Jaksatko töissä seitsemänkymppiin saakka?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 64 ja ainakin 5 vuotta olisi tarkoituksena olla töissä ennenkuin lähden kituuttamaan pienellä eläkkeellä.
Itse lähden kituuttelemaan, vaikka sillä pienellä eläkkeellä kun sen aika on. En halua päätyä työputken jälkeen hoitokotiin, vaan nauttia elämästä, vaikka vain lenkkeillä, lukea kirjoja ym.
Eiköhän tuleva sota sekoita kaikkien suomalaisten työ- ja eläkesuunnitelmat.
En tule jaksamaan, fyysinen työ. Mieluummin kuolen mahdollisimman pian. N46
En jaksanut. Jäin töistä 58 v ja paras ratkaisu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko työtön?
On todella epäreilua, että muutamassa vuosikymmenessa eläkeikä nousee niin paljon, että edellinen sukupolvi on päässyt lähes 10 vuotta aiemmin eläkkeelle kuin oma ikäluokkani eli 50-vuotiaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työtön?
No ei välttämättä. Mun appivanhemmat jäivät varhaiseläkkeelle 58-vuotiaina. Joskus tuokin oli mahdollista.
En varmasti elä enää silloin, siksi elän nyt.
Ei ole mitään järkeä säästää rahaa eläkepäiville, täysin järjetöntä touhua.
Vierailija kirjoitti:
On todella epäreilua, että muutamassa vuosikymmenessa eläkeikä nousee niin paljon, että edellinen sukupolvi on päässyt lähes 10 vuotta aiemmin eläkkeelle kuin oma ikäluokkani eli 50-vuotiaat
Tämäpä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko työtön?
No ei välttämättä. Mun appivanhemmat jäivät varhaiseläkkeelle 58-vuotiaina. Joskus tuokin oli mahdollista.
Tuo oletko työtön on neutraali kysymys. Se on yleisempää kuin varhaiseläke etenkin kun nykyään varhaiseläkkeelle ei todellakaan pääse 58-vuotiaana.
Olen 70 nyt. Jäin 63 v hyvälle eläkkeelle. Ei kaduta, En vaan jaksanut ristiriitaa yhden kaikesta valittajan kanssa.
Mutta, jos viihtyy työssään, niin kannattaa jatkaa niin kauan kun haluaa.
En. Olen nyt 48v ja 20 vuotta olisi työuraa. Toivon jaksavani 10 vuotta. Sen jälkeen ei ole taloudellinen pakko.
Tuskin pysyn hereillä 70-vuotiaana jyrän penkillä asfalttihommissa, ellen sitten nauti amfetamiinia tai metyylifenidaattia. Ikää nyt 43.
Ei tarvinnut miettiä tuota. Olin 64 vuotta ja 3 kuukautta vanha, kun oli mahdollisuus jäädä eläkkeelle ja myös jäin.
Olen 53 ja nyt on nivelrikko polvissa, isovarpaan tyvissä, ranteissa, peukalontyvissä ja etusormen 1. nivelissä.
Luulen, että en jaksa ja tiedän, että nivelvaivoilla bykyään ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
En varmaan jaksaisi, olen nyt kuuskymppisenä ollut jo useamman vuoden poissa työelämästä.
Olen 72, tehnyt todella raskasta työtä koko elämän ja nyt teen 24 tuntia viikossa. Työmyyrä.
Minä en jaksanut. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 52-vuotiaana.