Nainen, mitä miestentaitoja osaat?
Renkaanvaihto, pienet sähköt, moottorisahan käyttö. Mitä palstan naiset osaa jotka mielletään miesten töiksi?
Kommentit (154)
Osaan rötvätä sohvalla, rapsutella haaroväliä ja juoda samalla kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaan juoda kaljaa ja syödä makkaraa ja löhötä sohvalla. Kaikki vieläpä samaan aikaan.
Pieraisetko vielä päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään usein hirveitä virityksiä, halvalla.
Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia.
Olen naisema eri mieltä. Ainakin omakotitalossa asuessa me
Että semmonen hienohelma siellä.
N30
Vierailija kirjoitti:
Mansplaamisen, sen osaan. Se on sitä kun tulee keskusteluihin selittämään toiselle jonkun päivänselvän asian itse esiintymällä sen asiantuntijana, vaikka luultavammin tietää vähemmän kuin se toinen.
Näköjään osaat joo kun tulit tänne selittämään ihan asiaan kuulumatonta asiaa. Ehkä se onkin enemmän naisten taito, josta on vaan kiva syytellä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään usein hirveitä virityksiä, halvalla.
Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia.
Renkaiden vaihto ei ole sitä että nostetaan renkaat takakonttiin ja ajetaan korjaamolle, kuten viestistäsi voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen na
Sellainen naisten vihaaja se siellä
"No ei ole. Kyllä on myös miehiä, jotka ymmärtävät, että naisten työt ovat ihan simppeleitä kun menee ja tekee vaan. Jos on normaali maalaisjärki ja logiikka ja koulutus, ei voi epäonnistua useimmissa asioissa. "
Se on helppoa, kun sen osaa!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla osaamatta niitä hommia. On kivaa että meillä mies tekee ne jutut ja minä teen toiset jutut. Se pitää parisuhteen jotenkin sähköisenä. Siksi olemme varmasti olleetkin yhdessä jo ikuisuuden.
Ei kyse ole siitä ettenkö osaisi jos haluisin, mutta en halua. Haluan että mieheni voi tehdä minulle ne jutut.
Meillä käynyt jotenkin luontevasti, että on ns. miesten työt ja naisten työt, mutta molemmat osallistuvat toistensa töihin jollakin tavalla. Itse tunnen miehen käyttämät työkalut, koska olen ollut apuna miesten töissä, ja hän on ollut apuna naisten töissä. Minä olen vaan kehollisesti heikompi, eikä voimat riitä raskaisiin töihin, ja mies on tehnyt aina puolestani kaikki likaiset työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaavat aivan samat "hommat" kuin miehetkin.
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.
Kerropa oppisi puunkaadosta tämän kommentin alle.
Nih. Olen mies mutta veljeni vaimo ja hänen kaksi siskoaan kävivät tekemässä metsätyöt aikoinaan isänsä kanssa ja tytöt tai naiset hoitivat kaikki muutkin maatilan työt keskenään. He kävivät kaatamassa pihapuita jos oli tarvetta. Isossa Valmetissa oli metsävarusteet ja touhu oli turvallista. Tilalla oli ja on edelleenkin saha jolla sahasivat puista sahatavaraa jos oli tarvetta. Kaikillehan noi hommat pitää opettaa, tavalla tai toisella vaikkapa mukana kulkemalla, ei ole mitään väliä sukupuolella.. niin olen eri kuin te muut keskustelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renkaiden vaihto ei ole sitä että nostetaan renkaat takak
Mutta ei se ydinfysiikkaakaan ole.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍
Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.
Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi.
Tämä on varmaankin joku naisten oma kuvitelma. En minä ainakaan miehenä koe naishitsaria tai traktorikuskia mitenkään seksikkäänä ajatuksena.
Ihan liian moni kokee. Ei tietenkään kaikki, mutta jos niitä on vaikka 10 miestä sadasta samassa työpaikassa jotka ovat vähän ihastuneita nättiin tyttöön, niin asia on jo ongelma.
Eiköhän monessa perheessä naiset ole niitä, jotka käyttävät lähes päivittäin erilaisia koneita, joiden elektroniikka on aivan toista tasoa, kuin jonkun moottorisahan, joka on ajalta koivu ja tähti, tai kotona sallitut pienet sähkötyöt.
Jo tämän päivän kodinkoneissa on paljon tekoälyä, kuten pesukoneet, kuivauskoneet, imurit, saumurit ja ompelukoneet, imurit, turvalaitteet jne. ja naiset käyttävät niitä päivittäin ja ihan itse, koska puolet talouksista on yksin asuvien naisten
Ja renkaiden vaihto Mitä siinä niin eriskummallista. Renkaiden vaihto kottikrryyn tai polkupyörään taitaa olla enemmän taitoja vaativa.
Mutta jos miesten itsetunto on kiinni renkaiden vaihdosta niin ok.
Osaan yhden tärkeimmistä miesten töistä: osaan nuolla pillua ja imeä kiusata kielellä klitorista, niin että nainen saa orgasmin.
Vierailija kirjoitti:
suunnitella ja ottaa vastuuta.
Eiköhän tuo kuulu ihan naistenkin hommiin. Perinteisesti vaan eri pelikentällä..
Vierailija kirjoitti:
Vähän yllättävääkin että täällä monet naiset näemmä tunnustavat että jotkut työt ovat ällöttäviä, raskaita tai eivät heitä yksinkertaisesti (naisina) kiinnosta jne. jne. eli tukevat sitä ajatusta että on olemassa naisten ja miesten töitä.
Miksi se on yllättävää? Kyllä moni mieskin mieluummin leikkaa nurmikon, kuin hakee Elli-tädilleen syntymäpäivälahjan tai tekee lasagnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa olla osaamatta niitä hommia. On kivaa että meillä mies tekee ne jutut ja minä teen toiset jutut. Se pitää parisuhteen jotenkin sähköisenä. Siksi olemme varmasti olleetkin yhdessä jo ikuisuuden.
Ei kyse ole siitä ettenkö osaisi jos haluisin, mutta en halua. Haluan että mieheni voi tehdä minulle ne jutut.
Meillä käynyt jotenkin luontevasti, että on ns. miesten työt ja naisten työt, mutta molemmat osallistuvat toistensa töihin jollakin tavalla. Itse tunnen miehen käyttämät työkalut, koska olen ollut apuna miesten töissä, ja hän on ollut apuna naisten töissä. Minä olen vaan kehollisesti heikompi, eikä voimat riitä raskaisiin töihin, ja mies on tehnyt aina puolestani kaikki likaiset työt.
Omakotitalossa on aina jotakin tekemistä ja meillä työt kotona limittyvät ja sekoittuvat, esim. kun laitan ruokaa, niin mies saattaa käydä pilkkomassa, paloittelemassa, tiskaamassa jne. Kun hän tekee esim. joitakin korjaustöitä, niin minä avustan. Saatan myös laittaa monimutkaisia ruokia, leivon, siivoan, pesen pyykit. Mies osallistuu panemalla puhtaat lakanat sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yllättävääkin että täällä monet naiset näemmä tunnustavat että jotkut työt ovat ällöttäviä, raskaita tai eivät heitä yksinkertaisesti (naisina) kiinnosta jne. jne. eli tukevat sitä ajatusta että on olemassa naisten ja miesten töitä.
Miksi se on yllättävää? Kyllä moni mieskin mieluummin leikkaa nurmikon, kuin hakee Elli-tädilleen syntymäpäivälahjan tai tekee lasagnea.
Saati vaihtavat vaipan tai siivoavat lapsen oksennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen (mieoletettu) käyttää kielenkäytössään sellaista ilmaisua kuin miestaito?
Sinkkumies
Sille on syynsä että olet sinkku 🤣 kuka käyttää sanaa miesoletettu kirjoituksesta mistä ei millään muotoa tule ilmi kirjoittajan oletettu sukupuoli.
Niin. Jos nainen odottaa ja toivoo minun jakavantöitä sukupuolittamalla niitä, joten kin korostetusti, niin todennäköisesti joutuu pettymään ja ja minä saan jatkaa sinkkuna. -Kiitos nyt kuitenkin, koska en ole koskaan ennen osannut ajatella, että tämä asia olisi ollut millään tavoin syynä siihen, että olen sinkku. - Enkä nyt tarkoita, että minulla olisi tarve poistaa kielenkäytöstäni kaikki sellaiset nimikeet, jotka viittavat epäsuorasti sukupuoleen ja saattaa kaikkein herkimmille ehkä luoda mielikuvan siitä, että niiden tekijänä oletetaan ensi-sijasesti olevan mies ja vasta toissijaisesti nainen. Sensijaan, että kyse olsi vain vakiintuneesta ja vuosikymmeniä tai satoja vanhasta tavatsa, joka ei enää mitenkään viittaa sukupuoleen, esimerkkinä vaikka ilmaisut "eduskunnan puhemies" tai "oiikeusasiamies"
Sinkkumies
Joo nämä perinteiset miehet ei oikein kiinnosta. Henkinen yhteys olisi tärkeämpi kuin päteminen yksinkertaisilla asioilla. Jos pätee, niin saa sitten olla alan ammattilainen - ammattiosaajilla vain harvemmin sellaiseen tarvetta.