Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mitä miestentaitoja osaat?

Vierailija
04.04.2025 |

Renkaanvaihto, pienet sähköt, moottorisahan käyttö. Mitä palstan naiset osaa jotka mielletään miesten töiksi?

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍

Ajavathan naiset bussejakin.

Ja valtavia rekkoja.

Ja ambulansseja myös.  Ajoivat jo sodan aikana vuosina 1939 - 1945.

Sukulaistyttö ajoi lanssia kuustoistavuotiaana sodan aikaan ja toinen hinasi tykkejä huoltoon rintamalta aika nuorena kanssa.

Vierailija
42/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset osaavat aivan samat "hommat" kuin miehetkin. 

Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasi lavuaarin hajulukon avata ja puhdistaa, oli pakko, olen nainen.

Vierailija
44/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika naisellinen enkä tykkää tehdä "miesten hommia" ne tekee aina meidän perheessä mies.

Mutta osaan perus jutut, koska kävin lapsena puukässässä, enkä rättikässässä.

Vierailija
45/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍

Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.

Vierailija
46/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaikki ne asiat, joita tarvitsen omassa elämässä.

N49

Vierailija
47/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mihin en koske, on sähkötyöt.

T. Saariston poikatyttö, joka on asunut aikanaan vuosia yksin maatalossa ja konetekniikan inssi. Ja "naiselliset" asiat luonnistuu ihan yhtä hyvin ja ovat elämässäni ilona. En usko että olisi mitään, mihin en perehtymällä pystyisi. Tai no ehkä kvanttimekaniikka ja suhteellisuusteoria. 

Vierailija
48/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.

Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi. 

Vierailija
49/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei voimat riitä tai koko.

Esimerkiksi?

Vierailija
50/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan oikeastaan kaikkea muuta paitsi korjata autoja ja moottorisahaa en ole käyttänyt, mutta en epäile enkö osaisi tilanteen niin vaatiessa. Hakkaan halkoja, käytän poraa, erilaisia sahoja, talttoja, sirkkeleitä jne. Teen lapiohommia, hakkaan halkoja, vaihdan lamppuja ja sokeripala säätöjä, korjaan puuesineitä, huonekaluja jne

Vierailija
51/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa olla osaamatta niitä hommia. On kivaa että meillä mies tekee ne jutut ja minä teen toiset jutut. Se pitää parisuhteen jotenkin sähköisenä. Siksi olemme varmasti olleetkin yhdessä jo ikuisuuden. 

Ei kyse ole siitä ettenkö osaisi jos haluisin, mutta en halua. Haluan että mieheni voi tehdä minulle ne jutut.

Vierailija
52/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan juoda kaljaa ja syödä makkaraa ja löhötä sohvalla. Kaikki vieläpä samaan aikaan.

Vierailija
53/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.

Tismalleen. Minun isäni otti asiakseen opettaa minulle metsurinhommia. En minä niitä muuten osaisi, jos ei olisi joku opastanut ja ylipäätään ollut tilaisuutta opetella.

Vierailija
54/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi. 

Tämä on varmaankin joku naisten oma kuvitelma. En minä ainakaan miehenä koe naishitsaria tai traktorikuskia mitenkään seksikkäänä ajatuksena. 

Vierailija
55/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään  usein hirveitä virityksiä, halvalla.

Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia. 

Vierailija
56/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan kaikki ne asiat, joita tarvitsen omassa elämässä.

N49

Vibraattori ei vaan leikkaa sitä nurmikkoa, siksi mies. Vitsi vitsi mut näin sanoi mulle vanhempi nainen M62

Vierailija
57/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan juoda kaljaa ja syödä makkaraa ja löhötä sohvalla. Kaikki vieläpä samaan aikaan.

Erikoista. Mieheni ei tee noita asioita. Ehkä noi onkin naisten juttuja. 

Vierailija
58/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansplaamisen, sen osaan. Se on sitä kun tulee keskusteluihin selittämään toiselle jonkun päivänselvän asian itse esiintymällä sen asiantuntijana, vaikka luultavammin tietää vähemmän kuin se toinen.

Vierailija
59/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aivoissani jokin vika, kun en osaa noita tuikitavallisia hommia mieltää miesten töiksi. Työ kuin työ. Harvemmin niitä haarovälillä tehdään. 

Vierailija
60/154 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään  usein hirveitä virityksiä, halvalla.

Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia. 

Ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää miksi olet sinkku. 

T. Nainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi