Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää kertomatta asioita.

Vierailija
05.04.2025 |

Meillä pitkä parisuhde ja 2 lasta. Suhteen alussa oli ongelmaa, että mies valehteli jotain tyhmiä juttuja. No meni kausi, että ei ainakaan jäänyt valehtelusta/asioiden kertomatta jättämisestä kiinni. Nyt meillä on ollut huono vaihe suhteessa toisen lapsen syntymän jälkeen viimeisen reilu vuoden. Olen ollut väsynyt ja mies tehnyt reissuhommaa ja opiskeli samalla avoimessa. Tilanne meni siihen, että olin tosi väsynyt ja usein pääkipua yms hoidin kotia ja lapsia lähes yksin. Mies oli väsynyt ja stressaantunut. Pyysin, että jättäisi opinnot nyt tauolle, siksi aikaa, että lapset vähän isompia. Sovittiin, että opinnot nyt jää tauolle. No nyt on alkanut selvitä, että jättänyt asioita kertomatta paljonkin. Osa pikkujuttuja esim jotain lääkärikäyntejä tms jäänyt kertomatta. Nyt sitten selvisi, että hän on selkäni takana jatkanut opintoja ja hakenut kunnolla opiskelemaan yliopistoon ja lukenut pääsykokeisiin. Kaiken tämän hän on jättänyt kertomatta. Kun löysin repusta pääsykoekirjan alkoi koko vyyhti selvitä. Hän kyllä sitten rehellisesti kertoi kaiken eikä yrittänyt valehdella. Sanoi, että halusi jatkaa opintoja ja hakea kouluun kun se on hänen haaveensa. Pelkäsi, etten hyväksy asiaa.

Olen äärettömän loukkaantunut ja ahdistunut tästä, että hän on jättänyt kertomatta minulle näin ison asian ja sopimuksesta huolimatta jatkoi opintoja. Pelkään myös mitä muuta hän jättää kertomatta ja pamahtaako kohta tietooni jotain isompaakin tyyliin pettämistä tms.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hän petaa teille parempaa elämää, jos on työllistävä ala. Luulen silti, että suhde kaatuu ennen sitä teidän pimittämiskierteeseen. 

Vierailija
62/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä siis on jo yksi yliopisto tutkinto ja palkka 6000e/kk. Tuskin palkka tuosta muutamaa satkua enempää nousiai uuden tutkinnon myötä. 

Meillä ei ole tukiverkostoa lähellä ja itse olen lähes aina kotona.

Miehellä työ, opiskelu ja masennus johon 2 eri lääkkeet.. ei siinä enää kodin juttuihin niin jaksa osallistua. 

No niin se sitten kai on, että koska olen kotona niin minun täytyy toisen haaveet toteuttaa ja repiä omasta selkänahasta jaksaminen

Nyt mä haistan tässä syvää marttyyriyttä. Et ilmeisesti halua etsiä ratkaisuja, vaan uhriutua. Ei ole vaikea ymmärtää miksi miehesi toimii selkäsi takana. Heikko on myös miehesi, joka ei uskalla kohdata sinua ja sanoa mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittavan kuuloinen kivireki ap.

Älä estä miestäsi opiskelemasta; ilmeisesti opiskelu ja valmistuminen parantaisi tulevaisuuttanne.

Opiskelujen tauolle laitto saattaa jäädä pysyväksi ja valmistuminen haaveeksi.

Kahden lapsen kanssa pärjääminen onnistuu monella yh-äidilläkin, miksi sinulla ei, vaikka miehesi lienee

jotenkin mukana perheessä opiskelusta huolimatta.

Tarinan äijä tässä on se kivireki. Ei osallistu perheensä arkeen.

Vierailija
64/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi paljon mahdollisuuksia:

Mies voi 6000€/kk palkallaan ostaa teille kotiin apua. Esimerkkejä: siivousta ja lastenhoitoa. Ruokaostokset kotiinkuljetuksella. Arkiruuat ruokaboxi-palveluna.

Jaatte lastenhoitoa ja kotitöitä tasapuolisemmin.  Rehellisyyden nimessä sanon kuitenkin oman mielipiteeni, että jos sinä olet kotona hoitamassa lapsia ja mies töissä, niin sinulle kuuluu enemmän kotitöitä kuin miehelle. Kotiäitiyttä ei tarvitse verissä päin suorittaa. 

Kotitöistä voi olla itselleen armollinen. Kaiken ei tarvitse olla tiptop kun kotona on pieniä lapsia. Kaikkea ruokaa ei tarvitse valmistaa itse.

Sovitte viikolle miehen opiskeluillat ja sinun vapaaillat. Viikonloppuna olette yhdessä perheenä.

Mies voi jäädä koti/opiskelu-isäksi ja sinä menet töihin. Lapset päiväkotiin ja molemmat töihin, opiskelemaan tai töihin ja opiskelemaan.

Vaihtoehtoja on vaikka mitä saada tilanne ratkaistua.

Vierailija
65/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäitinä 2 alle 3 vuotiaan kanssa. Nyt tilanne on parantunut huomattavasti siitä viime syksystä ja mies osallistuu paremmin. Sen vuoksi loukkaakin ettei ole nyt sitten kertonut asioista. En tiedä. Keskusteluja on käyty ja mietitty miten jatkaa vai jatkaakko jos on näin vaikeaa.

Moni yh pärjää täysin yksin pienten lasten kanssa. Sinä saat apua mieheltäsi. Tarkoitan tällä sitä, että tilanteesi ei ole mitenkään huono tai mahdoton. Jos mies on nyt osallistunut enemmän, niin selkeästi hän pystyy osallistumaan perhe-elämään samalla kuin opiskelee. 

Vierailija
66/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotiäitinä 2 alle 3 vuotiaan kanssa. Nyt tilanne on parantunut huomattavasti siitä viime syksystä ja mies osallistuu paremmin. Sen vuoksi loukkaakin ettei ole nyt sitten kertonut asioista. En tiedä. Keskusteluja on käyty ja mietitty miten jatkaa vai jatkaakko jos on näin vaikeaa.

Moni yh pärjää täysin yksin pienten lasten kanssa. Sinä saat apua mieheltäsi. Tarkoitan tällä sitä, että tilanteesi ei ole mitenkään huono tai mahdoton. Jos mies on nyt osallistunut enemmän, niin selkeästi hän pystyy osallistumaan perhe-elämään samalla kuin opiskelee. 

Voisko mies pyörittää nyt perheen arkea välillä? Vai onko niistä lääkkeistä ollut mitään hyötyä?

Vierailija
67/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos mies alkaisi yh-isiksi ja sinä vaihtaisit kuvioita tähän väliin? Eiks se nyt olis ihan jees kun tarvitset lepoa?

Vierailija
68/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti minkälaisia naisia. Tälläiset avaukset aina herättää miten mukava olla sinkkuna. Tulee omat paska-ajat mieleen kun toinen yrittää kontrolloida

Vierailija
69/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä tarinan ukolta, että vaihdetaanko roolit tässä kohtaa. Ukko ryhtyy lasten huoltajaksi ja sinä lepoa kaipaava menet omaan kämppääsi ja järkkäät duunii itsellesi.

Vierailija
70/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muka huonompi vaihtoehto, että isi alkaa lastensa huoltajaksi?

Vierailija
71/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti minkälaisia naisia. Tälläiset avaukset aina herättää miten mukava olla sinkkuna. Tulee omat paska-ajat mieleen kun toinen yrittää kontrolloida

Ei helvetti minkälaisia miehiä. Jätetään omat kakarat toisen huollettavaksi ja viuhdotaan reissuhommissa.

Vierailija
72/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittavan kuuloinen kivireki ap.

Älä estä miestäsi opiskelemasta; ilmeisesti opiskelu ja valmistuminen parantaisi tulevaisuuttanne.

Opiskelujen tauolle laitto saattaa jäädä pysyväksi ja valmistuminen haaveeksi.

Kahden lapsen kanssa pärjääminen onnistuu monella yh-äidilläkin, miksi sinulla ei, vaikka miehesi lienee

jotenkin mukana perheessä opiskelusta huolimatta.

Hitto miten itsekästä ajattelua. Mies saa tehdä mitä haluaa, naisen pitäisi tyytyä uupumaan, että miehellä on hyvä olla "koska yh:kin pärjäävät"  !

Vierailija
73/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on korkeakoulututkinto mutta olemme päättäneet että lapset saa olla kotona siihen asti että pienin on 3 vuotta, eli n 2 vuotta vielä. 

Ymmärrän että tilanne helpottaa kun menen töihin, on helpompi jakaa lastenhoitovastuu. Se on vaan aika raskasta yksin olla koko päivä 2 pienen kanssa ja aamulla alusta, että toinen saa toteuttaa haaveitaan. En kuitenkaan yhksi halunnut parisuhteessa

Kannattaisiko miettiä suunnitelman muuttamista kun koet kotona olemisen niin raskaana. Viekää lapset hoitoon jo aikaisemmin. Ei ole lastenkaan etu että he ovat kotona ylirasittuneen äidin kanssa joka ei viihdy.

Vierailija
74/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisin tarinan ukon kanssa, että hän saa yksinhuoltajuuden. Teepä se.

Vierailija
75/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo oo vielä mitään verrattuna omaan elämään. Haaveiltiiin pitkään yhteisestä talosta, vihdoin saatiin ostettua sellanen. Myöhemmin kävi ilmi että mies pelannu rahojansa, ottanu kaikenmaailman lainoja jne. Yks päivä pamautti että ei selviä veloista enää. Olin ite aika vasta jääny työttömäks. Talo meni lopulta ulosottoon. Oisin ostanu miehen osuuden jos oisin pystyny. 

Nyt elän vuokralla kädestä suuhun kun kaiken lisäksi vammauduin osittain kun jouduin onnettomuuteen hetken kuluttua siitä kun talo menetettiin.

Että sellasta. On elämä

Minulle selvinnyt sama asia lähiaikoina, helvetin ihanaa elää tuollaisen salailijan kanssa! Oletko edelleen hänen kanssaan?

Vierailija
76/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo oo vielä mitään verrattuna omaan elämään. Haaveiltiiin pitkään yhteisestä talosta, vihdoin saatiin ostettua sellanen. Myöhemmin kävi ilmi että mies pelannu rahojansa, ottanu kaikenmaailman lainoja jne. Yks päivä pamautti että ei selviä veloista enää. Olin ite aika vasta jääny työttömäks. Talo meni lopulta ulosottoon. Oisin ostanu miehen osuuden jos oisin pystyny. 

Nyt elän vuokralla kädestä suuhun kun kaiken lisäksi vammauduin osittain kun jouduin onnettomuuteen hetken kuluttua siitä kun talo menetettiin.

Että sellasta. On elämä

Hassua, eikös meille ole vakuuteltu palstalla moneen kertaan, että jos ei ole avioehtoa, niin koti ei mene toisen velkojen takia.

Vierailija
77/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi jättää sinut. Olet este hänelle ja vaikutat todella ahdistavalta tyypiltä.

Vierailija
78/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi pelkäsi kertoa asioita sulle? Sinä petät nyt täällä miestäsi kertomalla muille hänen asioitaan kun pitäisi puhua miehellesi suoraan kahdestaan.

Mies arvelee, että yrität estää hänen kouluttautumisen ja sitä kautta tietenkin sosiaalisen nousun ja paremmat tulot. Vaimon pitäisi olla miehensä tukena. Ei tuollainen vaimo tue miestään. Tiedän tapauksen, jossa vaimo oli sitä kieltä, ettei miehen kannata mennä töihin, koska asumistuet menee.

Vierailija
79/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on korkeakoulututkinto mutta olemme päättäneet että lapset saa olla kotona siihen asti että pienin on 3 vuotta, eli n 2 vuotta vielä. 

Ymmärrän että tilanne helpottaa kun menen töihin, on helpompi jakaa lastenhoitovastuu. Se on vaan aika raskasta yksin olla koko päivä 2 pienen kanssa ja aamulla alusta, että toinen saa toteuttaa haaveitaan. En kuitenkaan yhksi halunnut parisuhteessa

Kannattaisiko miettiä suunnitelman muuttamista kun koet kotona olemisen niin raskaana. Viekää lapset hoitoon jo aikaisemmin. Ei ole lastenkaan etu että he ovat kotona ylirasittuneen äidin kanssa joka ei viihdy.

Nykyisin on se päivähoito-oikeus ja sitten kuitenkin maristaan siitä, että raskasta on ja ei ole tukiverkkoja. Ei niitä tukiverkkoja ole juurikaan ollut menneisyydessäkään. Olen ollut lastenhoitajana vuosia nuorempana, ja ei siellä mitkään sukulaiset ole hoitaneet niiden perheiden lapsia kertaakaan. Nämä asiat pitää sisäistää ennen lasten tekoa. Ei voi olettaa, että tukiverkot tulee apuun tarvittaessa. Mun mieletä tuo päivähoito on enemmän kuin tarpeeksi tukea antamaan.

Vierailija
80/134 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi jättää sinut. Olet este hänelle ja vaikutat todella ahdistavalta tyypiltä.

Toivottavasti aloittaja jättää miehensä ja kakarat miehelle. Tosi rasittva äijä huollettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi