Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt tutustunut uuteen mieheen ja olen todella ihmeissäni hänen käytöksestään minua kohtaan

Vierailija
04.04.2025 |

En osaa edes selittää minkälainen hän on, mutta tunnen ettei kaikki ole kunnossa. Yritän laittaa tähän esimerkkejä, koska olen niin ihmeissäni.

- kaikki, siis aivan kaikki, on minun vikaani. Jos hän vaikka satuttaa minua fyysisesti, hän kääntää sen minun viakseni

- juttelee aivan ihmeellisiä juttuja, aivan kuin yrittäisi painaa minua alas. Kun kerroin, että ostin yhden käytetyn vaatteen nuorelta naiselta, niin kysyi, että mahduit sitten siihen. Sanoi myös, että kelpaan kyllä hänelle tällaisena kuin olen. Aivan kuin olisin jotenkin tosi huono.

- kohtelee minua kuin tyhmää pikkutyttöä, joka ei osaa eikä tiedä mitään. Saattaa selittää jonkun todella yksinkertaisen jutun minulle kuten jollekin idiootille

Olen vain ihan ihmeissäni, enkä tiedä miten suhtautua asiaan

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jo kysytty varmaan sata kertaa, mutta MIKSI sä olet tollasen hullun kanssa yhdessä??? 

Vierailija
122/143 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mies eikä tämä ole provo. Olen vain täysin uudessa tilanteessa, missä en ole ikinä ollut. Takana hyvä lapsuus eikä mitään traumataustaa. Olen vain ihmeissäni ja hämilläni. En ole koskaan kohdannut tällaista. 

ap

Jos sä olet kerta niin hämilläs ja ihmeissäs, miksi et eroa tuosta hyypiöstä? Tiedät kyllä itsekin, ettei hän välitä susta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tapaat häntä syystä että...? 

Muuten hän on ihana ja joku pitää olla.

Vierailija
124/143 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten perusteella ap käy vähän hitaalla. Joka tapauksessa hänen tulis heivata tuo miehenkuvatus hittoon elämästään

Vierailija
125/143 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kerroin, häpeän tätä tilannetta. Minulla on nyt tilapäisesti rahahuolia, minkä vuoksi olen nyt tässä tilanteessa. Yritän korjata tilannetta, jotta pääsen eteenpäin. Pettynyt olo kuitenkin kun tajuan, ettei tämä tästä parane. Eikä hän välitä minusta.

ap

Vierailija
126/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin olet hänen kanssaan sitä todennäköisemmin alkaa vainoaminen ja kiusanteko suhteen loputtua. Yritä nyt pikaisesti lähteä siitä.

Vierailija
127/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku joutuu olemaan rahahuolien vuoksi jonkun tuoreen miestuttavuuden kanssa? Huoraatko hänelle vai?

Vierailija
128/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauemmin olet hänen kanssaan sitä todennäköisemmin alkaa vainoaminen ja kiusanteko suhteen loputtua. Yritä nyt pikaisesti lähteä siitä.

Kyllä, ehdottomasti aion lähteä. Kunhan saan raha-asiat kuntoon, niin lähden heti. Ymmärrän kyllä, ettei hän välitä minusta ja ymmärrän myös, että tämä taloudellinen riippuvuus vaan pahentaa tilannetta ja se antaa luvan tälle alistamiselle.

ap

Vierailija
129/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti aion lähteä. Kunhan saan raha-asiat kuntoon, niin lähden heti. Ymmärrän kyllä, ettei hän välitä minusta ja ymmärrän myös, että tämä taloudellinen riippuvuus vaan pahentaa tilannetta ja se antaa luvan tälle alistamiselle.

ap

No ei se nyt lupaa anna hänelle.

Onko sulla ketään läheistä joka voisi auttaa?

Miten paha rahatilanne ja miksi? Miten voit olla uudesta tuttavasta jotenkin riippuvainen?

Vierailija
130/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvan alistamiselle. Siis miehen mielestä.

ap

Vierailija
131/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luvan alistamiselle. Siis miehen mielestä.

ap

Näköjään tämä ei hyväksy hipsukoita. Ns luvan tarkoitin.

ap

Vierailija
132/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mies eikä tämä ole provo. Olen vain täysin uudessa tilanteessa, missä en ole ikinä ollut. Takana hyvä lapsuus eikä mitään traumataustaa. Olen vain ihmeissäni ja hämilläni. En ole koskaan kohdannut tällaista. 

ap

Kohta sulla on sitä traumataustaa, jos et jätä tuota tyyppiä. Se on itse asiassa jo alkanut. Olet hämmentynyt ja loukkaantunut, ja omanarvontuntosi on laskenut. Joka päivä olet pajemmin kiikissä. IRTI siitä ukosta!

Vierailija
133/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pystytkö avaamaan tätä talouskuviota?

Miten uudella tuttavalla on ote sinusta?

Ja en ihmettele etteikö voisi olla mahdollista, katsoiko teistä kukaan sitä ylen juttua siitä rakkaushuijarista. Hyvin nopeasti tuollaiset kietoo ihmisen pauloihinsa.

Vierailija
134/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on tällaisesta. Hän tekee tuota aivan tarkoituksella, joten älä edes anna tilaa sellaiselle ajatukselle että "mitä jos olikin vahinko" tms. N-a -aar sistit yrittää tahallaan sekoittaa sua ja laittaa miettimään mitä oikein tapahtui.

Vierailija
135/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat alle, ap.

Miehessäsi on paljon samoja piirteitä kuin isässäni, joka on todnäk narsku.

Mikään ei oo ikinä hänen vikaa, painaa alaa heikompaa ja oikeuttaa huonon käytöksensä tyyliin "se kenen on rahat, sen on säännöt".

Sanoo yhtä (esim, että mutta rakastaa), mutta tekee toista (huutaa ja halveksuu).

Vanhemmiten sitten kävikin jo käsiksi ja yritti riitatilanteessa tulla jo päälle nyrkit pystyssä, vaikka olin poistumassa paikalta.

Hänen vaikutuspiirissään traumatisoitui pahasti.

(Ja ei - en ole enää tekemisissä isän kanssa kuin ääripakosta ja silloinkaan en mene enää fyysisesti samaan tilaan)

Vierailija
136/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tällaisen vanhan reseptin. Olen varma, että se auttaa ap:tä ongelmansa ratkaisemisessa.

Kissanlihakeitto

400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)

1 l vettä

1 tl suolaa

1 tl kokonaisia maustepippureita

1 laakerinlehti

1 sipuli

3 porkkanaa

100 lanttua

50 g palsternakkaa

50 g juuriselleriä

6 perunaa

10 cm purjoa

2 rkl tuoretta persiljaa

Tästä kun keittrlet hyvän keiton sille miehelle, niin kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Vierailija
137/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttäytyy kuin nainen, tervetuloa ihailemaan tätä herkkua.

Vierailija
138/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin tällaisen vanhan reseptin. Olen varma, että se auttaa ap:tä ongelmansa ratkaisemisessa.

Kissanlihakeitto

400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)

1 l vettä

1 tl suolaa

1 tl kokonaisia maustepippureita

1 laakerinlehti

1 sipuli

3 porkkanaa

100 lanttua

50 g palsternakkaa

50 g juuriselleriä

6 perunaa

10 cm purjoa

2 rkl tuoretta persiljaa

Tästä kun keittrlet hyvän keiton sille miehelle, niin kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Voisiko tuon sellerin korvata lisäämällä hieman purjon ja palsternakan osuutta? Selleri aiheuttaa minulle närästystä.

Vierailija
139/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tulihan se syy sieltä kun tarpeeksi kauan jankattiin. Ap hyötyy miehestä taloudellisesti ja sietää alistamista. Molemmat voittavat.

Vierailija
140/143 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on nyt vain osunut elämän arpajaisissa tyhjä arpa, eikä hän ymmärrä heittää sitä pois. Toisinaan käy noin ja seuraukset ovat ikävät. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Aivan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän väl

Tämä juttu on täysin selvä ja antaa hyvät toimintohjeet, mutta kerro ap vielä, mistä sitä kissanlihaa voisi saada. Asun ison kaupungin keskustassa eikä siellä mitään kissojen loukkupyyntiä voi harrastaa. Ainakaan omasta lähimarketista sitä ei löydy.