Nainen, mitä miestentaitoja osaat?
Renkaanvaihto, pienet sähköt, moottorisahan käyttö. Mitä palstan naiset osaa jotka mielletään miesten töiksi?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaavat aivan samat "hommat" kuin miehetkin.
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.
Osasi lavuaarin hajulukon avata ja puhdistaa, oli pakko, olen nainen.
Olen aika naisellinen enkä tykkää tehdä "miesten hommia" ne tekee aina meidän perheessä mies.
Mutta osaan perus jutut, koska kävin lapsena puukässässä, enkä rättikässässä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍
Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.
Osaan kaikki ne asiat, joita tarvitsen omassa elämässä.
N49
Ainoa mihin en koske, on sähkötyöt.
T. Saariston poikatyttö, joka on asunut aikanaan vuosia yksin maatalossa ja konetekniikan inssi. Ja "naiselliset" asiat luonnistuu ihan yhtä hyvin ja ovat elämässäni ilona. En usko että olisi mitään, mihin en perehtymällä pystyisi. Tai no ehkä kvanttimekaniikka ja suhteellisuusteoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍
Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.
Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei voimat riitä tai koko.
Esimerkiksi?
Osaan oikeastaan kaikkea muuta paitsi korjata autoja ja moottorisahaa en ole käyttänyt, mutta en epäile enkö osaisi tilanteen niin vaatiessa. Hakkaan halkoja, käytän poraa, erilaisia sahoja, talttoja, sirkkeleitä jne. Teen lapiohommia, hakkaan halkoja, vaihdan lamppuja ja sokeripala säätöjä, korjaan puuesineitä, huonekaluja jne
Minusta on ihanaa olla osaamatta niitä hommia. On kivaa että meillä mies tekee ne jutut ja minä teen toiset jutut. Se pitää parisuhteen jotenkin sähköisenä. Siksi olemme varmasti olleetkin yhdessä jo ikuisuuden.
Ei kyse ole siitä ettenkö osaisi jos haluisin, mutta en halua. Haluan että mieheni voi tehdä minulle ne jutut.
Osaan juoda kaljaa ja syödä makkaraa ja löhötä sohvalla. Kaikki vieläpä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi pihakoivun kaato ei onnistu ellei sitä joku ole naiselle opettanut. Meille miehille se opetus on vaan jotenkin tullut nuoruudessa vastaan.
Tismalleen. Minun isäni otti asiakseen opettaa minulle metsurinhommia. En minä niitä muuten osaisi, jos ei olisi joku opastanut ja ylipäätään ollut tilaisuutta opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi.
Tämä on varmaankin joku naisten oma kuvitelma. En minä ainakaan miehenä koe naishitsaria tai traktorikuskia mitenkään seksikkäänä ajatuksena.
Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään usein hirveitä virityksiä, halvalla.
Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kaikki ne asiat, joita tarvitsen omassa elämässä.
N49
Vibraattori ei vaan leikkaa sitä nurmikkoa, siksi mies. Vitsi vitsi mut näin sanoi mulle vanhempi nainen M62
Vierailija kirjoitti:
Osaan juoda kaljaa ja syödä makkaraa ja löhötä sohvalla. Kaikki vieläpä samaan aikaan.
Erikoista. Mieheni ei tee noita asioita. Ehkä noi onkin naisten juttuja.
Mansplaamisen, sen osaan. Se on sitä kun tulee keskusteluihin selittämään toiselle jonkun päivänselvän asian itse esiintymällä sen asiantuntijana, vaikka luultavammin tietää vähemmän kuin se toinen.
Onko aivoissani jokin vika, kun en osaa noita tuikitavallisia hommia mieltää miesten töiksi. Työ kuin työ. Harvemmin niitä haarovälillä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkunainen täällä ihmettelee miten tavallisia asioita luetaan munalla tehtäviksi miesten töiksi. Mitä osaamista on esim. renkaidenvaihdossa, korkeintaan kiinnostuksen puutetta? Imurin pölypussin vaihto on vaikeampi, eikä sekään viisivuotiaalta jäisi tekemättä. Imurointi huonekaluja nostellen taas raskaampi. Sitten taas jotain kaivinkonetta ei kukaan osaa sukelasti operoida ennen kuin joutuu opettelemaan, oli mies tai nainen, eikä siinäkään munasta ole apua. Sähköjen kötöstely omin päin ilman lupia on sitten ihan oma lukunsa. Munalla tehdään usein hirveitä virityksiä, halvalla.
Miesten työt on suuri kusetus. Ne on niitä kivoja projekteja joita tehdään paristi vuodessa isolla numerolla. Tai sellaisia hauskoja harjoituksia joissa menee koko päivä siinä missä ammattilaisella menisi 30 minuuttia.
Ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää miksi olet sinkku.
T. Nainen