Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko töissä seitsemänkymppiin saakka?

Vierailija
04.04.2025 |

Vaihdatko alaa vai miten aiot jaksaa?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä usein viime aikoina, olen nyt 52. En tule jaksamaan ja erittäin vaikea uskoa että pysyisin siinä terävyydessä mitä työssäni vaaditaan.

Olenkin kuumeisesti alkanut sijoitella osakkeisiin ja hankkia sijoitusasuntoja ja toivon että voin lopettaa työt kymmenen vuoden päästä. Lottovoittoa rukoilen myös.

Vierailija
2/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, tuskin hakkaan näppistä kovin lujaa silloin. Tuskin vuosikymmenien istumatyö tukee terveyttä, varmaan takapuoli levinnyt siihen mennessä jo sen verran, ettei työtuoliin mahdu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo nyt että en.

Vierailija
4/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lopettaa 60-vuotiaana kun saan kerättyä säästöön miljoonan verran pahan päivän varalle.

Vierailija
5/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen 57, enkä millään tahdo jaksaa.

Vierailija
6/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että jaksan. Tämä työ on sellainen että pitäisi jäädä 55-vuotiaana eläkkeelle. Olen nyt yli 60-vuotias ja 30-40 vuotta vanhempi kuin työkaverini. Yleensä ihmiset lopettaa siinä 40-vuotiaana ja vaihtavat kevyempiin töihin.

Vierailija
7/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensin pääsisi töihin, niin saattaisin jaksaakin.

Vierailija
8/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään varhaiseläkkeelle kolmen vuoden kuluttua. Olen laskenut, että pärjään pienemmälläkin eläkkeellä. Tosin omaisuutta tulen myymään. Perintömetsiä aletaan hyödyntää nyt ja olen jo allekirjoittanut sopimukset metsänhoidoista.

9/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta onneksi ei tarvitsekaan. Alin eläkeikäni on 64v 9kk ja ylin eläkeikä 69v. Jään pois työelämästä viimeistään silloin, kun alin eläkeikä tulee täyteen Hyvin todennäköisesti jo noin vuotta aikaisemmin. 

Vierailija
10/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Nyt olen 51, ja vielä ei olo tunnu mitenkään erilaiselta kuin vaikka kolmikymppisenä, vaikka naamasta sen iän näkeekin toki. Ja vanhempanikin vielä 80 v:nä elävät hyvin aktiivista elämää. Mutta se on niin kovin yksilöllistä ja tuuristakin kiinni miten ikä kohtelee, iskeekö joku sairaus joko "päähän" tai muuhun kroppaan. Kyllä se vähän pelottavalta tuntuu, että pitäisi seitsenkymppiseksi jaksaa. Toivon että jaksan, mutta eihän sitä tiedä. 

Enemmän tosin pelkään sitä, että jaksan kyllä seitsenkymppiseksi töissä, mutta en ehdi nauttimaan juuri lainkaan hyvistä eläkevuosista. Mulla olisi paljon haaveita "eläkkeellä sitten", mutta jos olen jo vanha ja raihnainen niin vaikea niitä toteuttaa.

Vierailija
11/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi kyllä hyvä aloittaa sijoittaminen! Ap

Vierailija
12/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nyt viisikymppisenä molemmat olkapäät leikattu. En todellakaan usko, että 70v nostelisin ikätovereitani vessaan ym. T. Vanhuspuolen hoitaja

Vierailija
13/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotiaana lopetan työt. Ei ole enää monta vuotta jäljellä. 

Vierailija
14/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan silloinkaan, mutta täysin etätöihin jään kyllä. Haluan muuttaa muualle, siis Suomesta pois. Oletan, että tuossa vaiheessa etätyö on niin valtavirtaa, että ei mitään ongelmaa.

Tykkään siis mun työstä, mutta vihaan Suomen pimeyttä. Eikä haittaisi myöskään hieman halvempi hintataso. 

Vierailija
15/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, vähän outo olo, kun on nähnyt noiden vanhempien, 60-vuotiaina eläkkeelle jääneiden, riekkuvan iloisesti Espanjassa tai viettävän mukavia eläkepäiviä Suomessa kesämökillä vielä hyvässä kunnossa ollen. Sit ajatteli pitkään, että sitten joskus minäkin. Ja nyt tuo koko elämänjakso on pyyhitty pois omasta elämästä, vaikka eläisi. Kun pitää käydä töissä. Ap

Vierailija
16/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsisin varmaan jaksanut, jos en olisi jo 17-vuotiaana aloittanut töitä.

Vierailija
17/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edes kuuskymppiseksi pystyn. Olen osatyökyvytön. 😄

Vierailija
18/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, vähän outo olo, kun on nähnyt noiden vanhempien, 60-vuotiaina eläkkeelle jääneiden, riekkuvan iloisesti Espanjassa tai viettävän mukavia eläkepäiviä Suomessa kesämökillä vielä hyvässä kunnossa ollen. Sit ajatteli pitkään, että sitten joskus minäkin. Ja nyt tuo koko elämänjakso on pyyhitty pois omasta elämästä, vaikka eläisi. Kun pitää käydä töissä. Ap

Tämä mullakin. Omille vanhemmille eläkeikä on ollut heidän omien sanojensa mukaan elämän parasta aikaa. Jäivät myös kuusikymppisenä eläkkeelle, oikein hyvässä kunnossa, ja pystyivät toteuttamaan kaikenlaisia unelmiaan talvet ulkomailla asumisesta, kesäpaikan rakentamisesta, matkoista jne. Äitikin, joka oli ollut valtavan lihava työelämäaikana, kun lääkitsi stressiään syömällä, laihtui ihan itsestään ja alkoi uusi kukoistus. Minäkin olen, yhden burnoutinkin jo kokeneena, haaveillut, että eläkkeellä sitten, kun saan levätä ja stressi loppuu. Mutta mun eläkeikä on niin myöhään, että on hyvin suuri todennäköisyys että on jo jotain sairauksia, kulumia tms. hankaloittamassa elämää ettei se ehkä olekaan niin stressivapaata ja mukavaa kuin mun vanhemmilla.

Vierailija
19/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 64 ja ainakin 5 vuotta olisi tarkoituksena olla töissä ennenkuin lähden kituuttamaan pienellä eläkkeellä.

Vierailija
20/61 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kun pidän huolta kehosta ja terveydestä säännöllisellä liikunnalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan