tajusin, että on järkevämpää uskoa Jumalaan. :) Alemmuudentuntoa en tunne ketään ihmistä kohtaan, etenkään idioottia, kuten sinua, joka on uskovainen eikä edes itse sitä tajua. Vaatii kovemman tason jälkeenjääneisyyttä nimittäin tuo suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertomus sortuneesta Baabelin tornista osoittaa ihmisen pyrkimyksestä olla itse itselleen Jumala.
Kertomus Baabelin tornista on jumaluskoisten keksitty kertomus.Se ei ole totta,
Mielestäni kaikenlaista ihmisen ajattelun historiaa on mielenkiintoista pohtia. Miten ja miksi kulttuurimme on päätynyt tähän missä nyt olemme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatami ja Eeva ovat myös keksittyjä hahmoja. Pelkkä kertomus vailla todisteita.
Tyhmyyksissään luulevaiset kuvittelevat raamatun kertomuksien olevan jotain todisteita raamatun kertomuksien todenperäisyydestä. Eivät tajua mikä on kehäpäätelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun metsästys-keräilystä siirryttiin maanviljelykseen ja pysyvään asutukseen, tarvittiin joku auktoriteetti, joka pitää yhteiskuntaa koossa ja pyhittää hallitsijan vallan.
Väitätkö ettei metsästäjäkeräilijöillä ollut uskontoja?
Väitätkö, että ne olivat huonompia kuin oma oikea uskosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut kasvatettiin "ateistiksi", kunnes huomasin, että kyseessä on älytön uskonto ja tajusin, että on järkevämpää uskoa Jumalaan.
Älä valehtele. Jeesus on kieltänyt sen. Ei ateistiksi kasvateta. Kaikki ovat syntyessään ateisteja. Et sinä syntynyt jeesus suussa. Olet saanut vaikutteita ympäristöstäsi kunnes hurahdit. Jos et olisi mistään saanut vaikutteita kristinuskosta niin et varmasti olisi kristitty. Jos olisit syntynyt Intiaan niin puolustelisit nyt hinduismiasi.
Et voi rehellisesti väittää toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollinen ihminen ei kykene ymmärtämään Jumalan henkeä vaan on luonnostaan kapinassa. Tämä Jumalan syntyä käsittelevä tutkimus perustuu samaan kapinaan jota luonnollinen ihminen turmeltumeessa lihassaan kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihminen on itse itselleen Jumala, mutta ihminen ei voi tehdä itse itsestään Jumalaa, vaan sen tekevät muut ihmiset, jumalat.
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksia ja mielipiteitä maailmaan mahtuu. Lopulta tässä on kysymys on vain siitä pidämmekö Jeesusta valehtelijana vai ovatko hänen sanansa totta.
Tämä. Miettikää tätä tosi tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on siis synnyttänyt Jumalan?
Niinkin voi sanoa mutta osa on kyllä ihan kopiointia. Esim. Zarathustra oli ihan olemassaoleva henkilö ja hänen oppejaan on kopioitu.
Kyse on siitä, että ihmisellä on geeneissään taju jumalan olemassaolosta. "Kaikki" tietävät sen intuitiivisesti. Muutama ateisti toki peloissaan kieltää tietävänsä. Ei siis myönnä edes itselleen, vaan huutaa kovaa, että Jumalaa ei ole, välttääkseen omaa sisäistä ääntään. Kun joku ilmaisee jotain ajatuksia Jumalasta, jotka resonoivat ihmisen sisäisen tietoisuuden kanssa, sitä tietenkin kopioidaan. Ja kyse voi olla ihan siitäkin, että perimätieto Jumalasta ja hänen toiminnastaan on säilynyt parhaiten Lähi-Idässä, mihin ihmisen alkukoti Raamatun mukaan sijoittuu. Eedenin paratiisi oli jossain päin Mesopotamiaa. Siksi monen Raama
Muistaakseni Dean Hamer kirjoitti kirjan The God Gene. Sama mies löysi myös ns. homogeenin, ja tämä löydös on replikoitu, eli sitä pidetään pätevänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatami ja Eeva ovat myös keksittyjä hahmoja. Pelkkä kertomus vailla todisteita.
Tyhmyyksissään luulevaiset kuvittelevat raamatun kertomuksien olevan jotain todist
Tässä mennään selittämään taaksepäin, eli nyt kun on nainen ja mies, eikä elämä noin yleensä ole unelmiemme mukaista. Meillä on unelma ja tarvitsemme syyn miksi se ei ole toteutunut.
Islamistakin on tehty joitakin teoksia. niitä ei Yle siteeraa. Kristinusko ei kuitenkaan enää vaikuta läheskään niin perusteellisesti kuin islam, negatiivisella tavalla. Olisi syytä tutkiskella sitäkin paremmin yleisessä tietoisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset loivat jumalan omaksi kuvakseen
Juu, ihmiset ovat hyvin taitavia luomaan itselleen epäjumalia. Olemme tehneet sitä alusta asti ja jatkamme hamaan loppuun asti. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö elävä tosi Jumala olisi olemassa.
https://www.deiplus.fi/ohjelmasarja/4
Radio Dein Viikon debatti -ohjelmassa Ville Mäkipelto ja Aleksi Markkanen keskustelevat Mäkipelto & co:n uuden kirjan teemoista.
Vauva-palstalta löytyy aina parhaat tutkijat ja syväluotaavimmat vastaukset kaikkeen 🤭
Uskiksilla kova spinnaus tässä ketjussa, että se jumala vain manifestoitui niiden kirjurien kautta. Olisihan se kamalaa tunnustaa, että on perustanut elämänsä tuhansia vuosia vanhalle hatusta vedetylle sadulle, joka kehitettiin joukkojen hallinta mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset loivat jumalan omaksi kuvakseen
Selittäisi ainakin, miksi vanhan testamentin jumala on pikkusieluinen kusipää.
Jos oletetaan että Jumala olisi olemassa, olisi se jotain niin näkyvän todellisuuden tuolla puolen olevaa, ettei ihmisolennolla olisi kykyä mitään sellaista edes ymmärtää.
Eli "uskominen" itsessään on loogisesti ajatellen hieman paradoksaalista.
Jos kertaa uskoo johonkin asiaan, josta ei kuitenkaan voi ymmärtää yhtikäs mitään.
Mutta ymmärrän täysin jos joku kokee vaikka uskoontulemisen. Se itse kokemus on varmasti ihan aito ja voi olla varsin voimakas varmasti. Mutta se kokemus ei sinänsä kerro mistään Jumalasta yhtään mitään.
Ihmisen aivot pystyvät tuottamaan vaikka minkälaisia kokemuksia. Myös voimakkaita hallusinaatioita ilman että olisi käyttänyt mtään huumeita.