Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä miestentaitoja osaat?

Vierailija
04.04.2025 |

Renkaanvaihto, pienet sähköt, moottorisahan käyttö. Mitä palstan naiset osaa jotka mielletään miesten töiksi?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei moottorisahaa tarvitse mihinkään.

Vierailija
122/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä rakensin mökille terassin. Nyt on mökillä odottamassa saunan kattoremontti ja tonttimetsän harvennus. Mites sulla, mies, nämä sujuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuokin esimerkit osoittavat että renkaiden vaihdossa on mahdollisuus munata ruhtinaallisesti ihan sukupuolesta riippumatta. Imurin pölypussin vaihdossa tämä vaatii jo todellista lahjakkuutta."

Renkaidenvaihdon päätyö on kiertää auki ja kiinni. Jos sen tekee huolimattomasti, niin sama kuin imurin pöyt kaataisi lattialle. Pointti oli se että työn tekeminen kunnolla ei ole vaikeaa, mutta tietysti työ pitää tehdä eikä jättää tekemättä! Naisilla keskimäärin ei yleensä ole tapana tehdä asioita ylimalkaisesti, joten ennemmin pelkäisin että munasta on haittaa renkaanviahdossa.

Vierailija
124/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista isoista rempoista pihahommiin. Renkaatkin osaan vaihtaa oikein hyvin itse mutta en viitsi enää nykyään vaan käyn liikkeessä. Köyhänä opiskelijana nuorena sitä sai tehdä ihan tarpeekseen. Sähkötöihin en koske vaikka isä niitäkin yrittänyt opettaa, ne ei kiinnosta. Viime kesänä vedin hänen kanssaan kyllä sähköt rempattuun makuuhuoneeseen (eli pistorasiat jopa laitoin). 

Kolmen rakennuksen (joista yksi iso rintamamiestalo) katot olen uusinut (pelti) itse alkaen ihan ruodelaudoituksesta lähtien ja tänä kesänä vuorossa saunan huopakaton vaihtotyö, joka itselle aivan uutta. Viime kesänä uutta oli moottorisahan käytön opetettelu ja siitäpä sitten mökin tontin puiden kaato jne sekä muuraus. Siinä en mikään mestari ole mutta tarvittaessa luonnistuu. Myös lohenpyrstö-salvoksen teko onnistuu jopa hyvin (rakensin hirsisaunan mökille pari vuotta sitten).

Isä toimii rempoissani nykyään enää työnjohtajana ja minä työmiehenä koska hän ei enää voi kiikkua verenkiertohäiriön vuoksi. Alkujaan olin vain apuna kaikissa mutta pikkuhiljaa asetelma muuttunut kun hän ikääntynyt. 

Olen kiitollinen isälleni, että hän ei aikoinaan väheksynyt minua sukupuolen vuoksi ja olenkin hänen neljästä lapsestaan ainoa joka osaa näitä ns miesten töitä (muut ovat poikia). Nuoresta asti opettanut minulle kaikenlaisia remppatöitä yms.

Miehelläni on peukalo täysin keskellä kämmentä joten aina kun jotain teen, touhuilen isäni kanssa.  

Mitä en osaa, on se alkusuunnittelu/mitoitus, kuten portaiden jaotuksen laskeminen jne. Portaat kyllä osaan tehdä jos joku muu valvoo vieressä että tulee oikeilla mittasuhteilla. Ehkä vielä joskus täysin itsenäisesti. 😄

N40

Vierailija
125/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon oon vaihtanut akkua ja ladannut, vaihtanut sähköikkunan moottoriosan, tilasin Motonetin kautta. Rakensin itse kissoille tarhan parvekkeelle ja purin muuttaessa. Kaikki Ikea-huonekalut oon koonnut, hankalin oli aukivedettävä sänky. Maalaan seinät, teen lumityöt, käytän lumilinkoa. Asennan itse pyykkikoneen, tiskikoneen, nettivekottimet ja tietokoneen. Hoitoalalla ja sinkkunainen. On vaan pärjättävä.

Vierailija
126/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton perushuolto ja talon rakennus. 

Mutta olen silti nainen ja vietän kotinaisen elämää. Luksusta on se, ettei nykyään ole mitään ovessa ramppaavaa siitäjää.

Vierailija
127/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

piereskely ja kuorsaus

Vierailija
128/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaan minäkin naisten taitoja. Kursia sukkia, tehdä ruokaa, siivota, pestä pyykkiä, multitaskata, tehdä metatöitä. Ainostaan naisille tyypillinen pa s kan jauhaminen ei onnistu.

Vierailija
129/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käivoimani on heikot, joten on paljon hommia jotka ei onnistu.

Renkaat vaihdan autoon. Laitan lampun kiinni sokeripalaan. Kokoan huonekalut. Talon olen maalannut. Ajan traktoria jos tarpeen on. Korjaan tietokoneen jos se kiukuttelee.

Vierailija
130/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan yhden tärkeimmistä miesten töistä: osaan nuolla pillua ja imeä kiusata kielellä klitorista, niin että nainen saa orgasmin.

Jestas, totta on. Jos miehet edes tuon opettelisivat miesten töistä..

Vierailija
131/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että kaikki me oktalossa asuvat sinkkunaiset osataan tehdä melkoisesti talon ylläpitoon liittyviä töitä. Auton rengashuollon olen ulkoistanut rengashotellille ja ruohon leikkaa robotti. Sähkötyöt tekee sähkäri ja putkityöt putkari. Remonttityöt, huoltotyöt, polttopuut, pihatyöt - kaikkihan ne on itse tehtävä kun on tämän asumismuodon valinnut. Eräs exä totesi mulle kerran, että ethän sinä edes tarvitse miestä mihinkään. No, en hänenlaistaan ainakaan tarvinnut.

Vierailija
132/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettele miestaidot ja naistaidot?

Vierailija
133/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan runkata kalua että siitä lentää mällit.

T. Leena

Vierailija
134/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa auton renkaat, kaataa puun, käyttää raivaussaha. Renkaanvaihtoon ei käsivoimat riitä, vaihdetaan yhdessä isäni kanssa joka nostaa renkaat ja kiristää pultit loppuun. Sit kun hän ei enää pysty niin tuskinpa teen itse.

Vierailija
135/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan runkata kalua että siitä lentää mällit.

T. Leena

Tuon nyt osaa kuka tahansa mutta osaatko sinä, Pertti-Leena, antaa naiselle orgasmin?

Vierailija
136/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kaikki miehet näitä? Epäilen. 

No jotkut kallion hipsterit, mutta ei ne mitään miehiä olekaan, äänetävätkin jotain vihreitä...sauna taakse kuten euroviisuissakin kohta lauletaan.

Vierailija
137/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mitään miesten töitä eikä ole tarviskaan koska miesten tulee palvella näissä asioissa naisia joko maksua vastaan tai ihan muuten vaan hyvää hyvyyttään.

Vierailija
138/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kaikki miehet näitä? Epäilen. 

Nyt kysyttiin mitä naiset osaa. Itseäni ainakin kiinnostaa. En miehenä osaa juurikaan remonttitöitä tai autonkorjausta.

M38

Ja sitten vielä ihmettelet miksi olet inceli?

Vierailija
139/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
140/154 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset osaavat aivan samat "hommat" kuin miehetkin. 

Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.

Miten ihmeessä 'se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan' koivun kaatamisessa  nimenomaan miehille? Ehkä jollekin on tullut, mutta en usko että yleisesti  miehille. 

Asuinalueellani taajamassa on viime vuosina kaadettu pihapuita ja kyllä ne on käynyt kaatamassa ihan alansa ammattilainen. Meidän pihasta kaadettiin latvasta laho koivu ja muutama muukin koivu. Kyllä nämä isohkojen puiden kaadot tuhannen neliön tonteilla näkemäni mukaan vaativat jo ihan turvaliisuussyistä oman osaamisensa ja kunnon työ- ja turvavälineet. Meillä ainakin alan ammattilainen kiipesi puoliväliin puuta ja katkaisi ensin osan puuta alas ja sitten maan tasolta kaatoi tyngän ja pillkoi siitä edelleen rungon. Mieheni kanssa hoidettiin sitten puiden pilkkominen puuvajassa.

Suvussamme on paljonkin käsistään käteviä naisia ja miehiä, mutta eniten pätevyyttä ja taitoa puiden kaatamiseen löytyy varmasti sisareni tyttäreltä, joka hallitsee metsätyöt laidasta laitaan - puiden istutuksesta niiden kaatamiseen (toki metsäalan insinööri ammatiltaan).