Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää kertomatta asioita.

Vierailija
05.04.2025 |

Meillä pitkä parisuhde ja 2 lasta. Suhteen alussa oli ongelmaa, että mies valehteli jotain tyhmiä juttuja. No meni kausi, että ei ainakaan jäänyt valehtelusta/asioiden kertomatta jättämisestä kiinni. Nyt meillä on ollut huono vaihe suhteessa toisen lapsen syntymän jälkeen viimeisen reilu vuoden. Olen ollut väsynyt ja mies tehnyt reissuhommaa ja opiskeli samalla avoimessa. Tilanne meni siihen, että olin tosi väsynyt ja usein pääkipua yms hoidin kotia ja lapsia lähes yksin. Mies oli väsynyt ja stressaantunut. Pyysin, että jättäisi opinnot nyt tauolle, siksi aikaa, että lapset vähän isompia. Sovittiin, että opinnot nyt jää tauolle. No nyt on alkanut selvitä, että jättänyt asioita kertomatta paljonkin. Osa pikkujuttuja esim jotain lääkärikäyntejä tms jäänyt kertomatta. Nyt sitten selvisi, että hän on selkäni takana jatkanut opintoja ja hakenut kunnolla opiskelemaan yliopistoon ja lukenut pääsykokeisiin. Kaiken tämän hän on jättänyt kertomatta. Kun löysin repusta pääsykoekirjan alkoi koko vyyhti selvitä. Hän kyllä sitten rehellisesti kertoi kaiken eikä yrittänyt valehdella. Sanoi, että halusi jatkaa opintoja ja hakea kouluun kun se on hänen haaveensa. Pelkäsi, etten hyväksy asiaa.

Olen äärettömän loukkaantunut ja ahdistunut tästä, että hän on jättänyt kertomatta minulle näin ison asian ja sopimuksesta huolimatta jatkoi opintoja. Pelkään myös mitä muuta hän jättää kertomatta ja pamahtaako kohta tietooni jotain isompaakin tyyliin pettämistä tms.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kerro asioita yhy yhy yhhyyy😭😭😭😭

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään mitään asiallista neuvoa.

Vierailija
4/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono novelli.

Vierailija
5/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannulla naamaan

Vierailija
6/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pelkäsi kertoa asioita sulle? Sinä petät nyt täällä miestäsi kertomalla muille hänen asioitaan kun pitäisi puhua miehellesi suoraan kahdestaan.

Vierailija
7/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna minä vaatisin mieheltä osallistumista kodinhoitoon. Esimerkiksi tietyt asiat jotka hänen tulee tehdä tai tulee olla tietty aika päivästä lapsen kanssa. Mutta toisaalta ehkä sinulle on vaikea kertoa totuutta. Hän on opiskellut salaa, ei pettänyt. On vähän väärin vetää tuollaisia syytöksiä.

Vierailija
8/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Miten te muut suhtautisitte? 

Ymmärrän, että hän haluaa opiskella, mutta se että meidän molempien jaksamisen kustannuksella tässä pikkulapsiarjessa. Hän on vielä nuori ja ehtii opintoja tehdä vielä myöhemminkin. Ja eniten loukkaa se, että hän vaan hyvällä omalla tunnolla jatkaa opintoja eikä pätkääkään piitannut vaikka näki että olin ihan puhki ja pyysin häneltä apua. Eikä hän oman stressinsä vuoksi jaksanut auttaa.

Vierailija
9/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ln arkoja ja henkilökohtaisia asioita.

Ymmärrän ettei halunnut kertoa.

Ymmärrän myös sinua.

Itse olen sellainen, että jotkin asiat on niin tärkeitä itselleni, etten ole halunnut kailottaa vaan tehnyt juuriin rauhassa ja vain omana tietonani pitänyt.

Toki te olette läheisimmät.

Puhu. Kerro tunteesi.

Nykyiselle miehelleni puhuisin. Luottamus vie aikaa.

Vierailija
10/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä tuo teksti miehellesi. Siinä kerrot paljon tärkeitä asioita.

Se auttaisi ymmärtämään, miksi on tärkeää kertoa asioista.

Vierailija
11/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Selkeästi olette aivan eri tasolla älyllisesti ja henkisesti. Miehesi on haluaa kehittää itseään, ja olet hänelle ainoastaan rasite.

Vierailija
12/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai miehet keksivät kodin ulkopuolista toimintaa, kun lapset ovat pieniä. Palaavat kyllä takaisin, kun ovat kasvaneet. 

Vierailija
13/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen pitkän keskustelun asiasta, kun asia alkoi selvitä. Kerroin että ymmärrän että hän ei kertonut koska olisin varmasti suuttunut kun kerran jo sovimme ja oma jaksaminen oli kortilla. Mutta nämä kaikki asiat on selvinnyt pala palalta. Olemme monet kerrat viim 4kk aikana sopineet ettei enää mitään jätetä kertomatta. Silti tuntuu että joku uusi palanen selviää minulle kun hoksaan kysyä asiasta. Esim ensin selvisi, että hakenut kouluun. Sitten löytyi pääsykoekirja jonka hakenut minun tietämättä 250km päästä ja taas keskusteltiin. Sitten yhtäkkiä mieleeni tuli kysyä jatkoiko opintoja syksyllä ja myönsi. Olisin arvostanut jos olisi sitten kertonut koko salailun kerralla.

Vierailija
14/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen läski-ulina tähän aamuun

Vierailija
15/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet ovat huonoja ja pahoja, mutta kaikki naiset ovat hyvä ja jaloja. Me tiedämme tämän jo rouva Tyhjäpää.

Vierailija
16/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Miten te muut suhtautisitte? 

Ymmärrän, että hän haluaa opiskella, mutta se että meidän molempien jaksamisen kustannuksella tässä pikkulapsiarjessa. Hän on vielä nuori ja ehtii opintoja tehdä vielä myöhemminkin. Ja eniten loukkaa se, että hän vaan hyvällä omalla tunnolla jatkaa opintoja eikä pätkääkään piitannut vaikka näki että olin ihan puhki ja pyysin häneltä apua. Eikä hän oman stressinsä vuoksi jaksanut auttaa.

Minä opiskelin vanhenpain- ja opintovapaalla amk tutkinnon. Silloin sai aikuiskoulutustukea, mutta miehesi tuskin sitä saa. Hän tekee oikeasti kovan suorituksen, jos jaksaa töiden ohella opiskella kunnolla. Minä olisin varmaan päätynyt lopulta eroamaan, jos mies ei olisi tukenut minun opintohaaveitani. Ja nytkin on vauva tulossa ja aloitan syksyllä maisteriopinnot. 

Teidän pitää vaan tehdä jotain järjestelyitä, miten molemmat osallistuisi talouden ja lasten hoitoon. Jos et käy töissä, niin anteeksi vain, mutta mielestäni sinulle jää aikaa tehdä iso osa kotitöistä. Hänen tulee myös osallistua, yöheräämiset ja lapsenhoito kuuluu molemmille. Eikä ihan kaikki kaikki kotityötkään sinulle kuulu. Sinullekin pitää löytyä omaa aikaa. Ehkä hän pystyisi vähentämään kursseja niin että molemmat jaksaa? 

Elätte nyt ruuhkavuosia. Kyllä se helpottaa.

Vierailija
17/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aloittaja sanonut, ettei käy töissä, vaan hoitaa kotia ja lapsia yksin. Käy siis mahdollisesti töissä, ja sen päälle tekee kaiken muun. Kyllä minäkin suuttuisin, jos yritetään elää yhdessä, mutta toinen tekee yksin päätöksiä, jotka vaikuttavat suuresti molempien elämään. Jos on yhdessä päätetty hankkia lapsia, jää silloin muiden aikaa vievien haaveiden toteuttaminen väkisinkin myöhemmäksi. Toiset vain haluaa kaiken kerralla ja olettavat, että toinen tukee tilanteessa kuin tilanteessa, omasta jaksamisestaan välittämättä. Todella itsekästä. 

Vierailija
18/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on luottamuspula suhteessanne. Ette pysty puhumaan avoimesti mitä haluatte ja tarvitsette. Ap:lta salataan asioita ja mies ei uskalla puhua haaveistaan.

Ei auta kun keskustella asioista rauhallisesti ja löytää ei-sanan sijaan yhdessä ratkaisuja. Toisen haaveita pitää parisuhteessa tukea, ei tukahduttaa. Rakentakaa ilmapiiriä, jossa voi turvallisesti puhua kaikesta. Sopikaa, ettei mihinkään saa vastata ei käy, vaan vastata esimerkiksi miten olit ajatellut tämän toteuttaa.

Kysymyksiä yhteiseksi mietittäväksi:

Miten mies sovittaisi perhe-elämän töihin ja opiskeluun? Hänen täytyy osallistua myös perhe-elämään, lasten- ja kodinhoitoon.

Voiko kotiin hankkia ostettua siivous- ja lastenhoitoapua helpottamaan molempien arkea?

Miten ap:n kuormaa vähennetään? Opiskeleeko ap jossain vaiheessa tai toteuttaa muita omia haaveitaan, ja miten mies on valmis tukemaan niitä?

Millaisella aikataululla asioita tehdään, jne jne.

Vierailija
19/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä 2 alle 3 vuotiaan kanssa. Nyt tilanne on parantunut huomattavasti siitä viime syksystä ja mies osallistuu paremmin. Sen vuoksi loukkaakin ettei ole nyt sitten kertonut asioista. En tiedä. Keskusteluja on käyty ja mietitty miten jatkaa vai jatkaakko jos on näin vaikeaa.

Vierailija
20/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rasittavan kuuloinen kivireki ap.

Älä estä miestäsi opiskelemasta; ilmeisesti opiskelu ja valmistuminen parantaisi tulevaisuuttanne.

Opiskelujen tauolle laitto saattaa jäädä pysyväksi ja valmistuminen haaveeksi.

Kahden lapsen kanssa pärjääminen onnistuu monella yh-äidilläkin, miksi sinulla ei, vaikka miehesi lienee

jotenkin mukana perheessä opiskelusta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme