Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakkaan kassit pengottiin Prismassa, onko oikein tehty?

Vierailija
04.04.2025 |

Asiakas osti Prisman pikakassalla 10 sentillä pian myyjä penkoi kassia https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011140064.html

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui vuosia sitten. Kävin ostamassa kosmetiikkatuotteen eräästä kaupasta. Sen jälkeen menin Sokokselle. Sisään mennessä alkoi portti hälyttää. Samaan aikaa oli menossa toinenkin asiakas. Molemmat tod näk luulivat, että tuolla toisella hälytti. Kävelin laukkuosastolle ja sain kimppuuni vartijan, joka ilmoitti, että pitää lähteä tarkistettavaksi. Minut ohjattiin kellaritiloihin ja kroppani koplattiin hälyttimellä läpi. Esim talvisaappaiden varret tarkistettiin. Ei löytynyt mitään. Käsilaukussani oli ostamani ja maksamani toisen kaupan tuote. Se sitten hälytti. Luojan kiitos kassakuitti oli teipillä kiinni pakkauksessa, josta kävi selville, että olin maksanut tuotteen. Ihmettelin kovasti, että enhän minä edes teoriassa ole voinut teiltä mitään varastaa, kun portti hälytti, kun olin vasta astumassa Sokokselle. Heille kuulemma kuuluu sekin, jos olisin jostain muualta varastanut, mitä en siis ol

Kuulostaa siltä että halusivat vain päästä kopeloimaan sua.

Hyvä etteivät tappaneet niinkuin sen naisen siellä Isossa Omenassa. Sulla on ehkä paremmat daisarit?

Vierailija
202/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kassit kerran tyhjennettiin Cittarissa. Vartija tyhjensi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Halpa-Hallissa alkuvuodesta ja varashälytin piippasi. Ihmettelin sitten sitä. Kassat sanoivat että oletko ostanut vaatteita ja jäänyt varashälytin niihin. Sanoin että nämä lämpöhousut Tokmannilta. Oli sillä selvä.

Kotona tarkistin housut ja oli se varashälytin, jonka leikkasin pois.

Kiitos Halpa-halli.

Joskus oli teekkareiden jäynäkisoissa liimattu ostoskorit ja -kärrit täyteen hälytintarroja. Lisäksi lattialle liimapuoli ylöspäin. Hyvä jäynä.

Koreissa on jo hälyttimet, ei niitä kuulu ottaa mukaan kassojen jälkeen.

Vierailija
204/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintainen on vähimmäisostos, jolla pääsee Prismasta joutumatta tarkastukseen? Olisi reilua, että S-ketju tiedottaisi siitä esim. tyyliin "jos ostat alle eurolla tai jos et osta meiltä mitään, tarkastamme sinut, koska epäilemme sinua varkaaksi".

Varkausepäilystähän tämän ketjun aloituksen takana olevassa jutussakin oli kyse. Se pitäisi myöntää ja ymmärtää. 

Eri juttu kylläkin, onko asiakkaalla mitään velvollisuutta antaa myyjän tai vartijankaan tarkastaa ilman mitään näyttöä.

Vierailija
205/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hintainen on vähimmäisostos, jolla pääsee Prismasta joutumatta tarkastukseen? Olisi reilua, että S-ketju tiedottaisi siitä esim. tyyliin "jos ostat alle eurolla tai jos et osta meiltä mitään, tarkastamme sinut, koska epäilemme sinua varkaaksi".

Varkausepäilystähän tämän ketjun aloituksen takana olevassa jutussakin oli kyse. Se pitäisi myöntää ja ymmärtää. 

Eri juttu kylläkin, onko asiakkaalla mitään velvollisuutta antaa myyjän tai vartijankaan tarkastaa ilman mitään näyttöä.

S-ryhmä taitaa pitää kaikkia asiakkaita potentiaalisina varkaina.

Vierailija
206/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Halpa-Hallissa alkuvuodesta ja varashälytin piippasi. Ihmettelin sitten sitä. Kassat sanoivat että oletko ostanut vaatteita ja jäänyt varashälytin niihin. Sanoin että nämä lämpöhousut Tokmannilta. Oli sillä selvä.

Kotona tarkistin housut ja oli se varashälytin, jonka leikkasin pois.

Kiitos Halpa-halli.

Joskus oli teekkareiden jäynäkisoissa liimattu ostoskorit ja -kärrit täyteen hälytintarroja. Lisäksi lattialle liimapuoli ylöspäin. Hyvä jäynä.

Koreissa on jo hälyttimet, ei niitä kuulu ottaa mukaan kassojen jälkeen.

Siihen aikaan ei ollut.

Vierailija
207/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu motiiveista. Jos motiivina on esimerkiksi syrjintä, kyse on laittomasta toiminnasta

Vierailija
208/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis noita satunnaistarkastuksia tulee satunnaisesti, ei se liity ostossummaan. Juuri viime viikolla minulle tuli sellainen, myyjä tsekkasi ostoskassista skannaamani tuotteet, ostossumma joku 30e. Ei tullut paha mieli tai tarvetta soittaa iltalehteen.

Next.

Vierailija
209/211 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miunkin kassit pengottiin - vuan eipä selevinnä miksi mie oún lapseton ...

Vierailija
210/211 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäily ei riitä. Teosta oltava täysin varma, muuten asiakkaan tulee saada poistua. 

Vartija saa tarkastaa kantamukset ainoastaan kiinniotetulta, mutta tätä oikeutta ei saa käyttää anastetun tavaran etsimiseen, vaan ainoastaan vaarallisten esineiden tai aineiden poisottamiseksi. 

Vierailija
211/211 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noita satunnaistarkastuksia tulee satunnaisesti, ei se liity ostossummaan. Juuri viime viikolla minulle tuli sellainen, myyjä tsekkasi ostoskassista skannaamani tuotteet, ostossumma joku 30e. Ei tullut paha mieli tai tarvetta soittaa iltalehteen.

Next.

Et ymmärtänyt tätä juttua nyt ollenkaan. Myyjä oli sanonut asiakkaan mukaan hänelle, että tarkastuksen aiheutti juuri tuo pieni ostos, ja kauppaketju kieltäytyy kommentoimasta mikä MUU logiikka kuin satunnaisuus tarkastuksissa on. Tietenkin ymmärrän, ettei epärehellisten takia voi avata kaikkea, mutta rehelliselle vähän rasittavaa.

Itse olen myös joutunut tarkastukseen niin, että ostin junalle mennessä lähinnä vain ale-pääsiäismunia Citymarketissa. Uskoin kyllä silloin, että johtui juuri siitä, että pienet ostokset ja lähinnä vain -50 % tuotteita. Onneksi en ollut ehtinyt pakata niitä vielä, koska oli reppu täynnä muuta tavaraa ja tosiaan junallekin piti ehtiä.