Nainen, mitä miestentaitoja osaat?
Renkaanvaihto, pienet sähköt, moottorisahan käyttö. Mitä palstan naiset osaa jotka mielletään miesten töiksi?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se ydinfysiikkaakaan ole.
- eri
Ei myöskään tarvita ydinfyysikkoa todistamaan että renkaiden vaihdossa on muutama vaihe enemmän kuin impurin pölypussin vaihdossa.
Jep, lisäksi jos pölypussin vaihtaa väärin niin suurin vahinko on se että pölyt ei imeydy imuriin..renkaat huonosti vaihtamalla voi mennä henki.
Jotenkin aavistan ettei tuo tyyppi ole koskaan vaihtanut autonrenkaita.
No ihan olen itse vaihtanut renkaita eikä ole henkiä lähtenyt sen enempää kuin niillä jotka vaihtavat ne munalla. Jos nyt stereotyyppisesti haluaa ajatella, niin harvoinpa huolimaton työ on naisten ongelmiin lukeutunut.
Ja muistanpa nyt kun otit puheeksi: vuosia sitten vaihdattaessani renkaat ammattimiehillä ostoskeskuksen parkkihallin liikkeessä, oikein kätevästi kaupassakäynnin aikana, on jäänyt heiltä parit mutterit kiristämättä, ja minulta ei todellakaan ole koskaan jäänyt, koska olen jopa neuroottisen tarkka. Loppui silloin palvelun käyttö minulta, sillä turvallisempi vaihtaa itse, ja loppujen lopuksi ajansäästö on mitätön, kun kuitenkin pitää raahata renkaat autolle ja pois.
Ja kerran oli renkaat pitänyt irrottaa auton huollossa, niin takaisin laittaessa oli väännetty ilman momenttiavainta niin kireälle, että saatu melkein paskaksi. Ei tarvinnut siinäkään liikkeessä uudelleen käydä. Sekin vääntäjä oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän monessa perheessä naiset ole niitä, jotka käyttävät lähes päivittäin erilaisia koneita, joiden elektroniikka on aivan toista tasoa, kuin jonkun moottorisahan, joka on ajalta koivu ja tähti, tai kotona sallitut pienet sähkötyöt.
Jo tämän päivän kodinkoneissa on paljon tekoälyä, kuten pesukoneet, kuivauskoneet, imurit, saumurit ja ompelukoneet, imurit, turvalaitteet jne. ja naiset käyttävät niitä päivittäin ja ihan itse, koska puolet talouksista on yksin asuvien naisten
Ja renkaiden vaihto Mitä siinä niin eriskummallista. Renkaiden vaihto kottikrryyn tai polkupyörään taitaa olla enemmän taitoja vaativa.
Mutta jos miesten itsetunto on kiinni renkaiden vaihdosta niin ok.
Rengasliike vaihtaa renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Jep, lisäksi jos pölypussin vaihtaa väärin niin suurin vahinko on se että pölyt ei imeydy imuriin..renkaat huonosti vaihtamalla voi mennä henki.
No ihan olen itse vaihtanut renkaita eikä ole henkiä lähtenyt sen enempää kuin niillä jotka vaihtavat ne munalla. Jos nyt stereotyyppisesti haluaa ajatella, niin harvoinpa huolimaton työ on naisten ongelmiin lukeutunut.
Ja muistanpa nyt kun otit puheeksi: vuosia sitten vaihdattaessani renkaat ammattimiehillä ostoskeskuksen parkkihallin liikkeessä, oikein kätevästi kaupassakäynnin aikana, on jäänyt heiltä parit mutterit kiristämättä, ja minulta ei todellakaan ole koskaan jäänyt, koska olen jopa neuroottisen tarkka. Loppui silloin palvelun käyttö minulta, sillä turvallisempi vaihtaa itse, ja loppujen lopuksi ajansäästö on m
Voima on loppujen lopuksi hyödyksi aika harvoissa hommissa. Sillä saa vaan paskaksi tavaraa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin seksikästä jos nainen osaa ajaa traktoria! Naiset ja isot työkoneet niin pää kääntyy ja ihailen, vau 👍
Minä osaan ja ajan, mutta vihaan sitä, että minut nähdään siinä hommassa vain jonain kalenterityttönä.
Tämä on oikeasti ihan hirveää. Ei kukaan ota tosissaan nättiä naista, joka on myös esim. ensiluokkainen hitsari, koska se tekee sen seksikkäästi.
Tämä on varmaankin joku naisten oma kuvitelma. En minä ainakaan miehenä koe naishitsaria tai traktorikuskia mitenkään seksikkäänä ajatuksena.
Ihan liian moni kokee. Ei tietenkään kaikki, mutta jos niitä on vaikka 10 miestä sadasta samassa työpaikassa jotka ovat vähän ihas
Liian moni kokee? Miehet eivät saisi pitää naisia seksikkäinä?
Osaan vaihtaa autonrenkaat yhtä hyvin kuin mieheni: eli soittaa firmaan, jossa renkaat on varastossa. Mutta tässä kämpässä ei ole huonetta, jonka seiniä en olisi tasoittanut ja maalannut. Tai kasannut ko huoneen kaappeja ja huonekaluja. Mies on pääsääntöisesti maannut sohvassa katsomassa futista tuolloin.
"Liian moni kokee? Miehet eivät saisi pitää naisia seksikkäinä?"
Saavat pitää, mutta töissä on lupa odottaa ammattimaista käytöstä kollegan sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja muistanpa nyt kun otit puheeksi: vuosia sitten vaihdattaessani renkaat ammattimiehillä ostoskeskuksen parkkihallin liikkeessä, oikein kätevästi kaupassakäynnin aikana, on jäänyt heiltä parit mutterit kiristämättä, ja minulta ei todellakaan ole koskaan jäänyt, koska olen jopa neuroottisen tarkka. Loppui silloin palvelun käyttö minulta, sillä turvallisempi vaihtaa itse, ja loppujen lopuksi ajansäästö on m
Nuokin esimerkit osoittavat että renkaiden vaihdossa on mahdollisuus munata ruhtinaallisesti ihan sukupuolesta riippumatta. Imurin pölypussin vaihdossa tämä vaatii jo todellista lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Osaan vaihtaa autonrenkaat yhtä hyvin kuin mieheni: eli soittaa firmaan, jossa renkaat on varastossa. Mutta tässä kämpässä ei ole huonetta, jonka seiniä en olisi tasoittanut ja maalannut. Tai kasannut ko huoneen kaappeja ja huonekaluja. Mies on pääsääntöisesti maannut sohvassa katsomassa futista tuolloin.
Futiksen tsiigailu onkin muuten semmoista hommaa että kovin moni nainen ei siihen pysty. 👍
Vierailija kirjoitti:
Masturbaation
Pilluimurilla ajo ei ole kädentaito, arvon vammainen.
Osaan puhua vakuuttavan oloisesti ja ihmiset luulevat, että minä keskinkertainen tylsimys olen ekspertti alallani. Oikeasti vaan puhun "asiantuntevasti" mukateknistä paskaa ja jätän projekteissa käytännön työt ja tylsät rutiinit muiden (naisten) tehtäväksi ja täratlittavaksi. Onneksi olen "taitojeni" vuoksi jo sellaisessa asemassa firmassa, että tämä onnistuu.
Kaikki naiset ymmärtää, että mitään "pieniä sähköjä" ei välttämättä kannata eikä saa itse tehdä.
Pölypussin vaihtaminen tai säiliön tyhjentäminen vaatii joskus imurin tutkimista, olen vanhan sukulaiseni imurin suodattimen irrottamisssa joutunut hetken päätäni raapimaan. Saatoin tarvita jopa ohjekirjaa, en varmaksi muista. Autonrenkaiden kanssa ei ole vastaavaa tutkimista tarvinnut. Sori nyt mutta täällä teinipojatkin vaihtavat renkaita tienatakseen vähän, luuletteko että aikuinen nainen ei osaisi sitä mitä lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futiksen tsiigailu onkin muuten semmoista hommaa että kovin moni nainen ei siihen pysty. 👍
Onhan ne pelaajat kuumia, joten kyllä pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ymmärtää, että mitään "pieniä sähköjä" ei välttämättä kannata eikä saa itse tehdä.
Minä en sitten varmaan ole nainen ollenkaan, kun teen isommatkin sähkötyöt mieluiten itse. Muitakin remonttihommia osaan. Kenties suurin urotekoni oli painavan, 60-lukulaisen vanerikaapiston asentaminen seinälle melko korkealle ilman apukäsiä. Siinä sai jo vähän miettiä miten toimin kun olen pienikokoinen ja voimani ovat rajalliset eikä tuohon aikaan kaapeissa ollut moderneja kiinnitysmekanismeja. Olen myös asentanut parketin mieheni sijoitusasuntoon. Osaan käyttää monia sähkötyökaluja ja jos en osaa, opettelen.
Renkaan vaihto, ruohonleikkuu, bobcatilla ajaminen (lumityöt), cnc-koneen ohjelmointi ja käyttö puun työstöön, puun pintakäsittely. Remppahommista mm. vasara pysyy hyvin kädessä, porakoneen käyttö onnistuu, samoin cyproc-levyjen seinään laitto + tasoitustyöt, laatoitus, maalaus, tapetointi, listoitus, parkettilattian asennus. Osaan käyttää erilaisia sirkkeleitä. Moottorisahan käyttö puun kaatamiseen, pölleiksi katkomiseen ja halonhakkuu kirveellä. Lehtipuhaltimen käyttö. Vieläköhän jotain puuttuu... No, itse ajattelen, ettei koneiden käyttö liity sukupuoleen. Kaikkea oppii jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ovat yhdenlaisia luonnonoikkuja, kun osaavat tehdä sähkö- ja putkityöt.
Miksi pitäisi tehdä itse jos ei jostain syystä halua? Rasvapinoita löytyy rahalla jos ei ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea jos vaihtaa lampun kattoon tai askartelee sille sopivan jatkokohdon. Ovat ihan sallittuja. Eikä viitteis sitä varten sähkömiestä soittaa paikalle, että seinien maalaamista varten pitää irottaa ja asentaa pistorasia..
Juuri näin. Ei ne ole sukupuolisidonnaisia, vaan jokaisen on ne opeteltava. Ja puun kaato on tekniikkalaji, eikä sukupuolella ole sen kanssa mitään tekemistä, jos ei ole itsetunto-ongelmia.